thoralf

Alla inlägg den 12 maj 2014

Av Thoralf Alfsson - 12 maj 2014 18:30

Idag publicerar jag en insändare skriven av en person med irakisk och muslimsk bakgrund. Anledningen är att personen försökt få sin insändare/debattartikel publicerad i alla de större tidningarna i Sverige men antingen nekats publicering eller inte fått något svar från de stora tidningsredaktionerna. Vi vet nog alla varför media inte vill publicera en insändare med kritik mot islam. Jag har därför beslutat publicera insändaren på min blogg. Författaren vill dock vara anonym på grund av risken för repressalier.


Författarens oro för sin egen säkerhet väcker en del frågor eller kanske snarare bekräftar min uppfattning om islam och dess företrädare. Den som kritiserar islam inom de egna leden riskerar att utsättas för både det ena och det andra. Till och med sitt eget liv kan vara i fara. Jag anser att de företrädare för en religionen som inte klarar kritik inte hör hemma i ett demokratiskt och fritt samhälle som värnar om alla människors lika värde och där yttrandefriheten är en viktig beståndsdel i samhällsdebatten.


"Äktenskapet, som en våldtäkt på barndomen


De sista dagarna har jag läst om flickors äktenskap som skall bli ny lag i Irak, och jag vill ge min åsikt eftersom jag kommer därifrån. Det nya förslaget/lagen för flickors äktenskap i Irak betyder att föräldrar kan gifta bort sina flickor redan från 9 års ålder. För min del är detta helt oacceptabelt då detta är en av många barbariska metoder som religiösa extremister försöker använda under Islams namn. När det gäller muslimska extrema, oavsett Shiamuslimer eller Sunni ,så tänker de likadant. De extremister, gör vardagen till ett helvete för muslimer i allmänhet.

 

De är förfärliga och utgör ett hot mot demokratin i dagens samhälle. De är båda ”fiender” mot kvinnor. Jag pekar på båda sidors extrema hållning, för att deras syn på kvinnor är omänsklig. De både stödjer en sådan lag och var och en av dem har tidigare haft och fortfarande har, liknande lagar.

 

Några exempel: Sunnimuslimska extremister har lagar som tillåter mannen att gifta sig med en kvinna under en begränsad tid (reseäktenskap), på arabiska: Zawaj Alsafar, dvs. att man gifter sig under en resa. Eller (besökäktenskap) på arabiska: Zawaj almisyar vilket innebär att man gifter sig under ett hembesök en timme eller mer.

 

Shiamuslimska extremisters extrema lagar tillåter att mannen får gifta sig med en kvinna en under en valfri begränsad tid vilket kallas Mutthaa (roligt)äktenskap, vilket innebär man får gifta sig under en viss tid, kanske en månad eller mer, utan rättigheter för kvinnan, och detta vet jag har även förekommit i Sverige.

 

Nu under Syrienkriget så har även extrema Sunnimuslimer kommit med ett annat äktenskap som kallas Krigets äktenskap, på arabiska (Nukah Al- jihad) där en speciell religiös grupp skickar flickor till krigets område för att träffa männen där och sedan måste ha samlag med dem . Allt detta under religionens namn. Jag kan bara uttrycka mig på ett sätt och säga: Detta är en bordell i religionens namn.

 

Nu i Irak, detta land som styrs av shiamuslimer med stöd av USA, som invaderade landet för 13 år sedan och fortfarande kan styra utan FN-mandat, vill Shiamuslimerna få igenom detta förslag att alltså få gifta bort flickor från 9 års ålder. Jag vill säga att båda sidorna, Sunni och Shia tävlar med varandra och redskapet är flickorna som alltid blir deras offer.

 

Enligt detta förslag ska flickor kunna giftas bort från nio års ålder och kvinnor får inte gå hemifrån utan tillåtelse av sin man, samt att man får ha sex med sin fru även om hon inte vill vilket blir ren våldtäkt. Dessutom anser jag att äktenskap med så unga flickor blir en våldtäkt på barndomen.

 

Allt detta vet västvärlden, kvinnorättighetsföreningar och feminister, som dessvärre inte agerar. De blundar som om ingenting har hänt och lämnar Irakiska kvinnor att kämpa själva.

Man undrar: Är detta deras straff för att de var emot den Amerikanska ockupationen? Ockupationen som skedde under demokrati och frihetens namn och som förstörde landet totalt?


Irak

 

- Landet som var en tid, civilisationens vagga. Idag är det ett efterblivenhetens land.

- Landet som upptäckte skrivkonsten. Idag är det okunnighetens land.

- Landet som skrev sin första lag i världen. Idag är det djungelns lag som gäller.

- Landet som 1970 hade noll analfabeter. Idag år 2014 är ungefär 60 procent analfabeter.

 

Varför jag skriver detta är att jag för det första kommer från detta land och känner mig mycket besviken och skäms, trots att jag samtidigt är mycket glad att jag flyttade för mer än 30 år sedan och lämnade allt bakom mig, inklusive religiösa fanatiker och deras lögner och påhitt.

 

För det andra att jag är mycket rädd för att de religiösa extremister som nu finns i Europa, sprider sina barbariska metoder även här i Sverige. De får anledning stöd till detta pg av dessa lagar i hemländerna även om det redan nu praktiseras mot deras flickor.

 

Det är dags att öppna ögonen och agera, innan det är för sent.

 

OBS: Jag vill inte ge mitt riktigt namn p g a RÄDSLAN av extremister. Så måste man leva nu i Sverige. Det är konsekvensen för oss invandrare och en felaktigt förd politik i detta land.

 

En vanlig muslim som levde i extremisters miljö i cirka 30 år"

Av Thoralf Alfsson - 12 maj 2014 07:43

Alltid raka och distinkta svar från Nigel Farage!



 



Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards