thoralf

Alla inlägg den 6 september 2014

Av Thoralf Alfsson - 6 september 2014 21:49

Igår kväll var jag och en partikamrat, Krister Tornberg i Oskarshamn för att lyssna och stödja Jimmie Åkessons tal.  Jag körde min gamla Volvo. Redan närjag kom ut på E22:an utanför Kalmar märkte jag av ett ”missljud” från bilen. Vi stannade redan innan Rockneby för att kolla om fälgen var varm då det eventuellt kunde vara ett hjullager. Men vi kände inget speciellt så vi valde att fortsätta mot Oskarshamn då det var meningen att jag skulle ta med vårt SD-tält till Kalmar inför Björn Söders besök på måndag.


Men ju längre vi körde desso kraftigare blev missljudet från vänster framhjul. När vi kom till Oskarshamn befarade jag att vi inte skulle kunna köra tillbaka till Kalmar. Vi lastade dock in tältet och diverse annat i bilen efter Jimmies tal men stannade vid en mack i Oskarshamn för att försöka komma underfund med om det var ett hjullager, drivknut eller något annat problem och om det skulle gå att ändå köra till Kalmar.


När vi lyfte bilen märkte vi ganska omgående att alla fyra hjulbultar på vänster framhjul var lossade!

 

Jag har inte bytt hjul eller fälgar sedan våren 2013 på den här bilen då den var avställd under vintermånaderna detta år. Utan sommardäcken har suttit på sedan april 2013. Jag finner det högst osannolikt att alla fyra hjulbultar lossnar vid ett och samma tillfälle efter ca 17 månader. Men jag är förstås ingen bilmekaniker. Igår tyckte jag bara att det var märkligt men efter att jag idag berättat det för flera personer och att de omgående påtalar att det kan vara någon som lossat hjulbultarna så inser jag att det kan handla om sabotage. Att någon helt enkelt vill att jag skall drabbas av en trafikolycka och skadas!


Varför skulle just detta annars hända mitt under brinnade valrörelse? Anser någon att min blogg hotar andra partier?


Eller är det bara slumpen?


Men det finns väldigt hatiska människor! Det har jag upplevt på stan i Kalmar!


Uppdatering!


Polisanmälan upprättad.


Barometern har ringt och ställt en del frågor. Tyvärr fick kvinnan som skrev artikeln det lite om bakfoten när hon skriver att "att fyra hjulbultar saknades från vänster framhjul". De var lossade! Om de saknats hade jag inte kommit många meter innan hjulet lossnat!


Läs artikel i Barometern






Av Thoralf Alfsson - 6 september 2014 09:00

    

Dagens framsida Barometern.


Socialdemokraten Johan Persson tog chansen att angripa Miljöpartiet hårt angående flyget vid föra veckans debatt på Larmtorget i Kalmar. Miljöpartiet vill stänga Bromma flygplats och införa nya skatter på flyget. Miljöpartiets policy är också att välja andra kommunikationsmedel än flyget.


Men att leva som man lär tycks vara svårt för de kvinnliga miljöpartisterna i Kalmar!


Trots detta valde två framträdande miljöpartister i Kalmar att flyga med Ryanair till Barcelona över en weekend förra året. Jessica Rydell hade dessutom kritiserat Ryanair för att de saknade kollektivavtal men trots detta valde Jessica Rydell (MP) och Tara Braem (MP)att flyga med Ryanair från Kalmar.


I tidningen Östran uttalade sig Jessica Rydell enligt nedanstående.


“Miljöpartisten Jessica Rydell ser inga konstigheter med att hon tog flyget för en weekend till Barcelona.

– Jag förstår inte att folk blir upprörda. Jag är en vanlig människa, precis som vem som helst.

Att vara miljöpartist och flyga klingar inte gott i allas öron. Men Jessica Rydell, som nyligen flög till Barcelona, förstår inte upprördheten.

– Jag jobbar för en bättre klimatpolitik och där måste flyget göra mycket mer än det gör i dag. Samtidigt är jag som alla andra och måste få ta ledigt någon gång.”


Östran, Barometern


Nu är det inte bara när Jessica Rydell är ledig som hon väljer flyget före tåget enligt Barometern. Enligt ett dokument från Kalmar läns landsting över hur de olika partierna använder sina pengar framgår det att Miljöpartiets landstingsgrupp hellre flyger än att man åker tåg.


Miljöpartiet är god två efter Moderaterna när det gäller vem som flyger mest av partierna i Landstingsfullmäktige!


Ett stapeldiagram över hur mycket pengar de olika partierna lagt på resor med flyg respektive tåg avslöjar Mijöpartiets hyckleri.


 


Det framgår med all tydlighet att miljöpartisterna inte lever som de lär. Jag brukar kalla det för politiskt hyckleri.


Två partier har ingen kostnad alls för flyg! Sverigedemokraterna och Folkpartiet. Kristdemokraterna har dessutom endast 877 kronor för flyg.


Men det är faktiskt värre än det ser ut i ovanstående diagram. Man måste även ta hänsyn till hur många mandat som respektive parti har i landstingsfullmäktige.


Socialdemokraterna 30 mandat

Moderaterna 13 mandat

Centerpartiet 7 mandat

Kristdemokraterna 5 mandat

Folkpartiet 3 mandat

Miljöpartiet 3 mandat

Sverigedemokraterna 3 mandat

Vänsterpartiet 3 mandat


När man beräknar resekostnader per mandat blir det minst sagt pinsamt för Miljöpartiet. I detta fall räcker det inte som förklaring att man vill vara privat ibland. Det är frapperande att se att miljöpartisterna i princip inte alls använder tåget för sina resor i tjänsten.


 


Tåg tycks inte vara något alternativ för Kalmar läns miljöpartister när de skall ut och resa!


Följande miljöpartister sitter i Miljöpartiets landstingsgrupp.


Jessica Rydell, Kalmar

Akko Karlsson, Västervik

Elisabeth Wanneby, Oskarshamn


Bara kvinnor i miljöpartiets fullmäktigegrupp. Kanske dags för lite kvotering inom Miljöpartiet.


Barometerns artikel finns än så länge inte på nätet, bara i lördagens papperstidning! Blir intressant att se om man även väljer att lägga upp artikeln på nätet?


Nu finns artikeln på nätet

http://www.barometern.se/nyheter/kalmar/miljopartister-flyr-inte-flyget(4436286).gm



Tidningen Östran har under veckan skrivit en hel rad artiklar om de stora bråken som råder i Miljöpartiet i Kalmar län. De värsta bråkstakarna och intrigerande kvinnorna sägs vara just  Jessica Rydell och Anna Thore om man skall tro Östrans artiklar och de vittnesmål som miljöpartister avgett.


Om ett parti inte kan hålla samman under en viktig valrörelse hur skall det då fungera under kommande mandatperiod!


Här kommer några länkar till Östrans artiklar denna vecka men även Barometern har haft en artikel.


http://www.ostran.se/NYHETER/Kalmar/Vi-har-problem-internt


http://www.ostran.se/NYHETER/Kalmar/MP-toppar-deltar-inte-i-styrelsearbetet


http://www.barometern.se/nyheter/kalmar/krisen-inom-mp-djupare-an-pa-lange(4431286).gm


Lägg därtill bråket inom Vänsterpartiet i Kalmar


http://ostran.se/NYHETER/Kalmar/Axelsson-Edstroem-laemnar-Vaensterpartiet


Valet i Kalmar kan bli väldigt intressant. Flyr alla vänsterväljare till Socialdemokraterna? Kommer S få egen majoritet?


Björn Söder kommer till Kalmar på måndag.


 


Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards