thoralf

Alla inlägg under augusti 2015

Av Thoralf Alfsson - 3 augusti 2015 23:49

Idag började jag dagen med en morgontur i kajaken, på ett mer eller mindre vindstilla Östersjön. Den första paddlingen i år. Bra motion och välgörande för själen.


Ikväll var jag och handlade lite rökta räkor vid ett rökeri på Öland. Jag fick en bra rabatt på räkorna av mannen som expedierade. Han tyckte att jag hade en så fin T-shirt.


    


När jag läser nyheter vill jag ha fakta! Om jag lägger både tid och energi på att läsa en tidning eller nyheter på nätet vill jag vara effektiv och få så mycket fakta som möjligt. Svensk politisk korrekt media motsvarar inte mina förväntningar och levererar inte fakta längre.


Alternativa medier på nätet ger mig istället de fakta som jag vill läsa för att själv skall kunna bilda mig en egen uppfattning om nyheten och dess värde och innehåll. Det var länge sedan jag kände någon som helst respekt för chefredaktörerna i svensk politisk korrekt media. De gör allt för att dölja fakta om det kan vara negativt för bilden av invandringen till Sverige.


Jämför dessa båda artiklar. Svensk politisk korrekt media och motsatsen på nätet. Vem levererar mest fakta?


http://www.sydsvenskan.se/malmo/korde-in-i-folkmassa-vid-polisjakt/


http://www.friatider.se/h-r-smiter-ahmad-efter-vansinnesf-rden-l-mnar-kvinna-och-barn-med-d-dliga-skador


I Sydsvenskans artikel utelämnas i stort sätt allt om den tilltalade. Jag gissar att till och med åldern är fel. I Fria Tiders artikel finns uppenbarligen fakta från förundersökningen och åtalet. Knappast fel att ta upp dessa fakta då det är relevant för tingsrätten. Annars hade det aldrig funnits i de officiella dokumenten. 16 gånger i brottsregistret talar sitt eget språk.


Varför undanhåller Sydsvenskan dessa fakta för sina läsare?



Av Thoralf Alfsson - 2 augusti 2015 20:03

 


Att det skulle bli ett All Time High på bloggen under juli var överraskande. 53462 unika besökare under juli. Att slå valrörelsens augustimånad (53050) från förra året under semestermånaden juli var faktiskt förvånande men väldigt roligt ;-)


Den stigande trenden av läsare av bloggen är dessutom en skön bekräftelse på det arbete jag lägger ned på bloggen. Augusti har också börjat väldigt bra ;-)


Men samtidigt är det ett ”bevis” på att sjukdomssymptomen bara blir värre och värre i vårt land och att fler och fler människor söker sin information på nätet och sociala medier.


SSU Kurdistan och Migrationsverket i Kalmar län med gratis busskort till asylsökande gjorde att antalet besökare på bloggen exploderade i slutet av månaden. Tyvärr så lär säkert tokigheterna fortsätta.


När det blir stora toppar på bloggen är det alltid många nya besökare som hittar bloggen för första gången. En del av dessa återkommer sedan regelbundet.


Samtidigt känner jag mig själv bara trött på alla myndigheter och politiker som fattar det ena efter det andra beslutet mot allt sunt förnuft. Det handlar enbart om att vara politiskt korrekt.

Enligt min måttstock är de landsförrädare som sviker sin egen befolkning. Dessutom skor de sig själva på svenska skattemedel. De förtjänar endast en spark i röven. Den kan faktiskt komma fortare än de anar!


Visst är det härligt att lyssna till Nigel Farage när han talar klarspråk! Det vore roligt att få skaka hand med den mannen någon gång. Och ännu hellre ta en pint bitter på någon pub.





Av Thoralf Alfsson - 1 augusti 2015 22:50

 

Tornseglaren i sin holk.  Foto Thoralf Alfsson


Undrar vart sommaren tog vägen. Sitter med ett glas vin och lyssnar på tornseglarnas skri när det sveper förbi över trädgården. Jag ser dem genom glastaket i uterummet. Jag tror ungarna lämnade boet för första gången idag, väldigt sent tror jag. Nu flyttar de söderut vilken dag som helst. Känns alltid lite vemodigt när jag inte längre hör och ser dem. Det är första tecknet på att sommaren närmar sig sitt slut. Sedan får man vänta till runt 20 maj innan de återkommer till samma bo. Hur hittar de? Följer de flyttströmmen eller flyktingströmmen?


Jag blir alltid lika glad när mina hyresgäster återkommer på våren. Tornseglaren är en av de sista som kommer. Den dagen övergår våren till sommar i min årstidsräkning men det blir inte höst när tornseglarna lämnar. Höst blir det när Öland invaderas av andra främmande i september.


Tornseglaren är en fascinerande fågel! Alltid i luften om den inte ruvar på äggen eller matar sina ungar. Undrar hur häckningen går till? Sker den i luften?


Vart tog sommaren vägen?   

 

Vart är mitt land på väg?

 

Vart är vårt land på väg?


Mörkret har lagt sig, tornseglarna har tystnat. Varför är svenskarna så tysta?


Jag lyssnar på klassisk musik i mörkret med levande ljus, Stravinskij Eldfågeln


Det som sker i vårt land blir uppenbarligen bara mer och mer absurt. Ändå tiger svenskarna! Väldigt få vågar höja rösten. Media är till 99 procent ett stort skämt av ryggradslösa individer, de är inte ens lagom. Det som just nu pågår mitt framför näsan på svenska folket, dag efter dag, är inget annat än ett landsförräderi!


Jag måste ställa mig frågan om det är värt att stånga pannan och själen blodig för att försöka påverka dessa satans landsförrädare. Om man varje dag skall bli upprörd och må dåligt så fort man startar datorn och läser vad dessa landsförrädare hittat på. Varför lägga all energi på dessa sjuka symptom men aldrig få ett erkännande från sina egna ledare. Snarare tvärtom! Lagom är bäst?


Kanske dags att lägga ”lagom” med energi på landsförrädarna i landet lagom. Kanske dags för att låta andra intressen ta över och göra som alla andra. Tiga och acceptera vad landsförrädarna hittar på! Och istället göra som tornseglarna och bara återkomma till landet under några sommarveckor för att se hur mitt land ruineras av landsförrädarna och hur svenskarna blir en religiös minoritet i sitt eget land.


Lagom är inte bäst! Ett homogent land och befolkning är bäst!

Av Thoralf Alfsson - 1 augusti 2015 10:15

 


Hyckleriet visar inga gränser när det moderata kommunalrådet i Växjö, Bo Frank bloggar. Den 24 juli skrev Bo Frank följande på sin blogg.


”Skulle svenska folket veta hur dagens bidragssystem/pensionsförmåner ser ut för de nyanlända, skulle sd sannolikt som protest i opinionsundersökningar bli största parti. Skyll inte våra nya svenskar för detta! Det är inte de som utformat systemen.”


Bo Frank brukar ofta skryta med hur duktig han är att svara på medborgarnas frågor på sin blogg. Med anledning av detta mejlade jag till Bo Frank, trots att jag skickat mitt mejl tre gånger till Bo Frank under veckan har jag inte fått något svar.


Varför informerar inte Bo Frank själv folket om hur snett dagens bidragssystem/pensionsförmåner ser ut för de nyanlända?


Bo Franks eget parti har ju suttit vid regeringsmakten under 8 år mellan 2006 och 2014. Varför har man då inte ändrat på dessa orättvisa bidragssystem/pensionsförmåner?


På dessa frågor har uppenbarligen inte hycklaren Bo Frank något svar. Genom den position som han besitter inom moderaterna och Växjö kommun borde han ha alla förutsättningar att berätta om dessa orättvisor för det svenska folket och väljarna. Jag är övertygad om att till och med DN skulle ge honom utrymme på DN-debatt för detta ämne. Men det viktigaste för Bo Frank är nog ändå att behålla sin lön, maktposition och sitt resande på skattebetalarnas bekostnad. Inte att berätta sanningen för svenska folket!


Då kan han ju ostört fortsätta med sitt spel för gallerierna och sin narcissism på bloggen!



Oskarhamns Tidning uppmärksammar mitt blogginlägg om IS-sympatisörer i lördagens tidning. En bra artikel finns tyvärr inte på nätet ännu.


 

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards