thoralf

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2018

DA VINCI UTSTÄLLNINGEN

Av Thoralf Alfsson - 25 oktober 2018 21:48

Spenderade några timmar i eftermiddag på Kalmar slott och tittade på Da Vinci-utställningen. Tog mig verkligen tid att titta på allt och läsa om alla olika konstruktioner. Han var minst sagt kreativ om han nu verkligen gjorde allt själv. Jag är väl lite skadad av att alltid ifrågasätta det jag läser 😉


Da Vinci-utställning pågår till den 4 november. Den är väl värd ett besök.



Några foto som jag tog idag.


   

 


Jag gick även en kort vända i några andra salar på slottet.


 

 

Gustav Vasa


Undrar om man kan gentesta hur mycket gener man har från Gustav Vasa?


Jag tänkte börja uppdatera all den statistik som jag tidigare har jobbat med när det gäller massinvandringens effekter på vårt samhälle och välfärdssystem. Funderar på att börja titta lite på andra kommuner uti i vårt avlånga land. Jag tror det finns kommunföreningar uti landet som skulle vara intresserad av att få lite material som de kan använda i det politiska arbetet.


När jag följer och läser nationell media blir jag mer och mer fundersam över hur olika händelser och incidenter värderas. Det är uppenbarligen skillnad på person och person.

 
 
Ingen bild

Björn Larsson

25 oktober 2018 23:01

Gustav Vasa grät i Riksdagen, så Åsa Romson och Gustav Fridolin verkar ha några av hans gener.

Vad en person kan skapa. Man kan fundera på det när det gäller historiska personer som är bristfälligt dokumenterade, som Shakespeare t.ex Men vi VET i modernare tid att en enskild individ ibland åstadkommer onämnbara underverk helt på egen hand. Som Isaac Newton, industrins grundare. Som Leonard Euler, matematikens fader. Som Albert Einstein. Einsteins papers var skrivna av honom ensam och hade sällan ens någon referens!!! När hans gravitationsvågsteori bevisades härom året hade den artikeln ettusen medförfattare, sida upp och sida ned med namn under rubriken. För att konstatera att det är som albert sade för hundra år sedan.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

26 oktober 2018 00:36

Har man tagit muslimer i båten kan man inte ro dem i land. Båten sjunker.

Det övergår mitt förstånd att Europas politiker vill förstöra framtidsmöjligheterna för sina barn, barnbarn genom att rasera hela det civiliserade och sekulära västerländska samhället. Varför? Varför vill man att kommande generationer ska behöva utkämpa religionskrig mot islam?

Europadomstolen kapitulerar inför islamismen
https://ledarsidorna.se/2018/10/europadomstolen-kapitulerar-infor-islamismen/

 
Ingen bild

Laglydig

26 oktober 2018 01:31

Tack Thoralf för väldigt intressant inlägg, som jag verkligen uppskattar!

Leonardo da Vinci var sannolikt, åtminstone delvis, inspirerad av den italienske medeltidsmatematikern Leonardo Fibonacci (gyllene snittet), som har berikat mäskligheten med en hel del kunskap!

Då det gäller kung Gustaf Eriksson ("Vasa") så skulle man ju säkert kunna utvinna hans DNA från exempelvis en tand. Härstammar du från Gustaf Eriksson? Han bör ju finnas i din 13-15 generation bakåt d v s 1/8192 - 1/32768 av din DNA kommer i så fall från honom.
Själv härstammar jag, så vitt jag vet, inte från honom men däremot från 54,6875 % av hans förfäder i 6:e generationen (35 av 64 förfäder till Gustaf Eriksson).

Visste du förresten om att kung Gustafs farfars farmors farmors far var Ölänning?

Till sist så välkomnar jag verkligen ditt initiativ på att skapa "fröet" till en databas för samtliga SD-föreningar i landet som just tar upp massinvandringens effekter. Det saknas verkligen! Bara att skicka ett mail (du vet ju vem jag är).

 
Ingen bild

Cosmik Debris

26 oktober 2018 03:03

"Nu har vi intervjuat 4 st arbetssökande nyanlända. Visar sig att ingen av dem vill arbeta. Arbetsförmedlingen har tvingat dem att komma hit"

Ingen som vill Sverige väl, vill ha makten är min gissning - om inte ett omfattande repatrieringsprogram påbörjas. Genast!

https://tinyurl.com/ycarodgl
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10156426951342798


 
Ingen bild

Viveka

26 oktober 2018 06:29

Det skulle vara intressant att få veta hur stort belopp satsningen på landets pensionärer (alltså den planerade höjningen totalt inför nästa år om det nu blir någon satsning) jämfört med det man lägger på invandringen (årsvis). Skulle tro att gapet är rätt stort.

 
Ingen bild

Viveka

26 oktober 2018 06:32

Kan du få fram siffran på beloppet man (ev) planerar att höja pensionerna med under 2019 jämfört med beloppet man lägger på invandringen (årsvis)?

Thoralf Alfsson

26 oktober 2018 07:54

Den kostnaden kommer finnas i den budget som övergångsregeringen lägger fram den 15 november.

 
Ingen bild

Demokrat

26 oktober 2018 07:31

Ni som är så duktiga och vet hur allt ska vara. Tycker att företrädare för alla andra partier är mer eller mindre knäppa. I Patrick Reslow har ni väl ändå hittat en företrädare som väl representerar er.

Thoralf Alfsson

26 oktober 2018 07:56

Hur tänkte du nu demokraten? Jag tycker att du inte skall tänka för mycket

 
Ingen bild

Calle

26 oktober 2018 08:44

Denna databas som du som avstängd kommunpolitiker funderar på att ta fram, är ngt som SD riks redan skulle gjort , åtminstone inför senaste valet. Det är sånt som får väljare i kommunerna att förstå vad som pågår.

 
Ingen bild

Ölänningen

26 oktober 2018 09:15

Jag läser din blogg varje dag med VÄL BEHAG!! Med vänlig hälsning, från Öland.

 
Ingen bild

W

26 oktober 2018 11:08

https://samnytt.se/eu-myndighet-ska-fa-direkt-tillgang-till-dina-mejl-beslut-fran-domstol-behovs-inte/
Enligt ett EU-förslag ska alla leverantörer av IT-tjänster i medlemsländerna, utan föregående domstolsprövning i det land som berörs, tvingas lämna ut allt sitt serverinnehåll – inklusive kundernas mejl och webbhistorik – till samtliga myndigheter i EU, centrala såväl som lokala. Det rapporterar Banhofs VD Jon Karlung i en serie tweets och visar hur blanketten för ett sådant medgivande ser ut.

Karlung berättar också att EU i ett andra steg vill damma av ett tidigare förslag om att myndigheters tjänstemän själva ska kunna logga in i IT-leverantörernas system och hämta den information de vill ha om användarna. Det uppdaterade förslaget är dock mer långtgående än det tidigare, då det även innefattar skapandet av en ny jättelik EU-myndighet med filialer i samtliga EU-länder.

Thoralf Alfsson

26 oktober 2018 11:15

Lämna EU!

 
Ingen bild

Lena1

26 oktober 2018 14:26

Mycket påtagligt och för att inte säga skrämmande om vad MSMs underlåtenhet att skydda vår Yttrandefrihetslag(och även FNs deklaration om rättigheter att få ha en åsikt och att även få yttra den). Riktigt skrämmande av ledarsidorna.se.

Public Service försvarar yttrandefriheten selektivt!

 
Ingen bild

Crille

26 oktober 2018 14:35

Du är fantastisk! Jag är en stor beundrare av dig.

 
Ingen bild

Pepparholm

26 oktober 2018 17:57

Jag har i Reklamsidorna.se lärt mig vilken stor maktposition som Professor Ulf Bjereld, tidigare KPMLR, har i den socialdemokratiska ledningen och således i regeringen. Det är skrämmande och okänt för den som endast följer betalmedia. Reklamprofessorns ironiska bild måste nog tas på allvar.

Då är hans bild på Girl Power mycket trevligare och dessutom sann!

https://twitter.com/reklamprofessor?lang=en

 
Ingen bild

Maja Dacke

26 oktober 2018 22:14

Thoralf, som jag skrivit flera gånger förut: Du är bäst! Många inom SD som inte är det avundas dig. Åkessons ansikte var mycket talande/avslöjande när han för några år sedan lyssnade till Kasselstrand. Då visste jag att Gustaf skulle slängas ut ur partiet. Jag såg inte Mattias Karlssons ansikte just då så där kan jag inte säga något.
Men vi vet ju vilka MK har samarbetat med, eller hur? Det fortsätter nog där ...
Ekeroth och Söder är jag förtjust i pga deras raka framföranden - de verkar så äkta. Kent har förstås sina svagheter men ... Och blir beskylld för det som han blivit utsatt för.

Vad som skiljer svenskar från sydligare europeer är bl a att vi blivit fråntagna den naturliga förmågan att organisera oss. Bara se hur lätt det samlas tiotusentals i demonstrationer söder om Östersjön! Inte här uppe. En del är fackliga men oftast spontana. Varför kan inte vi?! Vi låter andra representera oss istället. Hur så? Och då blir det jädrans fel!
Allt sker i Stockholm. Och stockholmare är väl de mest bekväma. Tänk vad som händer i andra huvudstäder i Europa - och inte bara där! Folkmassor! OK, vi är inte heller så många här uppe men ändå.

När det gäller att tänka och känna för dem som kommer efter oss - hur många av de mäktiga har barn? Detta gäller här i landet och ute i världen. Vissa känner vi till såsom Björklunds pojkar - finns de förresten eller är de fantasiprodukter? Man kan nästan tro det. Lööf lär ha småbarn som hon måste flytta till säkrare mark innan den svenska sjunker samman. Har hon förberett för dem? Reinfeldts pojkar har väl redan parkerats för studier over there.
Sedan har vi politikerbarnen som försetts med lukrativa tjänster inom maktsfärerna.

Det finns de på nätet som talar om Harmageddon och vad detta egentligen innebär ... Vilka stryker med och vilka klarar sig? ... ...

Och nu har din blogg, Thoralf, plötsligt blivit Inte säker med varningstriangel och allt!

 
Ingen bild

Lena1

27 oktober 2018 13:01

@Maja Dacke Så bra sammanfattat!

 
Ingen bild

Maja Dacke

27 oktober 2018 14:55

Tack, Lena1, för din komplimang och att du läst min text!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15 16
17
18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards