thoralf

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2012

SNART 30000 KRONOR OCH INVANDRINGENS KONSEKVENSER

Av Thoralf Alfsson - 23 oktober 2012 23:47

Efter att Avpixlat igår skrivit om Maria Cimini och det upprop jag startat som stöd för hennes stämning av Transportarbetarförbundet har pengarna strömmat in idag. Insamlingen närmar sig nu 30000 kronor. Fantastiskt!


Det har ställts frågor om vad som händer om Maria Cimini vinner kampen mot Transportarbetarförbundet. Jag antar då att Transportarbetarförbundet då får ersätta Maria Cimini för hennes kostnader och att hon i så fall även tilldelas ett skadestånd.


Mitt förslag är i så fall att Maria Cimini betalar tillbaka pengarna till SD som sedan skänker pengarna till Sverigedemokraternas solidaritetsfond. Vad tycker mina läsare och bidragsgivare?


Invandringspolitiken förvrider huvudet på 7-klövern i Kalmar.

Enligt Barometern har Socialnämnden beslutat att hyra Villa Ossian (Byagården) i Påryd för 30000 kronor/månad i kallhyra under 20 år och dessutom ge en kommunal borgen till Byalaget. Det innebär att man skrivit ett hyreskontrakt på 7,2 miljoner kronor för att kunna ta emot ensamkommande barn under 20 år.


Ett fullständigt vanvettigt beslut! Beslutet har framförallt drivits fram av socialdemokraten och kommunalrådet Anette Lingmerth och centerpartisten Ingemar Einarsson, båda boende i Påryd.

SD kommer givetvis motsätta oss detta beslut när det kommer till Kommunfullmäktige, om det nu kommer dit.


Verklighetsfrånvänd riksdagspolitiker



I måndags besökte en centerpartistisk riksdagsledamot Johan Hedin, flyktingförläggningen på Lundegård tillsammans med kommunalrådet Lisbeth Lennartsson, även hon centerpartist. Det räcker med att citera följande uttalande från Johan Hedin för att konstatera hur verklighetsfrånvända och pk-indoktrinerade 7-klöverns politiker är!


”Jag har hört en del om flyktingförläggningen här före mitt besök, och det har bara varit positiva saker, sa Johan Hedin.”


Jag tror att många ölänningar reagerar väldigt starkt på detta uttalande! Det visar också på hur kommunalrådet Lisbeth Lennartsson informerat Johan Hedin om de faktiska förhållandena på flyktingförläggningen på Lundegård. Hyckleri!


Rasistiskt överfall och misshandel på Öland.

Enligt Ölandsbladet har en 20 årig cyklist misshandlats av en 62-årig man mellan Borgholm och Köpingsvik. Den 62-årige mannen tålde uppenbarligen inte att 20-åringen uppmanade honom att flytta sig.


”62-åringen skrek ”jävla svenskjävel” efter honom. Därefter greppade 62-åringen tag i ynglingen som då föll med sin cykel. 62-åringen gick sedan fram till ynglingen, tog tag i dennes halskedja och vred om. Ynglingen fick svårt att andas. Dessbättre så gick halsbandet sönder, sedan lyckades ynglingen fly från platsen.”


Som det framgår av texten så handlar det om en 62-åring med invandrarbakgrund som uppenbarligen inte gillar svenska ungdomar. Jag undrar om åklagaren kommer ta upp det rasistiska uttalandet under rättegången och hävda att det även handlar om ett hatbrott?

 
 
Ingen bild

MB

24 oktober 2012 00:05

"Mitt förslag är i så fall att Maria Cimini betalar tillbaka pengarna till SD som sedan skänker pengarna till Sverigedemokraternas solidaritetsfond."

Ett utmärkt förslag.

 
Ingen bild

Pelle P

24 oktober 2012 00:13

Håller med föregående talare. Låter rimligt.

 
Ingen bild

Hoppas men man vet ju aldrig

24 oktober 2012 00:23

Han har ju slående likhet med efternamnet som en toppmoderat i kommunen. Hon har ju visserligen visat mer balls i invandrarfrågor än själva partiet.
Hoppas denna moderat med följe säjer nej till S och C överenskommelse om villa ossian.
En väldigt effektiv strategi politiskt är att gå ut i media att säga att ett beslut tagits. Men faktum attinget beslut om villa ossian är taget men vi vet ju hur det kommer gå.
Nya rön i lokaltidningarna säger att allt är klart.
Idag fick socialnämnden info om det nya förslaget och den kommunala borgen, inget beslutsärrende för nämnden! För Annete Lingmerth klargjorde i barran idag att hon såg det till 100% som ett Pårydsprojekt, att hela Kommunen ska leva, hellre att dessa stackars krigsskadade minderåriga får vård.

 
Ingen bild

Kalle kula

24 oktober 2012 02:11

http://www.youtube.com/watch?v=I6TXtN46v3Y

Socialdemokraterna och Vänstern i Påskallavik gillar visst inte när folk gör en opinionsundersökning om vissa beslut dom har tagit.
I detta fallet gäller det om P-vik ska ha en asylmottagning.

Denna Stefan Windh verkar ha en personliga intressen i denna asylmottagning. Han verkar ju ha fifflat endel innan i andra affärer.

 
Ingen bild

Goda nyheter

24 oktober 2012 02:59

30 miljoner ska sparas in. Därför har Mediabolaget Västkusten presenterat ett sparprogram som innebär att ett 50-tal tjänster försvinner.

I dag finns det omkring 350 tjänster på företagen som ingår i bolaget: Hallands Nyheter, Hallandsposten, TTELA, Bohusläningen och Strömstads tidning samt Annonsproduktion i Väst.
http://www.medievarlden.se/nyheter/2012/10/50-far-ga-fran-mediabolaget-vastkusten

 
Ingen bild

s-e karlsson

24 oktober 2012 05:34

Tummen upp för Alfssons förslag ! Mvh.

 
Ingen bild

artiz

24 oktober 2012 05:46

har inget emot att pengarna går tillbaka till SD's Solidaritetsfond (Jag förutsätter att de redan har bidragit till Maria Cimini, eller?)
Jag skänker dock mina pengar villkorslöst! Har mindre med SD att göra, än demokrati, och rätten att få arbeta partipolitiskt oavsett hur stolligt det kan verka i andras ögon!
/artiz

 
Ingen bild

Sven Dacke

24 oktober 2012 06:34

Råkade se programmet med Karin Hübinette i opolitiska Public service SVT, på grund av att jag inte hann stänga av.

I slutet på programmet,som klassas i gruppen Samhälle och Fakta ca 25 minuter in kom alla vår "kelgris" Soran Ismail.

Kom att tänka på följande. Förr i tiden hade vi "byfånar" och i vår nya allt mera globala värd kallas nu dessa för TV komiker.

Inslaget kan ses på egen risk
http://www.svt.se/hubinette/405-7-vargar-ar-facit

 
Ingen bild

OH

24 oktober 2012 06:55

Efter att ni meddelat oss namnet på advokaten som skall företräda Cimini kan jag tänka mig att lämna ett bidrag.
Jag vill om möjligt kolla vilka uppdrag han haft, samt resultaten.
Det vill skattemyndigheten man skall göra när man anlitar arbetskraft.

 
Ingen bild

SM811

24 oktober 2012 08:52

När det gäller invandrare/flyktingar tycks det finnas hur mycket pengar som helst. Pensionärerna fick 50kr mer per månad.
Regeringen prioriterar invandrare före de som har byggt upp Sverige.

182 flyktingar ska bo i slottsliknande exklusivt vandrarhem: minst 51 870 per natt. http://avpixlat.info/2012/10/24/182-flyktingar-ska-bo-i-slottsliknande-exklusivt-vandrarhem-51-870-per-natt/

 
Ingen bild

SM811

24 oktober 2012 08:59

Det är dessa (62-åringen) som Fredrik vill skall bygga upp det nya Sverige och berikar vårt land vi andra pursvenskar har bara bidragit med barbari.

 
Ingen bild

Hacke

24 oktober 2012 09:01

Bra förslag med solidaritetsfonden. Folkrörelse- och solidaritetsarbetet går vidare för utsatta svenskar som förtrycks i sitt arbete för landets väl.

Hoppas någon advokat har stake nog att påtala det rasistiska i överfallet av 20-åringen även om det inte lär få några som helst konsekvenser vad jag förstår. Som etnisk svensk kan man väl med 7-klöverlogik inte råka ut för hatbrott?

 
Svensson

Svensson

24 oktober 2012 09:17

Maria och Thoralf, och nu även Avpixlat, gör ett kanon arbete :)

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

AWSvensson

24 oktober 2012 10:06

”Jag har hört en del om flyktingförläggningen här före mitt besök, och det har bara varit positiva saker, sa Johan Hedin.”
Ur Sverigedemokratisk synpunkt så är det positivt men ur svensk en katastrof.Apropå synpunkter så är det mer än rimligt att om Transport torskar tvingas de betala hennes advokatkostnader och då behöver inte de insamlade medlen användas. Att de då placeras i en stödfond för diskriminerade Sverigedemokrater är rimligt.

 
Ingen bild

AWSvensson

24 oktober 2012 10:27

Smålandsposten gör idag stora rubriker av att man lyckats skaffa ett jobb till en 21-årig somalier. En så pass stor händelse att det får rubriker på förstasidan säger två saker,dels att hitta jobb till somalier är så pass sällsynt så det måste uppmärksammas samt att göra reklam för alliansens satsningar med coacher som lyckosamma. Nåväl vad fick han för jobb, hjälplärare i en klass med somalier.

 
Ingen bild

Thoralf A

24 oktober 2012 10:35

AWSvensson

Finns inte på nätet?

Kan du scanna och mejla artikeln?

Eller någon annan kanske kan det.

 
Stefan K

Stefan K

24 oktober 2012 11:35

Jag har själv bidragit med en slant till Maria Cimini och förväntar mig att pengarna sätts in på SD:s solidaritetsfond vid en vinst (som jag givetvis hoppas på).

Ett förslag till SD vore väl att ansöka om pengar från Allmänna arvsfonden och använda dessa i syfte att hjälpa utsatta representanter? http://www.arvsfonden.se/Pages/SectionStartGuldkorn____35116.aspx

Johan Hedin (C) tillhör den sorgliga skara politiker som förblindas i sin rädsla över rasistkortet, att de inte ser på verkligheten med samma ögon som de som drabbas av den. Sorgligt, men varför inte mejla honom de länkar som visar på omständigheterna kring Lundegård och närliggande områden?

http://petterssonorg.wordpress.com

 
Ingen bild

Skånepåg

24 oktober 2012 12:35

Instämmer helt med vad Thoralf skriver: "Mitt förslag är i så fall att Maria Cimini betalar tillbaka pengarna till SD som sedan skänker pengarna till Sverigedemokraternas solidaritetsfond."

 
Ingen bild

s-e karlsson

24 oktober 2012 12:40

Det är bedrövligt att både OT och ON inte har ordnat så man kan kommentera Påskallaviks grejen i söndags :undersökning oppinion om flyktingmottagning därstädes , men jag förstår att dom inte vågar för då hade dom blivit nerlusade med kommentater ! Pressen , folkets röst , jo pyttsan !

 
Ingen bild

SM811

24 oktober 2012 13:12

Nu skall illegala barn ha rätt att gratis gå i skolan men andra föräldrar skall betala för samma skolgång. Vad man ska kalla dessa politiker skall man inte skriva i text.

 
Ingen bild

Stefan A.

24 oktober 2012 13:18

Nu är det bara rätten till socialbidrag kvar, sedan är miljötalibanernas önska om fri invandring uppfylld genom alliansen, den senaste övenskommelsen mellan regering och mp ger illegala invandrare full samhällsservice, utan att betala ett öre, mig.verk och domstolar kan läggas ned, de fyller ingen funktion längre.Kan påminna i detta sammanhang att riksgälden räknar med ett lånebehov för Sverige på 140 miljarder de närmaste åren, och tyvärr ser det ut att vara en önskedröm, blir nog mycket värre.....

 
Ingen bild

AWSvensson

24 oktober 2012 15:10

Nästa steg blir väl att arbetsgivaren får betalt för att anställa somalier och andra som saknar all slags kompetens.
http://www.expressen.se/debatt/en-vag-tillbaka-utan-forlorare/

 
Ingen bild

Sven Dacke

24 oktober 2012 15:16

Och Regeringen + MP jobbar på för fullt att slippa ta ansvaret för Sverige efter 2014.

Om nu inte vi är "det sovande folket"

Men jag tycker det mullrar lite överallt nu, utom möjligen i Stockholms innerstad där media och dom som bestämmer håller till.

 
Ingen bild

Onkel Fester

24 oktober 2012 17:51

Bra förslag. Till SD solidaritetsfond.

 
Ingen bild

Funtaren

24 oktober 2012 22:10

Thoralf, det vore ett utmärkt sätt att använda pengarna om Maria inte behöver dem.

Det viktiga här är att våra fiender ser att en sverigedemokrat aldrig står ensam!

 
Ingen bild

Ludvig

25 oktober 2012 07:28

Man förstår att det är fler sådana som 62-åringen regeringen vill ta hit för att berika vårt land.

 
Ingen bild

Eric H

25 oktober 2012 07:56

När jag i morse öppnade dagens lokalblaska vad är då ser jag överst på förstasidan?
"Fler flyktingar behöver skydd"
över satt till normalsvenska betyder det:
"Vi, dina styrande, vi ha ännu mera av dina skattemedel till de nyanlända"
Såg även att i Uppsala skall man ge "nyanlända" förtur till bostäder.
Undrar vad de studerande som varje år kämpar för att få ett boende i staden tycker om detta???
Nåja, vi bör nog ändå vara rätt nöjda över att kommunen kampanjar för (sd)..

 
Ingen bild

s-e karlsson

25 oktober 2012 10:56

Mönsterås kommun drar in på gratisresor för handikappade , man undrar ,till förmån för vem ?

 
illvilliga-bloggen

illvilliga-bloggen

25 oktober 2012 13:11

@sm811 -illegala barn måste väl vara
en felskrivning? fattar intet -legala
-illegala barn? ny benämning jag aldrig
hört?????

http://illvilligabloggen.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards