thoralf

Alla inlägg den 5 november 2016

Av Thoralf Alfsson - 5 november 2016 23:01

Jag har inte direkt följ presidentkampanjen i USA. Men det har förvånat mig hur mycket svensk media följer detta spektakel och hur ensidigt svensk media verkar rapportera.  Har lyssnat och tittat lite på utländska kanaler för att få lite mer information.


Har även följt hur media rapporterat om tillställningen på Grand hotell igår. Det är beklämmande att läsa artiklarna i media, oavsett om det är DN, Aftonbladet eller Expressen. Journalisterna verkar ha påverkats av hatkampanjerna i USA. De försöker till och med överträffa dem. Jag är spyfärdig på flera av de svenska godhetsjournalisterna eller skall vi kalla dem för godhatsjournalisterna. Anders Lindberg måste nog snart söka läkarvård. Han kan knappast vara frisk med allt det hat som finns i den kroppen. Är han verkligen gift?


Jag sitter med tända ljus vid datorn. Har varit strömavbrott ett bra tag nu. Funderar lite på vad jag läst och sett i svensk media om Trump och Clinton. Någon skrev i kommentarerna att det var mycket skandaler i Kalmar men jag tror Trump och Clinton är ett strå vassare ;-)


Sedan funderar jag på vad media informerat om vad det gäller deras politik, vilka politiska förslag som framkommit i media. Jag har nog inte hört om ett enda politiskt förslag från Hillary Clinton, som jag uppfattat det. Som jag skrev har jag inte läst så mycket men jag kan inte påminna mig att man rapporterat om Clintons sakpolitik vid ett enda tillfälle. Vilka politiska förslag Trump har, skrivs det dock en del om. Men syftet med det har ju varit hatiska och för att kritisera Trump för uttalanden om muslimer, mexikaner, muren mot Mexiko, säga upp handelsavtal, sänkta skatter och kriminella illegala invandrare.


"Det är svårt att få tag på personer i Sverige som öppet stödjer Trump, varför?

– Ni får er bild från amerikansk media som till 91 procent är emot Trump och en majoritet är för Hillary Clinton. Ni matas med uppgifter där man klipper ihop olika citat och bygger sanningar ur det. Det finns en annan verklighet också som ignoreras helt av de etablerade medierna."

 

http://www.barometern.se/kalmar/trump-ett-fuck-you-mot-politiken/

 

 


Jag har även tolkat det som att det inte är politiskt korrekt att rösta på Donald Trump. Har hört och sett flera exempel på det i olika artiklar och program. Uppenbarligen finns det denna gång en skämighetsfaktor i USA när det gäller att rösta på Donald Trump. Frågan är då om man kan lita på opinionsundersökningarna som kommer och som visar att det är väldigt jämnt mellan kandidaterna, med en liten övervikt för Clinton.


Om det läget består fram till tisdagen tror jag att Trump vinner. Skämighetsfaktorn kommer fälla avgörandet på tisdag.


Tror faktiskt att jag kanske sitter upp hela natten och följer valvakedramat! Skulle vara intressant att se hakorna ramla ner på alla svenska experter och journalister ännu en gång. Alla minns nog Brexitnatten! Då var många i något som skulle kunna liknas vid chocktillstånd. Medan vi andra jublade och skålade vid 04:00 då resultatet var klart!


PS

Fortfarande strömavbrott. Tur det inte är valvaka inatt.

Av Thoralf Alfsson - 5 november 2016 09:58

Den 5 november 2006 bildades Sverigedemokraternas kommunförening i Kalmar, SD Kalmar.

Det var en följd av att vi i valet i september kom in i Kalmar kommunfullmäktige med två mandat. Det var undertecknad och Lars Rosén som tog de båda platserna. Om jag minns rätt hade vi bildandemötet hemma i min lägenhet på Ängö.


Jag valdes som ordförande och Lars Rosén som vice ordförande. Vi var 5 personer i den första styrelsen. Jag har sedan återvalts som ordförande vid alla årsmöten.


Vid årsmötet 2012 beslutade vi att ändra namnet till Sverigedemokraterna Calmar.


Idag har vi 6 mandat i kommunfullmäktige men också plats i kommunstyrelsen och alla nämnder. Antalet medlemmar har ökat med ca 10-12 ggr sedan 2006.


Vi kommer att fira med smörgåstårta vid vårt öppet hus i partilokalen under måndag eftermiddag.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards