thoralf

Direktlänk till inlägg 28 april 2018

SSU-ORDFÖRANDE DANIEL NESTOR PALLADE INTE FÖR TRYCKET

Av Thoralf Alfsson - 28 april 2018 20:35

Daniel Nestor som är SSU-ordförande i Kalmar län pallade inte för trycket efter att jag och flera andra lyft fram hans idiotiska och lögnaktiga inlägg på Facebook. Nu har han raderat inlägget!


Vi skall dock hålla ögonen på allt han företar sig fram till valet den 9:e september.

 
 
Ingen bild

Egon

28 april 2018 22:42

Valet 2018 är förlorat.
Centern regerar med Sossarna V kliver på och Mp om de kommer in.
Aldrig kunde man väl tänka sig den kombinationen.
Men det har hänt förut.
Bra för Sverige?
Knappast.

Thoralf Alfsson

28 april 2018 22:50

Svenska folket har inte röstat ännu.

 
Ingen bild

Hacke

28 april 2018 23:24

Din kamp mot lögnen och hyckleriet uppmärksammas.
https://svegot.se/2018/04/28/thoralf-alfsson-krigar-vidare-i-kalmar/

 
Ingen bild

Cosmik Debris

28 april 2018 23:49

”Jag blir illamående av att bevittna de platser jag älskat bli katastrofzoner till följd av megalomaniska politikers samhällsexperiment. Jag finner det fullständigt groteskt att förväntas bevittna allt detta utan att be någon dra åt helvete.

Jag finner det fullständigt groteskt att förväntas bevittna allt detta utan att använda uttryck som "idioter" och "hysterikor". Jag finner det fullständigt groteskt att förväntas bevittna allt detta, och ändå undvika att benämna det slödder som till exempel ger sig på pensionärer med de mustiga invektiv situationen tarvar.”


Röst ur folkdjupet:
”Affärerna går på knäna här i Lysekil. Dom slår sönder rutor och fördärvar. Det kostade Hasse 8000:- i självrisk för att sätta in den rutan. Hur tror ni vi ska ha det här jävla packet här? Ja säger, se till och få väck den skiten”

Instämmer.

Lööf, Löfven, Kristersson, Fridolin och hela det lögnaktiga inkompetenta packet kan dra åt helvete! Deras egohumanistiska skräckvälde har orsakat skador som är irreparabla. Små pittoreska och harmoniska samhällen har de förvandlat till rena katastrofzoner. Horder av aggressiva afrikaner (finns ett annat ord på dessa) och muslimer driver runt och plågar ortsbefolkningen. Jag hoppas verkligen att Fridolin, Lööf och Reinfeldt får det hårdaste straff som går att utdöma.

Fnordspotting: Det är inte värdigt, och du förtjänar sannolikt betydligt bättre än så
https://tinyurl.com/ybggc3gp
http://fnordspotting.blogspot.se/2018/04/det-ar-inte-vardigt-och-du-fortjanar.html

Joakim Lamotte i Lysekil
https://tinyurl.com/ybwn8wl4
https://www.facebook.com/joakim.lamotte/videos/1744084235686160/

Foldkdjupet Löfven, du kommer att få problem med folkdjupet till hösten.

 
Ingen bild

Göta

29 april 2018 00:04


ANNIE LÖÖFS CENTERN - DET NYA MUSLIM-PARTIET
Enligt den senaste opinionsmätningen hos Ipsos i Aftonbladet går Centern starkt framåt (+2%), medan Sossarna backar lika mycket.

Många muslimer i Sverige har nu hittat ett lämpligt borgerligt parti för dem att rösta på och flyttar därför från (S) till (C).

https://samnytt.se/avslojar-ekobrottsling-blev-centerpartiets-toppkandidat-han-ar-en-vidrig-manniska/

https://samnytt.se/okat-stod-for-centerpartiet/




 
Ingen bild

lotta

29 april 2018 05:06

När han sa sanningen kom som vanligt en hatstorm från nyfascisterna!

Thoralf Alfsson

29 april 2018 07:35

Ljuger en SSU-ordförande bör han inte bli överraskad om han får ta emot kritik. Ni har svårt för att ta kritik utan kallar det oftast för hat.

 
Ingen bild

Egon

29 april 2018 07:55

Annie Lööf uttalade dessa ord...
-Jag äter hellre upp min högra sko än blir ett stödparti till Socialdemokraterna.
Sen sätter hon sig i knät på Löfven utan att skämmas.
Otroligt att minst 14% av svenska folket har förtroende för Cs partiledare.
Man baxnar!!!

 
Ingen bild

Lotta_1

29 april 2018 08:35

@lotta vilken sanning var det och vilka källor använder han? ”Nyfascister” Hahaha tramsepitet skrämmer ingen numera ty ni har överanvänt ord som rasist, nyfascist, islamofob, nazist och högerextremist så de är inte värda ett smack idag. På tal om nazist och högerextremist borde de inte vara varandras motsats? Hur får ni i begåvningsreserven ihop det?

 
Ingen bild

Anneli Jakobsson

29 april 2018 08:47

Detta är inte första gången han gör så här. För något år sedan skrev han på sin sida fy fan för sd, jag hatar dom och dom har inte i kommun att göra. Jag gick upp i talarstolen utan att nämna något namn och ville att personen skulle ge sig till känna, vilket han naturligtvis inte gjorde men efter detta hade socialdemokraterna med vår gruppledare krismöte under ajournering på KF, därefter raderades allt från hans sida men inte från mitt håll, jag har sparat detta på datorn.

Thoralf Alfsson

29 april 2018 09:09

Bra Annelie. Om du har en printscreen eller liknande av det får du gärna mejla mig det i så fall.

Det kan användas i valrörelsen när man försöker påtala hat från SD.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

29 april 2018 09:11

Reinfeldt skulle åka till Lysekil och vädja till pensionärerna att öppna sina hjärtan och plånböcker.
För där ser dom följden av Reinfeldts vansinnigheter (som på många andra ställen).
"Får dom bara lite mat och värme blir dom tacksamma" sa stollen.

 
Ingen bild

Tony

29 april 2018 09:28

Tycker att SwebbTv s Lördagsintervju med Lars Bern skulle spelas upp för varje Svensk som tänker att rösta, för att få lite upplysning över varför allt i landet gått åt he--te?

 
Ingen bild

Anneli Jakobsson

29 april 2018 09:56

Jag ska kolla på den andra datorn som jag Inte använder

 
Ingen bild

jaså

29 april 2018 10:04

Dom flesta som för en saklig debatt klarar av kritik men det du levererar är hat,ingenting annat,då får du också acceptera att många av dina motståndare följer dig,kanske svarar med samma mynt. Att du på ett cyniskt sätt påtalar att du! Polisen Thoralf, ska bevaka den 21 åriga SSU ordföranden säger mycket om hur du behandlar dom som inte tycker som du.Förakt,cynism, attack är din modell och detta gör dig förstås omöjlig i vissa rum.
En sanning är en sanning men den går att diskutera, framföra på olika sätt.

Thoralf Alfsson

29 april 2018 11:16

jaså


Jag tror du skickade den kommentar till fel person. Du borde skickat den till Daniel Nestor.

Det är Daniel Nestor som har svårt att vara saklig och hålla sig till sanningen och inte minst klara av kritik. Om han klarat dessa kriterier hade han inte behövt radera sitt inlägg på Facebook. Han grundade sin "attack" på en lögn.

Det är kanske inte så underligt att man håller ett öga på en SSU-ordförande som sprider den typen av lögner.

Det var ju uppenbarligen inte första gången!

Han kunde ju börja med att be om ursäkt på sin Facebooksida för sitt inlägg.

 
Ingen bild

tony1

29 april 2018 10:51

lotta då orden tryter kommer rasist, nazist, fascist, främlingsfientlig? från pkiter, jag tror många faktaförnekare kommer att få en ögonöppnare vid valet, sverigevänner viktigt att finnas vid valstugorna för att kontrollera ev. valsabotage.

 
Ingen bild

Agenda

29 april 2018 11:21

Ikväll ska Ulven Uffe debattera migrationspolitik med Åkesson på Agenda för första gången. Detta blir vinna eller försvinna för Ulf.

 
Ingen bild

gustafssonsoren50@gmail.com

29 april 2018 11:29

Hej Toralf.Läser din blogg varje dag med glädje.Tur att det finns modiga personer som du!Har en undran:Har du nån aning om var Sentios aprilmätning har tagit vägen?Mvh.

Thoralf Alfsson

29 april 2018 11:58

SD 21,4 procent

https://val.digital/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards