thoralf

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2013

SJÄLVMÅL AV SMÅLANDSNYTT

Av Thoralf Alfsson - 2 oktober 2013 21:19

 


I kvällens Smålandsnytt avslöjar man hur företaget Plusfamiljen AB utnyttjar arbetskraftsinvandringen till att ge familjer som fått avvisningsbeslut och lämnat landet en möjlighet att återvända och få permanenta uppehållstillstånd.


Nu var givetvis inte detta avsikten med inslaget i Smålandsnytt men det blir konsekvensen av reportaget. Om man nu ser på inslaget med kritiska ögon.


Företaget Plusfamiljen AB har skapat ett jobb för familjefadern i den romska familjen utan att anmäla det till arbetsförmedlingen, bara det är minst sagt anmärkningsvärt. Syftet har endast varit att uppnå ett enda syftet att ge familjefadern ett jobb i Sverige genom arbetskraftsinvandringsreglerna.


Det visar utan tvivel på hur fullständigt tokigt de nya reglerna för arbetskraftsinvandring fungerar. Företaget Plusfamiljen tar lagen i egna händer och mer eller mindre kör över Migrationsverket. Hur många tror att detta är enda företaget som sysslar med den här typen av verksamhet.


Dessa nya regler för arbetskraftsinvandring måste skrotas och en återgång till de gamla reglerna måste ske omgående.


Se reportaget från Smålandsnytt eller läs artikel hos Smålandsnytt.

 
 
Ingen bild

Hulda mk1

2 oktober 2013 21:46

Har dålig koll på de gamla reglerna, men enligt mig behövs endast ett ytterst litet antal arbetskraftsinvandrare.
Städare, pizzabagare, reklamutdelare mm mm. behövs definitivt inte.

 
Ingen bild

Tobbe S

2 oktober 2013 21:57

Om man kollar Ekonomifakta och AF's ledigajobbstatistik får man följande resultat:
Arbetslösa (sökande)hela Sverige= 377.200 st
Lediga tjänster (jobb) i hela Sverige= 18.893 st
Detta gör 20 sökande på varje ledigt jobb.
Lediga jobb Sörmland (mitt landskap)= 429 st
Lediga jobb Eskilstuna (min kommun)= 185 st
Och så säger idioterna att vi behöver arbetskraftsinvandring.

 
Ingen bild

Hulda mk1

2 oktober 2013 22:19

Tobbe S...
Många arbetslösa = lägre löneökningar = lägre inflation. Men är det värt det priset? NEJ.

 
Ingen bild

Lotta

2 oktober 2013 22:38

Kan konstatera att TV4 inte med ett ord nämner SD:s skuggbudget som presenterades idag. Är man livrädd för att svenska folket skall tycka att det är en mycket bra budget? Hörde däremot om Socialdemokraternas skuggbudget och att man hotar med att införa könskvotering till företagsstyrelser. Samma regler finns i Norge. Tänk om man anammat samma regler som övriga nordiska länder även i andra frågor som exempelvis invandringspolitiken?

 
Ingen bild

kalle

3 oktober 2013 00:12

hulda har rätt, den okontrollerade invandringen är nog säkert noga planerad för så fort som möjligt nå upp till de 10 procent arbetslöshet som globala ekonomerna kräver.

priset får de gamla betala genom att inte få vård när de inte generar nån skattevinst eller är till nytta som 7 klövern väljare.
då blir det en spruta som gör att hjärtat stannar, så är det nu förtiden!
http://na.se/nyheter/orebro/1.2231234-lamnades-pa-aldreboendet-avled-senare-pa-sjukhuset

 
Lassekolja

Lassekolja

3 oktober 2013 00:19

Thoralf, när TV-nyheterna (minns ej om det var i Svt el. TV4) nämndes S, MP och SD´s budgetar. Dom sa att "ALLA BEHÖVER LÅNA FÖR ATT FÅ IHOP SINA RESP: BUDGETAR".....Om jag minns rätt skilde SD ut sig just genom att SD INTE behövde låna. Tar jag fel eller minns jag rätt?

Betr. kvällens UG(Uppdrag granskning): Jag skrev en chatt-fråga till UG, den löd ungefär så här: Staffanstorps kommun´s tre Cannes-resor kostade >430.000kr. Det tycker Ni är alldeles för mycket. Det är emellertid ungefär vad ett "ensamkommande flyktingbarn" kostar under ETT HALVÅR! Borde inte UG prioritera en djuplodande granskning av hela "invandringsindustrin" men åtminstone vad dessa flyktingbarn kostar varje år? Sverige sticker ut även här med ökande antal barn, +500-1000 varje år. När får vi se UG redogöra för vad de ca4000 "barnen" kostar i år 2013?
Tror någon att min fråga kom med? Nej, naturligtvis inte, trots att jag var bland dom första att ställa min fråga. Förmodligen är dom ganska trötta på liknande frågor!?!

http://www.svt.se/nyhetsklipp/svtforum/#article149

 
Ingen bild

S-E Karlsson

3 oktober 2013 06:51

Hur kan denne David Söderlund hånflinande sätta sej över svensk lag ? När det gäller att klå oss skattebetalare på pengar är visst allt tillåtet ! Finns bara ett ord , snuskigt ! För övrigt så har vi väl tillräckligt med handikappade barn i Sverige ?

 
Sven Dacke

Sven Dacke

3 oktober 2013 07:47

Undrar hur många av Smålandspostens läsare som gillar följande politiska uppmaning i dagens artikel om ett demokratiskt valt parti.
----------------------------------------
Det är bekymmersamt att Sverigedemokraterna växer in i rollen. Om partiet ökar i nästa val blir det än svårare att få fram ett stabilt regeringsunderlag. Det faller ett tungt ansvar på de etablerade partierna att hindra SD från att nå direkt inflytande över politiken.

http://goo.gl/juQbXr

 
Ingen bild

Hulda mk1

3 oktober 2013 08:37

Kalle...
Har absolut ingen högre ekonomisk utbildning, men tänker mycket på samhället och problemen där.
Däremot mycket studier i LHS. (Livets Hårda Skola)och Folkvettsuniversitetet.

SVT Debatt ikväll. Bla. om den nu välkända gruppvåldtäkten där sex (invandrar-) killar förgrep sig på en 15-årig flicka.

 
Ingen bild

S-E Karlsson

3 oktober 2013 08:49

Hulda mk1 , ungefär samma utbildning har jag plus vistelse både på barnhem och fosterhem , har ändå lyckats passera 78 år ! Mvh .

 
Ingen bild

World Traveller

3 oktober 2013 09:14

Sverige maste sluta vara en socialbyra for hela arabvarlden!

 
Ingen bild

Hulda mk1

3 oktober 2013 09:38

S-E Karlsson...
Fosterhem känner jag väl till. Mina föräldrar hade några och även om det var längesedan finns en mycket god kontakt fortfarande.
Det var inte alla fosterhem som utnyttjade barnen, men tyvärr skedde det ibland. Oförlåtligt!

 
Ingen bild

SM811

3 oktober 2013 09:38

"S-politiker sa sanningar om invandring – uppmanas avgå"
http://avpixlat.info/2013/10/02/s-politiker-som-sa-sanningar-om-invandring-uppmanas-avga/

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

3 oktober 2013 10:16

I ett friskt samhälle hade David Söderlund åtalats för bedrägeri

 
Ingen bild

Lars Rosén SD KALMAR

3 oktober 2013 11:04

Bra siffror i TV4NOVUS: 10.0 upp 1,5.

 
Ingen bild

visalisa

3 oktober 2013 17:02

Det här är ju fantastiskt, jag har precis varit inne på hemsidan. Det här ser ut som ett riktigt serist företag! www.plusfamiljen.se

 
Ingen bild

hmm

2 mars 2014 09:58

och när David blir av med en brukare och därmed missar en en massa assistent timmar pga av vi inte vill ha plusfamiljen längre så försöker han sätta käppar i hjulet han är mycket skumm

 
Ingen bild

louise

2 september 2014 08:14

drojforspellcaster@gmail.com är den enda räddning på kärleks problem, svek, pengar, familj, abort, ofrivilliga barnlöshet

han är bäst

 
Ingen bild

morgan debra

4 juni 2015 07:55

Hej Am fru, Morgan debra Am en legitim och tillförlitlig lån långivare ger ut lån
på ett tydligt och begripligt villkor på 2% ränta. från
$ 12.000 till $ 7.000.000 USD och Euro bara. Jag ger ut Business lån,
Personliga lån, studielån, billån och lån för att betala räkningar. om du
behöver ett lån vad du behöver göra är att du kontaktar mig direkt
på: morgandebra1986@gmail.com
Gud Välsigne Dig.
Hälsningar,
Morgan debra
E-post: morgandebra1986@gmail.com


Obs: Alla svar måste skickas till: morgandebra1986@gmail.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards