thoralf

Direktlänk till inlägg 3 augusti 2015

JAG VILL HA FAKTA

Av Thoralf Alfsson - 3 augusti 2015 23:49

Idag började jag dagen med en morgontur i kajaken, på ett mer eller mindre vindstilla Östersjön. Den första paddlingen i år. Bra motion och välgörande för själen.


Ikväll var jag och handlade lite rökta räkor vid ett rökeri på Öland. Jag fick en bra rabatt på räkorna av mannen som expedierade. Han tyckte att jag hade en så fin T-shirt.


    


När jag läser nyheter vill jag ha fakta! Om jag lägger både tid och energi på att läsa en tidning eller nyheter på nätet vill jag vara effektiv och få så mycket fakta som möjligt. Svensk politisk korrekt media motsvarar inte mina förväntningar och levererar inte fakta längre.


Alternativa medier på nätet ger mig istället de fakta som jag vill läsa för att själv skall kunna bilda mig en egen uppfattning om nyheten och dess värde och innehåll. Det var länge sedan jag kände någon som helst respekt för chefredaktörerna i svensk politisk korrekt media. De gör allt för att dölja fakta om det kan vara negativt för bilden av invandringen till Sverige.


Jämför dessa båda artiklar. Svensk politisk korrekt media och motsatsen på nätet. Vem levererar mest fakta?


http://www.sydsvenskan.se/malmo/korde-in-i-folkmassa-vid-polisjakt/


http://www.friatider.se/h-r-smiter-ahmad-efter-vansinnesf-rden-l-mnar-kvinna-och-barn-med-d-dliga-skador


I Sydsvenskans artikel utelämnas i stort sätt allt om den tilltalade. Jag gissar att till och med åldern är fel. I Fria Tiders artikel finns uppenbarligen fakta från förundersökningen och åtalet. Knappast fel att ta upp dessa fakta då det är relevant för tingsrätten. Annars hade det aldrig funnits i de officiella dokumenten. 16 gånger i brottsregistret talar sitt eget språk.


Varför undanhåller Sydsvenskan dessa fakta för sina läsare?



 
 
Ingen bild

Observer

4 augusti 2015 00:31

Detta B E V I S A R att media är rent samhällsfarliga. Jag har sagt det förut. Svensk media u n d a n h å l l e r folk viktiga fakta. T.ex: Går det en specifik mördare lös måste folk informeras, Nä, då håller media på att mörka och utsätter på så vis folk för livsfara e.t.c -Listan kan göras väldigt lång på medias övertramp.
Vi har t.ex en public service som istället för att just i n f o r m e r a befolkningen ägnar sig åt politisk aktivism på vänsterkanten. Det är ju för fan en stor skandal. -Åtala de här jävla idioterna. Instifta nån passande lag och kläm åt de här demokratisaboterande människorna som sitter på redaktioner runt om i landet och förstör.
-De saboterar ju för oss att kunna ha ett välfungerande samhälle.

Prio 1 när ni fått makten, Thoralf, blir att göra ett lämpligt "Åtgärdspaket" för massmedia!

 
Ingen bild

OlofdeGothia

4 augusti 2015 00:36

Det är nu inte långt kvar innan den politiska PK-dammen spricker.
Det blir rena ketchupeffekten.Sanningen kommer till slut att segra efter år av lögner.

 
Lassekolja

Lassekolja

4 augusti 2015 00:39

Kan inte förneka att jag blir lite avundsjuk på Dig och Din kajaktur, är uppväxt med och haft både motor- och segelbåtar i hela mitt liv till dess jag fick KOL.
"Varför undanhåller Sydsvenskan dessa fakta för sina läsare?" Ja, det kan man undra. Varför hela PK-mediaetablissemanget gör som dom gör har jag undrat i så där 30 - 40 år. Är uppväxt med GP men sa upp den redan i början av 80-talet då jag började reagera över dess politiska agenda. Nu har de gamla "stötarna" Gert Gelotte m.fl slutat och ersatts med Alice Teodorescu och därmed har GP blivit betydligt mer intressant att läsa men samtidigt för dyr för en fattigpensionär. Nu får jag GP dagen efter av min granne istället så får han en "Margot-whiskey"(!) från LIDL i Tyskland av mig ibland.
Egentlige skandalöst att inte åtminstone publikservicemedia förhåller sig politiskt neutral och vägrar att fullgöra sitt demokratiska uppdrag i vår representativa demokrati och därmed låter oss väljare fatta det politiska besluten vart fjärde år!
Betr. SD´s tunnelbanereklam, smart av SD att bekosta reklam i endast en tunnelbanestation, därefter hjälper TV4 och Arnstad gemensamt att sprida kampanjen över hela Sverige!
TACK TV4 och Arnstad!!!


http://www.samtiden.nu

 
Ingen bild

Tor Rusk

4 augusti 2015 04:20

Ja, Thoralf!
Vi vill ha fakta, oredigerat. Gammelmedia förnekar oss detta. Varje "klick" på deras artiklar stärker deras possition. Varje licensbetalande person gynnar de politiska motståndarna och försvårar därmed en kursändring. Det gamla svenska ordspråket "binda ris för egen rygg" är här synnerligen relevant. När våra skattepengar till alltför stor del slösas på olika vänsterprojekt blir i alla fall min reaktion att försöka undanhålla staten så mycket pengar som möjligt. Jag brygger
mitt eget öl för en spottstyver (www.coopershembryggning.com - f´låt,
reklam), gör mitt eget snus, också det för en ringa peng (swedsnus.nu, f´låt igen) och gör eget vin (hembryggning.com, rackarns också - reklam
igen, eller kanske konsumentinformation?). Alltsomallt blir det många
kronor som undslipper "Maggans" giriga fingrar på ett lagligt sätt.
Så gott folk, tänk på er själva och Er egen ekonomi, "Maggan" gör det inte. Dessutom är det rätt kul att exprimentera med egna smaker.
Lycka till!

 
Ingen bild

Tompa

4 augusti 2015 06:26

Att vistas på vattnet skänker oftast ro. Bra fritids sysselsättning att paddla.

T shirtens budskap är klockren.

Svensk media är ett skämt. Man känner faktiskt ett förakt för dessa människor som tagit sig friheten att manipulera yttrandefriheten.

Istället för att gräva upp sanningar så gräver de ned dem.

 
Svensson

Svensson

4 augusti 2015 06:54

Dom populistiska förespråkarna för massinvandringen,måste ha fakta bakom det dom säger,annars är det många som tolkar det dom säger som rena lögner.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Pepparholm

4 augusti 2015 07:01

Det sitter i väggarna på Sydsvenskan. Det kan bara tvättas bort och vädras ut med nya krafter. T ex skrev i går deras i universitetsstaden Lund stationerade reporter Andreas Ekström på sin Tweet att Sverigedemokrater är "obildade lågpannade as".

Inte ett ord om detta i dagens tidning från Chefredaktören. Men på kultursidan så skriver Shora Esmailian att man ska blunda när man åker rulltrappa på Östermalstorg. Färden är befläckad av SDs reklamkampanj.

Det är tydligen mantrat på Sydsvenskan. Blunda för verklighet och sanning. I Kalmar tycks ni ha samma erfarenhet från Barometern.

Andreas Ekströms Tweet är nu raderad men finns som skärmdump på Avpixlat och Pettersson. Tidningsledningen ska inte tro att detta med detta är glömt. Allmänheten blundar inte som man gör i redaktionslokalerna.

 
Ingen bild

Tony

4 augusti 2015 07:02

"Varför undanhåller Sydsvenskan fakta för sina Läsare"
Därför att Sydsvenskan är en otroligt feg PK blaska, och
med sådana medarbetare som ANDREAS EKSTRÖM, så befäster
dom sitt låga välförtjänta förtroende. Att vara rabbiat
SD hatare ligger liksom inte i tiden!
En tidning som jobbar mot folket och för maktens män,
jobbar även mot sin egen undergång, vilket Sydsvenskan
är ett bra bevis för!

 
Ingen bild

World Traveller

4 augusti 2015 07:11

Media är så förutsägbara. Snart kommer snyftartiklarna om denne "flykting". Han är en tillgång för Sverige, en social resurs för svenska ungdomar, världens snällaste kille, utsatt för strukturell rasism bla bla. "Straffet" blir väl 22 dagars samtal och kaffedrickande med en batiktant. Därefter får han en ny bostad, höjda bidrag och erbjudande om jobb ifall han kan bemöda sig med att arbeta.

 
Ingen bild

Tony

4 augusti 2015 07:12

Inte illa att kunna åka omkring i en fet Mercedes
när man går på bidrag, han säljer tydligen en hel del
av det skit som han berusar sig själv på. Eller är
bidragen för våra raketforskare så väl tilltagna att där
blir till en fin Merca?? Själv har jag trots att jag
jobbat hela livet inte råd med lyxbilar!

 
Ingen bild

Hacke

4 augusti 2015 08:31

Jag anser att svensk 68-media är huvudorsak till att vårt land ligger tjugo år efter våra grannländer när det gäller invandring/flyktingpolitik.
Ingenstans i den s k fria världen ljugs, manipuleras och undanhålls sanning och relevant fakta som här. Jag tror inte heller inte det varit möjligt för sd att nå så stora framgångar utan draghjälp från senare års fria nyhets- och informationsflöde på nätet.
Sanningen ska göra oss fria också i den sista Pravdastaten.

 
Lotta

Lotta

4 augusti 2015 08:33

Läser i dagens Östran om att muslimerna fortsätter att hota kristna på asylboendet i Kalmar län. Naive Lars Borgemo säger att "Oavsett skäl till att någon känner sig kränkt,vill vi gå till botten med det. Det är viktigt att hitta rotproblemet och där efter hitta rätt åtgärd för att lösa det." Det kan jag tala om för Borgemo: Rotproblemet är islam och den enda rätt åtgärden är utvisning.

http://youtu.be/LPjzfGChGlE

 
Ingen bild

Hulda mk1

4 augusti 2015 08:34

Mina tankar hamnar på "Haga-mannen". En brutal kvinnomisshandlare och våldtäktsman. Uthängd i media med foto och namn.
Hade han istället varit från "ursprungsbefolkningen" i Rosengård, hade då media vänt ut och in på hans liv? Hade hans namn och foto varit på varje löpsedel över hela Sverige?? Nej, nej, nej...
Brotten hade varit lika fasansfulla och offrens lidande lika stora, men media hade garanterat inte producerat de spaltkilometer som skrivits om "Haga-mannen" under åren..

 
Ingen bild

SM811

4 augusti 2015 08:46

Bra Thoralf att du tar upp hur de PK tidningar vinklar händelser
så fort det handlar om invandrare. Hade det varit en Sverigedemokrat så måste bild, partitillhörig mm ut i stora rubriker. Nu har "SD:s reklam nedriven efter uppmaning av vänsterpartist"
http://avpixlat.info/2015/08/04/sds-reklam-nedriven-efter-uppmaning-av-vansterpartist/

 
Ingen bild

Dragan Klaric

4 augusti 2015 08:54

Snygg T-shirt men det var länge sen de orden gällde nu för tiden så är det annat som gäller :(

 
Ingen bild

World Traveller

4 augusti 2015 08:56

Tony, en afghan berättade för mig att de flesta nu registrerar sig som asylsökande i Storbritannien, Tyskland och Sverige (ibland fler länder) och får således generösa bidrag från tre håll. De äger ett eller flera hus i sina hemländer som de betalat kontant. Du skulle bli paff om du såg bilarna mina irakiska kollegor kör omkring i. Allt betalat kontant förstås. Tänk om det fanns riktiga journalister i Sverige som vågade gräva i detta.

 
Ingen bild

Gute

4 augusti 2015 09:58

Trovärdiga vittnesmål om det eskalerande problemet med hitresta tiggare.
Vad har vi att vänta i framtiden om inget radikalt görs snarast?

De romska tiggarna uppträder alltmer hotfullt - Elisabet Höglund
http://elisabethoglund.se/blogg/de_romska_tiggarna_upptrader_alltmer_hotfullt/

Här på Gotland förekommer det hotfulla blickar och knuffar mot kunder som inte skänker pengar eller ignorerar tiggarna.
I vilken omfattning det sker kan jag inte uttala mig om, men problemet växer och därför måste något göras omedelbart innan det spårar ur fullständigt!

 
Ingen bild

Hulda mk1

4 augusti 2015 10:58

@Gute. Vidrigt det du skriver om och länkar till. Men bra att veta om de försöker med mig...

 
Ingen bild

Tony

4 augusti 2015 14:29

World Traveller:

Ja inget förvånar när det gäller detta landets styrande,
Vi betraktas säkert som Europas, om inte hela Världens
Byfånar.

 
Ingen bild

En småländska

4 augusti 2015 15:00

Off topic som det heter, blev tipsad av sonen om Arlas senaste reklamfilm som handlar om att det gamla Sverige är borta och sen kopplas ekomjölk till etnicitet,feminism och sexuell läggning! Vad är detta ? Producerad av Ann Freudenthal boende i Saltsjöbaden , gått på Lundsberg befinner sig alltså nära gemene man/kvinna. Arla skiter i bönderna och i folket och skjuter sig själva i foten. Det får bli mindre mejerier och Valio på bordet i fortsättningen!

 
Ingen bild

Gute

4 augusti 2015 15:46

Välkommen till Landet Ekomjölk - Arlas senaste reklamfilm.

https://www.youtube.com/watch?v=vZ8mttkEZAo#t=14

 
Ingen bild

Lotta 2

18 september 2015 18:28

Märkligt att ni "faktasökande" personer visar er brist på kunskap genom så mycket felstavningar och konstiga sär skrivningar...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards