thoralf

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2018

VÄRMANDE ORD

Av Thoralf Alfsson - 26 oktober 2018 17:58

Jag vill rikta ett stort tack till alla som hör av sig med anledning av att det har öppnats ett personärende mot mig av Sverigedemokraternas medlemsutskott. Era varma ord och omdömen om mig och det jag gjort för Sverigedemokraterna värmer mitt något besvikna hjärta just nu.


Att det är medlemmar från alla nivåer inom partiet och från hela landet betyder väldigt mycket för mig. Jag vet också att en del försökt kontakta mig via mejl men tyvärr måste jag meddela er att partiet stängt av mig från SDnet. Det vill säga jag har inte längre tillgång till thoralf.alfsson@sd.se


De som vill kontakta mig får använda min privata mejl thoralf.alfsson@telia.com eller via Facebook och Messenger.


Jag önskar alla mina läsare av bloggen en trevlig helg.

 
 
Ingen bild

Pepparholm

26 oktober 2018 18:22

Detta är för djävligt. Begriper inte partiledningen hur oförskämt och barnsligt ni beter er. Ni är ju inte ett dugg bättre än de partiledare som vi ville rösta bort i valet. Att förbjuda samtal med Thoralf genom en mejladress är inte hedervärt och minskar tilltron till ert omdöme. Rätta omedelbart och visa att ni är regeringsfäiga.

 
Ingen bild

oveg

26 oktober 2018 18:48

Och när bör medlemsutskottet ha hunnit värpa fram ett besked?

Thoralf Alfsson

26 oktober 2018 18:50

Bra fråga. Det framgår inte av den information som jag fått.

Bara att jag har rätt att yttra mig och att mitt yttrande skall vara inkommet innan den 29 oktober.

 
Ingen bild

Tony

26 oktober 2018 19:18

Tänk vilka skithögar det finns bland dom politiskt korrekta,
han som brukar ringa upp äldre människor för att skrämma dem till tystnad , visar sig bara vara en simpel djurplågare.

 
Ingen bild

alf

26 oktober 2018 19:34

Med tanke på all uppbackning du fått på olika sajter bör nog SD tänka sig för både en och två ggr före dom utesluter dig. För det är väl fler röster dom vill ha och inte färre.

 
Ingen bild

Sven

26 oktober 2018 20:08

Du har någon som inte tycker om dig i SD leden. Framgång ger avundsjuka.

 
Ingen bild

Hulda mk1

26 oktober 2018 20:10

Undrar hur många röster som SD har fått, tack vare dina alla avslöjande... Säkert många tusen. Så varför bråka om en bagatell..

 
Ingen bild

Demokrat

26 oktober 2018 20:16

Thoralf, jag delar ju inte dina politiska värderingar, det vet du. Men det verkar som du blir väldigt illa behandlad av ditt parti. Det är inte OK. Tyvärr så är det så i alla partier och organisationer. Nu är inte det någon tröst för Dig, det förstår jag. Men en vacker dag går du stärkt ur det här och det önskar jag dig. Önskar dig också en trevlig helg. Tittar väl in på din blogg någon gång igen. Den är uppfriskande.

Thoralf Alfsson

26 oktober 2018 22:05

Jag gillar det fria ordet men tyvärr kan jag inte leva upp till det i alla lägen.

Jag har försökt och det är faktiskt en anledningen till min situation idag. Det är absurt!

 
Ingen bild

Pepparholm

26 oktober 2018 20:26

Sven - jag tror du har rätt. Och namnet på denne någon håller partiledningen och medlemsutskottet hemligt. I ett demokratiskt parti. Är ni stolta över detta?

 
Ingen bild

Annette

26 oktober 2018 20:37

Tyvärr så tror jag att du kommer bli utesluten. Du är populär bland folket. I ett genuint äkta parti så borde det vara en tillgång men inte hos Sd.

 
Ingen bild

onkel sven

26 oktober 2018 21:36

Sven 20:08 det tror jag också ,avundsjukan är svår !

 
Ingen bild

Christer

26 oktober 2018 21:47

Jag känner att jag inte riktigt kan kommunicera det jag tänker om att SD öppnat ett personärende mot Thoralf. Ytterst handlar detta om uteslutning. - What the f...
Jag saknar ord. Man kan inte göra så här mot en av de mest lojala medarbetarna partiet har till sitt förfogande. Motarbetare är det däremot gott om.
Till höga vederbörande vill jag säga: Rör ni Thoralf så har ni för alltid skitit i det blå skåpet. Jag ska inte göra mig löjlig och "hota" med att jag i fortsättningen kommer att rösta med Afs eller vad fan de heter. Jag kommer aldrig någonsin att rösta överhuvudtaget. Jag lämnade 7-klövern för att SD verkade vara ett frisk skott på den gamla folkstammen. Tyvärr, som så ofta förut så flockades parasiterna närmast köttgrytorna. Ja-sägarna och konspiratörerna fick företräde till de lösgjorda resurser som det ökade väljarstödet möjliggjorde.
Finns det något i Thoralfs person som några högre upp på stegen känner sig hotade av? Jag vägrar tro det. Hade det hos Thoralf funnits något kriminellt/olämpligt förflutet så hade det varit ute för länge sedan. Talesättet om att "din fiendes fiende är vår vän" gäller inte riktigt här. Folk inom MSM begriper inte riktigt vad det är som pågår inom SD. Och att Höga Vederbörande vill bjuda det patrasket på det som händer inom SD går bortom mitt förstånd. Och det inför öppen ridå dessutom. Hade ni haft en smula vanligt folkvett så hade ni aldrig släppt loss detta skamliga skådespel. Men, det är vanligt folkvett ni helt enkelt saknar!

 
Ingen bild

Kalle

26 oktober 2018 22:07

Du har vårt fulla stöd Thoralf.

 
Ingen bild

Jude

26 oktober 2018 22:21

Tyvär är det många som har pratat skit om dig i lokalen. Det är synd att dom inte står för vad dom säger.

 
Ingen bild

Egon

26 oktober 2018 22:21

Kör på som vanligt Thoralf!
Om du orkar.
Sveriges bästa kommunalpolitiker skall in i Riksdagen.
2022 är du där!

 
Ingen bild

Tony

26 oktober 2018 22:36

Ja jävlas inte för mycket med dom duktiga medarbetarna för
inte så länge sedan tog ni bort kent Ekeroth, och nu försöker ni med en annan lijal o duktig medarbetare, skrämmande.

 
Stefan K

Stefan K

26 oktober 2018 22:36

Min röst på SD hänger nu på en skör tråd.
Om media och Expo styr över vilka som får och inte får i SD, finns annat parti att lägga rösten på.

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Molle

26 oktober 2018 22:44

Ja du Thoralf, med sådana "vänner" behöver du inga fiender.....
Nu får de skärpa till sig på riksplanet.
Annars lär de falla tungt i nästa val.

 
Jh

Jh

26 oktober 2018 22:54

Utan dig så har inte SD min röst.

http://T

 
Ingen bild

Bert

26 oktober 2018 23:14

Partiledningen inom SD beter sig precis som de hade funnit inspiration i hur Stalin och Co agerade mot partimedlemmar som hotade deras maktinnehav - fy fan rent ut!

 
Ingen bild

Galne Gunnar

26 oktober 2018 23:32

Kommer inte rösta SD fler gånger om du blir utesluten.

Jävla galenskaper de håller på med just nu.

 
Ingen bild

Viveka

26 oktober 2018 23:32

Jag förstår inte, har du fått något klart besked vad du är anklagad för?
Du allra först borde ju ha fått något skrivelse från partiet vad du har sagt och gjort som inte faller dom på läppen. Upp med saken i ljuset! De är svårt att försvara sig mot något man inte vet om att man gjort, det är ju bara gissningar.

Thoralf Alfsson

27 oktober 2018 11:27

Ja, jag har fått ett sådant besked och jag har yttrat mig över detta också.

 
Ingen bild

Laglydig

26 oktober 2018 23:47

Min uppskattning och mitt stöd för Dig Thoralf har jag uttryckt många gånger.
Jag tycker bara att det är tragiskt att någon s k "partikamrat" har anmält dig till medlemsutskottet som inlett ett uteslutningsärende mot en av Sverigedemokraternas främsta förespråkare.

@Demokrat
Det hedrar Dig att du har en fri och demokratisk syn på vad som händer även med dina politiska motståndare!

Trevlig helg önskar jag också alla!

 
Ingen bild

Tobbe S

26 oktober 2018 23:53

Min inställning är klar... Utan Thoralf får de inte min röst.

 
Ingen bild

classe

27 oktober 2018 00:04

Men Thoralf, om du mot förmodan blir utesluten så finns det alterantiv, AfS. Där kan du lätt ingå i riksdagen. Classe//Uppsala

 
Ingen bild

Thomas

27 oktober 2018 01:14

Nu tappar Sd en röst.
Från och med nu röstar jag på AfS.
Sd har blivit som de 7 andra. Pk. Trist.
Men lycka till Thoralf. Även om jag inte bor i dina trakter så följer jag dig gärna.

 
Ingen bild

DecemberKartellen

27 oktober 2018 02:14

Thoralf, du är säkert välkomment till Medborgerlig Samling eller Afs.
Märkligt att SD inte förstår att du är en tillgång för partiet.
EXPO-anlitaren Mattias Karlsson ser jag däremot som en belastning för partiet.

 
Ingen bild

World Traveller

27 oktober 2018 03:51

Om Thoralf utesluts saa forlorar SD min roest. Svaarare an saa ar det inte.

 
Ingen bild

Ulrika

27 oktober 2018 07:03

Jag är så trött på SD:s "skitnödighet". Funderingen på att inte fortsätta mitt medlemskap i SD växer sig - tyvärr. starkare och starkare.

 
Ingen bild

Classe

27 oktober 2018 07:12

Afs får väl börja med att ta sig in i riksdagen kanske

 
Ingen bild

Gustaf

27 oktober 2018 07:38

Samnytt i dag: Claudia Gasparrini. Nödvändigt läsa om Frankrike.

 
Ingen bild

Pepparholm

27 oktober 2018 08:27

Jag ska berätta en sann historia som i sin småttighet liknar processen mot Thoralf. För drygt 50 år sedan i en liten stad fanns ett litet bryggeri. Det ägdes av en medlem i en av stadens fem frikyrkor. Det medförde att han endast producerade sockerdricka och andra läskedrycker. Han hade sedan länge en trevlig och duktig utkörare som var medlem i samma frikyrka. Han var en levande reklam för bryggeriet och betalade troget sitt tionde till sin kyrka.

När ägaren blev för gammal sålde han sitt bryggeri till ett större bryggeri som tog över lokaler och personal. Nu breddades sortimentet och utköraren måste även ha öl på sitt lastbilsflak.

Det finns alltid elaka troll. Här fanns ett troll som skvallrade för kyrkans äldste i styrande rådet. Vi har en medlem som kör ut pilsnerdricka!!! De äldste blev upprörda och startade en process. Den utmynnade i att utköraren fick två val. Antingen säga upp sin anställning på bryggeriet eller lämna sin kyrka.

Det måste ha varit en kris för den djupt troende och lojale mannen som samtidigt hade ansvar för inkomsten till sin familj. Han fick i tysthet stöd från vänner i kyrkan men ingen vågade opponera mot de äldste. Slutet blev att han valde sin familj.

 
Ingen bild

Rödhaken

27 oktober 2018 08:39

Även om jag inte bor i Kalmar så följer jag din blog dagligen. Om det fanns något liknande i varje kommun så skulle valresultatet för SD varit bättre.

Skandal att du blivit avstängd och om det inte blir upphävt snart så förlorar SD även min röst.

 
Ingen bild

Pierre

27 oktober 2018 09:01

Tydligen är du ännu en gång en nagel i ögat på eliten i SD men som du sade på mötet 2014 på du blev petad från riksdagslistan var ju att du är den du är och säger och tycker det du gör vilket vi andra tycker om. SD lyssnar för mycket på skitmedia och kommer krackelera om de fortsätter vara pk så se nu till att släppa in Toralf igen där han hör hemma.

 
Ingen bild

Hacke

27 oktober 2018 10:03

Jag har aldrig känt mig så hemma i ett parti som sd. Detta trots att alla beslut, inte minst i uteslutningsärenden, inte alltid gått min väg.
Men om de ansvariga nu inte bättre ens kan ta vara på en kraft av Thoralfs helt unika kaliber p g a en ren skitsak börjar det kännas riktigt obekvämt med ”hemmakänslan”.
Så här gör man bara inte mot en av de allra främsta och mest solidariska krafterna i partiet.
Tvärtom bör man nu lägga ned ärendet och dessutom be om ursäkt för att det över huvud taget tillåtits gå så här långt. Det skulle vara en rättvis och ärlig gest inte bara mot Thoralf utan också mot alla oss väljare och sympatisörer över hela landet som på olika sätt följer och stöder Thoralf i hans heroiska kamp för ett bättre Sverige. Och samtidigt skicka signaler till de ynkryggar/egoister/infiltratörer som uppenbarligen härjar i leden. Det är dessa om några som inte hör hemma i partiet.
I anständighetens och den sverigevänliga röfolkrörelsens namn, rör inte vår Thoralf.

 
Ingen bild

KH

27 oktober 2018 10:26

Denna typ av beteende från SD-ledningen är svagt. Nu är jag extra glad att jag röstade AfS senast!

 
Ingen bild

SM811

27 oktober 2018 11:16

Ditt arbete som du lägger ner uppskattas på många ställen ute i landet. Det drar SD nytta utav men begriper tydligen inte vilken klippa du är för SD. SD borde snabbt lägga ner detta.

OT: Europadomstolen: Olagligt att kalla Muhammed för pedofil trots sex med 9-åriga hustrun
Nu har även EU rättat in sig till islam och dömer till deras förmån. Detta trodde jag aldrig skulle inträffa. Nu ännu större anledning att lämna detta överstatliga bygge.

 
Ingen bild

Viveka

27 oktober 2018 12:14

Den där nolltoleransen vad den ställer till det. Finns det något annat parti med "nolltolerans". Vad innebär det förresten? Att man alltid skall smekan andra medhårs. Om det nu gäller ditt utttalande på facebook så skall ju inte detta tolkas bokstavligt utan det skall förstås vad det var, helig förbannelse över det satans språkbruk som vissa personer tillåter sej. Hade SD nu varit kloka hade de givit dig en snabb erinran och sedan lagt ned ärendet. Jag undrar ibland förresten över Mikael Janson. Tyckte han verkade vara en klok person (känner ju inte honom förstås). Tråkigt nu om partiet (som har en bra flyktingpolitik särskilt) skall implodera.

 
Ingen bild

Bengt Malmberg

27 oktober 2018 12:36

Ja du Thoralf. Jag känner dig och tycker att du gör ett fantastiskt arbete med din opinionsbildning. jag förstår inte riktift varför du blivit ett personärende med tanke på det jag vet. Tyvärr så blir det svårare och svårare att engagera sig i partiet med tanke på att sååå många andra än du borde vara föremål för uteslutning. Men som någon annan skrev. partiet är lite skitnödiga och det kan ta en ände med förskräckelse. Många vågar inte säga och skriva vad man tycker om partiets sätt att hantera sådana här frågor men jag skriver och tycker vad fan jag vill. Vill man sedan ta bort mig så ok för mig. Jag är förbannad. Ta tex Stefan Jacobsson som försnillat 300000 kr från statskassan. Han sitter nu med en fet lön som tjänsteman. Snart går väl Nästa man som var en "fantastisk värvning" samma väg. De värsta bovarna belönar man.

Thoralf Alfsson

27 oktober 2018 13:11

Ja, du Bengt. Det är uppenbarligen skillnad på person och person. Det finns ju fler exempel.

 
Ingen bild

calle

27 oktober 2018 12:45

Efter att SD kom in i riksdagen.kanske SD-ledningen blev upphämtade och fick information om eventuella högre makter som bestämmer över 7 klövern och media och myndigheter och hela agendan för Sverige. då blev Jimmie deprimerad och tog time out. det är förståligt, tänk att kämpat hela livet för att rädda Sverige och när han väl är i riksdagen får han veta att Sverige skall krossas och ingen, absolut ingen får stoppa förintelsen av Sverige och Svenskarna. hjärntvätten måste fortgå tills det inte finns nåt kvar att rädda av Sverige.

nåt i stil med detta scenario, kan det mycket väl vara. för att behandla Thoralf på detta vis, för en struntsak. Och det totala valfusket i valet 2018. visar ju att att det är mygel och fiffel i hela Sveriges myndighetsväsen, hela landet är omställd för att förinta sig självt.
den som drar i nödbromsen blir svårt angripen av 7 klöverns hjärntvättade kreatur.

 
Ingen bild

Friholt

27 oktober 2018 13:30

Religioner är väl att jämföra med åsikter. Men åsikter, tankar eller idéer har ju inga rättigheter och får naturligtvis kritiseras och ifrågasättas och de kan inte åberopa någon rättslig status även om dess utövare i och för sig kan åberopa rätten till rum och plats för att komma tillsammans och torgföra sina åsikter.
Om jag nu har förstått saken rätt så är t ex islam varken mer eller mindre än någon annan åsikt och ska naturligtvis inte ges en särställning i ett demokratiskt rättssystem.

 
Ingen bild

Bullen

27 oktober 2018 13:41

Hur går det med Johan Perssons byggboom i Kalmar? Verkar kosta mer än det smakar.

 
Ingen bild

Göta

27 oktober 2018 14:02

Håller till 100 procent med all kritik (inte minst från Pepparholm, Christer och Hacke) åt SD:s sätt att behandla Thoralf. Detta är verkligen tråkigt!

Thoralf är definitivt en av SD:s allra mest ambitiösa och lojala medlemmar och har utan tvekan bidragit stort till SD:s framgångar genom åren. Det kommer att bli ett mycket stort tapp från SD:s mångåriga och trogna väljare om SD-ledningen kryper på knäna inför PK-etablissemanget och Thoralf utesluts! Jag kommer att tillhöra en av dem som i så fall vänder SD-ryggen, liksom de jag har "lotsat rätt" i tidigare val.

 
Ingen bild

Friholt

27 oktober 2018 14:08

När inbjuds Jordan Peterson till Helgeandsholmen?

 
Ingen bild

Lena1

27 oktober 2018 14:22

Oj detta verkar vara "folkuppror" mot SD-ledningen. Har de satt sig i ett elfenbenstorn? Sanningen kommer alltid fram till slut. Nolltoleransen är ett skämt, hur lågt i taket kan det bli?

Så Stefan Jacobsson har stulit 300 000 kr ur statskassan? Jag är chockad! Har inte han fått avsked? Det är ju galet att de har beslutat att behålla en sådan person. Hur ska detta sluta?

Thoralf Alfsson

27 oktober 2018 15:50

Stulit kanske inte är rätt ord men han har låtit skattebetalarna betala saker som han skulle betalat ur egen plånbok. Hur mycket det rör sig om har jag ingen kunskap om.

 
Ingen bild

Egon

27 oktober 2018 16:32

Fittan fes,Kungsholmen försvann i dimman.....
Varför la jag min röst på SD?
För att fler som Thoralf skulle få politisk majoritet.
Inte för att Sveriges bästa kommunalpolitiker skall ställas i skamvrån.
SD begår ett allvarligt misstag här.
Fy Fan.

 
Ingen bild

Magnus

27 oktober 2018 16:43

Att Patrick Reslow inte har utesluts ännu är märkligt. Vad tycker du Thoralf? Du gjorde inga misstag när du satt i riksdagen. Patrick har gjort flera.

 
Ingen bild

LaJo

27 oktober 2018 17:38

Denna blogg har jag dagligen i flera år tagit del av.
Jag är mycket imponerad av Thoralfs arbete och engagemang för SD.
Han har utfört ett mycket stort arbete och är uppskattad av oss väljare.
Förundrad att SD inte utnyttjat denna resurs för partiet.
Om SD inte tar tillbaka uteslutningsärendet förlorar SD många väljare, som ser AFS
som bästa alternativ. Hur kan SD göra sig av med poliitiker som Mikael Jansson, Kent Ekeroth,
Gustav Kasselstrand, Jeffe Ahl mfl och nu kanske Thoralf för artt vara PK-anpassad och behålla
svaga politiker för att vara PK-anpassat. Tacksam för allt Thoralf utfört för SD och att jag tidigare haft förmånen
att ha röstat in honom i riksdagen.

 
Ingen bild

Tommy

27 oktober 2018 18:55

Jag ska inte slå mig för bröstet och säga ”vad var det jag sa”... Faktum är att du Thoralf under många många år inte fått partiets stöd och inte heller den uppskattning som din arbetsinsats förtjänar. Och något måste ju detta bero på - frågan är vad...? Med facit i hand tror jag ytterst få SD-politiker, om ens någon, är i närheten av dina insatser för partiet.
En viktig vinkel är att SD är det parti som förändrats mest av alla under de senaste åren. Och då menar jag sakpolitiskt. Det är en sak som faktiskt diskuteras väldigt lite. För min del är det lite 50/50 – en hel del bra förändringar men också riktigt dåliga förändringar. SD är idag inte samma parti som det som du Thoralf gick med i. Eller det parti som jag en gång fick upp ögonen för. Jag tror t.ex att din kritik/granskning/betraktande av islams (negativa) påverkan på ett fritt, demokratiskt och sekulariserat Sverige näst intill saknar motsvarighet både till innehåll och omfattning på nationell nivå inom SD. I’m with you here but... 😊
Jag uppfattar dig som en synnerligen rakryggad person, med stabila värderingar och principer som är sprungna ur den mylla som byggde Sverige. Få rikspolitiker i Sverige har en intellektuell kapacitet som sträcker sig bortom idealistens och identitetspolitikerns. Absolut ingen (noll!) har varit med om att bygga upp något. Riksdagen är som en stor rivningsfirma! Dessa dina egenskaper kan nog ligga dig i fatet nu – du är helt enkelt inte av samma skrot och korn som dom däruppe.
Om jag vore dig skulle jag krasst konstatera att totalskadan (med partiet) redan skett. Likväl som man har en tanke med att starta upp något, kan det vara mycket bra att även ha en exit-strategi. Att klänga sig fast i miljöer som inte är utvecklande och där man inte känner sig behövd, tär på hälsan. Om du tillåts vara kvar - hur lätt eller roligt blir det att ta personligt ansvar i SD-miljön om säg ett år?
Om du skall fortsätta med politik skulle jag råda dig att se dig om efter att verka i andra partimiljöer. Där man kan känna och därtill ta ett ansvar! Sånt skapar mening och innehåll i livet. Att trampa vatten i SD’s skakiga organisation gör det inte. Själv håller jag koll på AFS för att se hur deras politik utvecklas. Ta ett jobb i privat sektor för hälsans och arbetsglädjens skull!
PS – du behöver inte kommentera detta mitt alltför långa inlägg. Du skall dock veta att jag hör till din och SD’s supporting act till dags dato!

Thoralf Alfsson

27 oktober 2018 19:19

Jag kan kommentera ditt inlägg med att det var intressant att läsa dina tankar.

 
Ingen bild

Calle

27 oktober 2018 19:10

Om detta idiotiska uteslutningsärende leder till just uteslutning av dig,så tycker jag gott att du kan namnge den Judas som är orsaken till anmälan. Vet att du inte agerar i affekt i förväg, men efter ett ev. negativt utslag tycker jag inte att du har orsak att på ngt sätt skydda en "Quisling" i egna ledet.

Thoralf Alfsson

27 oktober 2018 19:21

Många på det lokala planet har redan den kunskapen.

 
Ingen bild

Tony

27 oktober 2018 19:36

Bra, invänta vad resultaten av personärendet slutar, ifall du
utesluts, så kommer dom att utesluta många medlemmar med, jag är en av dem!

 
Ingen bild

Idrott

27 oktober 2018 23:05

Ja du Thor Alf du skulle inte släppt fram en del i din cirkel som har bruna tungor. Det är så med allt folk dom kan inte hålla truten,det får du lida av.

 
Ingen bild

Tony

28 oktober 2018 07:20

Idrott:
Menar du då också att alla Socialdemokrater med ett brunt
förflutet men som hycklar med att man är demokrater skulle
stängas av??

 
Ingen bild

Magnus

28 oktober 2018 08:49

SD har försökt få bort Thoralf sedan 2011.
Nu fick de ju öppet mål att göra det, tyvärr

 
Ingen bild

Hen

28 oktober 2018 08:56

Märkligt hur detta kan förminskas till en fråga om Thoralfs politiska framtid. Det handlar om något större. Som förtroendevald måste man vara försiktig med orden. Man bör också ta ansvar för sin retorik. Det duger inte att uttrycka sig grovt nedsättande och generaliserande om personer som kommer från en viss del av världen. Det måste till slut få konsekvenser.

Thoralf Alfsson

28 oktober 2018 11:57

Du menar min kritik av islam! Det är inte grovt nedsättande och generaliserande av personer att vara kritisk mot en religion som inte förändrats på 1 300 år och dess sharialagar.

Än så länge har vi inga blasfemilagar i Sverige. Men de ligger nog inte så långt bort i tiden om man betraktar utvecklingen i Sverige och EU.

 
Ingen bild

Thomas

28 oktober 2018 12:33

Du är en för stor tillgång för SD, många kommer sluta rösta på SD om du blir utesluten.

 
Ingen bild

Hen

28 oktober 2018 13:52

Jag syftar givetvis på din allmänt kränkande attityd mot muslimer och dina generaliseringar, oavsett vilken aspekt av tillvaron det handlar om. I stället för att bedöma personer efter deras handlingar, värderar du helt enkelt människor olika utifrån deras kulturella bakgrund, religiösa tillhörighet eller etnicitet. Att du på detta sätt i en kort text eller i en enda mening kan kränka miljontals människor tycks inte bekymra dig det allra minsta. Det är denna stora fråga som det hela handlar om, inte din eventuella politiska framtid.

Thoralf Alfsson

28 oktober 2018 13:58

Jag har alltid förstått att du försvarar islam och sharialagar. Det får stå för dig.

Än så länge är det tillåtet att vara kritisk till religionen och den politiska ideologin islam. Oavsett vad du anser.

 
Ingen bild

Lena1

28 oktober 2018 18:29

@Hen 13.52 Har du inte förstått ännu att vi (de flesta som gör inlägg här) inte har samma värdegrund som de som har sharialagar som rättesnöre. Vi har inte heller samma värdegrund som de fascister, främst från vänster som inte respekterar att det finns en del folk som inte tycker som DU gör. Du får gärna tycka om muslimer hur mycket du vill för mig, men för guds skull tvinga inte på detta på oss, sluta trakassera oss!

 
Ingen bild

Tony

28 oktober 2018 20:34

Det är märkligt att"Hönan# lägger märke till att någon är kritisk till Islam, men Hönan vare sig ser eller hör hur Svenskar dagligen blir kränkta av denna efterblivna religions företrädare??

 
Ingen bild

C Andersson

28 oktober 2018 23:53

Vad du än gör Thoralf så pudla inte.

 
Ingen bild

Jag

29 oktober 2018 07:05

Var stark Thoralf. Du arbetar på oförtröttligt för att göra vårt land Sverige till en bättre plats.
SD riks gör galet fel!
Tyvärr så går vårt land åt helt fel håll men du försöker varje dag motarbeta det - Till alla glädje som håller Sverige varmt.
Med dig kommer absolut SD att förlora röster och SD medlemmar och de avsätter dig för en sånt här uttryck som du utgav (som dessutom är sant). Sköt om dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15 16
17
18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards