thoralf

Direktlänk till inlägg 18 juli 2015

”ISLAM = FASCISM”

Av Thoralf Alfsson - 18 juli 2015 11:18

 

Larmtorget Kalmar 2009.                     Foto Thoralf Alfsson


Om man skriver ”Islam = Fascism” riskerar man att bli anmäld för hets mot folkgrupp. Det blev Dan Park efter att han deltagit i en demonstration i Malmö. Polisen på plats upprättade en anmälan om hets mot folkgrupp.


Polisens presstalesperson Ewa-Gun Westford förklarar att polisen anser att budskapet strider mot lagen.


”Det är polisen som upprättat en anmälan om det. Det ingår i vårt uppdrag att lyssna in olika former av budskap och när vi hör eller ser att det går över den gräns som lagstiftaren satt upprättar vi en anmälan, sade hon till SVT.”

 

Jag blir faktiskt ganska förundrad när jag läser detta uttalande från Westford. Min slutsats är att polisen uppenbarligen har olika måttstockar. När muslimer är ”offer” gäller en praxis inom polisen och rättsväsendet. När muslimer begår motsvarande handlingar gäller en helt annan praxis inom polisen och rättsväsendet. Detsamma tycks ju även gälla inom svensk media. Islamisering?


Ovanstående foto kommer från en så kallad fredsdemonstration i Kalmar, en demonstration som enligt min mening var en demonstration mot Israel, där deltagarna i huvudsak var personer med ursprung från Mellanöstern, som gav uttryck för sitt hat mot Israel och judarna.


 

Inte hets mot folkgrupp enligt polisen i Kalmar.  Foto Thoralf Alfsson.


Poliserna reagerade inte det minsta på plakatet. Ingen anmälan upprättades av dessa poliser. Det är ingen tvekan om att det råder dubbla måttstockar.

 

Enligt min mening och uppfattning är islam inte bara en religion utan även en politisk ideologi.

 

Marcus Birro skulle idag besökt Öland och jag hade funderingar på att lyssna på Marcus Birro och kanske fått några egna foton till min blogg. Men så blir det inte. När jag läser denna text av Tommy Dahlman så är det enligt min mening hyckleri i den högre kristna skolan.


”Tidningen Inblick befinner sig på Löttorp där vi tillsammans med ELCA ansvarar för 5 dagar i den stora tältsalongen denna vecka (ons-sön). På lördag kväll var det meningen att Marcus Birro skulle vara en del av programmet. Vi har entledigat honom från detta uppdrag. Inte på grund av att vi vill straffa, mästra eller statuera exempel men därför att vi tror att Marcus behöver vila från de stora estraderna nu då hans privatliv har exploateras så offentligt.  Vi vill inte som kristna människor haka på skvallerpressens dåligt underbyggda "storys" men hellre leva nära Marcus, såsom vänner och förebedjare. Vi önskar inte vara fariséer och hycklare som likt pöblar har intresse av visa sina egenrättfärdiga muskler. Vi vill däremot vara tydliga med att vi ser allvarligt på äktenskapets betydelse, skilsmässa och familjeliv samtidigt som vi alltid vill visa på en väg till upprättelse och nya chanser. 

Det finns idag inga planer, från tidningen Inblicks sida, att framträda med Marcus Birro i några kyrkor och han kommer inte att figurera som skribent eller krönikör i vår tidning under den närmaste tiden.”


Så mobbar man med Guds välsignelse inom frikyrkorörelsen!


För de som missat detta så vill jag gärna uppmärksamma detta. Hanna Lindholm vet hur en slipsten skall dras!


 

 


 
 
Ingen bild

Demokratur

18 juli 2015 11:35

Den nye rikspolischefen, vänsterextremisten Eliasson, kommer väl att förvandla svensk polis till ett nytt Stasi. Äckligt. Det var tydligen lättare att lägga ner utredningen mot "kvinnorna" som orsakade 72-åringens död... Men värst av allt är den menlösa svensken som låter landet förfalla i kaos bara för de är rädda att bli kallad "rasist". Ynkligt. Våra förfäder vrider sig i sina gravar över de beklagansvärda individer svenskarna blivit...

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

18 juli 2015 12:13

Adam Tensta, Zara Larsson mfl, ren idioti. Och nu har PK-normen snart börjat äta sina egna barn.

Visst kan en del känna sig kränkta men det tycks aldrig vara någon som ställer frågan om det är rimligt att känna sig kränkt i de specifika fallen. Man bemödar sig inte att fråga om det var avsiktligt att kränka eller nedvärdera. Inte heller om gensvaret på den ofta endast upplevda kränktheten är proportionell mot den upplevda oförrätten?

Nej, man är bara ute efter att demonisera och peka finger mot meningsmotståndare till absurdum. Allt för att få hata själva men på et "bra" och "sanktionerat" vis.

Ordet "Neger" har tex inte haft någon negativ innebörd förrän på senare tid. Förmodligen har man velat få det till att vi är rasister och då det inte har funnits etablerade nedsättande epitet för negrer såsom hos tex amerikaner, engelsmän, spanjorer, latinamerikaner och sydafrikaner så har man försökt ändra namnets innebörd.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

18 juli 2015 12:15

Annat ämne men samma obegripliga inkonsekvens :-)

Leif GW Persson påstår i en intervju i Expressen att:

” Somalierna till exempel är ett gediget misslyckande i svensk migrationspolitik, 85 procent är arbetslösa och lever på bidrag. Jämför med de somalier som kom samtidigt till Kanada, där är de 85 procent som jobbar.”

” – Dessutom oroar det mig att SD har de siffror nu som jag skriver om i min bok, 18,7 procent. Det är jävligt obehagligt.”

Är karln politiskt manodepressiv?

Att i ena stunden vräka ur sig ”främlingsfientliga” fakta och påstå att 85 % av somalierna i Sverige är arbetslösa och lever på bidrag för att i nästa andetag oroa sig för att SD växer. Ser han inget som helst samband med t.ex det gedigna somaliska misslyckandet och SD:s framfart i opinionen?

Det tycker jag är att vara politiskt manodepressiv.

Liknande skulle självaste Jimmie Åkesson aldrig våga säga i en intervju med Expressen.
Då skulle det ta hus i helvetet.

Och det vet Jimmie!

Det enda parti som vågar prata om problem i samband med den katastrofala invandringen kallar han är obehagliga? Vem skall då ta professorns oro på allvar?

Jag lämnar intellektuell walk over här.

Jag begriper mig helt enkelt inte på karln!

 
Ingen bild

Christer

18 juli 2015 12:17

Om att använda dubbla måttstockar, så är det en svensk paradgren numera. Vi kunde först läsa i rikspressen att polisen skulle ta krafttag med brottsligheten riktat mot "EU-migranter", inte mot brottslighet utförd av samma grupp Nej nej!
Ett exempel på polisens nya policy fanns i Östra Småland igår, den beskrev situationen i tiggarlägret vid Salvestaden. Alltså det läger som myndigheterna på skattebetalarnas bekostnad utrustat med kok o tvättbaracker, vatten o avlopp, ström, städning. Drivkraften bakom lägret får anses vara Svenska Kyrkan som varit drivande. Unga diakoner har fått "mening i livet", och dom skulle antagligen också gärna se att det även fanns lite spetälska som en extra krydda!
Som tack för detta har tiggarna angripit flickor som har hästar i en hage intill. Man har tjuvridit, kastat stenar mot häst/ryttare, skrämt hästarna genom att sparka fotbollar emot dom. Polisen ville inte ta emot nån anmälan alls, man tyckte att man kunde lösa frågan genom "dialog". Vidare hade man gjort en undersökning av tiggarnas bilar, de flesta var inte besiktade, dessutom oskattade och oförsäkrade. Många bilar var registrerade på samma person i Norrköping. Något tillslag, eller utförande av körförbud av fordonen nämns ej i artikeln. Det kanske är diskriminering i det nya Sverige?
Mötet mellan kommun och hästägare, ryttare och grannar beskrevs som "i bitvis högt tonläge". Men undertonen i artikeln är ändå att vi ska vänja oss vid dubbla måttstockar, och att inse vilka som är landets nya "herrar", och vilka som betjänar dom. Detta är alltså Sverige idag. Undrar någon varför SD växer?

 
Ingen bild

World Traveller

18 juli 2015 12:28

Den lilla respekt jag har haft för svensk polis är nu helt bortblåst. Vilka ryggradslösa kärringar. Huvuddelen av de poliser vi har idag är väl inkvoterade vänsterextremister och islamälskare. Det fåtal vettiga poliser som finns kvar håller på att mobbas ut av spyan Eliasson och hans politruker.

 
Ingen bild

Hulda mk1

18 juli 2015 12:29

Efter att ha "Youtubat" en stund och kollat på delar av olika SVT debattprogram och liknande, hamnar jag i detta fientliga mot Birro. Man blir bara så trött..

På detta finns PK-Sveriges unga prinsessa Zara Larsson. En ung röst som kanske är en bra artist, men saknar all form av livserfarenhet och förnuft.
I detta finns också en sk. "artist", Adam Tensta som genomför en PR-kupp i Tv4 för kommande skivsläpp och kanske också en turne. Stackars den unga kvinna som nu med skräck ser alla hot mot hennes liv och hälsa som råkade illa ut av ett PK- uppträde i media..

Det finns så otroligt mycket dumhet i dagens Sverige. Så fruktansvärt mycket dumhet. Ett förakt mot vad som är svenskt, vad som är svensk kultur och en längtan att fördärva vårt land i grunden.
Jamen, säger alla politiskt korrekta, det är bara en liten förändring och den ligger rätt i tiden.
Men ett litet steg som sedan följs av ytterligare ett och sedan flera steg som då alla leder mot stupet, är livsfarliga...

För allas vår varmt uppskattade Thoralf finns tyvärr en outtömlig källa av dumheter att blogga om...

 
Ingen bild

World Traveller

18 juli 2015 12:51

OT. Vad händer om jag hissar svenska flaggan under högtidsdagar på ringmuren i Visby nu sedan det blivit bestämt att flaggan ej ska hissas mer där? Blir jag arresterad då?

 
Ingen bild

Göta

18 juli 2015 13:15

Jag hoppas verkligen att många läser Thoralfs blogg idag. Både Thoralfs eget inlägg och det fantastiska pärlband av kommentarer från verklighetens Sverige som inleder dagens kommentarsfält, när jag nu öppnar detta (kl. 12:30)

@ Demokratur, Nemo saltat sobrius, Cosmic Debris, Christer, World Traveller, Hulda MK1,
Tack för era avslöjande upplysningar och hedervärda synpunkter. Strålande!

 
Ingen bild

Cosmik Debris

18 juli 2015 13:17

Polisen grep för en tid sedan en person på Bergvik Köpcenter i Karlstad. Mannen hade haft på sig en T-shirt där det stod något i stil med ”islam är fascism”.

Vad jag inte begriper är varför dessa människor som är beredda att gå i ett köpcentra med en sådan T-shirt INTE tänker? Om jag skulle ha gjort något liknande är det en självklarhet att jag skulle ”garderat” upp mig först.

På bröstet skulle med stora bokstäver stå: ”Islam är fascism”
På ryggen skulle det med stora bokstäver stå ”Jesus var fascist”

Sedan är det bara att fråga polisen vid gripandet.
– Vilken text är det ni griper mig för?

Det ställer allt på sin spets!

Jag är mycket sugen på att själv utföra detta experiment. Polisen måste här på plats bekänna ”färg” och det kan bli ytterst pinsamt när tydligheten hur politisk man egentligen är kommer i dagen. Man skall dessutom inte underskatta betydelsen av ett smaskigt prejudikat :-)

Ovanstående är ett slags stress test på yttrande och åsiktsfriheten.

 
Ingen bild

Hans B

18 juli 2015 13:25

Vad jag vet är det förbjudet i sverige att visa uoo hakkorset på allmän plats.
Poliserna borde anmälas för att de inte ingrep.

 
Ingen bild

Lena

18 juli 2015 13:35

@Nemo Saltat Sobrius
Det du skriver är allt jag också skulle vilja ha sagt. Mycket bra.
Har inte tidigare satt mig in i vad tjafset om Zara Larsson handlade om, nu förstår jag varför. Hon vill alltså inte ha demokrati egentligen (fast det fattar hon nog inte själv) för hon uttrycker ju mycket tydligt att ingen som inte har egen erfarenhet, ska heller inte få ha en åsikt om det!!! Är inte DET Fascistiskt??? Tror att det är detta barn och ungdomar får lära sig i skolan.
Det påminner mig dessutom vad min brors dotter, 19 år, sitter och säger på självaste julaftons middag: att hon vill at FN ska ta över alla länders regeringar... Det är ju så mycket stök och krig i världen så det vore det bästa...Jo, jo snacka om indoktrinering. Jag ryser. Det var någon på tråden som sa att samhället ÄTER våra barn. Det var bra uttryckt.

 
Ingen bild

World Traveller

18 juli 2015 13:57

Intressant att media mörkar terrorattacken i Frankrike häromdan. Undrar vad mer de mörkar?

 
Ingen bild

Lena

18 juli 2015 14:19

Håller verkligen med @Göta om att det är ett pärlband av mycket bra och hedervärda inlägg.

Vad gäller problemet med att många ungdomar har fascistiska idéer, utan att själva förstå det, för de har fått det från skolan skulle jag tro. Men det är ett mycket bra exempel på att dessa idéer kommer "uppifrån" och har redan implementerats på de som är unga idag.
Jag tänker på David Ickes tes: action-problem-solution. Dvs först införs en ny företeelse (ex massinvandring till Sverige), då uppstår problem (ex att vi inte förstår varandra och konfliker uppstår) DÅ kommer lösningen på problemet: att t ex införa att alla länders regeringar är inkapabla att "lösa" problemet och FN-förbundet ska gå in och "ta hand" om detta, ie de är de förklädda globalister.
Denna tes finns på mängder av företeelser i samhället.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

18 juli 2015 14:30

@Demokratur Lördag 18 juli 11:35

Om det är någon som skrämmer mig och sänder obehagliga, repressiva och antidemokratiska kårar längs min rygg är det Dan Eliasson. Den mannen är genuint obehaglig, opålitlig och i stånd till precis vad som helst.

Jag har NOLL förtroende för den karriäristen!

Han är placerad på sina poster endast för sin exemplariska ”lydighet”. Jag skulle ha större förtroende för Vladimir Putin som rikspolischef än för denne Eliasson. Jag är övertygad om att Eliasson tillsammans med Ygeman smider planer för hur demokratin skall beskäras och makten behållas till alla buds stående medel. Det vittnar aktuella uttalanden från Ygeman otvetydigt om.

I den strävan är som sagt alla medel tillåtna.

Vilka förlorarna är vet vi! :-(

 
Ingen bild

Lena

18 juli 2015 15:06

Apropå polisens talesperson Westford förfarande som beskrivet av Thoralf, så förstår jag att även DE (polisen) har en agenda: de ser mellan fingrarna när det gäller muslimers brott. Läs länken som @Theync lagt ut från tidningsartikeln i Östra Småland om de kristna flyktingarna som inte tordes stanna på flyktingförläggningen p g a hot från muslimer. Dessa muslimer hatar verkligen kristna verkar det som (så varför komma till ett kristet land?). Naturligtvis behöver inte polisen ingripa eller notera detta. Muslimer är en "het potatis" och ingen vill "ta i detta med tång". Denna slags slapphet har jag också erfarit. Och i förlängningen tror jag att vi inhemska befolkning kan bli polisens "mål".

Hörde i veckan från bekanta som varit ute på restaurang och blivit serverade av någon utlänning. En frågade då varifrån han kom. Han svarade att han kom från Irak men tillade snabbt att han var kristen. Varför gjorde han det? Jo därför han vill inte förväxlas med muslimska irakier. Han hoppas på nåd från landets inhemska befolkning skulle jag tro. Han måste väl ändå räknas som en ÄKTA flykting?

 
Lotta

Lotta

18 juli 2015 15:21

Läser om att kristna asylsökande som måste fly från flyktingboende pga muslimska fundamentalister. Detta händer i lilla Kalmar enligt tidningen Östra Småland. Undrar om det hör till signaturen Rolles fina termodynamik? När det sedan gäller den sk artisten som bölade ut i TV4 undrar jag varför han inte gick ut med detta i TV och skrev en debattartikel tidigare i år när uttalandet gjordes utan väntar tills nu när, som av en underlig händelse "råkar" släppa en ny skiva? Den stackars unga tjejen som gjorde uttalandet blir nu överöst med hot och hat men vad gör väl det. Hatet kommer ju från de "goda". Skivan kunde heller inte fått bättre reklam- och draghjälp. Det är trams som detta som jag tror ligger bakom många tragedier som bla den lilla flickan i Karlskrona som blev ihjälslagen av sina släktingar. Svenska myndigheter är så livrädda för risken att bli kallade rasister att de hellre offrar ett litet barn och tar skammen av att bli anmälda för att de inte ingrep hellre än att bli kallade rasister.

http://youtu.be/LPjzfGChGlE

 
Ingen bild

Göta

18 juli 2015 15:31


"VÄNSTERDRÖMMAR KROSSADE I GREKLAND" är titeln på en mycket bra artikel i Samtiden av SD:aren Nima Gholam Ali Pour

Läs den här: http://samtiden.nu/18288/vansterdrommar-krossade-i-grekland/



 
Ingen bild

Cosmik Debris

18 juli 2015 15:36

Ursäkta min höga aktivitet idag. Men det är synnerligen påkallat :-(

Inpå knuten Thoralf?

”Kristna flyktingar tvingades bort från asylboende av islamister”

”Hot och trakasserier från fundamentalistiska islamister tvingade en grupp kristna asylsökande att flytta från ett av Migrationsverkets boenden i Kalmar län, skriver tidningen Östra Småland.”

http://www.dn.se/nyheter/sverige/kristna-flyktingar-tvingades-bort-fran-asylboende-av-islamister/

Läget är akut! Sverige har inte längre någon politisk ledning. Landet är politiskt herrelöst eller styrs av vansinniga feminister och bindgalna miljöpartister.

När det smäller skyll då för helvete inte på SD!

Vilka människor släpps in i landet?
Vad är detta för mänskliga avskräden som är så intoleranta och vad är de i stånd att genomföra?

Gud hjälpe landet. Allah är på väg att stjälpa det!

 
Ingen bild

Andreas

18 juli 2015 15:54

Hanna Lindholm, så skicklig hon är på att klä av hyckleriet...

 
Svensson

Svensson

18 juli 2015 16:00

Poängen var ju att dom som invandrade till Sverige skulle anpassa sig till Sverige,det gamla dom har,får dom lämna kvar i sitt hemland.Så slipper dom leva i ett utanförskap.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Björn söderberg

Björn söderberg

18 juli 2015 17:13

Inte konstigt att fler poliser än någonsin slutar nu enl Tv4 för ett par veckor sen. Allt pga en usel ledning som dom anställda poliserna tycker. Undra vad som kommer vara normen för nyrekrytering av poliser. Allt kan tydligen gå fel i dagens Sverige och undra om man kommer kunna bo kvar i pk landet Sverige om ett sekel.

http://barrkis

 
Ingen bild

Tony

18 juli 2015 18:18

Hur fan kan det räknas som hets mot folkgrupp?
Islam är en religion och ingen folkgrupp?
Men med det skämt som sitter som rikspolischef idag
kan vi nog förvänta oss de mest huvudlösa beslut på
både det ena och andra området. Denne Muslimske
R-vslick. har inte fått sin post på grund av rätt
kompetens, utan för att han har rätt partibok.
Arma Svenska poliser, dom kommer snart bara att duga
till fartkontroller och felparkeringar. Men hela
rättssystemet är sjukt, från Polis åklagare och
Domstolar och korrumperade Advokater!

 
Ingen bild

Hulda mk1

18 juli 2015 19:15

@Tony. Det finns två folkgrupper som får hatas, baktalas. föraktas, bespottas, hånas mm mm utan att det anses det minsta fel. Det är grupperna äkta svenskar och kristna..

 
Ingen bild

Nils

18 juli 2015 19:37

Fascism är ingen folkgrupp, men en ideologi som bör få kritiseras.

 
Ingen bild

OT

18 juli 2015 20:06

Apropå svensk immigrationspolitik.

"Eddie Meduza som Bert Karlsson": https://www.youtube.com/watch?v=6bUija2i53M

 
Ingen bild

Christer

18 juli 2015 20:17

Jag vill bara stämma in i "cosmic debris" syn på Dan Eliasson. maken till de obehagskänslor jag har inför den karlen har jag knappt känt inför någon annan tror jag. Det är inte personen i sig som jag vänder mig emot, utan något i hans tjänstemannautövning som är så skrämmande. Han är som tagen ur historiens skräckkammare. Jag ser bara en man i statens maktutövning som kan göra vad som helst utan att blanda in några känslor, eller något som helst förnuft.
Jag tror att hade t.ex Erich Honecker sett en naturbegåvning som Eliasson under sin tid, så hade han blivit helt till sig i trasorna. Erich hade ropat: "Kosta vad det vill - Honom skall vi ha!".

 
Ingen bild

sarak

18 juli 2015 20:30

Enligt Aftonbladet har "svenska kristna församlingar bett för muslimer under ramadan därför att många muslimer känner uppgivenhet över de våldsamma yttringar som finns inom islam."

 
Ingen bild

World Traveller

18 juli 2015 20:43

Och vilka syftar du på då Nils?

 
Ingen bild

Christer

18 juli 2015 21:24

Till texten med likhetstecken drar jag mig till minnes Rossana Dinamarca´s T-tröja i Riksdagen med budskapet "SD=Rasister". Detta nobelpristagarämne, som har en avbruten förskoleutbildning i bagaget skulle aldrig kunnat förespegla sig hur det skulle se ut om alla hade T-tröjor med tryck. Dock hade ingen ledamot för t.ex SD hade satt på sig en tröja med texten "V=nackskott i Gulag" i Sveriges Riksdag. Respekten för Riksdagen är stor hos SD ledamöter.

 
skogsstjärna

skogsstjärna

18 juli 2015 21:35

Det känns bra att läsa kommentarerna på Thoralfs blogg. Det finns trots allt några människor i Sverige som har förståndet i behåll.
Fortsätt så!

http://SVERIGE

 
Ingen bild

märta

18 juli 2015 22:03

Ladda gärna ner gratisboken - hotet inifrån. Av Anders Ohlsson. Huaaa. Blir rädd bara man läser innehållsförteckningen i boken!!! Bör läsar av regeringen i högsta grad , och alla islam vurmare. Risk för högt blodtryck !!!

 
Lotta

Lotta

18 juli 2015 22:25

Islam är den värsta farsot som drabbat mänskligheten anser jag.

http://youtu.be/LPjzfGChGlE

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards