thoralf

Direktlänk till inlägg 30 november 2016

BJÖRN SÖDER OCH JIMMIE ÅKESSON OCH DONALD TRUMP

Av Thoralf Alfsson - 30 november 2016 19:03

Skönt att höra Björn Söder debattera!



Det finns egentligen ganska mycket att säga om den intervjun. Jag kan inte komma ifrån att jag flera gånger tänkte att det som Birgitta Olsson och programledaren beskyllde Polen för redan är verklighet i Sverige och har så varit under flera decennier.


Jimmie Åkesson har intervjuats i programmet Rakt på.

http://www.svtplay.se/video/11274162/rakt-pa/rakt-pa-30-nov-15-30?info=visa


Sedan en klipp från en intervju med Donald Trump för 25 år sedan.



 
 
Ingen bild

Tompa

30 november 2016 22:45

Thoralf, du borde ha varningstext på dessa klipp. Birgitta Olssons röst sent på kvällen, hur f-n ska jag nu kunna sova?

 
Ingen bild

Absolut sanning

30 november 2016 22:58

Verkligheten finns, men bara hos SD/Björn Söder/Jimmie Åkesson samt alternativ media som t.ex Lars Bern, annars lyser den med sin frånvaro....

Lysande.
Lars Bern beskriver Sverige och världen ur ett geopolitiskt perspektiv:

https://anthropocene.live/2016/11/30/varfor-kallas-nationalister-for-rasister-och-nazister/

Falskhet.
Alex Schulmans blir filmad:
http://hotpot.se/politik/empatilos-alex-schulman-grater-krokodiltarar-nar-han-filmas/

Maktfullkomlig.
Dagens Nyheter stal Sara Skyttedals, KDU:s f.d ordförande, bilder - nu försöker tidningen driva henne i personlig konkurs:

http://avpixlat.info/2016/11/30/dagens-nyheter-stal-sara-skyttedals-bilder-nu-forsoker-tidningen-driva-henne-i-personlig-konkurs/

Desperation.
Ny regeringsplan för att stoppa invandringskritik och "hatbrott" på nätet:

http://nyadagbladet.se/inrikes/ny-regeringsplan-att-stoppa-invandringskritik-och-hatbrott-pa-natet/

Fejk.
Sveriges och världens "äldsta" person:

https://petterssonsblogg.se/2016/11/30/varldens-aldsta-person-bakom-sveriges-storsta-pensionsbedrageri/

Mörkläggning.
Överfallen i Kungsträdgården:

http://tino.us/2016/11/dansk-statstelevision-om-morklaggningen-av-kungstradgarden/

 
Ingen bild

Absolut sanning

30 november 2016 23:29

Lars Berns och Tino Sanandajis länkar till webbadresserna fungerade inte.
Hoppas de fungerar nu!!!

https://anthropocene.live/2016/11/30/varfor-kallas-nationalister-for-rasister-och-nazister/

http://tino.us/2016/11/dansk-statstelevision-om-morklaggningen-av-kungstradgarden/

 
Ingen bild

OT

30 november 2016 23:49

Är det rasistiskt av mig att gilla Kent Ekerot för att han är en jude?

Är det inte istället rent utav antisemitiskt av svensk media att hela tiden hacka på Kent Ekerot (är det för att han är en jude)?

Om så Kent Ekerot vore en häst; så skulle jag stödja honom; då han tydligen ger quislingarna högt blodtryck. Vilket jag anser andra borde göra också.

P.S ”The Trooper”: https://www.youtube.com/watch?v=Li58voy6xXM

 
Ingen bild

Cosmik Debris

30 november 2016 23:50

Instämmer. Sjukdomsinsikten verkar inte finnas hos Birgitta O. SVT:s styrelse utser VD. Styrelsen är regeringens förlängda arm. Ingen skillnad mot Polen alltså.


Galna sossar vill tydligen återgå till det kaos vi hade hösten -15. Varför dessa idioter inte tycks begripa att det går åt helvete om inte den muslimsk/arabiska invandringen stoppas är oklart.

Bloggaren Hans Li Engnell skriver det jag också förutspår kommer att hända om inte den muslimsk/arabiska invandringen stoppas.

”Jag är orolig för att det politiska etablissemangets oförmåga till rimliga konsekvensanalyser av sin egen politik kommer att leda till enorm frustration och i förlängningen även en ökad främlingsfientlighet.”

Jag håller för sannolikt att folk t.ex kommer att visa sin avsky öppet och direkt riktat till muslimer i politisk uniform.

Jag tror definitivt INTE att svenskarna har det tålamod som krävs för ett ”Hösten -15 2.0”

Har ni inte sett "rasism" förut....

 
Ingen bild

Knaster

1 december 2016 06:37

Lägger in samma inlägg som igår fast med länk. Damen som ringer in 15.30 in i sändningen har SÅ rätt!!!

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/813406?programid=1120

 
Stefan K

Stefan K

1 december 2016 06:44

Är världens äldsta tryckfrihetsförordning i fara? Det undrar man på Ledarsidorna och är SD bakom att man inskränker den?

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Motionera om 7%!

1 december 2016 11:10


Med en riksdagsspärr på 7% hade vi sluppit MP, C, V, FP och KD i riksdagen efter valet 2014. Vilka skulle då få yttra sig i debatter och liknande? Bara Lövén och Batra? Eller någon mer?
En sådan människa som Olsson hade fått hitta ett annat forum för sina åsikter.

 
Ingen bild

Lena

1 december 2016 11:34

Jimmie Åkesson övertygar mer o mer, han kan inte jämföras med Farage och ska inte jämföras heller (även om vi behöver någon med rollen som har SVADA, framför allt sätta journalister på plats).
Jimmies styrkor är att han är en fantastisk kommunikatör, lugn och tydlig. Det märks att han är väl insatt i det han säger. Han förklarar svåra resonemang som gemene man kanske inte ens orkar sätta sig in på ett enkelt sätt. Det finns ingen annan politiker som kan FÖRKLARA på ett vettigt sätt, som han kan. Tror att Jimmie har förutsättningar att bli en ny "landsfader", vet människor som är så trötta på politik att de aldrig annars lyssnar, endast om Jimmie är med, för då får man veta något.

I slutet av intervjun visar han även prov på att han har självkännedom och att han står med fötterna på jorden, han är realistisk. Hoppas bara inte hans kollegor i toppen tar för mycket energi från honom, i form av att de endast tänker på sin egen karriär. Jimmie kan inte ta ansvar för andra också, men folket behöver något att hoppas på, ett ljus i tunneln.

Angående Kent Ekeroth, om GW:s uttalanden i tisdags säger jag bara BAH, den mannen sjönk nu i mina ögon. men ingen är perfekt, inte heller GW. Förresten så var GW ute i svängen på -80-talet o en bit in på -90. Hans nuna dök upp lite varstans, jag var själv ute o roade mig på den tiden.

Alla ni som inte var födda så att ni i "primetime" åldern mellan 30-40 var ute på den tiden har missat något. I Stockholm då kunde man enkelt och utan oro ta sig hem ensam vilken tid på dygnet som helst. Vi hade roligt då, endast fyllon och bråkstakar som härjade, resten skötte sig.

Ekeroth har temperament, har det blivit förbjudet numera? BAH säger jag bara.

 
Ingen bild

Lena

1 december 2016 11:43

Intressant klipp på Trump från -90-talet, han visar sig som en ansvarsfull och fullt normal människa, inte med dessa narcissistiska drag som man sett under valkampanjen. Det är säkert som Lars Bern säger i en av krönikorna att Trump LURADE MEDIA. Ingen trodde att en sådan kommunikatör med de pajas fasoner som han visade upp under valkampanjerna, att en sådan skulle kunna vinna valet. Tycker det är alldeles förträffligt, han har säkert ett genuint intresse av att få USA på fötter igen.

Det kommer säkert att bli både karusell och berg o dalbana när "omläggningen" sätter igång, men det kommer i slutänden att vara till gagn för ett större antal människor som kommer att få jobb och åter kan börja planera sina egna liv.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards