thoralf

Direktlänk till inlägg 28 december 2017

THE NATION WITH NO VOICE

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2017 10:49


Länk till klippet.

https://youtu.be/lkD5rgWYmx0


 
 
Ingen bild

Bajen666

28 december 2017 11:22

Usch jag får rysningar bara jag ser karln, han kommer att gå till historien som den som tillsammans med MP öppnade porten in till Sveriges bidrag och välfärd och därmed dess undergång.

 
Ingen bild

Morre

28 december 2017 11:52

Vilket jävla stolpskott

 
Ingen bild

Hacke

28 december 2017 12:51

Folk utifrån ser klarare på det galopperande vansinnet till samhällsexperiment som pågår i Sverige.
Ta bara en sådan sak som hur den stenhårt reglerade reklamen hjärntvättar folk all vaken tid på dygnet. Som här i denna utmärkta video illustreras av rena lögner och historieförfalskning som borde vara brottslig. Minsta reklaminslag innehåller numera politisk indoktrinering i någon form. För att då inte tala om den text och rörlig bild som traditionell media och deras "journalister" producerar däremellan. Lögn och förbannad dikt från början till slut.
Jag ställer mig frågan varje dag; När når vi tipping point för hoppet om en vändning i den öppna anstalten Sverige? Vid utopin(?) om egen majoritet för sd i höst?

 
Ingen bild

Me

28 december 2017 13:16

Jag ser det inte så negativt. Man måste acceptera att vår regeringen vet bäst. Jag har flyttat utomlands, lär mej landets språk och kultur. Förresten, är det någon som vet hur man blir av med det svenska medborgarskapet? Man vill ju inte få problem när man reser till civiliserade länder i framtiden när man kommer med ett pass från ett u-land.

 
Ingen bild

Micael Foghagen

28 december 2017 14:19

Desto viktigare att vi Sverigedemokrater återtar den rösten. Resan såhär långt är ju politiskt enastående men vi har mkt att jobba vidare med. Om några dagar går vi in i valåret. Så låt oss alla spotta i nävarna och gå ut max, för att sedan succesivt öka ( travesterar min gamle handbollstränare).

Gott slut och gott nytt!

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

28 december 2017 14:46

Gott Nytt År Toralf !
Ni alla som håller på Sverige i JVM vet väl att ni ligger på gränsen till allvarligt rasistiskt tänkande.
Att "hetsa" mot andra länder och tycka att Sverige är bäst strider mot vad vår feministiska regering tycker är rätt.
IQ-geniet Löfvens högsta önskan är att alla ska hålla på hela EU:s länder och spelare från länder som inte vinner får azyl och snabbspår in i alla hockeylag i Sverige

 
Ingen bild

Calle

28 december 2017 16:06

Se Expressens löpsedel idag.
Dom sysslar enl. Mattson med viktig,samhällsinformation som är av stort nationellt allmänintresse.
Skulle vilja påstå att det är ointressant att okänd,svensk, 50-årig blond kvinna, fått ihop det med en gambier på hennes inköpsresa dit.Inget annat än pk-propaganda för mer multi-kulti.

 
Ingen bild

SM811

28 december 2017 16:17

Finns många politiker som man kan hata.
En av de värsta är denna stridshings.
Han kommer att gå till historien som förstörde Sverige.
När han inte fick sitta som diktator kastade han in handduken.
Vilken ynkrygg.

Vad kom då efter? Jo en lika stor Sverigehatare.
Öser pengar över invandrare samtidigt som det blir fler fattigpensionärer i Sverige. Tydligen en till som hatar de människor som har byggt upp landet.

Det parti som kommer efter får en mycket svår uppgift att vända den negativa trend som sju(k)klöverpolitikerna påhejade av de PK tillsammans skapat.
SD 2018

 
Ingen bild

SM811

28 december 2017 16:25

Här en som sju(k)klövern vill ha in i Sverige.
Krigade med order att "döda allt och alla" – klassas nu som flykting
http://www.friatider.se/stred-med-order-att-d-da-allt-och-alla-klassas-nu-som-flykting
Jag mår dåligt av att alla dessa kriminella välkomnas in i det svenska samhället. Självklart skulle han vara portad från Sverige på livstid.

 
Ingen bild

SM811

28 december 2017 16:31

Här har vi mannen som satt på 1:a bänkrad och beundrade och applådera när Fredrik höll tal. Den mannen skulle jag inte lita på.

Vilken linje står Ulf Kristersson (M) för, egentligen?
https://samtiden.nu/2017/12/vilken-linje-star-ulf-kristersson-m-egentligen/

 
Ingen bild

noname

28 december 2017 16:46

Lägg gärna in en länk till filmen så man kan klicka på den och se filmen. Denna och andra filmer går inte att direkt se i vissa webläsare.

Thoralf Alfsson

28 december 2017 20:12

Det är fixat.

 
Ingen bild

Iceman

28 december 2017 17:26

Får en hård orosklump i magen av filmen. Varför låter svenska folket sig utplånas frivilligt? Vad är det som gör dem så fega och mjäkiga att de tyst stirrar in i väggen när en ung kvinna trakasseras i hissen? Varför låter de media, reklammakare och styrande fortsätta ljuga? Hur kan banker förvägra oliktänkande ett bankkonto? När kontanterna försvinner blir det ett effektivt sätt att hindra oliktänkande yttrandefrihet och åsiktsfrihet.
Får en hemsk tanke, kanske förtjänar ett sådant ryggradslöst folk att utplånas??! Vakna!!!

 
Ingen bild

Observer

28 december 2017 17:35

Den här filmen var bättre än Al Gores film. ;)

 
Ingen bild

Lena1

28 december 2017 17:47

Det pågår ett krig mot etniska svenskar, mentalt och med undergrävande av självkänsla, självförtroende m m. Se bara reklaminslaget på "den svenska skogen" ed en mörkhyad asiat som med arrogans och översittarattityd talar om att "vi" om oss svenskar, när hon egentligen menar att det är sådana som hon som "tagit för sig" av ett dukat bort. Hon kommer aldrig att bli sedd i mina ögon som någon som kommit för att "rädda oss" och våra pensioner, nej tvärtom är hon del av invasionen. VI KLARADE OSS UTMÄRKT UTAN SÅDANA SOM HENNE FÖRR.

 
Ingen bild

Lena1

28 december 2017 17:52

Idag har jag fått lära något nytt igen. Har fått ny handläggare på AF, vi diskuterade igenom varför jag fått avslag från FK vid ansökan om 50% sjukpension. Även denna handläggare anser att jag inte kan jobba mer än 50%. Men varför i hela världen sägen FK något annat???? Hon drog slutsatsen att det var mitt eget fel, jag som inte tillräckligt talat om för läkaren exakt vad denne skulle skriva i läkarutlåtandet... Jag tror jag blir galen på detta KRIG MOT SVENSKAR som pågår på alla möjliga nivåer.

 
Ingen bild

Hasse Pannband

28 december 2017 18:34

Ett land återuppstår ur ruinerna.
https://www.youtube.com/watch?v=DTV92wqYjfA

Är det Sveriges öde att läggas i ruiner utan krig?
Jag vägrar tro det även om det just nu ser mörkt ut.

 
Ingen bild

Tack gode gud!

28 december 2017 18:37

Är inte medlem i Svenska vänsterflummar kyrkan sen årtionde tillbaka!
Gud är nu en hen!
Måhända Jesus var någon form av HBTQ person också!
Jag mår illa!

 
Ingen bild

Hasse Pannband

28 december 2017 21:12

Kära vänner, Sverigevänner.
Låt oss koppla av några minuter och
lyssna på några vänner från lyckligare år,
då Sverige ännu var Sverige. Det var inte
så länge sedan, men känns avlägset nu.

https://www.youtube.com/watch?v=OGhAZZ42rEM

 
Ingen bild

Viveka

28 december 2017 22:06

Det är knappt att jag orkar titta på filmen, för en stund har jag inte tänkt på eländet, men så poppar det upp igen. Inte konstigt att utlandet reagerar!

Sverige idag;
I dagens text-tv får vi veta att en kvinnlig präst kallat Jesus för hen!? Med hänsyn till att vi skulle få "nya perspektiv"!. Senare bad hon om ursäkt. Kommentar överflödig!

I Malmö stad har en anställd fått en skriftlig varning, en disciplinpåföljd, efter att hon sagt n-ordet då hon serverade dessa kakor. Facket kopplades in. Det olämpliga språkbruket räckte dock inte för att bli av med jobbet. (Sydsvenskan 27/12).

Till Lena1 vill jag säga. Gör som den arbetsförmedlare rådde en vän till mig som sökte förlängt starta-eget bidrag för att arbeta vidare med sitt företag! Eller rättare sagt, påpekade att han hade "fel efternamn" för att kunna få något. Det går ju lätt att byta namn idag! Och gott om inspirationsexempel för ett sånt byte.

Jag har nog själv också börjat påverkas av metoo-debatten, tror jag. Kom på mig själv att reagera på
Sven Melanders (roll) i filmen "Sällskapsresan" som alltid sänds till jul i televisionen. I onyktert tillstånd skrattade han och gjorde miner bakom en dam (flygvärdinna om jag minns rätt) och formade sina händer till det onämnbara...Kanske inte så snyggt måhända! Läge för filmcensur? När kommer anmälan?

 
Ingen bild

Hen

28 december 2017 23:16

Ovanligt att se en moderat som förespråkar en generös flyktingpolitik. Hatten av för Fredrik Reinfeldt, som för övrigt var en medioker statsminister. I den här frågan intar han dock en särställning och är värd den största respekt. Tack, Thoralf, för att du vevade "öppna hjärtan-klippet" ett varv till.

Thoralf Alfsson

28 december 2017 23:53

Det bjuder jag så gärna på!

Någon gång kanske polletten även ramlar ned hos dig.

 
Ingen bild

Grreger

29 december 2017 09:54

Efter att ha sett videon och inslaget om den svenska konflikträdslan så förstår man lite smått varför det heter "Stockholmsyndrome", och inte Berlin, London eller Moskva...

 
Ingen bild

Lena1

29 december 2017 13:39

@calle 28/12 kl. 16.06 I måndags, alltså den 25 stod med braskande rubriker på Expressen (jag läste i affären, skulle ALDRIG köpa tidningen) om en 72-årig kvinna som varit gift 3 ggr med gambier. Denna sista gång var han 35 år, den första hon var gift med stack samma dag han fick uppehållstillstånd, den andre manne var konstant ute med andra så hon ville skilja sig... ja du förstår kanske...
Denna kvinna som levt ett helt liv förstår ändå ingenting, hon måtte ju sakna både självkänsla och förstånd, och då är en lätt byte för fattiga gambier som erhåller sex och vältränade kroppar, så att damer får leva lite till i illusionen.

Däremot tror jag att kvinnan i sådana fall får betala allt själv, hon skriver på papper om försörjningsplikt så länge som de är gifta.

 
Ingen bild

Gustaf

29 december 2017 16:19

Lena 1.
Någon skrev någonstans, om ni fruntimmer någonsin tänker, vad tänker ni med ?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards