thoralf

Alla inlägg den 16 november 2016

Av Thoralf Alfsson - 16 november 2016 22:24

Jag åkte förbi Salvelägret efter lunch idag. Det såg ut som att många redan lämnat lägret men det fanns fortfarande ett 10-tal husvagnar kvar. Vissa av dem såg dock mest ut som skrot.

Nedskräpningen var dock riktigt bedrövlig. Varför skall kommunens skattebetalare stå för kostnaden att röja upp området?


Enligt en uppgift idag har kommunen anlitat ett företag att ta hand om de husvagnar som lämnas kvar mot en kostnad på 10 000 kronor/husvagn. Antalet skrotbilar ser också ut att vara minst ett 10-tal. Om någon månad skall jag begära att få en sammanställning över Kalmar kommuns kostnader för stängningen av Salvelägret.


Här kommer några bilder jag tog med mobilen i diset när jag åkte förbi idag.


Se även Barometerns bilder.


Hur kan man tillåta några människor skita ner så förbannat?

Varför blir de inte anmälda för nedskräpning och miljöbrott?

Varför skickas de inte ut från landet med enkel biljett och med förbud att återvända?

Jag bara undrar hur förbannat flata svenska myndigheter och tjänstemän är?


Varför skall Kalmars skattebetalare betala för detta? Skicka räkningen till EU-parlamentet eller till rumänska staten!


 

 

 

Av Thoralf Alfsson - 16 november 2016 08:42

Hultsfreds kommun har lagt 200 000 kronor av sina välfärdsmiljoner på att producera ett videoklipp som skall marknadsföra kommunen. Det har fått stor spridning i sociala medier. Det är fullt med humor och ironi. Man har till och med fått med ”bajsmannen”. Eftersom jag själv bott i Hultsfreds kommun under ca 20 år så känner jag ju igen mig i många av de detaljer som nämns i klippet.


"Den nya videon "There`s music in the air" (Hultsfred anthem) släpptes brett på sociala medier, Spotify, och på kommunens hemsida under tisdagen. Men även om videons innehåll är glatt och flashigt modernt finns ett stort allvar bakom den fyra minuter och fyrtiofem sekunder långa, udda, satsningen."


Artikel i Barometern.


Men det saknas något i videoklippet! Hultsfreds kommun har producerat ett videoklipp som inte är politiskt korrekt! Inga invandrare, ingen mångfald, ingen mångkultur, utan bara enfald, svenskar och svensk kultur. (O.B.S. ironi från min sida)



Jag satt bara och väntade på att få se lite av det mångkulturella Hultsfred, en snutt från centrala delarna med den nya affärsutvecklingen, kostnaderna för invandringen, befolkningsutvecklingen och arbetslösheten. Men inget av detta fanns med i videoklippet.


Tror inte kommunledningen i Hultsfred på mångfald och mångkultur!

 

Jag tycker att det är ett positivt grepp som Hultsfreds kommun tar till genom att producera detta videoklipp men är det verkligheten. Jag hade varit väldigt glad om detta var just verkligheten men så är det tyvärr inte.


Nog behöver befolkningen i Hultsfred något att skratta åt!


 

Nya affärsgatan i Hultsfred.


 

Asylsökande kostade nästan en kvarts miljard under 2015 i enbart Hultsfreds kommun.


 

 

Befolkningsutvecklingen borde vara en mardröm för kommunens ekonomer!


 


 

 

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards