thoralf

Alla inlägg den 14 november 2016

Av Thoralf Alfsson - 14 november 2016 23:15

Finns det en klimatkris?

Den globala medeltemperaturen har ökat med ca 0,7 grader under de senaste 150 åren.

Kan det kallas en klimatkris?

Hur många hade istället valt en minskning med 0,7 grader av den globala medeltemperaturen under de senaste 150 åren?

Vilket är bäst eller sämst? Plus 0,7 grader eller minus 0,7 grader?


Vilka länder har idag drabbats av klimatkrisen? Vad har de iså fall drabbats av?


Anser SD idag att vi har en global klimatkris?

 

Jag har mina svar på dessa frågor utom den sista!

 

Min debattartikel om bostadsbyggandet i Kalmar som publicerades i Barometern i förra veckan blev också den mest lästa debattartikeln enligt debattredaktören Mats Andersson som gratulerade mig till den ”vinsten”. Jag har fått många positiva reaktioner på debattartikel, även från oväntat håll.



På onsdag kommer Kalmar kommun stänga Salvelägret om inte de protesterande får igenom sina försök att stoppa stängningen. Idag intervjuades kommundirektören Annette Andersson av SVT Småland. Det slog mig att Johan Persson har hållit sig undan när det gäller Salvelägret. Jag kan inte påminna mig att han uttalat sig i media en enda gång under hösten när det gäller Salvelägret. Han låter andra politiker i majoriteten och kommundirektören ta skiten i media. Så uppträder en "smart" politiker.


Så jäkla fegt av det socialdemokratiska kommunalrådet Johan Persson. Ynkligt!

 


Hur många gånger har ni hört om ”järnrörsskandalen”? Den sista veckan har den varit framme mer eller mindre dagligen i media eller i någon krönika. Trots att den nu är 6,5 år gammal. Kent Ekeroth beskylls för det varje vecka och kommer aldrig förlåtas av etablissemanget. Trots att han inte begått något brott.


En som dock blivit förlåten bara efter några månader är landshövdingen Stefan Carlsson. Han ringde telefonsexsamtal för ca 20 000 kronor och lät skattebetalarna stå för telefonräkningarna. Regeringen avsatte honom för telefonsexsamtalen i juli 2016.


I förra veckan fick den sparkade landshövdingen pris.


”Stefan Carlsson får Södra Kalmar läns lantmannaklubbs växtodlarpris. "Att han har trampat i sitt klaver är inget vi bryr oss om" säger styrelsemedlemmen Johan Åhlund.”

 

Jojo, det är skillnad på folk och folk. Eller har det med alla människors lika värde att göra.



I förra veckan fick också bloggen Interasistmen pris.


I år delar Svenska kommittén mot antisemitism ut sitt Elsapris till sajten ”Inte rasist men” för deras arbete med att granska Sverigedemokraterna.

 

Enligt min mening är detta hyckleri i den högre skolan. Var hittar vi de värsta antisemiterna i vårt land? Vilka grupper är det som står för den ökande antisemitismen? Mina läsare vet vilka grupper jag syftar på. Jag har upplevt det själv under min tid som FN-soldat i Mellersta Östern. Jag har sett och hört hatet. Finns det någon organisation som granskar dessa grupper? Nej, verkligen inte. Det är nämligen tabu i Sverige.


Jag har inget förtroende för de personerna inom Svenska kommittén mot antisemitism som utsett denna pristagare!



Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards