thoralf

Alla inlägg den 3 november 2016

Av Thoralf Alfsson - 3 november 2016 22:42

I tisdags fick oppositionen i Kalmar, där jag ingår, information om att kommunen skulle ha möte med Stadsmissionen och Kyrkan angående att stänga Salvelägret. Jag uppfattade det som att polisen, brandkåren och kommunen tröttnat på alla problem vid Salvelägret. Inte minst att Kalmar kommun och Salvelägret blivit en boplats för tiggare i hela regionen. I början av veckan ställdes även tre romer inför rätta vid Kalmar tingsrätt, åtalade för stölder och häleri.


Min uppfattning är att Serviceförvaltningen nu kommer stänga toaletter men också stänga av strömmen och ändra parkeringen till 24-timmars parkering.


Jag har förordat detta under en längre tid. Ju fortare desto bättre!


Professor Sven-Olof Yrjö Collin vid Linnéuniversitet skriver återigen på sin blogg om den kvinna som fälldes för misshandel av mig. Han kritiserar Linnéuniversitetets ledning för att man inte följer sin värdegrund och avskedar kvinnan. Han pekar till och med ut kvinnan med namn i blogginlägget.


För någon vecka sedan fick jag in skadeståndet på mitt konto, inklusive ränta. 5 347 kronor tror jag det blev. Nu är frågan om det skall bli flygblad för att marknadsföra min blogg eller en grundplåt för en semesterresa i vinter.


Centerpartiet i Nybro tillsammans med Studieförbundet Vuxenskolan skall starta politikerskola för nyanlända på arabiska. Vad jag förstår är Studieförbundet Vuxenskola mer eller mindre en organisation som styrs av Centerpartiet och finansieras till stor del med statliga bidrag i olika former.

Jag tycker att det är ett anmärkningsvärt agerande av Centerpartiet. Nu försöker partiet istället kalla det för Samhällsinformation men jag tror att det är en efterhandskonstruktion. Det är Migrationsverket och kommunerna som har ansvaret för att asylsökande får samhällsinformation.


Det skall inte Centerpartiet ägna sig åt.

 

Tänk om Sverigedemokraterna startade politiker skola för invandrare, vilket liv det skulle bli på pk-etablissemanget!


Tittade på statistik från SMHI över nederbördsmängderna i oktober.

 


Ölands södra udde 147 mm

Ölands norra udde 127 mm

Kalmar 115 mm


Nu fylls grundvattnet på rejält. Ute på alvaret är det stora sjöar och större kommer de bli om man skall tro SMHI och deras prognoser.


Kommer ni ihåg att Borgholms kommun bygger en avsaltningsanläggning för ca 115 miljoner kronor, som skall vara klar till nästa sommar. Några månader till med 100 mm regn så kan det vara en onödig investering för skattebetalarna.



Min dator har krånglat en längre tid. Nu håller jag på att skifta över till min reservdator. Det kan innebära att det blir lite strul men förhoppningsvis skall det gå bra. Har heller inte känt mig pigg idag.


PS


Det är bara Kalmar läns tidning som kontaktat Roland Finser efter det att han berättat att han inte får fortsätta att jobba på Emmaboda kommun. Helt tyst från Barometern och Östra Småland. 

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards