thoralf

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2018

MIN KRYSSKAMPANJ

Av Thoralf Alfsson - 30 augusti 2018 21:26

Med bara en dryg vecka kvar till valdagen så jobbar jag hårt med arbetsdagar på ca 15-16 timmar. Försöker driva min personvalskampanj på morgonen och kvällen. Har nu delat ut ca 9000-10000 foldrar i Kalmar kommun. Skall bli 15 000 innan valdagen.


Jag möts av så mycket positiv feedback att jag blir rörd vid vissa tillfällen. Jag tror jag fått väldigt många kryss på riksdagsvalsedeln redan från väljare som röstar på SD i riksdagsvalet. Träffade ett arbetslag där alla skulle rösta på SD. Jag tror att Socialdemokraterna kommer förlora väldigt många röster bland arbetare och pensionärer. Väldigt många som kommer rösta SD för första gången!


Känslan är att SD kan bli en stor skräll på valnatten för hela etablissemanget som tror att SD skall få ca 18 procent. Det kan bli betydligt mer!


Tyvärr så är det bara personer som bor i Kalmar län som kan sätta ett kryss för mitt namn på plats #63 på Sverigedemokraternas riksdagsvalsedel för Kalmar län..


Det skulle ändå vara lite intressant att veta om mina läsare av bloggen som också är skrivna i Kalmar län har kryssat mig eller kommer kryssa mig när ni röstar.


Svara gärna i min ”omröstning” i högermarginalen på bloggen.

 

 

 
 
Ingen bild

Gnrk

30 augusti 2018 21:40

Självklart, sedeln är kryssad o ligger med röstkort i bilen för att lämnas i morgon!
Djup beundran för ditt idoga arbeta för oss alla upplysta!

 
Ingen bild

Goten

30 augusti 2018 21:56

Är inte det svenska valsystem fel när det inte går att rösta in vem som helst till riksdagen ?. Jag förstår att till landsting och kommun måste man vara skriven därstädes.

 
Ingen bild

O.N.

30 augusti 2018 22:03

Vi är minst två i familjen som kommer att kryssa dig!

 
Ingen bild

Pim

30 augusti 2018 22:09

Kalmar stadsbibliotek har öppet för förtidsröstning 11-16 på lör för den som vill kryssa Thoralf innan Jimmies tal ett stenkast bort. Brukar själv alltid rösta där då det är lugnt och generösa öppettider på vardagar. Här är öppettiderna för huvudbiblioteket:

https://data.val.se/val/val2018/rostmottagning/fortidsrostning/rostningslokal/08/80/12964/index.html

 
Ingen bild

Cosmik Debris

30 augusti 2018 22:23

"Känslan är att SD kan bli en stor skräll på valnatten för hela etablissemanget som tror att SD skall få ca 18 procent. Det kan bli betydligt mer!"

Helt rätt!

Två förutsägelser.

1.9 september kommer det att startas upplopp, kravaller och bilbränder i många muslimska getton. Min gissning är att upploppen kommer att starta när den första prognosen kommer in ca: 22:00

2. Efter valet kommer en debatt om varför ”pålitliga” opinionsinstitut hade fel och totalt missbedömde SD.

Framtiden blir mitt facit.

 
Ingen bild

Hacke

30 augusti 2018 22:51

Jäklar vilket drag det tycks vara i den Sverigevänliga folkrörelsen. Ett tag var jag rädd för att vara optimistisk i överkant efter vad jag själv möter på vid "tjuvlyssning" vid fikabord och dylikt samt vid samtal med såväl släktingar, bekanta som obekanta.
Men när jag nu hör om de reaktioner du möter Thoralf som aktiv och massorna som sluter upp vid Åkessons "Eriksgata" genom landet börjar jag faktiskt tro att något riktigt stort är på gång.
Och inte blir förhoppningarna mindre när också afs drar mycket folk till sina tuffa och modiga "Återvändarträffar". Tänk vilket drömscenario med både sd och afs i riksdagen redan i höst.
Är det månne en smärre revolution på gång när det sovande folket äntligen tycks ha vaknat och ryter ifrån, om än fem över tolv.

 
Ingen bild

Micael Foghagen

30 augusti 2018 23:30

Självklart!

 
Ingen bild

Vänstersmörja

30 augusti 2018 23:37

Dvärgen Ulf är nu plötsligt feminist. Oj oj oj, så dåligt det gick för hycklaren i utfrågningen. Ett stort nej till SD i vanlig ordning.

 
Ingen bild

Pensionerad präst Svenska kyrkan

30 augusti 2018 23:44

som jag känner har fått nog,
röstar nu för första gången på SD i riksdagsvalet.
Visst blir valnatten en rysare.

 
Ingen bild

Pyton

31 augusti 2018 00:02

Alla som röstar på M kommer få rödtotten med piskan på Ulf i släptåg. Jag tror Uffe tänder på lite hårda tag. Om inte annat efter att man sett bilder på manhaftiga frugan :)

 
Ingen bild

En småländska

31 augusti 2018 00:16

@Pim
Kritisk till röstningen på stadsbiblioteket i Kalmar, svårt att plocka valsedlar då förrättarna ser vilka som tas....

 
Ingen bild

Cosmik Debris

31 augusti 2018 00:32

"Den livliga sprudlande och fria debatten är inte där. Det är någonting i luften, någonting känns skevt. Som att allt är en kuliss. Som att människor man möter säger en sak med munnen och en annan sak med ögonen. Man skulle nästan kunna säga att stämningen var tryckt.[...]Att känna oro för islamism, hedersförtryck och gängvåld är ju fult, då är man rasist. Det har uppstått en gigantisk klyfta mellan vad folk känner och vad de säger."

Svenskarna är jävligt förbannade och knyter sin näve stenhårt i fickan. Väldigt, väldigt många har redan bestämt sig för, oavsett vad som händer - att rösta på SD.

Det är den kulissen som Dorpec Kobane ser.

Den perfekta stormen
https://ledarsidorna.se/2018/08/den-perfekta-stormen-2/

Jag har många gånger jämfört svensk socialdemokrati med fascism. Jag rekommenderar er att lyssna på Aron Flam i ett samtal med moderaten och advokaten Henrik Sundström. Avsnittet är fullständigt lysande och enormt lärorikt. Det ställer svensk socialdemokrati i ett helt nytt ljus. Det är absolut inte lättlyssnat utan kräver full uppmärksamhet.

DEKONSTRUKTIV KRITIK 9.1: Henrik Sundström om Rättvisa
https://tinyurl.com/ybg4xojy
https://soundcloud.com/aronflam/91-henrik-sundstrom-om-rattvisa

 
Ingen bild

Cosmik Debris

31 augusti 2018 00:49

Jens Ganman och Magnus Carlssons film. Utan att ni behöver logga in.
https://tinyurl.com/ybqm9wcr
https://www.youtube.com/watch?v=GfoDBYA5r6w

 
Ingen bild

Skatt

31 augusti 2018 02:54

Det är många som röstar på dej men du knuffar bort dom andra som står på listan vad säger dom????????

I KALMAR

 
Ingen bild

Laglydig

31 augusti 2018 03:37

@Thoralf

Jag delar fullständigt din uppfattning om att SD kommer bli en stor skräll på valnatten för etablisemanget. Jag tippar 26 %.

Vi i SD i min kommun (Jönköpings län) kör stenhårt sista veckan. Kommer inte att bli många timmars sömn förrän natten mot måndag nästa vecka!

Det hade varit intressant om du delat upp frågan "Jag är inte skriven i Kalmar län och kan inte kryssa Thoralf" i två frågor.
1) Jag är inte skriven i Kalmar län men skulle kryssat Thoralf om jag hade haft möjligheten.
2) Jag är inte skriven i Kalmar län men skulle inte kryssat Thoralf om jag hade haft möjligheten.

Då skulle du fått reda på ditt riktiga stöd ute i landet, som är väldigt stort, kanske större än i Kalmar län...

Nu kämpar vi på och skapar förändring på riktigt!

Time for a change!

PS1 Jag tror att du kryssas in i Riksdagen med god marginal DS1.
PS2. Cosmik Debris du har helt rätt åtminstone då det gäller din punkt 2. Vad händer om AFS kommer in? DS2

 
Ingen bild

Pierre

31 augusti 2018 06:11

Givetvis ett kryss från mig och gällande SD skulle jag inte bli förvånad om siffrorna kommer visa över 25 och nära 30 procent då röstningen i riksvalet är klart.

 
Ingen bild

Gus

31 augusti 2018 07:41

Dessa artister som skrivit på en Antikrists mot SD. De är prostituerade, penningkåta ögontjänare. Fanns även sådana under Hitlers storhetstid. Men ! Kärleken till Sverige och dess människor segrar till slut !

 
Ingen bild

Gus

31 augusti 2018 07:47

Givetvis har jag kryssat dig. Hämtade valsedlar i stugan vid Jordbroporten !

 
Ingen bild

Tony

31 augusti 2018 08:21

Ja det är synd att inte hela landet kan va med och rösta in
dig, för då kunde du reda titulera dig riksdagsman igen, men
hoppas och tror att Kalmarborna med omnejd är så förståndiga,
dom har ju sett hur sju klövens betett sig

 
Ingen bild

Stefan

31 augusti 2018 08:26

Jag tror också att SD kommer skrälla i valet. Min gissning är 27 % i riksdagsvalet!

 
Ingen bild

Fredde

31 augusti 2018 08:43

På min arbetsplats är vi 26st på golvet och där finns inte en enda som inte röstar på SD...:)
Den allmänna uppfattningen är att det finns inget annat parti att rösta på,en förändring måste ske NU.
Vi kryssar dig, kör hårt Thoralf!

 
Ingen bild

cecar

31 augusti 2018 09:01

Kryssa Thoralf är ju självklart!

 
Ingen bild

Christer

31 augusti 2018 09:49

Mina föräldrar är döda sen 20 år, och de var sossar ända in i märgen. Skulle man kunna väcka upp dom, och de fick uppleva det "nya" spännande Sverige med bilbränder, kravaller, utanförskap, gängkriminalitet, hedersvåld, stenkastning mot blåljuspersonal, böneutrop och islamisering, då hade de tänkt om. Hade de haft möjligheten att dessutom få rösta, hade de också kryssat Thoralf. Det är jag övertygad om!
Grattis i förskott Thoralf från oss tre!

 
Ingen bild

Har du överprövat?

31 augusti 2018 09:55

Jag kommer givetvis begära en överprövning av beslutet att lägga ner förundersökningen.

HÄPNADSVÄCKANDE HANTERING AV POLIS OCH ÅKLAGARE
Kommentera (36)
Av Thoralf Alfsson - Onsdag 13 juni 20:32
Barometern har nu skrivit två artiklar angående att åklagaren Johan Henningsson lagt ner förundersökningen mot Pelle Frylestam för hets mot folkgrupp. Artiklarna innehåller flera häpnadsväckande svar från Pelle Frylestam och Johan Henningsson. Jag tar mig bara för pannan när jag läser artiklarna.
http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/06/13/11540753-hapnadsvackande-hantering-av-polis-och-aklagare/

Thoralf Alfsson

1 september 2018 20:46

Pelle Frylestam, varje gång du skriver skit om mig eller SD så dokumenterar jag det. Allt kommer användas emot dig när jag med hjälp av jurister kommer driva ett förtalsmål mot dig!

 
Ingen bild

Stefan A

31 augusti 2018 10:00

Känner inte Thoralf personligen men har följt bloggen
i många år och han är verkligen värd en plats i riksdagen
de är få som har lagt ned så mycket arbete för partiet,
skönt att det snart bara är en vecka kvar till valet,
känner mer och mer avsmak för Svensk valrörelse, främst
beroende på fulmedias agerande, blir mindre och mindre
politik och mera fokus på personliga tillkortakommanden
eller vad man gjorde för 20 år sedan, ingen tillfällighet
att det är svårt rekrytera fritidspolitiker, blir mest
gamlingar och mycket unga få sas. mitt i livet.

 
Ingen bild

Det går bra för Jimmie och SD

31 augusti 2018 10:14

I denna håglösa valrörelse där alla säger att allt står på spel är det bara en partiledare som ägnar sig åt traditionellt kampanjarbete.

Systematiskt har Jimmie Åkesson arbetat sig från Norrbotten och söderut, torgmöte efter torgmöte, och detta borde oroa de andra partiledarna, de som tycks tro att valet avgörs i de ändlösa utfrågningar, dueller och debatter som TV, radio och tidningar bjuder in till.

I går nådde Åkesson Halland och Skåne. Det spöregnade. Förutsättningarna var alltså sämsta tänkbara i ett land som redan är utmattat av politiska utspel, löften och anklagelser.
Men i Falkenberg trotsade uppskattningsvis 200 personer det förfärliga regnet för att lyssna på Åkesson.

Förra veckan var jag ute med Miljöpartiets Gustav Fridolin. Han sa att det var meningslöst med torgmöten. 20 blyga personer hastar förbi. Det ger inget.
Jag var med statsminister Stefan Löfven i Sollefteå, staden där han växte upp.
Han brydde sig inte ens om att ha något torgmöte.
Torgmöten är omoderna.

Men vad säger då Jimmie Åkessons sammankomster i hällande regn? Säg 200 personer i Falkenberg. Antagligen minst lika många i det fasansfulla skyfallet i Halmstad. Och ännu fler i Helsingborg där regnet gjorde ett uppehåll innan det återkom med förnyad kraft.
Polisens insatsledare där vågade sig på en försiktig gissning. 300 åhörare. Kanske var de fler. Säg 400. Jag talade med ett par affärsinnehavare vid torget som sa att de aldrig sett så mycket folk på ett möte.
Fridolin var här för ett tag sedan. Då var åhörarna betydligt färre – 20 stycken, sa en av köpmännen.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/rLj0wl/akessons-apokalyptiska-tal-lockar-den-vanlige-svenske-mannen

 
Ingen bild

Viveka

31 augusti 2018 10:16

Var och lyssnade på Jimmie i Helsingborg igår. Kolossalt mycket folk och god stämning. Några ungdomar med vänsterslagord (i 18-20-årsåldern) som försökte göra sig hörda blev snabbt nedtystade.
Av jag förstår så var det till stor del arbetarklass i publiken. Jag förstår inte varför de andra partierna (särskilt sossarna) inte vågar närma sig sd (det är ju deras folk som känner sig svikna, och kommer att rösta SD). Förstår inte varför de inte vill lyssna på sina egna gamla väljare? Jag tror att det parti som släpper beröringsskräcken och öppnar upp för SD kommer att vinna på detta.

 
Ingen bild

V

31 augusti 2018 11:35

Nu finns, enligt Lars Åberg, en moské i Borlänge med imam och en lokal klan komplett med ledare. Sharia råder och få bilar brinner. I området Tjärna Ängar bor officiellt 3 500 personer men vattenförbrukning och sopmängder indikerar en befolkning på upp till 10 000. I sunnimuslimska diasporor är det vanligt att man upprättar miliser. Balkankriget började så. Imamen sorterar under en imam på högre nivå i en plats i klanens nätverk i MENA. Ansvarig polis är bekymrad. Färre polisanmälningar inkommer och allt mer i området sker ”vid sidan om”.
https://detgodasamhallet.com/2018/08/30/gastskribent-hans-jensevik-framling-i-sitt-eget-land-vad-gora/

 
Ingen bild

SVT vill inte visa A Swedish Elephant

31 augusti 2018 12:33

– släpps nu på YouTube

I filmen intervjuas en lång rad profiler i svensk politisk debatt med fokus på invandring och integration. Filmmakarna skriver själva att avsikten med att göra A Swedish Elephant var att man vill ”spegla dagens svenska samhälle, de politiska spänningarna och det polariserade debattklimatet i vårt land”.
Medverkar gör bland annat Janne Josefsson, Alexander Bard, Jerzy Sarnecki, Anders Lindberg, Tobias Hübinette, Ebba Witt-Brattström, Stig-Björn Ljunggren, Rebecca Weidmo Uvell, Bi Puranen, Johan Hakelius, David Eberhard, Dan Korn, Henrik Johansson och Eli Göndör. Se hela filmen nedan.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=xhf61C2-S4I

 
Ingen bild

Niklas R

31 augusti 2018 12:38

@Pensionerad präst Svenska kyrkan
Sent ska syndaren vakna.

 
Ingen bild

Ax

31 augusti 2018 12:52

Migrationsverket.se finns allt öppet även om det är visst besvär med att hitta antalen. Så här ser det ut sedan 2009 när antalet invandrare översteg 100 000 per år första gången:
År Antal PUT
2009 102 832
2010 96 388
2011 97 905
2012 116 444
2013 121 718
2014 115 703
2015 115 104
2016 151 031
2017 135 529
Hela mängden invandrare sedan 1980 tom 2017 är 2 299 084 st! Undergruppen ”Flyktingar eller motsvarande” är 262714 11.4%, anhöriga är 323968 31%. Övriga hänförs till: flyktingkvot 20262, FNs-konv 78799 , skyddsbehövande 146916, tillfällig lag 4100, tidsbegränsade tillstånd 1874, arbetsmarknadstillstånd 237116, gäststuderande 101416, adoptivbarn 2554, EES-avtalet 124886.
Flera av dessa kolumner är ju ganska svårförstådda!
Det måste blivit något fel på den omtalade kranen.

 
Ingen bild

Anders

31 augusti 2018 13:02

Om du var representativ för SD skulle SD självklart få min röst. Men tyvärr, SD har blivit otydliga i kärnfrågorna, och är också ett väldigt toppstyrt parti. Man utesluter ju medlemmar i parti och minut. "Ideologiskt avvikande", talar Mattias Karlsson om. Ger väldigt obehagliga vibbar. SD hade chansen att bli vårt nya stora folkrörelseparti, men missade den. Jag har lagt min röst på AfS i riksdagsvalet (och SD i landstings- och kommunvalet).

 
Ingen bild

Cosmik Debris

31 augusti 2018 13:23

Enligt Christoffer Dulny kommer det en rejäl SD-skandal under valrörelsens sista vecka. Avslöjandet kommer tydligen att handla om missbruk av skattemedel.

Jag tror faktiskt inte det spelar någon som helst roll. Folk är in i döden trötta på muslimer, araber och "afrikaner". Skiten har nu börjat krypa upp i knäet på medelklassen. Då är det stopp! Jag lider med alla som fått se sin trappuppgång förvandlats till ett inferno av våld, muslimer och misär.


MMS#16: Uppdrag Granskning och Nordisk Alternativhöger
https://tinyurl.com/y8qzcv84
https://www.youtube.com/watch?v=o-9IO5BDTnA

 
Ingen bild

Pepparholm

31 augusti 2018 14:08

Johan Westerholm visar ånyo på Centerledningens nonchalans mot varningar för infiltration från Turkiet. Rubriken är: ”De Grå vargarna – en terroristorganisation i svensk politik”.

https://ledarsidorna.se/2018/08/de-gra-vargarna-en-terroristorganisation-i-svensk-politik/

 
Ingen bild

Morgan

31 augusti 2018 15:15

Ulf Kristersson är nu nere på AKB's nivå.

Han lurar inte väljarna!

 
Ingen bild

Ölänning

31 augusti 2018 15:43

Du ska få mitt kryss, men jag önskar att jag kunde ge dig tusen till

 
Ingen bild

Hacke

31 augusti 2018 16:01

OT. Uppdrag gransknings Petter Ljunggren funderade på att JO-anmäla Brå efter deras avslöjande kring förövarna bakom de skenande våldtäktssiffrorna. Bättre då kan man tycka att göra en speciell granskning av denna ljusskygga myndighet och den allerstädes närvarande Sarnecki? Hur som helst har Uppdrag granskning ännu en gång visat att man i princip är ensam på banan bland msm om att sköta sitt jobb.
Här några mindre smickrande klargörande kring ryggdunkarbranschen och tittarreaktionerna tagna ur en längre intervju med Petter L i tidningen Journalisten:

Hur var det att jobba med det här?
– Det som var slående var att Brå vägrade att ställa upp på intervju. Visserligen är det så att när man säger att man kommer från Uppdrag granskning så är det som att trycka på en röd knapp för många; de tar in kommunikationsavdelningen och konsulter, men jag har aldrig varit med om en myndighet som vägrar att ge en intervju. Jag funderade på att JO-anmäla dem. Reportaget handlar om deras ämne, som de forskar på, och det handlar också om dem och hur deras forskning bedrivs. De hade tagit någon sorts kollektivt beslut att inte ställa upp på någon intervju. De enda svar jag fick var anonyma mejlsvar som gick genom pressavdelningen. De säger så här: ”Även en myndighet måste kunna tacka nej till en intervju.” Kan de verkligen göra det? Det var väldigt märkligt. Det förvånade mig, och jag undrar vad som ligger bakom det där.

- Jag är väldigt stolt över att jobba på en redaktion som ändå vågar. Man kan ju välja att bara ta säkra ämnen som man vet kommer att leda till ryggdunkar och priser. Men vi har en skyldighet att ge oss in i de känsliga frågorna där man vet att det blir starka reaktioner. Jag tycker man får ta sin journalistiska kompass och vara konsekvensneutral och behålla sitt förnuft och tänka: Är det en viktig fråga? Kan man undersöka den journalistiskt? Och om svaren är ja, då ska man publicera utan att tänka så mycket på att man får en massa reaktioner. Man får gå på sin instinkt och sin journalistiska kompass.

Vad säger du om reaktionerna på reportaget?
– De har varit blandade och kommer kan man säga från tre läger. Det ena lägret anser att vi gynnar främlingsfientlighet, eller SD. Jerzy Sarnecki har ju gått bananas. Jag blev förvånad över hans reaktion. Det andra lägret är de som ser invandring som ett stort problem, men de är heller inte nöjda, utan antyder att vi mörkar och att det finns ännu mer att berätta. Det är ett debattklimat som gör att hur man än gör så blir man anklagad för att ha gjort fel. Utöver de två polerna finns det en grupp tittare, som jag vill tro är majoriteten, som tar till sig det som reportaget handlar om.

 
Ingen bild

LO

31 augusti 2018 16:53

UK kommer göra lika klent valresultat som Bo Lundgren. Bara sänka skatter o arbetslinje som tjatas om och om igen.

 
Ingen bild

C Andersson

31 augusti 2018 17:09

"Trevliga nyheter på stämman! Efter överenskommelse med Riksarkivet kommer Sveriges befolkning 2000 och 2010 att ges ut under 2019!"
Källa: Facebook

Själv säger jag fy fan. Det här är att mata kriminella gästarbetarna från när och fjärran. Trevliga nyheter. Pyttsan heller. Jag blir så förbannad.

 
Ingen bild

Pepparholm

31 augusti 2018 18:13

Jag läser att Ulf Kristersson i en TV-utfrågning ånyo som en papegoja sagt att han kommer aldrig att förhandla med SD. Då ska du Ulf veta, att jag har faktiskt sedan jag fick rösträtt, då vid 21 års ålder, röstat på Högern och efter namnbytet Moderaterna. Jag har då faktiskt röstat på dig Ulf som satt i Reinfeldts kamarilla.

Sedan svek ni mig. Även du Ulf. Du var feg. Du säger att man inte kunde veta så mycket om invandringen. Men vi som satt utanför kunde se och varnade. Man behövde inte vara SD för att begripa enkla fakta. Kunde du inte se så saknar du omdömet att bli statsminister. Du ansåg ministerposten viktigare än landets bästa.

Tobias Billström vågade en aning och fick på truten och pudlade. Han fick inget stöd av dig. Nu är han med i din innersta krets. Han avgick inte vilket hade varit ärofullt.

Nu säger du, att du vill inte tala med mig. Du hånar mig. Jag är för dig en paria för att jag konstaterar att du har svikit mig. Än värre Moderaterna har svikit Sverige. Det är sorgligt och samtidigt mycket allvarligt för vårt fina land.

 
Ingen bild

The I fideL

31 augusti 2018 19:46

Thoralf, på mina röstsedlar från SD som jag fick i brevlådan finns du inte med. Där står någon nyans namn på plats 63.

Thoralf Alfsson

31 augusti 2018 21:16

Du bor inte i Kalmar län. Jag finns bara på plats 63 på valsedlar för Kalmar län och på plats 65 på Gotlands valsedlar.

 
Ingen bild

Sven

31 augusti 2018 20:04

Jag tror inte att det är fel på valsystemet utan det är SD som gjort det omöjligt att rösta på de SD personer vi vill. Det är ett sätt att låta de som vill bli inkryssade jobba max i det område de har.

Märkligt är vilka valkretsar politikerna röstas in i. Blekingesonen Åkesson sitter på en plats för Jönköping. Smålänningen Mattias Karlsson siter på en stol för Värmland. Är inte det konstigt.

 
Ingen bild

Robban

31 augusti 2018 20:10

Om inte SD dubblar resultatet, igen.. Så blir jag oerhört förvånad.
Hoppas att SD förvaltar det förtroendet väl!

 
Ingen bild

Pp

31 augusti 2018 20:42

Det är dags för de syrier som lämnat landet under kriget att återvända. Det förklarade biskopen Louka H. El-Khouri i samband med Mikael Janssons (AFS) besök i landet. Landet är säkert nu, försäkrar han i ett filmklipp.
https://youtu.be/euJ0SVvmVnk

 
Ingen bild

Observer

31 augusti 2018 20:46

EN REFLEXTION : Ser just nu debatten mellan Löven' & Kristersson.
Debatten sker i gammaldags sandlåde-nivå. -Bondfångeri-nivå. ...åsså: VI MÅSTE HÖJA SKATTEN!

.....men, ....Vad är det för fel med dessa ?
Idag jobbar du VARANNAN DAG GRATIS TILL SKATT!!! ....Å dessa jubelclowner vill h ö j a skatten ÄNNU MER.

DE ÄR FINITO!

 
Ingen bild

Fredrik

31 augusti 2018 21:41

Hade jag kunnat kryssa dig hade jag gjort det, men bor i fel kommun tyvärr.
Fast hoppas du får så det räcker:)

SD2018

 
Ingen bild

Är Jimmie nazist undrar SVT

31 augusti 2018 22:49

Ett riktigt lågvattenmärke från oberoende SVT.
ca 9,30 min in i kommunistsmörjan:
https://www.svtplay.se/video/18911934/svenska-nyheter/svenska-nyheter-sasong-2-31-aug-21-35?start=auto

 
Ingen bild

Folklig

31 augusti 2018 23:51

Självklart kommer du in i riksdagen. Väl värd återkomst. Sluta dock inte blogga! Du är Sveriges bästa journalist! Lova även att jobba konservativt tills du är 75 år! Lova att komma tillbaka till lokalpolitiken! Riks är för mycket knapptryckare. Visst inte helfel om man är konservativ politiker.

Thoralf Alfsson

1 september 2018 06:02

Jag kommer vara kvar i kommunpolitiken även om jag kommer in i riksdagen. Myhcket är som sagt knapptryckande i riksdagen.

 
Ingen bild

GBG offside

1 september 2018 02:59

smulor till penisonärer

https://www.youtube.com/watch?v=KnyOLPsbzUU

 
Ingen bild

C Andersson

1 september 2018 09:51

Jag har varit och röstat. Hade jag kunnat kryssa dig kunde det kanske blivit en röst på ditt parti. Nu blev det inte så.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards