thoralf

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2013

KRISTNA UTSÄTTS FÖR NYA ATTACKER AV MURSIS ISLAMISTER

Av Thoralf Alfsson - 18 augusti 2013 23:38

Blev minst sagt förvånad när jag tittade på Aktuellt ikväll. Ett inslag om hur kristna (kopter) förföljs i Egypten och hur ett stort antal kyrkor brännts ner de senaste dagarna. Normalt sett brukar den här typen av nyheter endast publiceras av de kristna tidningarna Dagen och Världen idag i det politiskt korrekta Sverige. Inte av SVT.


Även ett inslag om FrP i Norge och att de med stor sannolikhet kommer ingå i regeringen efter valet om några veckor. Vilka partier i Sverige kommer att bli först med att samarbeta med Sverigedemokraterna?


Se inslaget i Aktuellt, inslaget börjar ca 06:45 in i sändningen.


Det finns dock en hel del intressanta klipp på nätet.


 
 
Ingen bild

RobertSt2

19 augusti 2013 02:50

Kristna har i alla tider förföljts. Ja ända sedan kristus tid. Så vad är nytt nudå? Jo att SVT indirekt skjuter sig själva i PK-foten! Genom att rapportera (kopter iofs) detta MUSLIM-hat mot kristna, så pekar de ju indirekt mot våra muslimer. De kommer nog att sluta rapportera sådana här saker så snart de själva gjort den kopplingen.

 
Ingen bild

Hulda mk1

19 augusti 2013 06:52

Såg också inslaget om förföljelsen av Kopterna. Att SVT tar upp detta, måste innebära att problemen nu är rejält stora.
Den "fredliga" religionen/samhällssystemet Islam har återigen visat sitt rätta ansikte...

 
Ingen bild

Fale Hin Unge

19 augusti 2013 08:05

Det verkar finnas en uttalad agenda i Europa att införa islam!
Det förstår man när TV har snyftreportage om en muslimsk kvinna som någon svensk karl slitit i sjalen -Blir ett sjuherrans liv, MEN INTE ÖVER MUSLIMERNAS E G E N BEHANDLING AV KVINNOR med stening, alla balkong kastningar med kvinnor mm mm.
Då inser man!

 
Svensson

Svensson

19 augusti 2013 08:15

Finns bara ett parti för dom kristna,det är Sverigedemokraterna som vågar ta ansvar.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

mom-61

19 augusti 2013 08:21

Är det någon som är förvånad? Detta har pågått i flera år och först nu tar SVT upp det. Sorgligt.

 
Ingen bild

charlotten

19 augusti 2013 08:27

Precis exakt vad jag reagerade på när jag såg Aktuellt igår. Det måste vara en sommarvikarierande redaktör, som inte hunnit bli indoktrinerad, som släppte fram reportagen?

 
Ingen bild

Hacke

19 augusti 2013 08:58

Det har gått väldigt långt när t o m svensk stats-tv uppmärksammar detta välkända och eskalerande problem. Men som sagt, på sommaren kan det slinka igenom lite relevant fakta då och då när ordinarie grindvaktarpersonal, även kallade journalister, är på semester.
Också propagandabärande SR:s P1 har under några befriande veckor haft något som liknar balanserad rapportering från regionen då Cecilia Uddén varit borta. Men idag var denna likriktare i branschen tillbaka och den politiskt korrekta betonghäcksrapporteringen dånande ut sitt budskap på välkänt manér igen hos statsradions värsting inom "nyhetsförmedlingen", P 1 Morgon.

 
Ingen bild

biran

19 augusti 2013 10:16

Det är dags för SD att i Riksdagen ta bladet från munnen och säga sanningen, islam är ett hot mot vår existens. Muslimerna har inte kommit till Sverige för att hjälpa oss svenskar. De har inte kommit för att rädda våra pensioner, de har inte kommit för att arbeta och betala skatt, de har inte kommit för att bli svenskar. De kommer aldrig att konventera till vår religion men de kräver att vi skall konventera till deras. De kommer aldrig att acceptera oss svenskar, muslimerna är här för att ta över vårt land. Detta står i klartext i koranen och deras imamer predikar detta dagligen. Varför vägrar 7-klövern och slaskmedia se denna tydliga sanning, vad vill de dölja?

 
Ingen bild

Lärare

19 augusti 2013 10:57

En äldre släkting till mig 80+,(kommer rösta SD för första gången) nämnde att om vi inte passar oss kommer muslimerna ta över våra vackra svenska kyrkor så småningom. Har för mig att så skett någonstans allaredan. I stället för att kosta på renoveringen av kyrkorna säljs de till muslimerna som tydligen har pengar till både köp och renovering. Skrämmande utveckling!

Vi svenskar måsta vårda våra kulturarv bättre, vi måste sätta värde på kyrkorna som är en alldeles förträfflig plats för allehanda svenska traditioner, olika musikaliska evenemang, andra stora samlingar och möten m m.
Kyrkorna har en akustik som "går ut över det mesta".

Glöm ej rösta SD i kyrkovalet!
Fädernas Kyrka i Sveriges Land!

 
Ingen bild

Hulda mk1

19 augusti 2013 11:09

Lärare...
Ja, Kyrkovalet är otroligt viktigt i år. Onda krafter vill ta över styrningen och förvandla Svenska Kyrkan till något politiskt korrekt Islamvänligt mellanmjölks-halvreligiöst-feminist-trams...

 
Karlskronabloggen

Karlskronabloggen

19 augusti 2013 11:17

Mycket förvånande att se ett sådant reportage i svensk TV. Dessa händelser förtigs ju generellt sett nästan alltid i alla svenska gammelmedier. Som redan skrivet, det kan ju vara någon semestervikarie som släppt igenom reportaget, men jag tycker hela utvecklingen i Egypten redovisas betydligt mer objektivt än tidigare.

http://www.karlskronabloggen.se

 
Ingen bild

Sven Dacke

19 augusti 2013 11:23

Läste om den fruktansvärda attacken mot den muslimska kvinnan

Nu måste polisen sätta in alla resurser så mannen identifieras och får sitt straff, och att det blir lika hårt som när flickor blir kallade svennehoror.

 
Ingen bild

Hulda mk1

19 augusti 2013 11:37

Sven Dacke...
Ja, tänk om de är lika hårda och bestämda, då får gärningsmannen till "slöjattacken" ett långvarit straff ;-)
Frågan är om dagens manifestation FÖR(!) kvinnoförtryckande huvudbonader planerades före eller efter helgens attack. Eller om den ingick i planeringen. Tayyia, du vet.

Så var det med de Palestinasjalar som Kungen och Silvis behängdes med i förra veckan.
De som gav dem till Kungaparet, hade givetvis INGEN ANING om det politiska budsskapet på sjalarna...

 
Ingen bild

Sven Dacke

19 augusti 2013 11:55

Hulda mk1, jag vet, men inte "Svenne" för han har ingen aning vad det är

 
Ingen bild

Kalle

19 augusti 2013 12:15

Har SD gjort något i kyrkan under den gångna mandatperioden??? Vi uppmanas till att rösta på SD i kyrkovalet!!! På vilken kyrko-politik???

Efterlyste SD agerande strax efter det förra kyrkovalet.

Det var endast enbart en djup tystnad från SD och speciellt de som var ansvariga för SD-deltagande i kyrkans stora möte i Uppsala.

Tystnaden var gravlik(!)

Nu kanske det är dags ett presentera vad SD gjort i kyrkan under den gångna mandatperioden OCH vad man tänker göra i framtiden.

Verkar nästan som om SD tyvärr koncentrerar sig på att få så många röster som möjligt UTAN att redovisa SD:s agerande eller presentera SD kyrkoplaner!!!

SD kyrkoverksamma har bollen!!!

 
Ingen bild

Freja

19 augusti 2013 13:39

Jag har aldrig förut röstat i kyrkovalet förut men det kommer jag att göra i år, kommer även att ta med mig både min mor och dotter till valurnan. Partiet jag kommer att rösta på? SD naturligtvis.

 
Ingen bild

alf

19 augusti 2013 13:51

Det första inslaget i det Aktuellt som länkas till härovan handlar om krisen i pappersbruken. Behovet av tidningspapper minskar drastiskt. Undra på det, med journalister som aldrig skriver ett sant ord. Varför skall man köpa lögnaktiga tidningar när man kan läsa sanningar på nätet?

 
Ingen bild

Tony

19 augusti 2013 13:51

Vad är det som säger att det inte är en av den
kvinnliga berikarens egna herr bekanta som utfört
misshamdelen? Vad en kvinna är värd i deras ögon
vet väl alla, till och med dom som inte lotsas om det

 
Lassekolja

Lassekolja

19 augusti 2013 14:16

Även jag har sett TV-inslagen, som Thoralf och samtliga kommentatorer refererar till, indtämmer med samtliga utom "Kalle", som verkar ha missat att SD ensamt INTE vill förändra så mycket inom Svenska Kyrkan utan tvärtom vill BEVARA våra kristna TRADITIONER! Övriga, utom någon enstaka, jag har glömt vilken, vill näst intill bekämpa allt kristet och vill "PK-fiera" kyrkan samt halvt islamisera den.
@Kalle, även om Du inte verkar gilla SD, TÄNK FÖRST OCH TALA/SKRIV SE´N!

http://www.status.st

 
Ingen bild

Hulda mk1

19 augusti 2013 14:17

alf...
Det finns för och nackdelar med allt. Att det går åt mindre tidningspapper, slår mot jobben i skogen. Mindre pappersmassa innebär mindre åtgång på massaved.
Det minskar jobben i främst skogsbygderna och även på många pappersbruk runt om i landet.

 
Ingen bild

Håkan

19 augusti 2013 14:21

@Kalle
Helt själsvådligt och utan att vara insatt, tar jag mej friheten att svara dej.
Senaste kyrkovalet var 2009 och SD fick 2 komma någonting, procent.
SD,s inflytande är väl att jämställas med SD,s inflytande i Stockholms kommun, d.v.s inte alls.
Är du ärligt intresserad går det att inhämta information på SD,s webb. Den här t.ex :
https://sverigedemokraterna.se/vara-asikter/principprogram/religion/

@Tony @Hulda mk1 ( och ni andra... )
Äntligen, äntligen har FI vaknat, rest sej och tagit ställning...
https://twitter.com/Feministerna
Nu vet vi att dom fortfarande finns och lever...
tyvärr blev det lite fel vid första försöket, att tänka och agera, men, men..
Det går nog bättre nästa gång, eller vad tror ni?

Ny layout, Thoralf?
Saknar slottet. Du som tar så många fina bilder. Kan inte du ha en rullande bild överst. Tänker på hur Klimatupplysningen (theclimatescam.se) ser ut. Bara en tanke.

 
Ingen bild

Hulda mk1

19 augusti 2013 14:37

Håkan...
Ja, nu har Feministiskt Initsiativ verkligen avslöjat sitt rätta jag. De är från och med nu endast värda förakt!!

 
Ingen bild

Kalle

19 augusti 2013 14:43

Vid förra kyrkomötet efter valet där även SD sitter som förtroendevalda efterlyste jag en rapport eller liknande ifrån det.

Ännu har jag inte set någon rapport från de kyrkverksamma på 4-5 år och vet inte vad jag skall fråga om eftersom de är som musslor och inte yppar något.

Så jag ställer mig frågan. Finns SD fortfarande med i de högre boningarna i kyrkan???

Även om inte SD har en chans så måste ju kunna redovisa vad de står i olika frågor och vilket genomslag det fått. Har de visat framfötterna på något sätt i den kyrkliga politiska församlingen???

Med andra ord har de leverat något i kyrkans församlingar???

 
Ingen bild

alf

19 augusti 2013 14:52

Hulda mk1
Det är precis det jag menar. Byt ut journalister och ansvariga tidningsutgivare som ännu inte vaknat ur sin törnrosasömn, årgång 1968.
Det är till syvende och sist de som skriver och ger ut tidningar som gräver sin egen grav. Synd bara att det drabbar så många andra kategorier.

 
Ingen bild

Sven Dacke

19 augusti 2013 16:03

På tal om mindre antal sålda tidningar och nedgång även för pappersbruken.

Det måste även slå hårt mot dom Somaliska skogsarbetena som vi såg i pressen under våren.

Hur gick det för dom, håller dom fortfarande på?

 
Ingen bild

who

19 augusti 2013 16:04

Skrivs inte mycket om kyrkans korståg heller!
Många länder hedrar dessa krig med symbol i flaggan!!!??
Religionskrig har alltid förekommit i resp guds namn!
Vad är det som är nytt?
Har inte religion spelat ut sin roll?
Vem tror på fabler o sagor?

 
Sven Dacke

Sven Dacke

19 augusti 2013 16:06

Så här såg det i alla fall ut hösten 2012

http://goo.gl/Xzny3c

 
Ingen bild

Hulda mk1

19 augusti 2013 16:25

Veronica Palm och Åsa Romson i slöja. Snacka om att vara falska, ickefeministiska och fiska röster i väldigt grumliga vatten. Man mår illa...
Fattar inte de att detta kommer att vändas MOT dem? Med kraft...

 
Ingen bild

Hulda mk1

19 augusti 2013 18:03

Tobbes Medieblogg har idag lagt upp en bild bla. Gudrun Schyman klädd i hijab.
Schyman och alla anda feminister skjuter sig nu rejält i foten. Quisslingar i den feministiska kampen!
Stödjare av det Muslimska patrialkala könsmaktförtrycket.

Nu kommer SD att öka väljarstödet med några procent till...

 
Ingen bild

Stefan A

19 augusti 2013 18:12

Nu är tydligen galningen tillbaka från semester...A.Lindberg på aftonslasken..går inte att läsa den f...(fan skrev jag nästan men hann hindra mej i tid), undrar hur många beslöjade kvinnor han känner från den stora tysta majoriteten av huckleklädda kvinnor och som inte syns i rutan eller hörs rytande i radion, noll skulle jag tippa, finns nog inte så många i fiiiina förorten där han bor, och hur frivilligt det är med slöja har han ingen aning om, och att då propagera för detta uppenbara och självklara kvinnoförtryckande klädesplagg är groteskt.

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

19 augusti 2013 18:20

Who´s on first base.

Nej det är inte roligt till skillnad från Abbott och Costellos gamla sketch. Det är som att dra igång en gammal repig stenkaka.

Har det aldrig gått upp för dig att även korset är en tagen symbol som är äldre än kristendomen? Precis som solkorset är äldre än nazismen. Men du propagerar väl inte för att vi skall använda solkorset igen, eller gör du?

Det du inte kan få in i skallen din, är att korset i den svenska flaggan inte på mycket länge har haft den innebörd som den hade när den sattes där. Vi andra tycker om den som den är, inte för att vi är kristna utan för att den idag symboliserar Sverige.

Så sluta fjanta dig, du gör dig bara till åtlöje.

 
Blåsippan

Blåsippan

19 augusti 2013 18:25

OT

angående som jag trodde om aftonbladets uppmaning:

Ali ringer ring P1:

http://www.youtube.com/watch?v=tHwW3nksmKg&feature=youtu.be

http://www.youtube.com/watch?v=tHwW3nksmKg&feature

 
Ingen bild

Lotta

19 augusti 2013 18:53

Jag har letat och letat bland inläggen efter några spår av de annars så debattglada nicken: J och Leon samt Ahonen. Ingenstans står de att finna? Vad beror det på? Någon som vet?

 
Ingen bild

who

19 augusti 2013 18:56

Nemo saltat sobrius
Måndag 19 aug 18:20

Vem är det Nu svarar gamla förlegade traditioner?
Har kyrkan någon uppgift eller åtagande som efterfrågas av fler än av de inbördes beundrare?
Varför skall denna förlegade saga spridas dagligen i "Public service"?

 
Ingen bild

who

19 augusti 2013 19:34

Lite mer fakta om flaggan!
Kanske kan ge en mer saklig förklaring?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sveriges_flagga




 
Ingen bild

who

19 augusti 2013 19:39

En "förklaring" till flaggan fån sagohuset!

http://www.kungahuset.se/monarkin/kungligasymboler/flaggor.4.7c4768101a4e8883780001009.html


 
Ingen bild

Stefan A

19 augusti 2013 19:46

Riktigt "på hugget" Rapport i kväll, både Romson och Fridolin lyckas man klämma in....

 
Ingen bild

who

19 augusti 2013 20:18

Mer historik om flaggan!

När ett antal unga män 1869 tillfrågades vid mönstringen om de visste hur den svenska flaggan såg ut så kunde knappt fem procent svara jakande.

Allt detta ledde så småningom till att man på Stadion i Stockholm började fira svenska flaggans dag den 6 juni 1916. År 1963 flyttades firandet till Skansen och 1983 blev svenska flaggans dag och Sveriges nationaldag. Så sent som för fyra år sedan (2004) blev så 6 juni också röd dag.

 
Ingen bild

Magentan

19 augusti 2013 20:23

Ni som brukar se på TV-aktuellt eller vad det heter nu för tiden, kan inte ni anteckna datum och tidslängd varje gång någon partiledare (inkl Åkesson) är rutan. Det skulle vara bra att få fakta om hur mycket tid Fridolin har fått sammanlagt jämfört med övriga partiledare från september 2013 fram till valet september 2014, alltså under sista året före valet. Fridolin och Romson ska ju egentligen bara ha vardera hälften så lång mediatid som övriga partiledare, eftersom de har DELAD representation för MP.

 
Ingen bild

Leon

19 augusti 2013 20:40

@ Hulda mk1

Nja "figurerna" i Feministiskt Initiativ m fl har väl inte direkt avslöjats snarare bokstavligen det motsatta - BESLÖJATS :-).

Nåväl lite allvar också. "Slöjor" alltifrån sådana som döljer hår och större del av huvudet (chador) till sådana som döljer större delen av kroppen (hijab och niqab) är symboler för ett patriarkaliskt kvinnoförtryckande system med religiös grund. Och som sådant ska tvånget för kvinnor att ikläda sig dessa klädesplagg bekämpas. Tyvärr finns det hos många en dubbelhet i synen på just "slöjor" dels som den förtryckande symbol de utgör men också som en "politisk" uniform som är ett tecken på "islamiseringen" av samhället (då främst i västvärlden). Och denna senare aspekt av klädesplaggen bekämpas då med krav på förbud och stundom med verbala angrepp och våld mot bärarna av dessa plagg som i det aktuella fallet. En kvinna med ett sådant plagg kan alltså utsättas för såväl frihetsinskränkningen att tvingas bära plagget samtidigt som hon kan bli utsatt för kränkningar i form av förbud och verbala och/eller våldsangrepp.

Som jag ser det gör F I m fl ett rejält "självmål" genom sin "solidaritetsaktion" som gör en kvinnoförtryckande symbol legitim. Låt vara att den kan ses som en protest mot det brutala angreppet på den unga gravida kvinna. Men de förlorar all trovärdighet genom det sätt denna "protest" genomförs.

@ Lotta
Jodå jag är lika debattglad som någonsin förr...men jag jobbar heltid och kan/får inte nyttja "jobbdatorn" till sånt här. Men nu sitter jag framför min egen ägandes dator..."so let the fun begin"

Leon d´O....
konservativ medelålders herre med katt, av judiskt ursprung, antikommunist, antifascist, antirasist, ateist som tror på det inividuella ansvaret och som motsätter sig alla former av generaliserande kategoriseringar

 
Ingen bild

Hacke

19 augusti 2013 21:25

Magentan...

Innan tio minuter hade gått av kvällens Aktuellt hade såväl Romson som Fridolin medverkat i inslag. Vi lär nog få leva med den följetongen fram till valet i "fria och oberoende" SVT.
Åkesson får vi inte se förrän man hittat på någon ny "skandal". Dom lär å andra sidan dugga desto tätare ju närmare september 2014 vi kommer.

 
Ingen bild

OH

19 augusti 2013 21:33

Som motvikt till den islamisering som tycks förekomma i landet är det hög tid till att återinföra obligatorisk kristendomsundervisning i skolan.

 
Ingen bild

Hulda mk1

19 augusti 2013 22:07

Leon...
Bra att du håller med mig om Feministiskt Initsiativs gigantiska självmål. De är nu "skadeskjutna" för lång tid framöver.

Det förekommer nu uppgifter om att "slöjattacken" är påhittad. Vi får avvakta och se om det stämmer.
Är det så att allting är påhitt, måste vi kräva dementier i alla nyhetssändningar och av ledande politiker...

Då är Gudrun Schymans självmål ännu större :-)

 
Ingen bild

Calle

19 augusti 2013 22:14

Inslaget från Fox News av Ralph Petersen borde delges riksdagens ledamöter och diskuteras där. Är det möjligt för ngn. av SD repr. att ta upp dessa fakta i riksdagen, såsom Kent Ekeroth gjorde ifjol betr. den av de 7 så hyllade Egyptiska våren? ( som tycks pågå ännu)
Betr. slöjbärande, så borde dessa s.k feminister ha sett TV 2 igår om mannen i Iran med 4 fruar och 20 barn. Här visades kvinnans ställning enl. gällande lagar, att opponera sig för dem var inget alternativ, hade inte ens hjälpt att måla naglarna i protest.

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

19 augusti 2013 22:45

Mer trams från, Whats his name?

Fråga unga män och kvinnor som mönstrar idag om de vet hur den svenska flaggan ser ut. Jag undrar om ens 5% inte vet hur den ser ut?

Fråga dem sen vad korset står för.

Så enkelt är det för en som inte är rabiatisk att lista ut vad den svenska flaggan står för idag. Och vad det är som räknas.

 
Ingen bild

who

19 augusti 2013 22:55

Någon stjärna vill tvångsutbilda elever fantasin:s namn!
"hög tid till att återinföra obligatorisk kristendomsundervisning i skolan"

Vad blir nästa briljanta ide?

 
Ingen bild

Ludvig

20 augusti 2013 07:42

Det måste blivit något fel att SVT rapporterade om detta. Varje dag förföljs kristna för sin tro och mest kommer förföljelsen från muslimer. Mord och mordhot är inte ovanligt.

 
Ingen bild

OH

20 augusti 2013 09:17

who synes föredra nuvarande socialistiska och islamistiska tvångsindoktrinering genom nästan samtliga dagens medier.
Jag vill påstå att vi hade ett betydligt bättre och öppnare samhälle för ett tjugotal år sedan.
Man behöver ej sammankoppla kristna värderingar med Svenska Kyrkan.

 
Ingen bild

Lotta

20 augusti 2013 11:51

"Jodå jag är lika debattglad som någonsin förr.." Men trots det missar du totalt att reflektera över innehållet i Thoralfs artikel, de många brända kyrkorna i Egypten?

 
Ingen bild

who

20 augusti 2013 12:17

OH
Tisdag 20 aug 09:17

"who synes föredra nuvarande socialistiska och islamistiska tvångsindoktrinering genom nästan samtliga dagens medier."

Nej, jag ser inget behov 2013 av någon slags religion!
Och framför allt inte Islam!
Mina "socialistiska"/mänskliga värderingar delar jag med SD, eftersom jag röstar på SD!

 
Ingen bild

OH

20 augusti 2013 21:41

Who skriver att SD är ett socialistiskt parti vilket gör att han röstar på SD.
Jag har tyvärr inbillat mig att SD är ett värdekonservativt parti för oss Svenskar. Min tydligen felaktiga uppfattning gjorde att jag röstade på SD vid förra valet. Jag tackar who för hans besked om att SD i grunden har samma ideologi som kommunister och socialdemokrater. Jag och inte bara jag, vi kommer aldrig att rösta på ett socialistparti.

 
Ingen bild

who

20 augusti 2013 22:26

OH
Tisdag 20 aug 21:41

"socialistiska"
Lägg märke till att det var citattecken i svaret till dig!

Du tillskriver mig en åsikt som jag aldrig skrivit!
"synes föredra nuvarande socialistiska och islamistiska"

Vart vill Du komma?

 
Ingen bild

who

20 augusti 2013 22:31

Jag delar många synpunkter och åsikter med SD, men inte alla!
Vem gör det?
Anser att att religion är en helt privat åsikt och det finns ingen anledning att skolan eller SD driver en religionsfråga!

Röstar på SD även kommande val, och hoppas på en ökning på minst 20%!
Kommande val blir ett av de mest avgörande valen genom tiderna!

 
Ingen bild

who

20 augusti 2013 22:37

Minns jag rätt, så lämnade hela riksdagstruppen från SD storkyrkan på en egendomlig gemensam samling av riksdagsmän!
Det året som SD kom in i riksdagen, var det 2004?
Varför deltog SD överhuvudtaget?

 
Ingen bild

Thoralf A

20 augusti 2013 22:55

2004? Var inte ens ett valår!

Rätt svar 2010

Delar av riksdagsgruppen lämnade Storkyrkan.

Der är tradition att närvara i Storkyrkan vid riksdagens öppnende!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards