thoralf

Direktlänk till inlägg 15 december 2014

TACK OCH ADJÖ DEN 22 MARS?

Av Thoralf Alfsson - 15 december 2014 18:21

Sverige står inför enorma utmaningar och ett ödesval!


Svenskfientliga politiker på alla plan förutom Sverigedemokraterna. En statsminister som vill bryta alla blockgränser för att kunna behålla den enorma massinvandringen. Allt kan uppenbarligen offras på massinvandringens altare.


Allt detta bevakas av politikt korrekta journalister som dessutom är naiva islamvänner. Det kan bara gå åt helskotta med den svenska välfärden och vårt fina land!


Public service, SVT och SR som gör allt för att misskreditera varje Sverigedemokrat. Det är snart dags för ett licensuppror. Våga vägra TV-licens!


Det har aldrig varit ett viktigare val i Sverige än det som kommer den 22 mars!


En röst på 7-klövern innebär tack och adjö av det Sverige jag vuxit upp i! Enda alternativet är Sverigedemokraterna den 22 mars!


 
 
Lassekolja

Lassekolja

15 december 2014 18:35

Ja Thoralf, 7-klöver´n är beredd till vad som helst för att massinvandringen, som leder till Välfärdssverige´s fall, får fortsätta. 7-klöver´n brukar kalla SD för "ENFRÅGEPARTI". Isf har vi 8 enfrågepartier i vår Riksdag!

http://www.status.st

 
Ingen bild

\\\"Pretty Boy Floyd\\\"

15 december 2014 18:50

Många av våra invandrare sedan många år tillbaka inser också att det även för dom barkar åt fanders !
Frågan som är allvarlig är hur våra journalister ska bli objektiva i sitt skrivande,kanske något för EU-domstolen.
Icke korumperade journalister är en bristvara i dagens Sverige !
Jag är mycket förvånad !

 
Ingen bild

Alf

15 december 2014 19:12

Björn Söder måste sluta bete sig som en väderkvarn. Det Björn Söder sa om judar och samer är inte fel. Felet är till vilka han säger det till, som i det här fallet DN och Orrenius. Nu beklagar sig Söder att han blivit missförstådd, vad fasiken kunde han annars vänta sig när han säger detta till PK-media som DN och i synnerhet till Niklas Orrenius, hallåååå!!!

 
Ingen bild

World Traveller

15 december 2014 19:15

Jag tror allvarligt att om inte SD får över 50% 22a mars så är det kört för Sverige som land. 7-klövern har bara en enda agenda och det är att fylla på landet med så många muslimer som möjligt. INGENTING FÅR STOPPA DET! Man kan ju fråga sig varför. Hoppas för jävelen att svenska folket vaknar innan mars och ser att hela deras framtid, och framförallt deras barns framtid, står på spel.

 
Ingen bild

Lärare

15 december 2014 19:20

Rosanna Dinamarca????
Ut med henne omedelbart från Riksdagen.
Nu är måttet rågat!

 
Ingen bild

Stellan Bojerud

15 december 2014 19:24

SD Sundbyberg har ca 20% invandrare bland våra medlemmar. De är ofta hårdare i migrationsfrågan än vad svenskfödda är.

 
Ingen bild

Lars Rosén SD Kalmar

15 december 2014 19:50

Du är inte min talman sa hon till Söder. jag förstår skulle Söder sagt " din talman är väl Lenin "

 
Ingen bild

Tony

15 december 2014 19:55

Kan ingen påtala uppförandekoderna för vänster jönsarna
i Riksdagen? Att bete sig svinaktigt är ju vanligt för
dessa figurer, men Sveriges Riksdag är ingen lekstuga
för vänsterns märkliga figurer, den jag tänker på här
är vänsterfjollan Rossana, det är inte första gången som
hon går till överdrift med sina löjliga tilltag, att hon
saknar normal hyfs är ju hennes problem, men det är inget
att visa upp i Sveriges Riksdag!

 
Ingen bild

"Pretty Boy Floyd"

15 december 2014 19:55

Att kritisera Björn Söder,för att journalister gör allt för att förvränga vad han har sagt,ger inget !

 
Ingen bild

Onkel Sven

15 december 2014 20:03

ICA butiken i Högsby tar in invandrare som går på SFI till att jobba i affären ,billig arbetskraft kanske , jag ser hellre att svenska ungdomar får in en fot i arbetslivet !

 
Ingen bild

OlofdeGothia

15 december 2014 20:37

I ett högt stående samhälle som det svenska, då både kulturellt,tekniskt, demokratiskt mm,dessutom att det är sekulariserat.
Där har inga medeltida religioner plats.
De hämmar endast framtida utveckling.

 
Lassekolja

Lassekolja

15 december 2014 20:54

@Alf, om jag förstått rätt har Björn sagt det han sagt under ett seminarium på kommun & landstingskonferensen i Västerås. DN´s Niklas Orrenius satt som åhörare och har, inte oväntat utan snarare som vanligt, förvrängt vad Björn sade.

PÅMINNELSE: Kl.06:52 tisdag morgon i SvT1 kommer en debatt mellan Björn Söder och Jonas Sjöstedt!

http://www.status.st

 
Stefan K

Stefan K

15 december 2014 20:55

Jag kan aldrig sluta undra varför 7-klöverns politiker så medvetet är på väg att rasera det som generationer av svenskar, såväl infödda som invandrade, byggt upp?
Det kan inte bero på hatet till SD och att man till varje pris vill straffa partiet. De som straffas är skattebetalarna och den svenska välfärden för så väl infödda som invandrade svenskar.
Är det rädslan för att ge SD ett finger av inflytande? Var finns då den rädslan när försvaret, brottsbekämpningen, skolan, äldrevården, infrastrukturen och andra "tillåtna" frågor debatteras och röstas om?

7-klövern ser problemen, men vägrar erkänna dem. Med floskler bygger man inget samhälle, med floskler skapar man ingen välfärd, med floskler gör man hela befolkningen till förlorare....förlåt, förutom Bert Karlsson och andra asylbaronen som tjänar snuskigt med pengar tack vare en överdimensionerad asylpolitik.

Jag vet vart min röst går i mars och jag vet vilka partier som aldrig mer kommer att få min röst.
Synd att kommunpolitikerna har bättre insyn i verkligheten än deras partikamrater i riksdagen....eller är det tur? Kommer ropen från de kommunala korridorerna att väcka dönickarna i riksdagen?

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

15 december 2014 21:01

Dinamarca är som en trottsig tonåring.
Om hon inte blir tillrättavisad för att ej följa författningen ska SD:s anföranden inte heller börja med "Herr talman" förutom när Söder sitter i stolen. Ändrade regler i riksdagen.
Samhällets motsättningar breder ut sig. Förstår dom inte att dom själva är orsaken till eländet när dom säljer ut vårt land.
Efter allt som hänt är det stor risk för valfusk från PK-maffian.

 
Ingen bild

Observer

15 december 2014 21:09

Därför är det så viktigt att ha en saklig public service.
..Allt är redan infiltrerat av vänstern.

-Kan inte SD höra om man inte kan få ett "Lån" av Putin till "marknadsföring" , Ja, så vi slipper EU! ;)
Personligen tar jag MYCKET hellre ett samarbete med Ryssland än med de blå Sovjet (EU) med sina äkta gammelkommunister.

En tanke..

Annars blir det emigration till Finland el Australien

 
Ingen bild

Observer

15 december 2014 21:42

Om inte det går att bli kvitt kommunisterna i mars så tror jag att ett samarbete med Ryssland är den enda chansen!
Väst och speciellt Europa är det nya kommunisterna -Det formligen vimlar av dem i hela Europa. Det styr ALL media i Europa. De finns infiltrerade i ALLA viktiga organ i Europa.
Ryssland v e t vilket skit det var, och vill aldrig mera dit. -Men det vill hipster-vänstern i Europas alla länder.


 
Ingen bild

Hacke

15 december 2014 21:45

Missnöjet med svensk medias missbruk av sitt uppdrag blir allt påtagligare, inte minst när det gäller den politiska bevakningen. Undrar om uppropet från dessa 25 studerande ungdomar också klassificeras som hat?
Det obligatoriska svaret på all form av kritik mot de politiska funktionärerna som envisas med att kalla sig journalister.

http://www.svt.se/opinion/article2541645.svt

 
Ingen bild

w-son

15 december 2014 21:49

Gick ur svenska kyrkan när biskopinnan "Allahu Akbar" installerades. Sa upp TV-licensen för någon månad sedan. Skulle gärna sluta betala in skatt också.

 
Ingen bild

Pensionisten

15 december 2014 22:08

w-son har gjort som mej. Bra beslut!

 
Ingen bild

Anders Leander

15 december 2014 22:34

Riktig sandlådenivå på vänsterns Rossana Dinamarca i riksdagen, det är hemskt att se och höra henne, som hon beter sig. Se för bövelen till att ha valobservatörer, för detta kommer att bli det smutsigaste valet någonsin. Jag kommer själv att stödrösta på SD den 22 mars.

Angående TV-licens så bara total vägrar jag att betala för den skiten dom sänder. Skickade ett brev där jag skrev att jag slängt ut TV:n, och att jag inte tänker vara med att betala till Kakan Hermansson eller Täppas med fleras löner eller välmående. Fick till svar att återkom när du skaffat TV igen.



 
Ingen bild

Vägra SVTs vänsterextrema licens

15 december 2014 22:38

Söder: Jag är ledsen att jag har tillskrivits åsikter:
Video
http://www.svt.se/nyheter/sverige/soder

 
Ingen bild

oveg

15 december 2014 23:00

Ja, SD kommer att gå fram ordentligt vid ett val i vår - de är ju den enda oppositionen. Men det ser ändå mörkt ut för möjligheten till en förståndig invandringspolitik. Det skulle egentligen kräva att SD når 175 mandat eftersom ju alla de andra gaddar ihop sig mot SD.

Men att sossarna låter det gå till ett "extra val" förvånar åtminstone mig. En stor framgång för SD betyder att andra förlorar sina platser - det är ju ett nollsummespel. Det torde nu vara ett ordentligt tryck på Löfven att krypa ur löftet om det extra valet eftersom det ju rimligen bara är SD som kommer att få framgång i det.

Dock kan Löfven fortfarande kasta in handduken och låta Talmannen sondera andra regeringskonstellationer - och Alliansen har majoritet för sin budget. Problemet för Alliansen är förstås att deras största parti måste hinna välja en ny partiledare eftersom dess formelle ledare har fegat ur. Jag tror inte att Moderaterna släpper ledarskapet till Annie Lööf, som är den som idag gärna pratar för dem.

Men med en Alliansregering finns vågmästarställningen kvar för SD; det vill nog hela 7-klövern hjärtligt gärna undvika om det går. Och här torde en (S+M)-regering vara ett lockande alternativ; då kan Regeringen bortse från all opposition fram till nästa ordinarie val. (S+M) förordas av näringslivet, som vill ha stabilitet - som i Tyskland. Men det innebär även att Alliansen i så fall är historia.

Det är en spännande tid!

 
Ingen bild

Hej!

15 december 2014 23:23

@ Hacke
Det är tyvärr maktpolitik, propaganda, förnedring, helt kopplad till förnekelsen för invandringshaveriet som försvaras med alla tänkbara medel, att erkänna för en sanning är ett fullkomligt nederlag, det handlar även förnedra partiernas hitoria och deras företrädare...

...det hade varit lättare att flytta solen, förstår samtidigt att de 25 ungdommarna fortfarande befinner sig i bubblan för Sverigedemokraters betraktelse.

 
Ingen bild

!

16 december 2014 01:14

Källa på enorm massinvandring ( ej rassepixlat)

Thoralf Alfsson

16 december 2014 07:42

Migrationsverket!

 
Ingen bild

Stefan A.

16 december 2014 06:57

Undrar hur många av Svenska folket fulmedia lyckats lura med braskande rubriker, Söder har en hel del anmälningar att göra...

 
Ingen bild

Värna demokratin

17 december 2014 15:54

Lämnat Svenska Kyrkan.
Gått ur facket.
Slängt ut TV'n=inget PK-avgift.(Heja Netflix).

Känns fint!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards