thoralf

Direktlänk till inlägg 21 april 2013

OVÄNTAT BIDRAG

Av Thoralf Alfsson - 21 april 2013 23:46

Just nu lägger vi en del tid på utdelning av material i vårt distrikt. Huvudsyftet med detta är att värva nya medlemmar till partiet som förhoppningsvis också vill jobba aktivt för partiet. Valet 2014 är faktiskt inte så långt bort som man kan tro. Det gäller att få in nya medlemmar och lära känna dem lite innan man kan sätta upp dessa på några valsedlar, därför brådskar detta.


Bli medlem även du om du inte redan är medlem i vårt parti.


I fredags fick jag dock ett av våra värvningsvykort i retur. Tänkte först att det var någon som var sur över att ha fått det i sin brevlåda. Men i kuvertet låg även en 500 kronorssedel.   


Det motsvarar tryckkostnaden för ca 4000 värvningsvykort. Jag vill härmed tacka den anonyma bidragsgivaren.


 


Såg Agenda ikväll och kan bara konstatera att Socialdemokraterna har stora problem. Veronica Palm vägrade svara på frågan om man kan vara ordförande i Islamiska förbundet samtidigt som man sitter i socialdemokraternas partistyrelse. Skönt att inte behöva ha några sådana bekymmer i vårt parti. Ännu en gång påtalades det att moderaterna har en islamist i riksdagen. När startar drevet mot Waberi!



Igår testade jag min nya kamera lite genom att ta några kort på Ölandsmånen. Resultatet blev över förväntan. Eller vad säger ni?


 


Max zoom


 

 
 
Ingen bild

w-son

22 april 2013 00:25

Vilka bilder! Imponerande. Vad hette kameran nu igen?

Det är skrämmande hur okunniga både journalister och politiker utanför SD är om islam. Undrar om de ens hört talas om Kairodeklaratioen, appropå det eviga snacket om mänskliga rättigheter och då särskilt när islamister talar om dessa rättigheter, liksom om de vet vad OIC är eller för den delen The Federation of Islamic Organizations in Europe (FIOE).

 
Ingen bild

Kalle

22 april 2013 02:14

Ryska flygplan övade utanför Gotska Sandön norr om Gotland.De kunde ostört hålla på med sin verksamhet av skenattacker. Sverige som normalt skall ha två flygplan i beredskap sattes INTE in för att försvara Sverige. De svenska flygplanen var inte redo!!!

""-Normalt har vi bra beredskap, säger Försvarsmaktens insatschef, generallöjtnant Anders Silwer till tidningen.""

http://www.helagotland.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=8510220

Är pengarna och främst viljan att försvara sverige borta??? Läggs försvarspengarna på den offantliga invandringen istället???

Nu kan man se allvarliga defekter i statens finanser!!!

 
Ingen bild

Magnus S

22 april 2013 02:42

Svaret är ja. Sverige handlar numera om politisk korrekthet. Galenskap och naivitet är rådande. Heja Sverige!

 
Ingen bild

Ludvig

22 april 2013 06:29

Vilka fina kort! Ja det hoppas jag verkligen att drevet går även mot Waberi. Varför ska Moderaterna komma lindrigare undan än Socialdemokraterna.

 
Svensson

Svensson

22 april 2013 06:59

Sverigedemokraterna håller på att bli en folkrörelse,på skolor, på arbetsplatser, pratas det om SD :)

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Hulda mk1

22 april 2013 07:21

Instämmer. Fantastiska bilder! (Ingen Muslim har fö. satt sin fot på Månen..)
Jag blir också fruktansvärt upprörd över Försvaret som inte kunde möta Ryska plan som övade ATTACK MOT Sverige.
Det är en gigantisk skandal som bör slå hårt mot försvarsministern. Att inte ha "incidenten" igång dygnet runt, varje dag, hur kan man? Hur vågar man?

 
Ingen bild

Sven Dacke

22 april 2013 07:46

Den Politiska Chefredaktören i Smålandsposten är bekymrad över att "Svenskarna" är allt mindre i skogen, enligt en undersökning.

Bärplockning och solnedgång. Skidåkning och vandring. Visst finns en bild av svensken som naturälskande baserad på en föreställning om en unik allemansrätt och en skyddad natur. Paradiset är fortfarande en lustgård, men bilden av svensken håller på att krackelera.

http://www.smp.se/ledare/vilse-i-det-urbana(3740566).gm

--------------------------------------------------------

Artikeln gå¨r ej att kommentera, så jag gör väl det här istället, vilket innebär att flera läser den än i en lokaltidning.

Först ordet Politiks Chefredaktör.
Ett ord som får mig att tänka på DDR och Nordkorea. Att tidningar är till för att presentera nyheter tror dom flesta, men tydligen är det politiska uppdraget viktigare, därav tillsättande av "Politruker"

Varför är "Svenskar" allt mindre ute i skog och mark är busenkelt att förstå, men tydligen inte för utbildade journalister.

Om våra journalister gjorde ett besök i Rinkeby eller i vårat fall Nottobutiken i Araby, hade dom snabbt insett att dom nya "Svenskarna" från länder med helt annan kultur inte syns ute i skogen.-

Tänk att få se en HEN ute i svampskogen, iklädd heltäckande svart klädedräkt, med en lite springa för ögonen!

Och så undrar dom varför allt fler inte lämnar "asfaltdjungeln"

Till det kan läggas att unga i dag varken går "Mulleskola" eller gör lumpen, utan fostras kulturellt i Muslimska föärskolor till Koranskolor, allt för att uppfylla ett mål.


 
Ingen bild

Morningstar

22 april 2013 08:16

Mytomanen och pedofilen mohammed har åtminstone enligt egen utsaga besökt månen, ridandes på den magiska hästen Burak med kvinnoansikte och bröst. Han lär även ha kluvit månen i två delar med sitt svärd och satt ihop halvorna igen. Måste ha använt super-klister, kanske rent av mus-lim?

 
Ingen bild

Farbror Fredde

22 april 2013 08:36

I morgon börjar skandinaviska dagar i München, Nordic Talking. Sverige representeras av Alexander Bengtsson och Ali Esbati som ska diskutera högerpopulism med antingen DNs eller Aftenpostens utrikeskorrespondent. Modereras av Gunnar Herrmann, vänstervriden utrikeskorre i Stockholm. F ö den enda programpunkten som inte kostar inträde.

 
Ingen bild

Hacke

22 april 2013 09:10

Ofattbart att den svenska v-/mp-median är så eniga om tystnaden kring Waberi när man gick loss på alla fronter kring sossedebaclet med Omar Mustafa. Vad är det för uppgörelse Reinfeldt lyckats skapa med "tredje statsmakten"? Eller vill "journalisterna" inte störa upplägget kring m/mp inför valet och framförallt vad som händer därefter. Båda sitter ju dessutom med minst var sin Svarte Petter i båten.
Kanske vågar man hoppas på att Expo fortsätter sin granskning nu när man ändå är klassade som islamofober så fort man vågade peta lite i skiten. Eller tycker man att man gjort sitt nu och skaffat alibi för att åter förbli passiva och återgå till hundraprocentig fokus på sin huvudmostståndare?

 
Ingen bild

Rune

22 april 2013 09:17

Svar till Sven Dacke:
Den politiske chefredaktören Martin Tunström skriver alltid intetsägande ledare om perifiera ämnen som få är intresserade av.
Märkligt av SMP att betala lön för sådant?
Tunström är ju också väldigt feg. När SD hade en sammankomst i Rottne för några år sedan och överfölls med järnrör och stenar så hade han ingen som helst åsikt om detta. Han brukar inte ha något problem att ha åsikter om sådant om liknande sker på andra sidan jordklotet. Men innanför SMPs spridningsområde gick det inte att någon åsikt.
Detta gjorde sånt stort intryck på mig att jag mejlade honom med en fråga om han stödde politiskt våld? Nejdå, fick jag till svar, det gör jag inte.
Men något i tidningen kom det inte.
Det glömmer jag aldrig!

 
Ingen bild

Fattar du?

22 april 2013 09:18

@Hacke, förstår inte att ni inte fattar skillnaden? Waberi har inte givit sig på Bonniers kompisar och då går man fri.

 
Ingen bild

SD får 16 procent i Skåne

22 april 2013 09:27

Om det vore val i dag skulle Sverigedemokraterna få 16 procent av rösterna till regionfullmäktige i Skåne. Detta enligt Yougovs mätning, som Metro rapporterar om på måndagen.

Mätningen visar också att den femklöver av de borgerliga partierna plus Miljöpartiet som styr Region Skåne bara skulle skrapa ihop 44 procent av rösterna och därmed skulle få lämna ifrån sig makten. Både C och KD hamnar dessutom under treprocentsspärren.
http://www.metro.se/nyheter/sd-far-16-procent-i-skane/Hdzmdv!jyXLoYk6Lqj2V@ty7RoelA/

 
Ingen bild

S.Småland

22 april 2013 09:29

Har beställt "Sverige i centrum " , här ska delas ut info !

 
Ingen bild

World Traveller

22 april 2013 09:39

Det finns idag ett enda land dar befolkningen inte stillatigande tar emot all skit fran muslimerna. Ett land dar folk blir upprorda nar deras dottrar blir gruppvaldtagna och deras gamla blir mordade, nu senast mordades en munk. Landet heter Burma. Nu har BBC, CNN och ovrig media borjat en demoniseringskampanj mot den buddhistiska Burmesiska befolkningen. De forfoljer och mordar oskyldiga muslimer heter det. Jag har varit i Burma och det ar ett av mina favoritlaender med en mycket trevlig befolkning, men ocksa en befolkning som inte tar skit. Snart uppstar vael en ''befrielserorelse'' bestaende av islamister fran jordens alla hoern och EU och USA kommer att stodja rebellerna i kampen mot de hemska burmeserna. Jag tror folk har blivithelt galna. Ar det nat i luften eller vad beror detta sjuka beteende pa? Varfor hjalper Vaest islamisterna att ta makten i land efter land?

 
Ingen bild

Magentan

22 april 2013 09:59

Nu har jag hittat den där artikeln i tidningen "Riksdag & Departement" som ges ut av Riksdagen och som jag skrev om i en kommentar under Thoralfs blogginlägg 19 april. Artikeln fanns i R&D:s decembernummer 2009, alltså nästan ett år före valet, och då var det lika knäpptyst om SD i medierna som det är nu.

Här kommer ett utdrag ur artikeln:

"ETABLERADE PARTIER FÖRLORAR PÅ ATT TA UPP INVANDRING"
Erfarenheterna från andra länder i Europa visar att om etablerade partier tar upp invandring på dagordningen, skänker det legitimitet åt högerpopulistiska partier. Så har skett i Österrike, Belgien, Danmark och Norge.
Genom att välja motsatt strategi i Sverige har inget högerpopulistiskt parti kommit in i riksdagen under 2000-talet, enligt en forskarrapport från Göteborgs universitet"
[...]
Forskningsrapporten slår fast att det alltså inte tjänar något till att ”ta debatten med extremhögern” när det gäller invandringen. Resultatet blir bara att den typen av partier får en fastare plattform att stå på. Den bästa strategin rent partiegoistiskt är att inte ta upp frågan över huvud taget"

Rapporten är skriven av forskarna Carl Dahlström och professor Peter Esaiasson).

http://rod.se/migration/etablerade-partier-f%C3%B6rlorar-p%C3%A5-att-ta-upp-invandring

 
Ingen bild

Skånepåg

22 april 2013 10:04

@ w-son

Tror att kameran heter Canon (PowerShot SX50) med en optisk zoom på 50ggr. Om nu inte Thoralf bytt senaste veckan så bör detta stämma. Jag håller med om bilderna är fantastiska och skulle vara intressant att få så hur bilder tagna på macronivå biir. Ett område som intresserar mig mest. Nåra bilder på småkryp och utslagna blommor så nära som det överhuvud taget går.

 
Ingen bild

Hasse

22 april 2013 10:38

Omar Mustafa fick inte avgå från Socialdemokraterna för att han var muslim, hade skev kvinnosyn, var homofob eller att han var medlem i Islamiska förbundet. Det framgick tydligt av gårdagens agenda att det var för att han låtit andra tala fritt om deras syn på judar. Att de flesta muslimer av olika skäl inte gillar judar(eller ickemuslimer) är ingen hemlighet. Men i fallet Omar räckte det att han lät folk tala fritt för att cirkusen skulle dra igång. Det bästa med hela historien är att många muslimer förhoppningsvis överger sossarna i protest. Bästa hade varit om muslimer startade ett eget parti som kom in i riksdagen, då hade svennebanan på riktigt vaknat och insett faran. En annan sak jag snappade upp i programmet var att den ena muslimen sa att Socialdemokraterna lovar mycket men ger inget tillbaka till muslimerna, bla. i frågor kring mat. Han måste syftat på halalslakt vilket betyder att någon sosse lovat att de ska driva frågan om att legalisera ritualslakt, många skolor serverar redan halal utan att meddela eleverna om det.

 
Ingen bild

Magentan

22 april 2013 10:39

World Traveller skrev: "Jag tror folk har blivit helt galna. Ar det nat i luften eller vad beror detta sjuka beteende pa? Varfor hjalper Vaest islamisterna att ta makten i land efter land?"

Ja, detta beteende är verkligen helt och hållet obegripligt! Man tycker ju att åtminstone USA borde ha lärt sig läxan efter att de hade hjälpt al-Qaida, bin Ladin och talibanerna till makten i Afghanistan.
(Se Afghansk-Sovjetiska kriget, Wikipedia)
(citat:) "Snart började gerillan också få stöd från västländerna med massiva vapenleveranser vilket gjorde mujaheddin allt effektivare. CIA investerade miljardtals dollar på vapen och utbildning av vad man kallade afghanska frihetskämpar. Bland annat fick afghanerna hjälp av CIA med Stinger-robotar för nedskjutning av de ryska Hind-helikoptrarna. Även från andra muslimska länder anslöts sig många frivilliga som också blev tränade av CIA. En av dessa frivilliga var den sedermera ökände Usama bin Ladin."
http://sv.wikipedia.org/wiki/Afghansk-sovjetiska_kriget

... För att inte tala om resultaten av USA:s och EU:s hjälp till de islamistiska s.k "rebellerna" i Libyen och övriga aktuella inbördeskrig i Nordafrika/Mellanöstern.

 
Ingen bild

Hulda mk1

22 april 2013 10:49

Appropå Förvararet dåliga incidentberedskap. Jag är säker på att Migrationsverket har större beredskap, dygnet runt, året om...

 
Ingen bild

Medborgaren

22 april 2013 11:02

Fina bilder Thoralf! Månen kunde väl vara en bra plats för alla muslimer att fly till, där kan dom spränga ihjäl varandra bäst dom vill så vi oskyldiga slipper drabbas. Där kunde dom även bygga hur många skriktorn som helst........
Det är ju ytterst märkligt att alla ska fly till just Sverige, ett kallt, avlägset, ogästvänligt land befolkat av rasister..............

 
Ingen bild

Lärre

22 april 2013 12:04

AB slår upp stort att SD backar!
SD backar -0,2%.
Inte en rad om att V verkligen backar, -2%.

Söder inte orolig, har inte varit synliga, det stämmer.
SD måste inse att Sverige inte slutar vid Stockholm, finns gott om potentiella väljare norröver också.

Nu vill vi se utskick om SD:s politik!
Vet ngn när satsningen kommer vad gäller SD-tv och tidning m m?
Behövs nu!

 
Ingen bild

Kalla krigarn

22 april 2013 12:31

Bildt säger om den ryska provokationen mot Gotland, att vi är inte uppe på allt. Det är rent skitsnack av utrikesministern. Incidentberedskapen är till för att reagera på allt och för att visa att vi kan reagera på allt. Sanningen är ju att försvaret inte längre ha råd med att hålla trovärdig beredskap. Här har Reinfeldt ansvaret som hela tiden viker sig för miljöpartiets krav på pengar in i svarta hål.

 
Ingen bild

Stefan

22 april 2013 12:52

Tur att du upptäckte femhundringen och inte bara lade kuvertet i en annan brevlåda... Tänk dig rubrikerna: "SD i muthärva - försöker köpa röster!"

 
Lassekolja

Lassekolja

22 april 2013 15:32

Betr. rysskränkningen, att ryska plan nästan kränker svenskt luftrum utan svensk reaktion är riktigt pinsamt och bekräftar att Sverige är på helt fel spår. En "veckas försvar" har plötsligt reducerats till 0!

Betr. Waberi, bara en tidsfråga innan Reinfeldt får uppleva samma cirkus som sossarna. Kombinationen Kent Ekeroth - Reinfeldt(barbaren) i en Riksdagsdebatt om Waberi ser jag verkligen fram emot! Härliga tider!!!

http://www.status.st

 
Ingen bild

Pär Green

22 april 2013 17:22

Waberi skriver på sin blogg.

Offentliga uttalanden?

Genom att jag haft förmånen att ha haft förtroendeuppdrag i Islamiska förbundet händer det att människor vänder sig till mig för att diskutera Islam. Jag har också blivit intervjuad om vad som står i koranen av Elin Rubar i TV och i tidningen Ottar. Jag vågar påstå att jag, i vart fall i TV, mer blev utsatt för en intervju på det sätt mina ord kommit att presenteras.

Jag svarade på vad det står i koranen, men när mina svar klippts kunde man lätt få intrycket av att det var mina egna åsikter att alla muslimer ska leva på det sättet. Försåtligt gjort och jag lärde mig att vara misstänksam mot journalister, vilket inte är den bästa inställning en politiker kan ha.

Självklart återfinns både TV-programmet och tidningen på Internet. Detta leder till att nya människor vilseleds fortfarande flera år efter att intervjuerna ursprungligen gjordes.

Vad jag själv anser har helt hamnat i skuggan av den bokstavstolkning av koranen som journalisterna efterfrågade.

Religionsfrihet och respekt till alla

De exempel jag tar upp nedan är hämtade från vad programmet och tidskriften påstod vara uttryck för islam också i dagens Sverige.

Polygami är förbjuden i Sverige och således skall alla medborgare följa lagen.

Man ska inte heller slå vare sig hustru eller barn.

Människor skall få ha sin sexualitet ifred.

Jag är emot kvinnlig omskärelse. Det är också ett övergrepp på sexualiteten.

Flickor och pojkar skall få umgås med varandra. I min gärning som rektor var det en grundförutsättning för att skolan och undervisningen skulle fungera.

Självklart skall de, om de så vill, få dansa med varandra.

Det är naturligt att hälsa på andra människor, oavsett kön, på det sätt som är regel i det land man vistas. I Sverige och västvärlden är det ofta att ta i hand. Dock råder religions frihet och det finns medborgare som vill helst hälsa på ett annat sätt och jag har respekt för detta.

För tydlighets skull vill jag också säga att hederskultur i alla dess uttrycksformer inte hör hemma i något samhälle. Självklart är jag mot självmordsbombare och för övrigt alla försök att ta någon annans liv.

I programmet hänvisades till en känd uttolkare av koranen som heter al- Qaradawi. Jag sade att han är kunnigare i vad som står i koranen än vad jag är. Vilket är sant. Jag har ingen anledning att kommentera alla hans uttalanden men jag vill gärna säga att håller med om att dialog och samarbete mellan religionerna är viktigt. Jag delar också hans inställning att muslimer skall integrera sig i samhället och uppskattar hans arbete för demokrati.
http://www.waberi.se/index.php?option=com_content&view=article&id=16&Itemid=35

 
Ingen bild

Pär Green

22 april 2013 19:30

På tal om bidrag, skriver Expressen att SD fått lite slantar mindre i bidrag än andra partier! Märklig vinkling. Är inte pengar, pengar oavsett varifrån de kommer, eller från vem?
Men det finns ett undantag, många slantar tas via skattemedel till partibidrag! VARFÖR?

http://www.newsmill.se/artikel/2013/04/21/mustafa-waberi-aff-rerna-visar-p-partiernas-f-rfall

 
Ingen bild

Andreas H

22 april 2013 21:44

Snygga bilder!

 
Ingen bild

Arne

22 april 2013 23:02

Imponerande bilder!
Månbilder som dessa är mycket krävande. Visar på en både bra fotograf och kamera!

 
Ingen bild

Nalli

23 april 2013 10:19

Thoralf Alfsson @

Helt super bra bilder alla ”TRE”

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards