thoralf

Direktlänk till inlägg 12 februari 2015

UTRIKESDEBATT MED KENT EKEROTH

Av Thoralf Alfsson - 12 februari 2015 13:39

 
 
Ingen bild

Tomas Olsson

12 februari 2015 14:06

Satan i gatan vad den där sossen måste vara korkad. Kulturskymning! Det är så man skäms när han öppnar munnen. Skäms över att en sådan kan sitta i riksdagen. Verkar inte veta vad han pratar om. Bara låter käften gå.

 
Ingen bild

Kudde

12 februari 2015 14:10

Såå gott man sover med en 19%:are till kudde!

 
Ingen bild

Hulda mk1

12 februari 2015 14:11

Det måste vara oerhört "blodtryckshöjande" för övriga partier att höra Björn Söder (SD) som Talman, lämna ordet till Kent Ekroth (SD)!
Bara en vågade tydligen debattera med honom och, tja, det gick väl inte så bra...

 
Ingen bild

biran

12 februari 2015 14:13

Kent Ekeroth är helt oustanding i debatten.

 
Ingen bild

Ankan

12 februari 2015 14:25

Kenth Ekeroth är förbaskat bra!
Jag minns debatten under "den arabiska våren". Han hade helt rätt. En fet okunnig folkpartist däremot att "våren" var bra. Kenth blev förbannad (tror jag) och röt ifrån att det finns ingen "islam ligth"

 
Ingen bild

Ankan

12 februari 2015 14:32

Jan Helin försvar sin journalistik med att det är så här det ska vara:

1.Journalistens första förpliktelse är mot sanningen.
2.Journalistens första lojalitet är till medborgarna.
3.Journalistens disciplin är verifiering.
4.Journalisten måste hålla sig fristående från dem som ska bevakas.
5.Journalisten måste agera självständig bevakare av makten.
6.Journalisten måste ge ett forum för öppen kritik och kompromiss.
7.Journalistens måste sträva efter att göra det viktiga intressant och relevant.
8.Journalisten måste hålla nyheterna överblickbara och proportionerliga.
9.Journalisten måste tillåtas följa sitt personliga samvete.

Känns det bekant?

http://www.exponerat.net/jan-helin-sondagskolumn-131-den-fria-och-beroende-journalistiken/#ixzz3RXN70Caz

 
Ingen bild

Sven Dacke

12 februari 2015 15:32

I dagens frågestund i Riksdagen, vid ungefär 14:45 tog Markus SD upp dom 400 000 nya svenskarna som är på väg. I en kommentar från Invällningsministern ifrågasattes order "massinvandring" som SD använder, och ministern påstod att det var ingen "mass" uran bara några promille av befolkningen i landet.

Vad är fakta, och var hittar man exakta siffror på dom som är legala invandrare, dom illegala är troligen lika många men "syns" inte

Hoppas någon har svar

 
Ingen bild

modersvea

12 februari 2015 15:46

Googlar man på K Ekeroth så står det att hans mor är invandrare och har i Sverige blivet dömd till fängelse för bedrägeri. Är det sant?

 
Lassekolja

Lassekolja

12 februari 2015 16:40

Att lyssna till Kent Ekeroth är, tror jag, som jag föreställer mig en kvinna känner EFTER en förlossning, kanske inte fysiskt men......nja, det var nog ingen bra liknelse men jag hoppas alla förstår vad jag menar. Det finns dom, som tycker att Kent är "en liten tyken djävel" men just det gör SD komplett. Vi representerar allt från ödmjukhet, mänsklighet, välvilja, saklighet och vi har även Kent Ekeroth´s RAKA RÖR! Det gör mig till en mycket nöjd Sverigedemokrat och jag är tacksam att jag inte har SD som motståndare, ty det hade nog gjort mig sömnlös om nätterna. Hur PK-etablissemanget kan sova om natten efter att ha spritt lögner om SD och mångkulturen från morgon till kväll 365 dagar om året, övergår mitt förstånd!
SD 2018 ! ! !

http://www.status.st

 
Ingen bild

Observer

12 februari 2015 18:46

**** VARNING *****
Aftonbladet & Expressens kampanjer mot det sk "Näthatet" är för att lobba/skapa ett förbud mot Sverigedemokraternas media-kanaler.
-Det har alltså inget med "hat" att göra! Utan det är för att stänga igen alternativ media.

Vi gratulerar SD till 19% !!!
Fantastiskt rolig.

 
Ingen bild

Waterbug

12 februari 2015 18:47

Synnerligen uppfriskande att höra en politiker prata på människors språk istället för på politikers språk.

 
Ingen bild

Observer

12 februari 2015 18:52

19% nu och säkerligen regeringsparti med egen majoritet 2018.
Det finns alltså en anledning till att Aftonbladet & Expressen nu lobbar stenhårt för att få igenom nya lagar MOT alternativ media.
Det är viktigt att du Thoralf tar upp denna fara med berörda i SD!

Kommunistinfiltratörerna på samtliga nivåer i stat o kyrka och SVT mf vet att de snart hänger jäkligt löst!

 
Ingen bild

Lärare

12 februari 2015 19:40

Kommer ni ihåg de 30 asylsökande i Östersund som inte var nöjda med sitt boende. Nu har Östersunds kommun köpt hyresrätter till dessa "kravmaskiner", Inte klokt!!!

Ungdomarna har svårt att få bostad. Men det går tydligen att ordna dyra hyresrätter till vissa. Skattebetalarna betalar kalaset.
Arma Östersundsbor, de är minst sagt upprörda!

Nu måste vi se till att SD blir andra största parti, ja kanske t o m det största vid nästa val.
Egentligen hoppas jag på nyval, "jäklar" vad vi ska organisera oss i så fall. Det är bråttom nu!

 
Ingen bild

likaolika

12 februari 2015 22:14

Ja vad sa Kent egentligen att människor lätt hamnar i konflikt? -Ja det har han rätt i, men vad är grunden för dessa konflikter. Det är lätt att hänvisa till religion, kultur eller annat, men faktum är att den gemensamma nämnaren är förtryck. Sen att människor hänvisar till religion eller annat spelar ingen roll. Om vi lever i ett samhälle som motsätter sig förtryck slipper vi motsättningar och konflikter, så enkelt är det. Vad vinner då Kent på att hetsa mot olikheter? Jo han vinner sympatier från människor som inte fattar att man inte vinner något på att hetsa och skapa skillnader mellan människor istället för gemensamma nämnare och likheter. Slutsats förtryck skapar konflikt och det är värt att bekämpa, så varför ivra för att polarisera mänskligheten?

Thoralf Alfsson

12 februari 2015 22:17

I Sverige har vi haft förtryckaren Fredrik Reinfeldt under 8 år och innan dess ett antal socialdemokratiska förtryckare!

 
Ingen bild

likaolika

12 februari 2015 22:29

Låg nivå Thoralf, men det närmsta vi har i Sverige är väl Samerna som vi förtryckt sedan järnåldern.

Thoralf Alfsson

12 februari 2015 23:36

Ja, vilka var det som drev rasbiologiska institutet?

Jag anser inte att samerna är förtryckta idag. De har en hel del särrättigheter och dessutom sameting! På vilket vis förtrycks samerna idag?

 
Ingen bild

Synonymen

12 februari 2015 23:33

@likaolika Torsdag 12 feb 22:14

"Det är lätt att hänvisa till religion, kultur eller annat, men faktum är att den gemensamma nämnaren är förtryck."


Men så bra att du hittat ett quick fix då!

Då förbjuder vi helt enkelt förtryck. Klart!!

Tänk vad enkelt allt är bara man lägger manken till :-)I övrigt var det du skrev något så in i hästväg enfaldigt att man saknar ord att kommentera det med.

Utan "religion,kultur eller annat" finns det faktiskt inte så mycket mer att
bråka om då du dessutom täckt in det mesta i "annat"

 
Ingen bild

Lena

13 februari 2015 00:06

Tycker att Kent Ekeroth för debatt med RAKA RÖR, det behövs också, allting blir mycket tydligt och är underhållande. Men sedan ska man minnas att allt inte är svart eller vitt, det finns som sagt nyanser däremellan. Så OK Kent Ekeroth är en fantastisk bra debattör men han är inte den ende, och det behövs fler vinklar.

Det jag vänder mig emot debattören @likaolika är att han saknar perspektivet att politiker har importerat problem för oss etniska svenskar och därmed är de översittare för de är inte våra representanter. Jag tror att @likaolika ställt sig på invandrarnas sida och tar deras parti oavsett. Men han ser inte vinkeln detta innebär för svenskar som har det svårt på olika sett. De får numera klara sig utan assistans från "välfärdssamhället" för pengarna är öronmärkta för nyinvandrare. Kanske är han mycket ung och inte kan "se" ännu, men med tiden kommer han att bli varse.

 
Ingen bild

Tony

13 februari 2015 10:07

modersvea @

Oavsett om Kenth Ekerots mor blivit dömd för
bedrägeri, så ska ju inte Kent Ekeroth lastas
för det, det finns nog inte någon människa i hela
Sverige utan att dom har någon släkting som gjort
något otillbörligt?

 
Ingen bild

modersvea

13 februari 2015 12:10

@Tony
Det bruka ju vara vanligt att kräva att hela familjen skall utvisas om någon i familjen begår ett brott, varför inte kräva det i detta fall.

 
Ingen bild

likaolika

13 februari 2015 19:54

@Thoralf har samerna fått tillbaka den mark som tagits från dem? Under min tid som värnpliktig i Norrland kom jag dagligen i kontakt med den rasism som förekommer mot samer. Sen att det var sossar som drev rasantropologi ursäktar väl inte förtrycket?

@Synonymen Har du svårt att fatta sammanhang? Men att be mig presentera Quickfix är väl lite att kasta sten i glashus då ni anser att motsättningar är positivt?

@Lena Vi har demokrati och folkvalda politiker har agerat efter valresultat, underkänner du folkets vilja?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards