thoralf

Alla inlägg den 3 april 2018

Av Thoralf Alfsson - 3 april 2018 22:52

Det finns envisa människor, sedan finns det enfaldiga människor och sen finns det Miljöpartister. När det sedan handlar om en envis, enfaldig miljöpartist blir det bara för mycket. När man inte kan erkänna att man har fel är det bara alldeles för bedrövligt. Men jag får ta det en gång till i Östra Småland.


När jag får tid över håller jag på att gräver efter uppgifter rörande flera olika uppslag jag fått och då brukar man även stöta på en del annat. För en tid sedan blev jag uppringd av en man som sa sig besöka källarmoskén på Storgatan i Kalmar. Mannen berättade att man i moskén skulle ha en föreläsare som skulle prata om hur man inte integrerar sig i det svenska samhället, utan hur man uppehåller och bevarar segregationen. För mig var dock dessa uppgifter ingen nyhet, utan bara en bekräftelse av mina egna uppfattningar. Efter de samtal jag haft med företrädare för källarmoskén så förstår jag att de inte uppskattar vårt svenska samhälle och våra grundläggande värderingar men inte heller vårt rättssystem. Förutom när det passar deras egen agenda.


Hur många tror att dessa nya svenskar har något intresse av att integrera sig i vårt samhälle?

 

Sverige idag!

 

 


Alla sovande och naiva svenskar tror fortfaranda att dessa män kommer integrera sig i det svenska samhället. 

 

UPPDATERING!


Notera gärna hur Järfälla Tidning valt sina bilder i artikeln från detta möte. Särskilt bilden över män i salen. Männen på första raden fick inte vara med. Dessutom visar de inte upp att kvinnor/barn inte får sitta tillsammans med männen. Varför döljer Järfälla Tidning detta för sina läsare?


Kom ihåg att Alice Bah Khunke som kultur och demokratiminster talade på detta möte! Hon accepterade uppenbarligen könsuppdelningen!

 

 

Av Thoralf Alfsson - 3 april 2018 12:35

Vid dagens möte i kommunstyrelsen var årsredovisningen för 2017 upp för behandling. Jag noterade att det tas upp att kommunen har varit tvungen att göra en nedskrivning med 8,6 miljoner kronor för sitt vindkraftverk. Dessutom gick driften med ett minus på ca 1,0 miljon kronor.


Det vill säga kommunens vindkraftverk gav ett underskott på närmare 10 miljoner kronor under 2017.


Det som är mycket märkligt att vare sig Barometern eller Östra Småland har skrivit en enda rad om detta. Jag har ju lyft upp det vid flera tillfällen. Däremot har dessa tidningar vid flera tillfällen skrivit om de misslyckade vindkraftsatsningarna i grannkommunerna Torsås, Mörbylånga, Mönsterås, Högsby och Hultsfred.


Varför inte när det gäller Kalmar kommun? Håller lokalmedia den rödgröna majoriteten om ryggen?

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards