thoralf

Direktlänk till inlägg 30 april 2018

MALLORCA IGEN

Av Thoralf Alfsson - 30 april 2018 23:15

Då var en veckas avkoppling och hälsoresa till Mallorca snart slut. Ni som besöker min Facebooksida har säkert uppmärksammat min semesterresa. Det har inte varit sol varje dag men jag har haft en väldigt bra vecka.


Tyvärr hinner jag inte hem till vårt arrangemang på Sveaplan i Kalmar under första maj. Jag kommer till Kalmar någon timme eller två för sent.


När jag kommer hem trappar jag upp valrörelsen ytterligare ett snäpp. Första beställning från tryckeriet skall vara levererad så nu kan utdelningen av infoblad börja med trehjulingen. Det har kommit in mer ekonomiskt stöd för tryckning av ytterligare några tusen infoblad under de senaste dagarna.


Jag har ägnat en del tid under veckan och framförallt på kvällarna åt lite research och efterforskningar på nätet och hittat saker som fått mig att fundera över intressanta teorier som jag inte läst någon annanstans. Undrar om det politiska partiet själv har insett detta faktum. Skall bli intressant att forska vidare i mina teorier. Måste utöka min datamängd för att få mönstret bekräftat.


       


Väldigt fina små vägar/stigar för joggning.


Jag har startat dagen med en joggingrunda fem av sex mornar och sedan ett dopp i Medelhavet. Jag har varit här vid ungefär samma vecka under ganska många år och så kallt som havet är i år har det aldrig varit tidigare. Det måste bero på den globala uppvärmningen.  IPCC sa ju för några år sedan att värmen gått ner i havet när inte den globala temperaturen inte längre ökade. Jag undrar i vilket hav de syftade på.


Från mitt favorithotell har jag bara ca 200 meter till kanonfina joggingstigar i ett naturreservat och bara några hundra meter till ett gömsle som ligger vid våtmarken Albufera. Där jag ikväll hade en fin stund vid solnedgången.


 



 
 
Ingen bild

Cosmik Debris

30 april 2018 23:27

”Kriminella försöker ta över Värnamo i Småland. På måndagen häktades fem personer, en av dem med kopplingar till både Bandidos och Sverigedemokraterna.”

Har det verkligen gått så långt att SD i ren politisk korrekt desperation släpper in vad som helst, för att uppfattas som ? Eller är det Expressen som i vanlig ordning tänjer på sanningen?

https://www.expressen.se/kvallsposten/kriminella-forsoker-ta-over-hela-varnamo-/

Ps.
Om kurden och muslimen Özz Nujen:

”Men Özz Nujen anser att han vann debatten och ”avslöjade” Janne Josefsson och SvT. Hur kan det komma sig? Jo det beror på att han faktiskt inte är svensk för fem öre, när det väl kommer till kritan.

Özz Nujen är inte svensk. Han kommer heller aldrig att bli det.

När Özz mötte Janne: En kulturkrock mellan skam och skuld
https://ledarsidorna.se/2018/04/nar-ozz-motte-janne-en-kulturkrock-mellan-skam-och-skuld/

 
Ingen bild

Cosmik Debris

1 maj 2018 02:05

Polisen retirerar – ordningsvakter ska sköta nykterhetskontroller

https://tinyurl.com/yct26ukw
https://www.svegot.se/2018/04/30/polisen-retirerar-tillbaka-ordningsvakter-ska-skota-nykterhetskontroller/

Två ordningsvakter. Ordningsvakterna är araber. Dessa ordningsvakter stoppar en arab under en nykterhetskontroll och tar utandningsprov. Araben visar sig ha 0,32 mg/l alkohol i utandningsluften.

Hur troligt är det att araben kan ”köpa” sig ur situationen?

 
Ingen bild

Cosmik Debris

1 maj 2018 03:50

Detta måste ALLA lyssna på. ALLA!

Jag kände mig helt uppgiven efter att ha lyssnat på vad Johan Westerholm har grävt fram. Det kommer att gå käpprätt åt helvete. Hundratals miljoner pumpas rakt in i extremistiska och subversiva muslimska föreningar. Dessa föreningar har ett mål. Målet är att skada vårt land och ta över. Islam och muslimer är därmed ett akut hot mot vår existens.

Inbördeskrig innan 2025?

Frågan Aron Flam inte ställde var; varför gör Alice Bah Kuhnke detta? Är hon kristen eller muslim?

DEKONSTRUKTIV KRITIK 8.5 Johan Westerholms Jihad

https://tinyurl.com/yd5pem3h
https://soundcloud.com/aronflam/85-johan-westerholms-jihad

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

1 maj 2018 06:34

Ett erkännande av Ulf Kristersson att Moderaterna har gjort fel som inte har tagit upp invandringen som ett problem tidigare innebär inte att han ber om ursäkt inför svenska folket.
Nej,bara att dom har lärt sig en läxa.
Han är skyldig både SD och medborgarna en seriös ursäkt utan att slingra sig.
Om han menar allvar med att han förstår att "en och annan" 13% röstade på SD är han faktiskt skyldig att diskutera med Jimmy Åkesson.
Om vi Sverigedemokrater ska respektera den lille ordbajsaren måste han släppa in oss i debatten.
Efter valet är det fler än "en och annan" som stödjer Jimmy.
Alla Moderater som har insett vilken fjant till partiledare dom har och som gör att dom väljer SD kommer att lyfta oss till 30%.
Då kommer nog Kristersson att säga att "en liten grupp" har röstat på SD.

 
Ingen bild

Ufo

1 maj 2018 12:44

Göran Persson idag på första maj-talet:

"– Det vi såg under den borgerliga perioden var en totalt misslyckad migrationspolitik. ”Öppna era hjärtan”, sa Reinfeldt, utan några som helst konsekvenser i åtanke, det fick bli som det blev. Vi har fått bekymmer som vi kommer behöver slita med i ganska många år. Det kommer att kosta pengar, säger Göran Persson i sitt tal.

– De hade ingen plan."

 
Ingen bild

Laglydig

1 maj 2018 13:18

@Cosmik Debris Måndag 30 april 23:27

Inte riktigt så. Robin Natzén (29 år och nu bosatt i Varnamo) satt tidigare i kommunfullmäktige för SD i Gnosjö. Här syns han i en pos som vi alla tar avstånd från.
https://www.expressen.se/kvallsposten/tidigare-sd-politiker-domd-till-fangelse/

 
Ingen bild

Lena1

1 maj 2018 13:35

@Cosmic Debris Özz Nujen har för ett antal år sedan sagt att att han inte kommit till Sverige för att bli svensk utan för att förbli kurd. Den känslan har man vad gäller många invandrare, de ratar det svenska det är för bidragen de kommit, och absolut inte för vädret eller för svenska traditioner. De är så kära i sina egna kulturer. Och visst det är svårt att byta sin identitet, det invanda är ofta det trygga.

 
Ingen bild

Observer

1 maj 2018 13:54

Nu bjuder Socialdemokraterna 600:- mer till pensionärerna!

...Visst minns ni vad jag sade!?

Den som kan lova folk en slant får väljare!

Thoralf! Tala nu med partiet och föreslå ett motbud om 2000:- mer.
Det vore ett lätt sätt att få 15% mer väljare.
Släng in en 6:e semestervecka också så har SD säkrat 51% utan vidare!

 
Ingen bild

Lena1

1 maj 2018 14:15

Artikeln på Ledarsidorna.se "när Özz möter Janne - en kulturkrock mellan skam och skuld - hur olika våra tänkesätt är.

Denna artikel bör läsas av alla för att förstå hur folk från Mellanöstern tänker, varför Özz anser att han "vann" debatten med Janne Josefsson och varför vi sitter som fågelholkar och undrar vilket ansikte Özz visar upp -ett barns omogna ansikte och resonemang.
Samma omognad som när barnet anser att han vunnit över föräldrarna om vem som ätit upp kakorna. Inget har ju bevisats och barnet har inte erkänt - alltså är han oskyldig---!!! Med sådan logik kan man aldrig vinna en debatt, eller för den del utveckla ett samhälle, och det är från sådana samhällsfilosofier som många kommer från. Därför tycker de också att vi är fega som inte slår tillbaka.

 
Ingen bild

Lena1

1 maj 2018 14:22

forts förra inlägget.
Ett resonemang i artikeln hur Västerlandets utvecklats pga av kristendomen med en skamkultur, dvs vi ses som egna individer och genom att erkänna vår skuld som syndare, så erkännandet tar man ansvar för sig och därigenom vinner du din frihet. Som en fri invid är du likaberättigad som varje annan enskild individ, och därigenom äger du autonomi och egenmakt. Det är kristendomens kulturarv som vi berikats med i Västerlandet.

 
Ingen bild

Lena1

1 maj 2018 14:27

Andra intressanta uppslag i artikeln: Akilov fick ca 85.000kr för ett par månaders arbete som assisten till målare och byggare, för att städa efter dem. Det är en mycket hög ersättning om man slår ut det per timme för ett "enkelt jobb".

 
Ingen bild

Lena1

1 maj 2018 14:31

Den här historien om Özz och han syster + svåger, hur de har hanterat detta svartjobb, växer bara. Systern som är advokat är naturligtvis involverad i "asylindustrin" och tjänar säkert storkovan där och hennes man är ute på prospektering för att utveckla fler HBV-hem... hm

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

1 maj 2018 15:00

Lyssnade nyss på Svarte-Petter Thorwaldsson.
Frågan är vilken som är det värsta stolpskottet,Svarte-Petter eller Svetsarn.
Talet måste betyda att SD fick ett par hundra tusen fler anhängare.
Det är klart,det finns flera miljoner stolpskott bland väljarna också.

 
Ingen bild

Stefan A

1 maj 2018 16:33

Man behöver lite miljöombyte ibland om man ska behålla förståndet i det här landet...

 
Ingen bild

Cosmik Debris

1 maj 2018 18:49

@Laglydig Tisdag 1 maj 13:18

Enligt Ingrid Carlqvist på Ingrid & Conrad är Robin David Josef Natzén 29 år alban. Han har tydligen bytt namn. Det handlar enligt Ingrid om en albansk släktfejd. Alltså inte en uppgörelse mellan ”kriminella gäng”

https://samnytt.se/fem-begars-haktade-for-vapnad-ganguppgorelse-i-varnamo/

https://www.svegot.se/2018/05/01/funktionshindrade-skall-rosta-mer-pride-overallt-och-nykterist-finnar/

 
Ingen bild

Laglydig

1 maj 2018 21:14

@Cosmik Debris Tisdag 1 maj 18:49

Släkten Natzén (namnet sannolikt antaget i slutet av 1800-talet eller början av 1900-talet) tycks härstamma från lantbrukaren Josef Svenningsson Natzén (1876-1964) som var född och död i Gnosjö.
INGET pekar på att han eller andra personer med efternamnet Natzén skulle ha albansk härkomst.
Inte heller Robin Natzén förefaller ha albanska förfäder vid en visuell besiktning d v s genom att kolla på bilden.

Det är olyckligt att falska uppgifter sprids om en svensk persons härkomst. I det här fallet har bevisligen Ingrid Carlqvist fel som anklagar en svensk dömd brottsling för att vara alban.

 
Ingen bild

Trondheim

2 maj 2018 16:19

Vi får inte glömma att Ulf K var Reinfeldts högra hand i 8 år.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards