thoralf

Direktlänk till inlägg 8 december 2014

UTVECKLINGEN ÄR SEGREGERAD

Av Thoralf Alfsson - 8 december 2014 00:08

Hemma i Kalmar igen efter helgens Kommun- och Landstingsdagar i Västerås. En mäktig tillställning med drygt 800 sverigedemokrater närvarande. Utvecklingen är dramatisk sedan vi blev ett riksdagsparti. Jag är dessutom övertygad om att vi nu också kommer få se alltfler avhopp från 7-klövern till Sverigedemokraterna, även på riksnivå.


Jag vill också passa på att tacka alla som varit framme och hälsat på mig under dessa båda dagar och tackat för min blogg och som gärna vill se mig på riksdagslistan igen. Det känns så skönt och värmer ända in i hjärtat. Det ger mig också kraft och inspiration att fortsätta med min blogg, trots det som hände tidigare i år med riksdagslistan. Tack alla Sverigevänner!



Har hunnit lyssna på Stefan Löfven i kvällens Agenda! Han var inte särskilt trovärdig! Om Socialdemokraterna och Stefan Löfven tror att den taktiken skall gå hem hos svenska folket i ett kommande val så har S tydligen idiotförklarat det svenska folket. Den debattartikel i DN som var undertecknad Stefan Löfven var minst sagt motsägelsefull i flera avseenden. Fler och fler ser hyckleriet vare sig det kommer i DN eller i Agenda. Men det värsta för Socialdemokraterna är den inkompetens som Stefan Löfven visar upp gång på gång.


På 10:e plats i man sammanställning över vilken kommun i Kalmar län som får mest bidrag/ersättning från Migrationsverket kommer Emmaboda kommun. En kommun som styrts av Socialdemokraterna under lång tid och därför haft en begränsad invandring. Emmaboda är även en liten kommun med ca 9 000 invånare.


Så här ser siffrorna ut för Emmaboda kommun.


 


Migrationsverket har bokfört utbetalningarna till Emmaboda kommun enligt nedan för jan-nov 2014.


 


När det gäller etableringsersättningar som betalats ut av Försäkringakassan i Emmaboda kommun så liknar det mönstret i andra kommuner, ökande kostnader.


 

 
 
Lassekolja

Lassekolja

8 december 2014 01:01

Välkommen hem igen Thoralf! Imponerande att se TV-bilder från SD-konferensen. Så många Sverigedemokrater har väl aldrig befunnit sig i samma lokal!?! Eftersom Du tar upp Svetsarn´s framträdande i söndagkvällens Agenda, upprepar jag här mitt mail till programledaren Camilla Kvartoft och Agendaredaktionen:

Hej Camilla Kvartoft och Agenda-redaktion!

Jag har tidigare ikväll "genomlidit" mitt livs värsta Agenda någonsin!!!
Varför då? Jo, redan när jag under lördagen förstod att Stefan Löfvén var inbjuden att deltaga i programmet, tog jag för givet att någon representant för Sverigedemokraterna också var inbjuden. Det krävs ju ingen Einstein för att förstå vad söndagens Agenda skulle komma att handla om. "För säkerhets skull" skrev jag ett mail till ett flertal i Agenda-redaktionen där jag försökte uppmärksamma respektive mottagare om mina (självklara) förväntningar, dock utan reaktion under dygnet fram till programmet.
Nu efter att ha sett Agenda, alltså efter att ha sett och hört Stefan Löfvén fritt oemotsagt få framföra den ena lögnen efter den andra, om SD och SD´s väljare, blev jag självklart minst sagt upprörd, vill inte bruka kraftigare uttryck än så i detta mail.
Jag är ganska luttrad efter alla år av hur media "hanterar" SD men SvT har ju en särställning i mediaetablissemanget och går själva ut i kampanjer om "FRI OCH OBEROENDE TELEVISION". Kvällens Agenda hamnade så nära politisk aktivism som inte borde vara möjligt utan att fällas av Granskningsnämnden. Med tanke på nämnda nämnd´s sammansättning, finner jag inte mödan värd att lägga ytterligare energi på en anmälan till G.
Aldrig har mitt förtroende för SvT, som jag alltid högaktat, varit så lågt, som ikväll! Trots detta kommer jag alltid erlägga "Radio- och TV-avgiften" lika punktligt som alltid, men jag kräver härmed ett svar på frågan: Varför bjöds ingen representant från Sverigedemokraterna in, när programinslaget skulle handla om just SD´s agerande mot Stefan Löfvéns Regering?!?
Frågan är mycket berättigad, eftersom programledaren (Camilla Kvartoft) kunde förvänta sig Löfvéns "påhopp" på ett icke närvarande SD! Jag hoppas att detta var ett "olycksfall i arbetet" och eftersom vi nu går in i en valrörelse hoppas jag att det inte upprepas, framför allt inte före den 22 mars 2015!

Mvh (namn+hemort+tel.-nr)

http://www.status.st

 
Kalle

Kalle

8 december 2014 01:24


På länken kan man se att Henrik Arnstad är en enda stor bluff. Han har inte ens en examen. Det är viktigt att alla Sverigedemokrater genomskådar den bluffmakaren när statsminister Löfven lägger all sin argumentation på en enda stor bluff.

http://https://www.flashback.org/t2022139

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

8 december 2014 05:32

Stefan hänvisade till Henrik Arnstad.........seriösa killar

 
Ingen bild

Lars

8 december 2014 06:49

Löfvens uttalanden avslöjar honom.
Han säger:
1. "SD ska fälla varje regering som inte gör som dom säger"
Mattias sa: "Vi ska försöka fälla varje regering som bidrar till att öka invandringen". Stor skillnad !
2 "Jag kunde inte gå till talmannen och avgå för att aliansen har sagt att dom inte samarbetar med SD".
Han kör över talmannen och aliansen och bestämmer själv att aliansen ska inte få frågan.
En av talmannens uppgifter är att ta över när regeringar spricker.
Dom två uttalanden visar på farlig amatörmässighet.
Hans agerande att bestämma om nyval istället för att gå till talmannen ställer till ett stort besvär och stor kostnad för Sverige.
Här borde man ändra i kostitutionen så att enbart talmannen kan utlysa nyval.
Löfven gräver sin grav djupare och djupare.

 
Svensson

Svensson

8 december 2014 06:53

Man kan riktigt känna hur vi Sverigedemokrater växer,många vill hoppa av från dom andra partierna till SD.Kärleken för Sverige,får många att ta rätt beslut.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Sven Dacke

8 december 2014 07:47

Var är alla mediainslag om Mathias Karlsson eminenta tal, som vi "Sverigevänner" kunnat se på "våra" bloggar.
Bra balans mellan personligt och dom tyngre sakerna

Brukar inte sådant resenceras i dom olika programmen, eller skall dom försöka "begrava" även detta?

Ni som hittar något vettigt reportage kanske kunde se till så vi andra kunde läsa eller se

 
Ingen bild

Hacke

8 december 2014 08:23

Ja, det är minst sagt uppseendeväckande att Sveriges forna stasbärande parti inte kan vaska fram större förmågor i leden än smått katastrofala Sahlin, Juholt och Löfven.
Dom måste snegla avundsjukt på det nya folkrörelsepartiet på det området. När landets bäste partiledare blev sjuk klev ersättaren in och överglänser omedelbart samtliga i 7-klöverröran.
- Det ser ljust ut på sd:s avbytarbänk, som den gamle sportreferenten kanske skulle uttryckt det ;)

 
Ingen bild

Sven Dacke

8 december 2014 09:04

Bo Frank (M) är kommunstyrelsens ordförande i Växjö kommun. I denna dagbok skriver han om politik och livet i stort.

söndag 7 december 2014

Reinfeldt flyger över ny politisk karta!
Det finns gott om plats i Sverige för flyktingar förklarar f d statsministern. Det ser man när man flyger över Sverige.
Under de senaste åtta åren har ingen från den moderata partiledningen pratat med mig eller något annat moderat kommunalråd utanför storstadsregionerna om detta. Det är ju vi som haft det stora mottagandet medan välbeställda tillväxtkommuner i partiledningens närhet haft ett svagt flytkingmottagande! Alldeles uppenbart att det behövs en dialog om dessa frågor. Jag hoppas på att detta blir möjligt! I alla partier! Det är helt klart att den nya politiska kartan inte är mellan partierna i riksdagen utan mellan riksdagsgrupperna och oss som är verksamma i kommunerna och som måste se till så allt funkar. Se mitt tidigare blogginlägg! En regering kan besluta om vad som helst. Det är vi kommunerna som skall göra jobbet!

Och ingen pratar med oss!

Vi kan inte som regeringen, när det dyker upp ett problem, bara tillsätta en utredning eller delegera vidare. Vi är den sista utposten. Vi måste fixa allt på stört! Och vi fixar det mesta. Av två skäl. Vi har ministerstyre i kommunerna och inget jäkla KU där oppositionen kan okynnesanmäla ett duktigt kommnalråd som faktiskt vill göra nåt! Och detta är något som alla teoretiska statsvetare missar!

När kommer en professur i praktisk statsvetenskap som har koll på hur det egentligen funkar i landet?

 
Ingen bild

Hulda mk1

8 december 2014 09:23

@Hacke.
Ja, och när Sossarna förlorar valet i mars står de återigen i en ledarkris. Vem tar de då? Den enda kvalificerade är väl Margot Wallström, om hon verkligen vill.

För SD verkar vara tvärt om. Åkesson, Karlsson, Jomshof osv...

 
Ingen bild

Lena

8 december 2014 09:37

@Lassekolja
Bra att du skrivit och protesterat till SVT Agenda - de ska verkligen inte missa att vi är en hel del folk därute som "ser" vad de håller på med.

Vad gäller Löfvén, det har sagts så många ggr nu. Tycker det finns en grad av tragikomedi i detta som nu utspelar sig mitt framför våra ögon. Jag upplever det som att en slöja håller på att lyftas. Vi som är gamla Sverigevänner är nog så vana vid att våndas och "se" sanningen i vitögat och oroas över vad konsekvenserna blir. Men för många "ovetande" så håller denna slöja på att avlägsnas, och det gör ont att få insikter, det vet alla Sverigevänner. Det som utspelar sig är så naket, avskalat och vansinnigt att det är stor tragedi för Sverige. Men mitt i allt detta kan man inte låta bli att se det som är "lustigt". Löfvén lutar sina teorier om att SD är nyfascistiskt för det har Henrik Arnstad sagt!!! Tror verkligen Löfvén att vi Sverigevänner ska lägga oss platt för hans frusration. Nej, Löfvén , ta och häng med i tiden va!
Det enda som jag fruktar nu är att det ska bli mer våld ute på gator och torg. Det hoppas jag verkligen att alla Sverigevänner kan hålla sig i skinnet, även när man inom sig känner hur man ruttnar på allt sk-t.

 
Lassekolja

Lassekolja

8 december 2014 09:38

Om 7 partier anser att det är viktigare att göra en redan extrem invandring ännu mer extrem än att undvika kaos i Sverige, vem eller vilka bör då kallas ENFRÅGEPARTI(ER)???

http://www.status.st

 
Ingen bild

Lena

8 december 2014 10:15

Läs och begrunda en välformulerad artikel i Samtiden. "Vad än regeringen, Alliansen och kommunisterna tycker så kommer extra valet att bli en folkomröstning om invandringspolitiken. Folket vet redan sedan valet i september var olika partierna står i de stora politiska frågorna. När insikten om detta tränger igenom finns risk att Alliansen får kalla fötter och försöker avsätta Löfvén innan han hinner fatta beslutet om extra valet i slutet av månaden".
"Men ett sådant misstroendevotum kräver en majoritet och det är väl inte givet att SD skulle stödja Alliansen då de sannolikt skulle tjäna på ett extra val"
http://www.samtiden.nu/7653/av-med-handskarna/

 
Ingen bild

pg

8 december 2014 10:31

Medias svartmålning av SD är beklämmande!
SD anklagas för olika former av Nazism och Nyfascism!

Kungahuset och flera politiker stödde öppet nazismen på 30 och 40 talet!

Gustaf Adolf hade en vänlig inställning till Tyskland under Adolf Hitler. Journalisten och republikanen Per Svensson, som skrivit en bok om Gustaf Adolf och dennes relation till Nazityskland, har beskrivit denne som ”med all säkerhet protysk i den meningen att han kände sympati för det gamla kejsarriket”.[6]. Detta, menar Svensson, eftersom han var ”formad i en miljö där det var naturligt att vara protysk”[6]. Även författaren Anna-Lena Lodenius, som skrivit flera böcker om svensk nazism, menar att ”det är uppenbart att han [G.A.] och Sibylla var vänligt inställda till Tyskland under Hitler”.[7].

Det tycks vara glömt och förlåtet!

 
Ingen bild

Pensionisten

8 december 2014 11:57

Kul eller korkat av Lövfen i Agenda? "Journalisterna blev kidnappade av SD" när SD:s beslut skulle meddelas kvällen före budgetomröstningen.

 
Daniel

Daniel

8 december 2014 12:00

Håller med Lena. Löfven är en tragikomisk person som inte har koll på varken de han tänker eller säger.
Tyvärr lär det bli en hel del bråk och stök framöver. Kommunistvänstern lär aldrig kunna sitta stilla utan känner sig nog tvingade att ut och skrika och bråka.

http://danneking.bloggplatsen.se

http://danneking.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Göta

8 december 2014 12:15

OM HENRIK ARNSTAD, hans s.k "forskning" samt hans fascism-lögner om SD
Kalles länk 01:24 ovan fungerar inte. Jag försöker rätta till den:
https://www.flashback.org/t2022139

Det är nämligen viktigt att mediernas och vissa politikers enorma ljugande om Arnstads akademiska meriter verkligen kommer ut till så många som möjligt. Arnstad kallar sig "forskare" och i våra svenska bluff-TV-kanaler samt övriga medier sprider man hans lögner. Men Arnstad har INTE ENS EN LÄGSTA AKADEMISK GRUNDEXAMEN.

Våra svenska akademiska grundexamina är följande:
Högskoleexamen (2 års heltidsstudier) eller Kandidatexamen (3 års heltidsstudier). Dessa två är alltså examina på GRUNDNIVÅ.

På AVANCERAD NIVÅ finns följande:
Magisterexamen, 1 års påbyggnad över kandidatexamen= 4 års heltidsstudier,
Masterexamen, 2 års påbyggnad över kandidatexamen = 5 års heltidsstudier

EFTER att man klarat ovanstående på GRUNDNIVÅ kan man fortsätta med följande studier på FORSKARNIVÅ:
Licentiatexamen (motsvarar ungefär "en halv doktorsexamen")
Doktorsexamen (forskarutbildning om ytterligare 4 år inklusive doktorsavhandling) se även länk:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Doktor#Doktorsexamen

Arnstad har alltså inte ens en färdig 2-årig Högskoleexamen, så han har MYCKET långt kvar innan han har nått FORSKARNIVÅ.

Läs mer om Arnstads och mediernas ljugande här:

http://www.friatider.se/forskaren-henrik-arnstad-i-nytt-utspel-sverigedemokraterna-r-en-fascistisk-r-relse

Alternativ länk om inte ovanstående funkar:
http://korta.nu/medierna-ljuger

 
Ingen bild

OH

8 december 2014 13:30

Vad säger Karl Petter om att Löfven påstår att en stor del av LO medlemmarna är fascister.

 
Ingen bild

Gute

8 december 2014 14:24

Thoralf, du som är påläst!

Kan du förklara vad det är för regler och hålltider som gäller ifall ett extraval kan bli aktuellt.

Thoralf Alfsson

8 december 2014 15:59

Ett extra val kan tidigast utlysas tre månader efter riksdagens öppande. Riksårsmötet öppnades den 29 september, därför kan inte ett extra val ytlysas förrän den 29 september.

Misstroendevotum är enligt min mening inte aktuellt då jag inte kan se någon anledning för SD att stödja det.

 
Ingen bild

Lena

8 december 2014 14:56

Henrik Arnstad och Anna-Lena Lodenius i morgonsoffan diskuterandes begreppet "nyfascism".

http://avpixlat.info/2014/12/08/fascistiska-sd-hett-amne-i-svts-morgonsoffa/#more-135285

 
Ingen bild

Göta

8 december 2014 15:01

Tillägg till min kommentar 12:15 ovan. Hade lite bråttom när jag skrev kommentaren pga att jag skulle passa en avtalad tid, så jag missade ett par ord och vill rätta till detta.

Meningen ungefär mitt i texten som börjar med "EFTER att man..." skall vara:

EFTER att man har klarat ovanstående på GRUNDNIVÅ PLUS AVANCERAD NIVÅ kan man fortsätta med följande studier på FORSKARNIVÅ.

 
Ingen bild

Caroline

8 december 2014 15:07

Det har aldrig känts så bra, som att ha fått in ett parti i riksdagen som ger raka besked och månar om sina väljare. En frisk fläkt i allt det unkna. Jag har stor framtidstro, att dårskapen kommer att få ett slut så småningom, trots att okvädningsord har haglat genom luften, en alltför lång tid.

 
Ingen bild

Ördög

8 december 2014 15:09

Narrstad fick breda ut sig också i Sydsvenskan. Först benämndes han "forskare", sedan ändrades titeln till "expert". Beklämmande att en tidning som nyss tvingats till stora nedskärningar fortsätter att okritiskt presentera den inbilske charlatanens idéer.

http://unvis.it/www.sydsvenskan.se/sverige/forskare-ger-andersson-och-lofven-ratt--/

Jag är säker på att Karl. G. Jönsson har fått ta emot en hel del respons på artikeln, men inget hindrar från att även ni skriver några fräna rader till honom. Adressen är <karl.g.jonsson@sydsvenskan.se>

 
Ingen bild

Pensionisten

8 december 2014 15:44

Löfven flyttar in i statsministerbostaden från sin 2-rumslya.
Allas lika värde? Kunde han inte upplåta dom 175 kvm:erna till flyktingar? Jag tror svetsar´n fått storhetsvansinne. Det är ju förhoppningsvis snart dax för honom att flytta därifrån. Hur många bor i Romsons husbåt?

 
Ingen bild

Gute

8 december 2014 16:08

Thoralf, när kan ett extraval senast utlysas?

Thoralf Alfsson

8 december 2014 16:47

Finns inget sådant datum! Om Stefan Löfven ångrar sig får han regera med Alliansens budget. Men då tror jag att SD och Alliansen fäller Löfven genom en misstroendeomröstning i riksdagen.

 
Ingen bild

robban

8 december 2014 17:08

hur många handlar det om i emmaboda under de tre år som exemplet har? så man får en känsla för vad kostnaden per individ är

Thoralf Alfsson

8 december 2014 17:52

Kostnaden är betydligt högre per individ. De siffror som jag anger är endast den ersättning som Emmaboda kommun får från Migrationsverket.

 
Lotta

Lotta

8 december 2014 17:50

Skrev detta inlägg under gårdagens artikel men tar upp det även här: Jag anser att det är SD:s plikt att vid varje tillfälle som bjuds ta upp de rödgrönas ofinansierade budget. Förklara varför pensionärerna kan glömma den ynka 50-lapp som avsatts åt dem samt vad de skulle fått om SD:s budget röstats igenom.

Fler och fler insändare och artiklar publiceras där Alliansen och i synnerhet SD får skulden för att pensionärerna inte får någon sänkning av skatten och allt vad man lovade i sin kraftigt underfinansierade budget. Dags att berätta för svenska folket att med de rödgrönas budget skulle det inte ens bli en tummetott över till pensionärerna när massinvandringens höga kostnader betalats.

http://www.statsskuld.com

 
Ingen bild

Christer

8 december 2014 21:56

Jag läste en vinkling som var ny för mig, det var den om "alla människors lika värde". Magdalena Andersson hänvisade till den skrivningen, som är central i FN:s deklaration om mänskliga rättigheter. Något som SD inte sågs att respektera enligt henne. Men i deklarationen talar man om "all humans right of equal dignity" vilket på svenska blir "lika värdighet" Den svenska felaktiga tolkningen skulle vara "equal value" men så står det inte. Om alla skulle behandlas med samma värde, skulle våldtäktsmannen och hans offer vara jämställda. Men det har aldrig varit resolutionens innebörd. Men däremot har våldtäktsmannen rätt att dömas och behandlas med "värdighet". Detta är en viss skillnad.

 
Ingen bild

Löksill

9 december 2014 00:32

Den där f.d Statsministern verkar ju ha tappat greppet totalt. Precis som Sven Dacke skriver flyger han alltså över Sverige och ser ner på åkrar, ängar och skogar och konstaterar att det där går att få plats med massor med invandrare och att Sverige absolut inte är fullt!? Häh!?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards