thoralf

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2012

MIN MOTION OM STASISVENSKARNA

Av Thoralf Alfsson - 11 oktober 2012 14:08

Trots att riksdagskansliet haft synpunkter på mina yrkanden i motionen (yrkande 3 och 4) har man publicerat motionen på riksdagens hemsida.


Här kan den som är intresserad läsa den. Motion 2012/13:K368

 
 
Ingen bild

von_Moltke

11 oktober 2012 14:15

Följande inlägg publicerade jag på Ahonens blogg. Nu får vi se hur länge det får ligga kvar:

Markku! Jag bara måste ställa en fråga till dig: Jag har noterat att du anser att SD står för främlingsfientliga eller rent av rasistiska idéer. Att du anser att SD ställer grupp mot grupp. Att SD står för intolerans och mycket annat. Men samtidigt så kan jag också notera att du titt som tätt går in på Thoralf Alfssons blogg och marknadsför din egen, för du bifogar alltid en länk till din egen blogg. Med andra ord, du använder ett i ditt tycke främlingsfientligt instrument för att marknadsföra dig själv. Har du funderat på vad detta säger om dig som människa? Är du bekant med ordet
h y c k l a r e? För nog är man en hycklare om man inte drar sig för att använda en "främlingsfientlig" kanal för att bereda sig själv fördelar i form av fler läsare. Egenintresset ljuger aldrig, Markku, så även i ditt fall, Lycka till med ditt fortsatta hyckleri.

 
Ingen bild

PMS

11 oktober 2012 14:33

Avpixlat?
Har man form av hybris?Nyheter är färskvara,Varför uppdatera när svensson sover.Det är inte konstigt att läsekretsen sjunker då man inte begriper att nyheter är något som bör rapporteras i nutid.
Att man sen idiotförklarar läsare med uppslag gör inte det hela bättre.
Det är dax att huvudet ut ur röven och träda in i verkligheten.

Vakna o0ch det nu!

 
Ingen bild

AWSvensson

11 oktober 2012 14:51

Jag vill härmed meddela som min mening att det var mer än bra skrivet,avslutningsvis som en kuriosa, ni skriver jag i stället för vi,ses man i dessa högtidliga tillfällen som en person eller ?

 
Ingen bild

SM811

11 oktober 2012 15:37

Mycket bra. Hoppas nu att motionen kommer upp på dagordningen för alla motioner som jag förstår kan eller hinns inte med att debattera.
Ser fram mot en bra debatt.

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

11 oktober 2012 15:52

OT : Barometerns Jesper Ericssson driver nu en snyftkampanj i ett enskilt fall,givetvis har alla kommentarsfält stängts eller tagits bort då kommentarerna inte var riktigt dom förväntade.
Fast priset i denna genre tog ju Jan H Björklund med sitt 17 år gamla Hibofall,känns inte detta otroligt "SSU -1980-tals argumentation".

"Jespan" läs noga nu : Sverige = Nationalstat, Nationalstatens socialförsäkringssystem omfattar inte alla i hela världen.

Kan det bli enklare ?

Hoppas mediemissbruk blir straffbart i framtiden givetvis retroaktivt

 
Ingen bild

Thoralf A

11 oktober 2012 16:02

AWSvensson

Angående "jag"

Jag skrev motionen, när den sedan skulle lämnas in ville även Jonas skriva på den. Då ändrades inte jag till vi.

 
Ingen bild

AWSvensson

11 oktober 2012 16:14

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15593928.ab
Jag började filosofera över en känsla av DDR, medger han.
Ja det har ju vi gjort länge så välkommen i gänget.

 
Observer

Observer

11 oktober 2012 16:28

Ju mer krystade förklaringarna blir till varför STASI-dokumenten inte kan offentliggöras, desto större blir naturligtvis frågan:Vilka ska skyddas och varför?Det är faktiskt ett demokratiskt renhetskrav att de som var beredda att på olika sätt sälja ut sitt land också avslöjas.Tyvärr har statsministern och andra toppolitiker utfärdat fribrev för landsförrädisk verksamhet.Det inger inte förtroende.

http://utyh

 
Svensson

Svensson

11 oktober 2012 17:05

Vi verkar ha Stasijournalister i Sverige också, ingen vågar ta upp det som avslöjades i uppdrag granskning igår.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

11 oktober 2012 17:59

AW Svensson : Vilket straff han fick av kompisarna inte sända på en hel vecka, där fick han minsann så han teg....

 
Ingen bild

Skånepåg

11 oktober 2012 18:14

@ von_Moltke

Min nyfikenhet gjorde att jag var tvungen att kolla.
Du kan känna dig stolt över att tilldelats epitetet missanpasad eftersom det kommer från den personen,
Dessutom ditt påpekande om hans "reklamverksamhet". Han gör enligt egen utsago inte reklam för sig själv utan för bloggen. Fantastiskt, en självskriven blogg utan mänsklig tankeverksamhet. Där fick vi det bekräftat som vi misstänkt, ungefär som ett sjävspelande piano med förprogrammerat innehåll!

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

11 oktober 2012 18:15

Smålandsnytt : SD politiker jagas av kronofogden för 130000kr
En skola i Nässjö med mycket pensionsräddare utökar
500 istället för 400 elever för att öka inflödet av
svenska elever från villaområdet Bo Zander S vad annars
Tror på detta samt tomten Ivan Legiotjenko den yngre

 
Ingen bild

s-e karlsson

11 oktober 2012 18:30

G&G Man gör allt för att svenskarna ska bytas ut !

 
Ingen bild

HoHo

11 oktober 2012 20:14

@Observer, som jag skrev tidigare så finns Olof Palme på listan, därav allt hyss hyss.

 
Ingen bild

Hulda

11 oktober 2012 20:27

Bra motion om STASI-listan. Återigen, det måste finnas minst en riktigt ful fisk i detta material som ska skyddas till vilket pris som helst.
Vad gäller Täppas och hans fula påhopp på Lars Vilks, var hans straff alltför lågt, men ändå en bra markering.

 
Ingen bild

s-e karlsson

11 oktober 2012 21:23

Något som förundrar mej är att inget nämns om de ca 100 tusen invandrare som kommer till Sverige nu när snart sagt alla företag varslar och kursar ,kan vi verkligen ta emot folk när vi har egna som blir utan arbete ? Hur ska det gå ?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards