thoralf

Direktlänk till inlägg 11 december 2014

LÖFVEN ETT STORT SKÄMT

Av Thoralf Alfsson - 11 december 2014 22:08

Den store förhandlaren Löfven byter fot dag för dag allt efter någon annans pipa. Det senaste var uppenbarligen LO-basens kritik av samarbetet med Miljöpartiet. Till och med de politiska journalisterna vet inte vilken fot de skall stå på längre. De har till och med svårt att svara på frågor om var Socialdemokraterna står i viktiga frågor.


Det märkliga är att Miljöpartiet är tysta medan Löfven fortsätter att svammla på. Det börjar mer och mer likna en parodi. Jag undrar vilka nya budskap som Löfven kommer med imorgon.


Frågan är om Löfven själv vet vad han tycker idag. Vad han tycker imorgon får vi kanske veta imorgon! Inte undra på att journalisterna är förvirrade idag.


Det svenska försvaret är också ett stort skämt. Sverige har uppenbarligen bara 7 500 personer krigsplacerade idag. Dessa skall nu kallas till rep-möte. Socialdemokraterna har ett övergripande ansvar för den negativa utvecklingen av det svenska försvaret under de senaste 30 åren. Landsföräderi är ett väldigt starkt ord men det är inte långt ifrån denna benämning som de ansvariga politikerna borde ställas till svars för.


Vimmerby kommun tar 6:e plats i min sammanställning över ersättningarna från Migrationsverket. Vimmerby är min födelsekommun och jag växte upp i Södra Vi, ett litet samhälle norr om Vimmerby. På den tiden ett bra samhälle med en mycket aktiv idrottsförening där jag spelade fotboll och ägnade mig åt friidrott under sommaren och under vintern var det längdskidåkning som gällde. Idag har Vimmerby kommun blivit något annat än var det har varit. Vimmerby har inte bara Astrid Lindgrens värld utan även utanförskapsområden. Något som syns i statistiken och kostnaderna.


 


Sammanställning på kontonivå från Migrationsverket. 2014 jan-nov.


 


Etableringsersättningarna ligger nu på mellan 500 000 – 600 000 kronor/månad i lilla Vimmerby.


 



 
 
Ingen bild

Hulda mk1

11 december 2014 22:34

Ja, man kan fundera.. Styr Löfven eller LO-ordföranden Sossarna? Eller styr någon? Socialdemokratiska partiet är som en badboll på ett vatten i växlande vind. Lite hit, lite dit och helt oförutsägbart.

Det enda positiva på länge från sossarna, är dagens beslut på rep-möten. Men får de verkligen öva på allvar? Finns materiel, ammunition och befäl att tillgå? 40-timmarsvecka och "krig" har aldrig funkat..
Men framför allt, det behövs fler "gubbar". Väldigt mycket fler "gubbar"...

 
Ingen bild

Hacke

11 december 2014 22:40

Tack Thoralf! Det är en fröjd att följa din blogg med ett varierat utbud av såväl stort som smått. Alltid intressant och initierat.
Löfven håller verkligen på att leva upp till de tragikomiska traditionerna i den socialdemokratiska ledningen; Sahlin, Juholt och nu Löfven. Man ser med en blandning av spänning och fasa fram emot vad som väntar om hörnet när han sannolikt gjort sitt på posten någon gång efter det ödesdatum han själv satte, 22 mars. Inga högre odds på det va?

 
Ingen bild

Eric H

11 december 2014 23:19

Men Hulda då!
Vet du inte att Lövet läser Aftonblaskan varje dag innan han går till jobbet så att han får veta vad han ska tycka?
Idag alltså, imorgon är en ny dag...

 
Ingen bild

Edward Ulfertz

11 december 2014 23:20

"Vilken budget vi ska gå till val på vet jag inte längre - ännu."
Det säger väl allt.

 
Ingen bild

OT

11 december 2014 23:37

Apropå det kommande valet och Socialdemokraternas svek. Ett meddelande från "Nancy Sinatra - These Boots Are Made for Walkin'": https://www.youtube.com/watch?v=SbyAZQ45uww

P.S Den dagen är den 22 mars.

 
Ingen bild

Göta

11 december 2014 23:52

Absolut bästa politiska nyheten idag:

FOLKPARTIET UTANFÖR RIKSDAGSSPÄRREN! ÄNTLIGEN!
Endast 3,7 procent för FP i Sentio, samtidigt som SD har 17,5 procent!
SD är med råge Sveriges tredje största parti, medan FP ligger ALLRA SIST!

Tänk er minerna på Bengt Westerberg, Erik Ullenhag, Ceciliorna Malmström och Wikström, Birgitta-"Avskaffa-Sverige Ohlsson, Jasenko Selimovic och alla övriga rabiata Sverige-förstörare och SD-hatare i FP. Folket har börjat vakna och genomskådar hycklarna.

H Ä R L I G T !!!

http://avpixlat.info/2014/12/11/sentio-december-4/#more-135581


 
Ingen bild

Lena

11 december 2014 23:54

Vartenda ord i ditt inlägg om "lövet", skriver jag under på Thoralf. Måste medge att jag tappade hakan ikväll när jag såg Aktuellt. Det här är inte bara tragikomedi, det är mycket mer än det, jag fick en mycket obehaglig känsla. Är han (statsministern) en sån som kommer att gå över lik, haka sig fast till makten vilket pris som helst, göra Sverige till åtlöje, m.m.? Ja det kommer att bli en otroligt ovanlig vinter/vår före valet i mars. Kanske både underhållande på sitt sätt, men också skrämande.
Vad har vi fått in i riksdagen? Såg ni frågestunden med Löfven idag. Bielers fråga till statsministern: vilken forskning lutar han sig mot vad gäller uppgifterna om att SD är ett nyfascistiskt parti. Hans svar?

http://avpixlat.info/2014/12/11/lofven-stalld-mot-vaggen-om-pastaende-om-sd-fascism/

 
Ingen bild

Ove i ström

12 december 2014 00:23

Tyckker att Löven såg helt galen ut i tv ikväll. Samma min som en alkoholist som man gömt flaskan för.
Är det maktflaskan månne?

 
Ingen bild

Lars

12 december 2014 06:53

Jag skrattade högt !
Som någon skrev här tidigare.--"Löven,jag vet inte hur det ska gå till längre-ännu".Vilken pajas !
Allvarlig talat ! jag blir väldigt frustrerad,att Löfven gång efter gång står och basunerar ut lögner som journalisterna inte ifrågasätter på et trovärdigt sätt !
Löfven är inte en värdig motståndare till SD.Roboten Batra har redan problem med att hälften av hennes kommunalråd tycker att SD har rätt invandringspolitik.
Kör på SD med ärliga och för dom andra obahagliga sanningar så att dom fortsätter att svamla på.

 
Karlskronabloggen

Karlskronabloggen

12 december 2014 11:51

Det måste vara pinsamt för många gamla socialdemokrater att ha en ledare som Stefan Löfvén som inte verkar ha koll på vad varken han själv eller partiet tycker. Sen alla dessa upprepanden av rena lögner om Sverigedemokraterna i snart sagt varenda intervju. Folk måste ju tröttna på att höra samma sak om och om och om och om igen. "Dansa efter deras pipa", "Svek mot pensionärerna", "Följde inte praxis" o s v. Igår var han dessutom extra pinsam när han upprepade många av dessa svar som "svar" på helt andra frågor från Mattias och Paula i Statsministerns frågestund i riksdagen.

http://karlskronabloggen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards