thoralf

Alla inlägg den 21 augusti 2018

Av Thoralf Alfsson - 21 augusti 2018 06:23

De senaste veckorna har jag hört ”det finns bara ett parti att rösta på” väldigt ofta från väljare. Det sägs med sådan kraft och eftertryck att jag blir förvånad, det finns liksom inget alternativ. När jag jämför med tidigare val så kan jag inte påminna mig om att det funnits denna totala beslutsamhet.


Det bådar gott inför valet!


 


Jag blev i en kommentar på bloggen kraftigt påhoppad i flera avseenden. Bland annat kritiserade personen mina foldrar som delats ut på Öland men nu också i Kalmar med start igår. Personen skrev så här.

 

”Den kampanjbroshyr, för dig som #63, som du distribuerat runt i länet ger dig inga röster extra. Den grafiska utformningen är totalt undermålig. Det finns inga människor (män i skor som John Leyton formuleradet det) som utan förstoringsglas kan se dina grafer. Du ska inte tro att någon bryr sig om att hämta ett sådant. Totalt värdelöst och ger inte en enda röst.”

 

Huvudsyftet med foldrarna som jag delat ut på Öland har varit att locka in väljare att läsa min blogg. Min tro har varit att om väljare som är lite intresserade av SD får en liten knuff att läsa lite mer på t.ex min blogg, istället för att läsa pk-media kanske kan få dem att rösta på SD och kanske också kryssa mig på valsedeln.


Jag tror tvärt emot ovanstående person att jag lyckats väl. Under de senaste månaderna har antalet besökare på bloggen varit mellan 35 000 – 40 000 unika besökare. Idag kommer jag redan passera förra månadens totala antal unika besökare på bloggen. Det tyder på att jag sannolikt kommer nå över 50 000 unika besökare på min blogg under augusti. Jag kallar inte 10 000 extra unika besökare för ”totalt värdelöst”.


Min kampanj i Kalmar som jag startade igår kommer sannolikt ge en ytterligare effekt på antalet unika besökare på bloggen under augusti. Jag kanske kan nå ännu högre än 50 000 unika läsare.



I Rockneby förstördes våra valplakat för någon natt sedan. En boende uppmärksammade det hela och tog några bilder från sitt fönster. Mannen och kvinnan som gjorde detta hade en svart hund med sig av lite större sort, eventuellt en labrador.


Har du några tips om vem det kan vara så tar jag väldigt gärna emot tips. Enligt den som fotograferade gick de efter sitt illdåd mot de lägenheter som finns mitt emot kyrkan i Rockneby.


På en av bilderna ser det ut som att kvinnan dokumenterar sitt illdåd med sin mobil. Det finns säkert på Facebook eller Instagram gissar jag.


Det skulle vara väldigt bra om vi kunde sätta dit någon för dessa vandaliseringar av valplakat!

 

     

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards