thoralf

Alla inlägg den 12 november 2016

Av Thoralf Alfsson - 12 november 2016 22:00

Imorgon är det ett intressant startfält och möten i ett förlängt Agenda. Givetvis kommer det till stor del handla om presidentvalet i USA. Jimmie Åkesson kommer närvara tillsammans med flera andra politiker. Hoppas att Jimmie till viss del tonar ner sin ”kritik” mot Trump.

Sedan kommer också Alice Teoderescu möta Peter Wolodarski, ett intressant debattmöte som jag ser fram emot.


 

Nu tror jag inte för ett ögonblick att svensk media kommer ändra sig efter veckans ”käftsmäll”. Lyssnade på programmet Medierna idag och lyssnar man till journalister som har bevakat valet så skyller de ifrån sig på media och opinionsinstitut i USA. Verkligheten är nog att de bara såg de nyheter och de opinionsundersökningar som de ville se. I söndags, alltså två dagar innan valet skickade en av mina läsare ovanstående bild från norska NRK:s text-tv där man skrev om opinionsundersökningar som visade att Trump gått förbi Clinton. Detta samtidigt som Aftonbladet skrev att ”bara ett mirakel kan rädda Trump”.


Miraklens tid är uppenbarligen inte förbi!

 

Tack vare det ekonomiska stöd som jag fått från mina läsare har jag nu kunnat beställa ett nytt infoblad (2 500st) för att marknadsföra min blogg lokalt i Kalmar kommun. Ett stort tack till de som bidragit. Nedanstående blad är beställt hos tryckeriet.

Skall även ta fram en annons och se om jag kan få den publicerad i Kalmarposten som är en gratistidning. Om det nu inte blir för kostsamt. Vill du stödja så funkar det bra med Swish 072-5179099 eller kontakta mig på mejl.


Om 22 månader är det val i Sverige! Det går fort, väldigt fort!

 

 

Baksida                                                      Framsida


 

Mittuppslag

 


Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards