thoralf

Alla inlägg den 2 april 2018

Av Thoralf Alfsson - 2 april 2018 00:31

Sveriges Radio rapporterar i många inslag om Ungern som går till val i kommande vecka.

 


I Ungern är det ett stort problem att människor måste söka sig till alternativa medier får att få reda på verkligheten enligt Sveriges Radio.


I Sverige är det ett stort problem att människor söker sig till alternativa medier för att få reda på verkligheten enligt Sveriges Radio.


Undrar om anställda på SR inte har någon som helst självinsikt? Inser de inte att det finns exakt samma problematik i Sverige?

 



Jag är oerhört orolig över hur public service kommer utnyttja det projekt man fått pengar till för att granska ”fakta”.

 

Vilka uppgifter kommer granskas? Vems uppgifter kommer granskas? Kommer Miljöpartiets ”fakta” granskas? Kommer alla behandlas lika? Hur kommer dessa granskningar utnyttjas? Hur kommer dessa granskningar publiceras? Vilka granskningar kommer publiceras?


Jag blir inte mindre orolig när jag lyssnade på detta idag.



 

Ikväll synade jag en politikers Facebooksida. Politikern håller på att göra karriär i sitt parti. Jag har haft väldigt svårt att få ett grepp om politikern. Nu förstår jag varför. Det finns tusentals inlägg på Facebooksidan. Men politikern har aldrig skrivit ett enda eget inlägg. Alla inlägg är delningar av andras inlägg eller delning av artiklar från media. Det blir bara mer och mer uppseendeväckande ju längre tillbaka jag kommer i tiden.


Men det märkligaste är dock att politikern inte delar något på Facebook från sitt eget parti. Hur lyckas politikern göra karriär utan att lyfta fram sitt eget partis politik. Vad tycker politikern egentligen?


Inte en enda egen åsikt finns på Facebooksidan trots att politikern gör karriär i sitt parti. Undrar om jag skall spara detta ”avslöjande” till valrörelsen.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards