thoralf

Direktlänk till inlägg 22 september 2014

STÖDJER NYKTERHETSRÖRELSEN INDIREKT ISIS MED SKATTEMEDEL

Av Thoralf Alfsson - 22 september 2014 21:46

Läste idag en krönika som publicerats av Samtiden med rubriken ”Islams heliga ringdans med tokvänstern”. Den fick mig osökt att tänka på ett par samtal jag hade med väljare under valrörelsen i Kalmar.


En kvinna med insyn i olika verksamheter inom kommunen och frivillig organisationer berättade att sunnimoskén på Storgatan i Kalmar även fungerar som boende för flera sunnimuslimer som fått avslag på sina asylansökningar och som nu lever som papperslösa. Eftersom det är en källarlokal är jag ganska övertygad om att det inte är tillåtet att ha inneboende i denna lokal. När hon frågat hur de kan bo där har hon fått till svar att det finns kök i lokalen så det är inget problem. Frågan är hur många som bor i lokalen?


Men risken är nog ytterst minimal att polisen tillsammans med Migrationsverket skulle göra ett tillslag mot en moské. Då skulle man dra rasistkortet omgående! Så den verksamhet som kvinnan påstod skulle pågå i lokalen lär säkerligen fortsätta utan ingripande av vare sig polis, brandskyddsmyndighet eller Migrationsverket


För några veckor sedan skrev jag ett blogginlägg efter att någon hängt upp en ISIS-flagga i Smedby där jag undrade vad som pågår i den sunnimoské som finns på Storgatan. Efter blogginlägget fick jag ett antal otrevliga kommentarer och mejl.


Enligt en person som säger sig ha insyn i antirasistiska vänsterkretsar i Kalmar påstår också att kopplingar finns mellan dessa vänsterkretsar och radikala muslimer i Kalmar. Något som inte förvånar mig utan snarare något som jag misstänkt.


Enligt personen pågår ISIS propaganda i moskén på Storgatan och det skall finnas unga personer/grupperingar som stödjer ISIS i Kalmar. Det skall ha varit några av dessa som hängde upp ISIS-flaggorna i Smedby. Det skall också finnas minst en imam som propagerar för ISIS i källarmoskén enligt personen.


Om de uppgifter jag fått från denna person stämmer är det minst sagt oroväckande!


När jag tidigare granskade denna moské visade det sig att NBV, Nykterhetsrörelsens Bildningsverksamhet betalade delar av hyran för moskén då den används som utbildningslokal för kurser som framförallt vänder sig mot muslimer. Läs mitt blogginlägg.


Nu kan det alltså vara så att NBV indirekt stödjer IS eller ISIS! Det skulle inte förvåna mig det minsta om våra skattemedel tar denna omväg till ISIS-propaganda!


Avpixlat skriver idag i en artikel om att flera moskéer i Danmark vägrar ta avstånd från ISIS. Danska medier har intervjuat företrädare som snarare stödjer ISIS än fördömer det vanvettiga våld som ISIS utövar.

När kommer svensk media ställa samma frågor till imamer som företräder moskéer i Sverige? Något för Expressen och David Baas att ta tag i, när han nu portats av Sverigedemokraterna! Kan bli ett riktigt scoop!

 
 
Ingen bild

Pensionisten

22 september 2014 22:01

Skulle inte alls förvåna mej eftersom sk. flyktingar inte har eller behöver några papper att uppvisa vilka dom är.

 
Ingen bild

Kent

22 september 2014 22:41

När ska Svensken vakna och detta vansinne ta slut?

 
Ingen bild

hasse

22 september 2014 23:02

Bra information Thoralf ju mer desto bättre. Vad jag förstår så är det olagligt att hysa illegala flyktingar och då har väl polisen en skyldighet att ingripa om de får kännedom om saken?
Problemet är att få ut info till svenska folket men det får bli mun till mun så kommer det snart att spridas som ringar på vattnet

 
Ingen bild

Sven Dacke

22 september 2014 23:04

I morgon kommer Barren och Östran att ringa och vill ha mera uppgifter om detta scoop, och sedan kommer Kalmartidningarna vara fulla med artiklar om detta i flera veckor, sedan kommer SVT

 
Stefan K

Stefan K

22 september 2014 23:08

IS, eller åtminstone sympatisörer, finns redan i Sverige, om det råder inget tvivel.
Någon eller några finansierar dessa individers vardag. Skattebetalarna, diverse organisationer eller utländska finansiärer?
Vem vet, men under tiden som våra politiker tillsätter utredningar om islamofobi, så fortsätter dessa grupper att växa och vad som egentligen sägs i vissa moskéer borde intressera fler än Thoralf, Per Gudmundson och ett fåtal andra.

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Peter

23 september 2014 00:09

Många från Irak och andra muslimer, misstänker att CIA ligger bakom IS:
http://www.nytimes.com/2014/09/21/world/middleeast/suspicions-run-deep-in-iraq-that-cia-and-the-islamic-state-are-united.html?_r=1

 
Ingen bild

Peter

23 september 2014 00:13

Här en bild med en general från väst, som håller i ett muslimsk svärd (Illuminati som finansierar IS?)
http://media.boingboing.net/wp-content/uploads/2011/08/IMG_3664.jpg
Målningen finns på Denver Airport och gjorde som beställningen av hemlig uppdragsgivare, 1995.
En annan målng visar generalen som besegrad, med barn som firar.
Bissarrt och besynnerligt.

 
Ingen bild

Peter

23 september 2014 00:21

Kronikk: Svenskene forstår ikke sin egen innvandring - Aftenposten
http://mobil.aftenposten.no/meninger/kronikker/Kronikk-Svenskene-forstar-ikke-sin-egen-innvandring-7715484.html

Hur gör jag för att få en länk klickbar?!

 
Ingen bild

Känd från Express..

23 september 2014 02:07

Jag har blivit filmad i mitt eget hem av Expressen. Det har skrivits om mig i båda lokaltidningarna och den lokala tv-stationen ringde hem och min sambos son svarade. Min sambo och jag skall separera och sälja huset. Hennes inrådan. Jag har varit ett kolli utan människovärde som inte vågat gå utanför dörren ens åka och handla snus. Nu har jag tagit mig i kragen och börjat jobba efter min chefs inrådan och det hjälpte mig mycket tillbaks till vardagen. De flesta på mitt jobb är så snälla mot mig så jag börjar gråta. Kommentarer som jag skrivit som är harmlösa har ryckts ur sitt sammanhang och fått rubriker i media som leder in läsaren på "rätta tankar" om rasism då de egentligen handlar om sunt förnuft och att värna om djuren samt vad som faktiskt sägs varje dag i de flesta fikarum. Var glada ni som lever i den vanliga vardagen som går in som vanligt och handlar en liter mjölk på Coop. Alla klarar inte denna vardagliga syssla.

 
Svensson

Svensson

23 september 2014 07:03

ISIS tycks redan finnas i Sverige, det är nog dags att vi svenskar vaknar.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

World Traveller

23 september 2014 07:10

Peter, för tre år sen var jag ute på ett tre-dagars jobb och vi hade en snubbe från CIA med oss. Jag snackade mycket med honom, eller rättare sagt - lyssnade och höll med. När vi åter landat på campen och gick mot förläggningen så sa han att han konverterat till islam och gift sig men en muslimsk kvinna från Malaysia. Han sa att det är rätta vägen, att jag skulle tänka på det. Undrar hur många som han det nu finns i CIA med Obama som president. När general Petreus tillträdde som ny chef för CIA sa jag att han inte skulle bli långvarig och det blev han inte heller. Obama har sparkat 7 av sina bästa, icke-pk, generaler. Det tål att tänkas på.

 
Ingen bild

Lars Rosén pol sek KALMAR

23 september 2014 08:37

Vart tog pengarna från invandraservice vägen? Kanske 30 till 35 miljoner försvann, men inget brott har begåtts sa sossekvinnan i KF, trots att ingen brottsutredning gjordes trots anmälan från SD. Men sånt kan bara hända i bananrepubliken Sverige. Rättsröta.

 
Ingen bild

Trollfar

23 september 2014 10:00

Inte bara indirekt. Allmänna arvsfonden, Ungdomsstyrelsen med flera stöder inte bara IS utan många andra tvivelaktiga islamanknutna förbund. Vi talar miljonbelopp, stora miljonbelopp.

Kom dock ihåg att SDU nekades bidrag av samma organisationer p.g.a tvivelaktiga orsaker.

 
Ingen bild

Tobias

23 september 2014 12:33

När det gäller Islams närvaro i vårt land så måste ändå det märkligaste vara att dess företrädare fått total diplomatisk immunitet i "antirasismens" namn. En ideologi med så mycket våld och blod i sina spår som dessutom öppet erkänner sina politiska ambitioner där man ser själva demokratin som sin fiende... Och ändå avfärdas all kritik omedelbart som "islamofobi". Hur ska vi någonsin kunna veta om en anklagelse saknar grund eller inte om den inte prövas mot fakta? Hela logiken bakom "islamofobin" betyder ju i praktiken att islams företrädare går fria från anklagelser och kritik för all framtid eftersom det är "islamofobiskt" att kritisera det ologiska konceptet "islamofobi". I det hänseendet lyder vi alla redan under islams doktrin. Ett systemfel i vår oändliga tolerans och godhet gör att vi helt enkelt inte har verktyg att hantera en situation där någon eller några faktiskt inte vill oss väl. När någon avfärdar berättigad kritik av islam som "islamofobi" så skulle jag bara vilja fråga "Hur vet du det?" "Är du inte ens kapabel att överväga andra möjligheter så är du inte heller kapabel att göra en analys."

 
Ingen bild

Elisabeth (pensionär)

23 september 2014 12:43

De senaste dagarna har 130 000 flyktingar tagit sig över gränsen mot Turkiet, ett land som redan tagit emot en miljon syriska flyktingar.
Hur och på vilket sätt vill SD hjälpa dessa människor på plats?
Flyktingströmmen ökar dramatiskt efter USAs bombningar i natt!

Det ser ut som Per Öberg som kallar sig SMRs talesperson kan komma in på ett SD-mandat i Ludvika. Vad tycker ni om detta?
Lärde ni er ingenting av Curt Linusson från SVP som satt på ett SD-mandat?
Vad betyder nolltolerans för er?

 
Ingen bild

World Traveller

23 september 2014 12:49

Elisabeth, jag har nolltolerans mot islamister, nazister och vänsterfascister

 
Ingen bild

Göta

23 september 2014 12:59

"Svenskarna behöver hjälp. AVANCERAD IDEOLOGISK BLOCKERING gör dem oförmögna att hjälpa sig själva", skriver Elin Ørjasæter i norska Aftenposten.

"Sverige har Europas överlägset mest extrema invandring från tredje världen, samtidigt som myndigheterna gör allt för att mörklägga de sociala och ekonomiska kostnaderna för den förda politiken. Läget börjar nu bli riktigt allvarligt, och även grannländerna har anledning till oro, varnar författaren och akademikern Elin Ørjasæter i Aftonbladets norska systertidning Aftenposten."

Läs mer här:
http://www.friatider.se/norska-aftonbladet-sverige-beh-ver-hj-lp

13% av de svenska väljarna har nu vaknat och opponerar sig mot 7-klöverpartiernas och mediernas lögner och mörklägganden. Kanske kan vi nu börja få hjälp från våra grannländer att få ut sanningen till resten av folket, innan allt är för sent.

 
Ingen bild

Butler

23 september 2014 13:01

Ja, den goda Carin fick tyvärr inte fart på jobben med Butlar i stockholms T-bana.

Om ni vågar, och inte är lättkräkna, så läs detta:

http://www.dagenssamhalle.se/debatt/jaemtin-nu-maste-alla-ta-ansvar-foer-att-blockera-sd-10841

Inte mycket till medhåll får hen ändå.
Så tycker Dagens Samhälles läsare

HÅLLER MED 1 %
HÅLLER INTE MED 99 %
Tack för din röst!
5170 har röstat hittills.

 
Ingen bild

Hulda mk1

23 september 2014 13:15

@Känd från...
Beklagar verkligen ditt öde. Det är (mycket milt utryckt) bedrövligt när journalister leker poliser, rättsväsende och bödlar, utan minsta ansvar.
Hade du istället uttryckt stöd för IS, deras halshuggningar av Västmedborgare och deras hantering av kvinnor, då hade du sluppit journalister...

 
Ingen bild

SDare

23 september 2014 13:25

Blir nog svårt att dölja kostnaderna framöver. Bra av Östran att skriva om det, även om det förmodligen satt långt inne

http://www.ostran.se/NYHETER/Kalmar/Priset-foer-boende-hoejs-naer-flyktingarna-kommer

 
Ingen bild

pg

23 september 2014 15:39

Och östran skriver:
Attendo tjänar mest

Men de riktigt stora förtjänsterna på asylboende i Kalmar län gör ändå riskkapitalisterna i Attendo Individ och familj AB.

Bolaget hyr ut 250 platser på det gamla äldreboendet Kungshallshemmet i Nybro. Asylsökande är betydligt mer lönsamt än åldringar. Efter sommarens akuta behov av tak över huvudet för nya asylsökande fick man till och med tillåtelse att ta in ännu fler boende på samma yta. 350 kronor om dagen per asylsökande får riskkapitalbolaget betalt från Migrationsverket, då ingår både boende och mat. Boendet kostar 200 kronor varje dag och den serverade maten 150 kronor per person.

87 500 kronor om dagen betalar Migrationsverket när boendet är fullt.
Skatteparadis

Attendo ägs av riskkapitalbolaget Investment Partners, vars fonder är baserade i skatteparadiset Jersey. Det är Sveriges största företag inom privat äldreomsorg.

Bolaget Attendo Individ och Familj AB omsatte en halv miljard förra året. Koncernen har blivit omskriven för avancerad skatteplanering, Enligt tidningen Affärsvärlden betalades 46 miljoner kronor i skatt på en vinst på 1,7 miljarder.

Med hjälp av räntesnurror i skatteparadis minimerades skatterna.

Hushållningssällskapet i Kalmar tillhör de nya asylentreprenörerna. De hyr ut det gamla internatet på Helgesbo till Migrationsverket från början av juni i år till maj nästa år.

Det handlar om 100 platser som hyrs ut för 195 kronor per dag, plus mat för 145 kronor per dag. Det ger Hushållningssällskapet en intäkt på nästan en halv miljon i månaden.

När samma boende hyrdes ut till studenter kostade det 55 kronor om dagen och maten kostade en 50-lapp.

 
Ingen bild

World Traveller

23 september 2014 19:38

Jag har tv påslagen här och just nu intervjuar BBC araber som är på väg......gissa vart? Jag tror ni vet svaret. Det är bara att öppna våra hjärtan, plånböcker och hem.

 
Ingen bild

Tony

24 september 2014 13:35

Elisabeth Pensionär:

Och problemet är väl helt och hållet Sveriges, och
SD s, som ingen av dem andra vill ha med att göra?
Du har kanske plats med några stycken hos dig,
eftersom det saknas bostäder till dom som redan kommit
hit?

 
Ingen bild

Tony

24 september 2014 13:51

Karin Jämtin tror att arrogans, som har gjort att
SD växt till ett stort parti , att det ska mötas
med ännu mera Arrogans från dom andra partierna och
på så sätt stänga SD ute från inflytande. Hon tror att
om man bara fortsätter att pissa på snart en miljon
medborgares röster så skulle detta få Sverige att fungera.
Hon är inte bara naiv, hon är direkt korkad, att hon sen
har haft hjälp av skitstöveln Ilmar Repalu till att författa
drapan, en person som redan har sänkt Malmö stad med sin
otroligt naiva attityd gentemot flyktingar.
Det är verkligen hög svansföring i sosseleden, ett perti
som inte ökade med mer än någon tiondels procent, men tror att dom lever kvar på den tiden dom kunde uppvisa närmre femtio?

 
Ingen bild

Putte

24 september 2014 18:54

@Elisabeth (pensionär)
Nu är det ju 28 länder som är med i EU. Ska du tvunget ha hit alla 130000, eller duger det med något övriga 27 EU-länderna?
Kanske även USA skulle göra en insats, eftersom det är de som har krigat i Irak två gånger tidigare och nu har bombat i Syrien.
Sedan har vi ju ett gäng snuskigt rika arabländer, som kanske också skulle kunna räcka ut en hand till sina muslimska bröder och systrar, men din självutnämnda godhet kanske kräver att alla ska tas emot i Sverige.

 
Ingen bild

modi

1 mars 2015 00:52

Du Thoralf bevisa det du säger annars hålkäften!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards