thoralf

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2012

STÖD MARIA CIMINIS STÄMNING AV TRANSPORTARBETARFÖRBUNDET

Av Thoralf Alfsson - 11 oktober 2012 22:30



 


I oktober 2011 uteslöts Maria Cimini från Transportarbetarförbundet! Anledningen till uteslutningen var att Maria Cimini var aktiv Sverigedemokrat och representerade SD som förtroendevald i kommunfullmäktige i Mönsterås.


 

Sverigedemokraterna Leif Gustafsson, Högsby och vackra Maria Cimini, Mönsterås på Kalmar slott med hushållningssällskapet och kungen.


Nu är Maria Cimini inte vilken kvinna som helst.


 


Transportarbetarförbundet har uteslutit fel kvinna!


Maria beslutade mer eller mindre omgående att överklaga beslutet och därmed stämma Transportarbetarförbundet. Maria Cimini är inte den första som Transportarbetarförbundet uteslutit men jag tror inte att någon beslutat att driva en process mot fackförbundet så handfast som Maria Cimini gör. Hon har anlitat en advokatbyrå för att driva hennes stämning av Transportarbetarförbundet. Hennes ärende är nu på väg upp i hovrätten.


Givetvis kostar hennes beslut att stämma fackförbundet och anlita en advokatbyrå en hel del pengar. Hennes försäkringsbolag kommer täcka ca 50 procent av hennes kostnader men resten måste Maria Cimini stå för själv.


Sverigedemokraterna har startat en solidaritetsfond som förhoppningsvis kan hjälpa Maria Cimini till viss del men långt ifrån alla Marias kostnader. I dagsläget har fakturan från advokatbyrån nått ett sexsiffrigt belopp.


Jag har frågat Maria Cimini om jag får göra ett upprop på min blogg som ett stöd för hennes kamp mot Transportarbetarförbundet. Hennes överklagan är väldigt viktig ur prejudicerande hänseende. En framgång kommer utan tvekan leda till att fackförbunden får sig en knäpp på näsan och de kommer passa sig för att utesluta Sverigedemokrater på enbart grunden att någon är aktiv Sverigedemokrat.

Det största hindret för Maria Cimini att driva ärendet till sista/högsta instans är ekonomin.


Vill du hjälpa Maria Cimini kan du sätta in ett bidrag på Bankgiro 5279-5465. Skriv också Maria Cimini på inbetalningen.


När Barometern skrev om hennes överklagan gjorde man som vanligt ett ”journalistiskt klipp”

Maria Cimini har blivit utesluten ur Transportarbetarförbundet.


För en tid sedan lämnade hon in en stämningsansökan mot fackförbundet vid Stockholms tingsrätt, något som Barometern skrev om för en tid sedan. I artikeln fanns även en bild på Maria Cimini.


Nu visar det sig att bilden blev kraftigt beskuren av Barometern man ville inte ha med den etiopiska kvinnan som står tillsammans med Maria Cimini. Den passade helt enkelt inte in i den främlingsfientliga bild som tidningen ville skapa av sverigedemokraten Maria Cimini.


 


Så här skriver Maria Cimini själv om Barometerns fixande.


"Tack allihopa för ert stöd! Det glädjer mig oerhört att det finns fler som ser det omänskliga och orättfärdiga i detta. Ni ska veta att bilden ovan på mig är tagen just i Etiopien då jag var där med Action Aid i höstas. Jag sprang i The Great Ethiopian Run för välgörenhet med Haille Gbrselassie och fick ihop över 25000 kronor till bl.a den etiopiska kvinna de klippt bort på bilden som nu har en egen liten affär istället för att bo på gatan. Jag frågade Barometern varför de klippte bilden och det var visst av utrymmesskäl. Personligen tycker jag att då en bild säger mer än tusen ord, hade den förstås visat en annan sanning än den Transport vill se."


Stöd Maria Cimini!

 
 
Ingen bild

Larre67

11 oktober 2012 22:55

Hej Thoralf,
Ett mycket bra initiativ att samla in pengar för att stödja den fantastiska Maria. Jag skulle dock önska att det gick att donera via Paypal då det är så mycket enklare. Fixar du det så kommer några hundralappar.

 
Ingen bild

SM811

11 oktober 2012 23:09

Detta är ett mycket viktigt mål som skall vinnas.
Pengar kommer i morgon.

 
Ingen bild

Thoralf A

11 oktober 2012 23:09

Paypal är inte precis gratis!

 
Ingen bild

Mopsi

11 oktober 2012 23:18

1.000 SEK sänt hälsar vännen Stellan.

 
Ingen bild

PMS

11 oktober 2012 23:25

Håll gärna uppropet aktuellt tills lönen kommer.
Detta måste stödjas.

 
Ingen bild

Stig Yngve

11 oktober 2012 23:26

Ludde
En bra iniativ från dej Thoralf. Maria måste få allt stöd hon kan få. Har själv varit aktiv i PTK på 70-talet och insåg redan då vilket självgod koloss facket var. Tanken är ju att hjälpa sina medlemmar inte stjälpa. Att utestänga personer med "fel" partitill-hörighet, trots att SD är demokratiskt invald i riksdagen, ger obehagliga associationer tider som varit.

 
Ingen bild

Mopsi

11 oktober 2012 23:41

Att klippa bort den etiopiska kvinnan är ren rasism och stalinistisk kommunism.

I Sovjetunionen raderade de friskt i fotografierna. Trotskij försvann, Jezov försvann, Malenkov försvann. Varför vill inte Barometern acceptera en etiopisk kvinna på ett fotografi i tidningen, utan utplånar hennes bild.

Barometern har kränkt såväl Maria Cimini som hennes etiopiska väninna.

 
Ingen bild

Hulda

12 oktober 2012 07:24

Visst lever vi i ett mycket märkligt land. Är man aktiv Sverigedemokrat, blir man utslängd ur Facket.
Men har någon aktiv Extremvänsteranhängare fått samma behandling?

Har Facket uteslutit någon från KPMLr (nu kommunistiska Partiet) genom åren? Eller från någon av de andra småsekterna på vänsterkanten?
Att Barometern beskär bilden på Maria Cimini så att den passar in i den syn de vill att läsarna ska få av en Sverigredemokrat, äcklar mig.
Det får bli makaroner och en hemmakväll idag. Detta måste stöttas ekonomiskt!

 
Ingen bild

Michael Andersson

12 oktober 2012 08:01

Jag var en av de första som uteslöts, så jag kommer följa detta med spänning. Fast kommer nog aldrig bli medlem igen ändå.

 
Ingen bild

Sven Dacke

12 oktober 2012 08:07

Och i landet "absurdistan" har skvallertidningen Expressen en snyftartikel om Täppas som tydligen fått ett elakt brev.

Tur att han inte skrev något om svarta människor utan bara om Vilks.

Som Fredagsnöje rekommenders att lyssna på en ljudbok ( engelskt tal) 1984 av George Orwell, mannen som förutsåg Sveriges framtid redan 1948.

Finns även som film på "Tuben"

Se och hör den innan den blir förbjuden-

http://www.youtube.com/watch?v=8dRZ293Qo34

 
Ingen bild

Hacke

12 oktober 2012 08:51

Först utesluten ur facket följt av gammelmedias klipp och klistra-manipulation.
Låter som mörkertider från någon diktatur men det är bara ännu ett exempel på Alliansens Sverige 2012.
När ska folk vakna?

 
Ingen bild

Funtaren

12 oktober 2012 09:59

Detta är en av de viktigaste aktuella processerna. Jag sätter ikväll in ett hyfsat belopp. Håll oss informerade om utvecklingen, men väg även denna information mot behovet av att inte låta motparten veta det ekonomiska läget.

Jag tror de j-larna som räknat med att hon är en liten människa som står ensam och inte kan påräkna stöd från oss lågutbildade, arga vita SD-män kommer att bli mycket överraskade.

 
Ingen bild

von_Moltke

12 oktober 2012 10:04

Eftersom jag för en liten debatt med Ahonen på dennes blogg och det berör den här bloggen så bifogar jag mitt svar till Ahonen även här:

Vad du får ut för belöning för att driva denna pk-blogg kan inte jag uttala mig om. Kanske får du ersättning rakt in på pk-kontot, eller så får du kanske en klapp på pk-axeln av dina pk-kompisar. Detta är fullständigt egalt för mig. Men att göra någon åtskillnad mellan dig å ena sidan och bloggen å andra sidan, det köper inte jag. Du är bloggen och åsikterna är dina. Marknadsföring av bloggen och marknadsföring av dig är således samma sak.

Men du svarade ändå inte på min fråga. Vi konstaterade ju att du använder en i ditt tycke främlingsfientligt blogg (Thoralf Alfssons) för att marknadsföra din egen. Hur ser du på detta? Är det OK att använda vilka metoder som helst för att öka din pk-bloggs läsekrets? För du använder ju ett i ditt tycke stort samhällsproblem, den påstådda främlingsfientligheten/rasismen hos Alfsson och hans blogg(tusentals läsare varje vecka), för att bereda dig och bloggen fördelar i form av fler läsare. Jag kallar detta hyckleri.

Nåväl, huruvida jag är missanpassad eller inte får andra bedöma. Jag har dock inte, till skillnad från vissa andra, slutat upp med att tänka.

 
Ingen bild

Thoralf A

12 oktober 2012 10:15

von_Moltke

"Men att göra någon åtskillnad mellan dig å ena sidan och bloggen å andra sidan, det köper inte jag. Du är bloggen och åsikterna är dina."

Har Ahonen gjort skillnad på mig och min blogg någon gång?

Nu är inte Ahonen den enda "besserwissern" i Kalmar! Det finns två andra figurer som hyllar pk-samhället på sina bloggar. De har börjat att samla ihop till ett eget blogginlägg! Hyckleri är något som jag starkt ogillar

 
Ingen bild

von_Moltke

12 oktober 2012 11:00

@ Alfsson

Vad är det för pk-bloggar?

 
Ingen bild

allemand

12 oktober 2012 11:11

@Mopsi, okej Mopsen jag utmanar dig. Sätter in två tusen.

 
Ingen bild

Thoralf A

12 oktober 2012 11:18

von_Moltke

Skall avvakta lite mer "material" då vissa inte tycks tro att ordspråket "Inga träd växer till himlen" fortfarande gäller.

 
Ingen bild

Stefan A.

12 oktober 2012 11:35

Ja det är fortfarande plånboken som bestämmer om man skall få sin sak prövad i Sverige i dag, det vet man inte minst inom media,därför de kan skriva som de gör, och de som drabbas av DO,s banbulla så ofta gör upp i "godo",blir billigare så...kämpa på Maria...

 
Ingen bild

von_Moltke

12 oktober 2012 11:36

@Alfsson.
OK, vi väntar med spänning.

F ö så bifogade jag på Ahonens blogg riksdagens protokoll angående det s k Luciabeslutet. Om nu SD är rasistisk/främlingsfientligt enligt Ahonen, så måste S och M på den tiden ha varit minst lika goda kålsupare. Vad blir i så fall slutsatsen angående Ahonen, om han var s-märkt redan på den tiden?

 
Ingen bild

s29

12 oktober 2012 12:23

Bra Maria,kämpa på. Jag sätter in 1000:- i morgon av mina A-kassepengar.Det blir lite dyrt den här månaden,satte nyss in 600 extra till mitt fadderbarn (hjulklapp). Det är uppenbart att facket enbart är intresserade av sossepolitiken men skiter i arbetaren.

 
Ingen bild

Stefan A.

12 oktober 2012 12:26

Replik från Ramberg nu på SvD, och det går faktiskt att kommentera.....

 
Ingen bild

Skånepåg

12 oktober 2012 12:36

@ von_Moltke

Ahonen blev totalt svarslös och det var ett ynkedomssvar du fick. Helt i linje med hans övriga "insatser" i bloggvärlden!

 
Ingen bild

Hulda

12 oktober 2012 12:57

Nu har något hoppat rätt i Daniel Pools hjärna. Skriver kritiskt på SVT Debatt om Islamism....
Snart kan han tom. kanske bli gästkrönikör hos Avpixlat..

 
Ingen bild

Skånepåg

12 oktober 2012 13:06

@ Sefan A

URL till artikeln: http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/partipolitiskt-bagage-kan-vara-olampligt_7577454.svd

Det var inte mycket till replik hon hade att komma med. Hon blir totalsågad i nästan alla kommentarer. En värdig representant för "lagvrängarkåren" som min gamle far hade sagt.

 
Ingen bild

Stefan A.

12 oktober 2012 13:16

Nej skånepåg en kvarts pudel kryddad med Breivik....man får djupandas 10-15 ggr innan man kommenterar hennes alster...

 
Ingen bild

Skånepåg

12 oktober 2012 13:38

Beträffande Ramberg.

Glömde kommentera att hon tydligen anser att: "Sverigedemokrater gör ofta programmatiska uttalanden".

Och vad är det då för fel med detta, eftersom mycket förkortat betyder detta: "Den programmatiska” strategin bygger på att det finns ett fastställt mål och plan för ett förändringsarbete. Använder hon ord som hon inte begriper eller vad vill hon uppnå eller ha sagt med detta, eftesom det visar att man tar ansvar och har en rak och ärlig linje!

@ Stefan A
Tror att du missförstod mig lite och min ironi (kanske inte den bästa) i tidigare kommentar.

 
Ingen bild

OH

12 oktober 2012 13:50

I fackföreningen där Rambergskan är ordförande finns en avdelning som kallas diciplinnämnd. Om nu en medlem i denna fackförening ex.vis utför tjuvnadsbrott skall anmälan därom göras till denna klubb. Diciplinnämndsklubben utgörs i huvudsak av advokater som är kompisar med misstänkte tjuven. Detta om något måste rimligen utgöra en jävsituation.

 
Ingen bild

kalle

12 oktober 2012 14:21

varför kan inte advokatfirman ta lägre avgift för dessa viktiga demokrati-mål. dom begär alltså minst 100 000 kr!

advokaterna har redan feta arvoden och blir ju rika på svenska skattebetalares kostnad( att bedriva juridikmål inom asylindustrin)

vill verkligen någon advokat hjälpa SD, som vill minska massinvandringsindustrin/ plundringen av skettebetalarnas pengar med 90 procent ?

 
Ingen bild

von_Moltke

12 oktober 2012 15:18

Man kan inte annat än att skratta åt svensk media och den svenska journalistkåren. Barometerns stora nyhet idag är ett snyftreportage om en invandrarpojke med det besynnerliga Starwars-namnet Artoo. Givetvis går inte artiklarna att kommentera, för "dödsrasism" kan ju dyka upp, och det måste undvikas. Hela tiden avfärdas åsikten att invandringspolitik inte går att diskuteras på ett sakligt sätt i Sverige. Nåväl, verkligheten talar sitt eget och mycket tydliga språk. Svensk media ska bestämma tid, plats, ämne och inte minst vilka åsikter som ska få föras fram - men bortsett ifrån det, så är debatten fri...

 
Ingen bild

Rättvis

12 oktober 2012 16:11

Åkesson har bråda dagar.
I ett brev till partiets omkring tusen förtroendevalda skriver han att "från och med nu råder nolltolerans och arbetet med att städa upp i leden ges högsta prioritet."
Första intrycket är. Men herre gud, va bra att Åkesson städar upp i partiet.

Men sen kommer eftertanken. Man frågar sig om det är rimligt att ha så höga krav på fritidspolitiker i SD samtidigt som SR låter superkända journalister uppvigla till hat.

 
Ingen bild

von_Moltke

12 oktober 2012 16:32

@Rättvis
Jag tror att det bästa SD kan göra är att växa organiskt och inte göra som "Nya Moderaterna" att försöka bli ett "inkluderande" parti, där man ständigt dagtingar med åsikter, allt för att för stunden maximera antalet röster. Ha en tydlig partilinje, men låt det vara högt i tak och tillåt att det spretar lite i diverse frågor. Så som sker nu, där man låter Expo vara SD:s "uteslutningsutskott", skjuter partiet fullständigt i sank. Sen tror jag att det är dags för Åkesson att lämna. Han har gjort mycket gott, men han räcker inte till riktigt längre. In med Almqvist. Maken till politisk talang får man leta efter.

 
Ingen bild

goran

12 oktober 2012 16:34

Vem startar en solidaritetsfond för uteslutna SD:are?
SD har uteslutit medlemmar på löpande band. Och värre ska det bli.
Idag meddelar Jimmie Å följande:
"Den som känner sig träffad av eller har problem med brevets skarpa formuleringar att genast lämna Sverigedemokraterna frivilligt."

"Det skulle bespara oss en hel del arbete. Den som ändå väljer att stanna kvar, kommer inom kort att bli föremål för personärende och uteslutning".

 
Ingen bild

HoHo

12 oktober 2012 16:34

@Rättvis, har Åkesson fått hjärnsläpp, varför springer han ut i pressen med det?

 
Ingen bild

Nyhetspojken

12 oktober 2012 16:59

Underbart av Åkesson, men inte vad jag väntat mig av honom. Men tydligen kan även jag ha fel ;) Om man ska tro det Åkesson säger så undrar jag om vår käre Thoralf blir vidare långvarig i SD. Den som lever får se!
http://tinyurl.com/8uwt8hp

 
Svensson

Svensson

12 oktober 2012 17:09

Jag stödjer stämningen, ska bli kul att se transport vika ner sig :)

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Magnus S

12 oktober 2012 17:35

Nu har även jag bidragit med en slant i Maria Ciminis kamp mot pk-överheten. (På världens barns bekostnad) Angående Barometerns klipp och klistrande i mångkulturen och lögnens goda namn vill jag uppmana samtliga läsare att säga upp eventuella prenumerationer på morgonlögner samt upphöra med att inhandla kvällsmanipulation. Denna kamp har jag fört i flera år nu och även "beordrat" min sambo att det är ajabaja. Det känns väldigt bra. Om man bara kunde komma förbi raidotjänst också skulle det kännas ännu bättre. Kämpa på Maria.

 
Ingen bild

kalle

12 oktober 2012 18:59

Magnus S: det går utmärkt att sluta betala till radiotjänst. ställ bara ut TV´n i förådet. och säg upp livensen.
man kan se tv sreamat på webben, från hela Världen och även svt.play helt utan att krav på att betala tv licens.

använd helst er fritid till annat, än att glo på tv.

transport borde ha egna advokater som snabbt inser att detta är ett brott, att utesluta medlemmar pga politiska åsikter.

vilka är de personer som fattat beslut om att utesluta, dessa personer har ju begått ett brott. således borde de inte få vara företroendevalda i ett fackförbund.

borde vara en snabbt och solklart fall, i en domstol.

 
Ingen bild

Sven Dacke

12 oktober 2012 19:30

Torsdagen 25/10 är det premiärvisning i Emmaboda av nya Jan Troell filmen

"Dom över en död man"

Filmen kommer på vanliga bio i December och handlar om Torgny Segerstedt.

Från
1933 till 1945 är Torgny Segerstedt
chefredaktör för Göteborgs Handels
och Sjöfartstidning. Han utmanar
Tredje Rikets ledare med sina kontroversiella artiklar. Vissa läses upp
i engelsk radio samma dag som de
publicerats. I Norge betraktar man
honom som en hjälte. Men Sverige
är neutralt. Kung och regering tvekar inte att gå hur långt som helst
för att hålla landet utanför kriget.
Med Pernilla August,, Björn Granath, Ulla Skog m.fl

Ett aktuellt tema även i dag med vad som drabbar Sverige

 
Ingen bild

Inte-en-till

12 oktober 2012 20:46

Beträffande Åkessons utrensning:

Om man som jag stöder och röstar på SD och umgås i s k högutbildade kretsar med ett stockholmsperspektiv på tillvaron är den här aktionen helt nödvändig - om man vill att SD ska växa, vill säga.

Antalet fåntrattar med officiell SD-stämpel begränsar partiets möjligheter att växa. Det går mycket väl att vara mot massinvandringen utan att uttrycka sig taffligt och, på ett kontraproduktivt sätt, provocerande. (Provokationer kan fylla ett syfte, men då ska de vara just av den arten att de gagnar partiet, inte missgynnar det.)

F-n, jag börjar märka på mitt engagemang att det börjar bli dags att fylla i medlemsansökan...

P.S
Det jag gillar hos Thoralf är just att han kombinerar ett jordnära perspektiv, integritet och intelligens.

 
Ingen bild

Magnus S

12 oktober 2012 21:38

Jo Kalle jag vet. Men jag bor inte ensam i huset tyvärr, höll jag på att säga;). Jag tror inte ungarna skulle gilla om jag ställde ut TV.n i förådet/garaget. Förresten så hjälper det inte att ställa ut den i garaget. Den måste lämna tomten för att det verkligen skall gälla.

 
Ingen bild

Lassekolja

12 oktober 2012 23:36

P.g.a egna dåliga erfarenheter av just Transport på både 70-& 80-talet, kommer bidrag i motgon lördag! Dom skall åtminstone förklara hur i h-e dom tänker men det är väl just det dom saknar kompetens till!?
Vi var ett gäng chaufförer, som behövde hjälp för ca 30-35 år sedan. Istället satt Transportombudsmannen med åkaren på Åby och både åt och drack gratis. Undra på att vi inte fick någon hjälp. Detta gjorde att jag lämnade facket för resterande arbetsliv!

 
Ingen bild

Stellan Bojerud

13 oktober 2012 00:55

Lite OT: Fotot i början av artikeln. Leif Gustafsson från Högsby är uniformerad som ryttare vid Smålands husarregemente (K 4) i Eksjö. Regementet indrogs 1927. Det var indelt och norra delen av Kalmar län tillhörde överstelöjtnantens kompani.

Den mest kände regementschefen för K 4 var "tobaksgreven" Gilbert Hamilton, sedermera tysk generalmajor och adjutant åt exil-kejsaren Wilhelm II i Doorn, Holland.

 
Ingen bild

Lise-Lotte

13 oktober 2012 07:04

Här får domstolen problem. Ska vi nu få en riktlinje för vem som är rasist eller ej hade varit kanon. Så kanske vi slipper de fördomarna och snedvridna uttalandena. Om nu domstolen går att lita på!

 
Ingen bild

Tony

13 oktober 2012 10:12

Åsiktspoliserna inom facket använder gärna det gamla
Sovjetiska systemet med att radera ut människor som
inte har dom rätta åsikterna, men i övrigt så slickar
gärna ombudsdsmännen, och pamparna i sig det kapitalistiska
systemets alla fördelar med att semestra och festa på
medlemmarnas bekostnad. ÅTGÄRD DÅ? Ja samma sak som med
PK tidningar: Säg upp bekantskapen med kräken, inga
medlemmar = lika med inga avgifter till åsiktsmaffian!
Det är det enda språket som dessa figurer tar lärdom av,
medlemmarnas nytta av facket är idag ändå marginell!

 
Ingen bild

Larre67

13 oktober 2012 10:33

@Thoralf
Nu har jag satt in 300:- via bankgiro även om jag föedrar paypal då det är mindre krångel för mig som donator.
Jag är medveten om att paypal tar en del av insättningen, men tror ändå att fler skulle donera den vägen vilket ändå borde öka total beloppet.
Men självklart så gör du spm du vill.

 
Ingen bild

Jenny

13 oktober 2012 12:31

Lästips: http://www.newsmill.se/artikel/2012/09/26/kr-nkthet-har-blivit-en-karri-rv-g-i-sverige


Thoralf, lova att ni aldrig blir PK - det har vi inte råd med om vi skall rädda Sverige - för våra barns skull!

 
Ingen bild

Skånepåg

13 oktober 2012 13:22

O.T

Folkuppror i Östra Vemmerlöv (sydöstra Skåne) över planerad ombyggnad av skola till "flyktingförläggning".

http://www.ystadsallehanda.se/simrishamn/article1718826/Bybor-overklagar-forhandsbesked-om-transitboende.html

 
Ingen bild

Lassekolja

13 oktober 2012 13:51

Transport har varit "i farten" förr. Vi 40-talister (+ev.50-talister) minns när Transportordföranden Hasse Eriksson blev avslöjad på bild när han under någon krystad förevändning om "studiesyfte" satt i solen på Mallorca, givetvis på medlemmarnas bekostnad. Det väckte stor uppmärksamhet då, eftersom dylika avslöjade pinsamheter var mycket ovanliga då, i det monokulturella Sverige, i vilket heder hade en helt motsatt innebörd än i det mångkulturella "Nya Sverige"!

 
Ingen bild

HoHo

13 oktober 2012 14:54

@Lassekolja, fel han satt i solen på arbetsgivarnas egendom i San Augustin, Kanarieöarna. Fråga mig, jag var där.

 
Ingen bild

HoHo

13 oktober 2012 14:57

Thoralf, det var tur att du gav ut ditt bidrag om somaliernas kat och pengatransaktioner och dessutom hann ändra ingressen innan Åkessons banbulla. Annars hade vi haft en politisk vilde till i riksdagen.

 
Lassekolja

Lassekolja

13 oktober 2012 15:55

@HoHo, TACK för korrigeringen! Jag har aldrig varit på varken Mallorca, Kanarieöarna eller på charter över huvud taget, eftersom jag rest 35år i jobbet och följaktligen njutit av att vara på sjön hemma vid ev. ledighet. Jag glömmer emellertid aldrig bilden i GP(Göteborgs-Posten) på den "något" överviktige Transportordf.
Apropå GP:

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.1094619-oonskat-budskap-i-oboy-paket

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.1094619-oonska

 
Ingen bild

Hulda

13 oktober 2012 15:55

HoHo.. Detta lyfter återigen den brännheta frågan: Vad är rasism och vad är inte rasism..??

 
Ingen bild

matspp

13 oktober 2012 15:58

Pengar på väg!

 
Ingen bild

Tord

13 oktober 2012 17:07

Inte en sportmössa att jag skänker pengar till rasister.

 
Ingen bild

Lotta

13 oktober 2012 17:19

@Tord

Sportmössa????

 
Ingen bild

lennart l

13 oktober 2012 17:26

"Tord 17:07"
Du måste ha missufattat budskapet. Vi ombeds inte att skänka pengar till rasisterna, utan till de som drabbats av dem. Här kommer 500 kr till en tuff tjej som inte viker ner sig.

 
Ingen bild

Skånepåg

13 oktober 2012 17:28

@ Tord

Ordet rasist har blivit så urvattnat och i stort sett tappat sin korrekta ursprungliga betydelse. D.v.s att någon ras anser sig stå över och är bättre än andra. Du verkar så övertygad och bestämd i din uppfattning, så det vore intressant att få höra från någon som anser sig lite av en expert och vilken betydelse du lägger i detta ord?

 
Ingen bild

Rättvis

13 oktober 2012 18:19

Håller med von Moltke:
”Jag tror att det bästa SD kan göra är att växa organiskt och inte göra som "Nya Moderaterna" att försöka bli ett "inkluderande" parti, där man ständigt dagtingar med åsikter, allt för att för stunden maximera antalet röster.”
Ja att låta PK bestämma ett politiskt partis program är inte bara snurrigt. Det är liktydigt med att begå politiskt självmord.
För vad händer när alla partier tycker lika? Jo det blir helt ointressant för väljarna att ge de mindre partierna stöd.
Titta på KD och C som är på väg ut ur riksdagen. Väljer SD samma strategi, d.v.s att sudda ut de frågor som partiet gått till val på, så kommer partiet på sikt att förtvina.
För vad finns det för anledning för SD:s väljare att rosta på ett åttonde PK-parti?
SD har sina väljare bland oppositionella. Det gäller att föra en oppositionell politi, även i förhållande till kommunisterna på EXPO.

 
Ingen bild

Calle

13 oktober 2012 23:43

En 5-hundring på väg till denna insamling och rättsprocess för att stävja övergreppen på oliktänkande.
Viktigt att det från partiledningen även reageras mot dessa företeelser i samhället, och inte bara ställer krav inom de egna leden.Visst är det bra att man ställer krav på de egna,men för den skull behöver man inte ducka för oegenligheter från " andra " sidan, som drabbar medlemmar och företrädare på gräsrotsnivå.

 
Ingen bild

vmm

14 oktober 2012 14:37

OT: Hör precis på SR P1. Någon kvinna intervjuas och det handlar om miljö och att Svenskarnas parti lagt något i hennes brevlåda. Trots att hon har har en markering om att hon inte vill ha reklam. Hon vill varken ha reklam från Svenskarnas parti eller Sverigedemokraterna. Hepp! Helt plötsligt drogs Sverigedemokraterna in i det hela! Hon vill inte ha reklam i brevlådan - ett parti har lagt i reklam ändå och Sverigdedemokraterna får skit för det. Skapligt orättvist!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards