thoralf

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2018

INVANDRARGÄNG BRÅKADE VID VALSTUGAN

Av Thoralf Alfsson - 30 augusti 2018 06:09

 


Igår eftermiddag kom ett gäng invandrarungdomar till vår valstuga och började käfta med mina partikamrater som var vid valstugan. Det urartade och de sparkade ned vår gatupratare, tog foldrar från ställen och kastade ut på marken, spottade på mina partikamrater och kallade dem för en rad fula saker. Mina partikamrater tvingades ringa efter polis, som snabbt var på plats.


Även ett tack till de moderater som var på plats vid deras valstuga som försökte gå i mellan och förhindra invandrargänget från att angripa våra företrädare.


Det är sorgligt hur dessa 14-16 åringar beter sig. Jag hade problem med några stycken i förra veckan då de också var otrevliga och tog foldrar från våra ställ och kastade ut på marken och spottade och fräste.


Jag undrar om det är föräldrarna som brister i sin uppfostran av sina barn eller om det är precis så här de uppfostrar sina barn. Eller är det skolan som inte klarar av att förklara att vi har demokrati i vårt land. Tyvärr så verkar det finns lärare med starka vänstersympatier som inte är objektiva i sin yrkesroll.


Igår var jag på en debatt/samtal angående klimatet på Stortorget i Kalmar. Det pågår något som kallas för Kalmarsundsveckan. Klimatalarmisten Mattias Goldman var moderator. Det var lite spännande och förväntat att alla representanter skulle visa sig duktiga och presentera alla sina förslag för att minska utsläppen. Det ena förslaget ”värre” än det andra. Givetvis var Miljöpartiet i en klass för sig. Om Miljöpartiet får bestämma kommer det bli stora förändringar och jordbruken kommer försvinna och all mat importeras till Sverige.


Jag sa i debatten att vi inte kan införa en massa nya krav på jordbruket som ökar kostnaderna och försämrar konkurrenssituationen för det svenska jordbruket. Dessutom har Sverige en självförsörjningsgrad när det gäller livsmedel som ligger på ca 50 procent, för ca 50 år sedan låg den på 125 procent. Det vill säga vi exporterade mycket livsmedel. Vi behöver nu höja vår självförsörjningsgrad och då kan vi inte försämra konkurrenssituationen för bönderna.


Jag fick som sagt inga applåder för mitt inlägg i debatten med den publiken/åhörarna men jag hoppas i varje fall att de tänkte efter lite.

 
 
Ingen bild

Lars

30 augusti 2018 07:16

Finns det någon chans att vi får höra dig i mikrofonen före eller efter Jimmie talar?

Thoralf Alfsson

30 augusti 2018 08:06

Nej, det är ett event som ordnas av riksorganisationen med ett pressat tidsschema.

 
Ingen bild

Ludvig

30 augusti 2018 07:18

Vi bör satsa på eget jordbruk i vårt land så mycket som möjligt.

 
Ingen bild

C Andersson

30 augusti 2018 07:19

Marodörerna har fått ett ansikte:

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7032097

 
Ingen bild

SM811

30 augusti 2018 08:11

Man borde ha en videokamera som filmade kontinuerligt så man får
invandrarna på bild.

Sju(k)klöverpolitikerna har nedmonterat Sverige till bottennivå.
Det kommer att ta många år att återställa Sverige till det fina land
det var en gång om det ens går?
Jag anser att det som de har gjort är kriminellt beteende mot det svenska folket.
Mycket bra valmanifest som SD presenterade igår.

Igår debatterade extremistpartiet Mp företrädare Maria Ferm mot Jimmie Åkesson om invandringen. Hon påstod att om man tar hit hela familjen så integreras de lättare i samhället och får ett riktigt jobb. Jimmie påtalade att det var Mp tillsammans med S som har sett till att vi har utanförskapsområden och ni klarar inte av de problem som finns. Era miljardsatsningar har inte hjälp så det måste till en annan politik.
Då kom det från Maria, Utmaningar. Ytterligare en Mp som fattar noll.
SD 2018

 
Ingen bild

Medborgaren

30 augusti 2018 08:31

Nu när SDs valmanifest presenterats råder inget tvivel, SD blir det största partiet och frågan är om det blir över eller under 30%..........
Sen vill vi se "förändring på riktigt" för det är bråttom att rädda vårt vackra o en gång så framgångsrika land!

 
Ingen bild

SM811

30 augusti 2018 08:51

"Om du blir provocerad av fakta så är det något fel på DIG och på DIN ideologi"

Tino Sanandaji kurd-svensk nationalekonom med doktorsexamen
https://folkhemellermangkultur.webnode.se/

 
Ingen bild

S-E Karlsson

30 augusti 2018 09:04

Inget parti tar upp detta med det orättvisa jobbskatteavdraget som är ett hån mot oss pensionärer ,till detta det nya med en extra semestervecka för barnfamiljer ! Är det bara jag som ser ?

 
Ingen bild

Viveka

30 augusti 2018 09:56

När argumenten tryter så tar man till knytnävarna, med de styrandes goda minne!
Måste säga att det var så uppfriskande att höra Jimmie Åkesson bli rent ut sagt förbannad när P3 kränkte honom på ett så fult sätt!
Detta kommer Jimmie att tjäna på, att visa känslor!

 
Ingen bild

Läktarexpert

30 augusti 2018 10:11

Fotografera buset och lägg ut.

 
Ingen bild

Viveka

30 augusti 2018 10:17

Rån i Lund. Så lumpet att ge sig på en gammal kvinna på det här sättet.
Undrar vilka konsekvenser det får för henne, kanske för lång tid framöver.
https://www.sydsvenskan.se/2018-08-29/kvinna-ranad-pa-halsband

 
Janne

Janne

30 augusti 2018 10:32

Jag hörde i dag att det är någon som betalar dom här ligisterna för
att förstöra för SD och andra och att denna någon hör hemma på vänsterkanten,om det är rykten vet jag inte men mönstret går igen i hela landet det ser vi ju.SD 2018

http://Homer

 
Ingen bild

Erik

30 augusti 2018 10:34

Vem mördade mannen i Huskvarna?

 
Ingen bild

Riffi

30 augusti 2018 10:53

Jag skulle vilja hör den sk satiren i programmet mot Jimmie Åkesson någon som har ett klipp?

 
Ingen bild

Kalle

30 augusti 2018 11:38

””Wallström menar att utspelet är mycket allvarligt och att det är bra att det är många som reagerar – ”vi som fortsatt tror på mänskliga rättigheter och demokrati”.””

Menar Utrikesminister Wallström att det inte ingår i de mänskliga rättigheterna eller att man INTE får tycka vad man vill i sverige. Då tycker jag att utrikesministern skall avgå direkt. Det får jag väl tycka??? Vore jag statsminister så skulle jag se till att Wallström avgick direkt med sina odemokratiska uttryck och ta med sig Morgan också. Nu censurerar Youtube allting som går emot sossarna. Någon måste ju rycka i youtubes trådar!!!

Om Jimmie nu är ett s.k intervjuoffer så får han väl också tycka vad han vill som motpol till programledaren. Han skall absolut inte tolerera att bli behandlad på det viset i SR P3.

Stå på dig Jimmie. Vi är många som tycker som du. Det behövs nålstick för att spräcka SR P3 uppblåsta bubbla. Nu har de änstligen fått en pyspunka!!!

 
Ingen bild

Alvar

30 augusti 2018 11:38

Den bästa klimatåtgärden vi kan göra är att sätta stopp för asylinvandring samt att öka återvandring. I dag måste vi importera livsmedel till alla s.k nysvenskar eftersom vårt jordbruk inte kan försörja dessa. Hur tror Miljöpartiet att de livsmedel som behövs för att mätta alla invandrare kommer till Sverige? Jo, de fraktas med lastbil som är den största miljöboven när det gäller utsläpp av koldioxid.

 
Ingen bild

Kalle

30 augusti 2018 11:46

Länken till mitt tidigare inlägg om odemokratiska Wallström.

https://samnytt.se/margot-wallstrom-till-attack-mot-jimmie-akesson-efter-p3-utspelet-demokratin-hotad/

 
Ingen bild

Peter

30 augusti 2018 11:52

Min 12-åriga dotter har valet och politik på skolschemat nu. Lärarinnan som troligen är vänsterbliven tog upp något om demokrati och då var det en hel del av barnen i klassen som ropade "Fuck SD" och att SD inte var demokratiskt. Då är detta en skola med relativ hög etniska svenskar samt medelklass. De bor ofta i villor i närheten och är så långt borta från den verklighet som många andra lever i.

 
Ingen bild

En småländska

30 augusti 2018 12:01

Off topic men rör valet, ang. förtidsröstning på Stadsbiblioteket så ser valförrättarna vilka valsedlar du väljer. Så man måste plocka på sig flera olika för att inte visa vad man tar. SD:s bunt hade dessutom gummiband runt bunten, men inte vänsterns bunt, kanske tillfällighet men .....

 
Ingen bild

Ölandsbonde

30 augusti 2018 12:23

Riffi
Här har du

Ölandsbonde

Onsdag 29 aug 12:11

https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1138312?programid=2024

Morgonpasset i P3 hånar och samtalar med Jimmie Åkesson

Introduktion till Jimmie Åkesson 1.20.36 - 1.26.00
Samtal med Jimmie Åkesson 1.39.05 - 1.59.00
2.09.25 - 2.20.20

 
Ingen bild

Cosmik Debris

30 augusti 2018 12:34

Jimmie Åkesson: "Jag vet inte om jag ens vill tänka på hur det ser ut om 20 år", säger han."

https://tinyurl.com/y7qsybfj
http://www.gp.se/nyheter/sverige/det-g%C3%A5r-f%C3%B6r-sakta-1.7916728

Inte jag heller. Muslimer har förstört vårt land inom max tio år.


 
Ingen bild

Medborgaren

30 augusti 2018 12:39

Nästan alla partier går till val på att öka antalet poliser, det är inte antalet som är problemet utan ge polisen fria tyglar att lösa problemen för vi har trots allt redan många duktiga poliser men som är bakbundna av odugliga politiker som tycker att polisen ska grilla korv med buset och endast ha en dialog med slöddret.....................
Hårdare tag och fängelsestraffet i utlandet är vad vi måste ha!

 
Ingen bild

Stefan A

30 augusti 2018 12:42

Inte omöjligt att de är betalda ligister, precis som
den privata tidskriften Expressen betalar den privata
stiftelsen vänsterextrema Expo att lägga upp register
över Sverigedemokrater, vad är syftet med det? vad
skall dessa listor användas till? mycket obehagligt
och någonting helt nytt i Svensk politik, aldrig hört
talas om tidigare att någon tidning lägger upp register
på ett helt partis företrädare, till på köpet med hjälp
av detta partis värsta motståndare, tyvärr fungerar som
bekant inte media i Sverige för då skulle chefredaktören
för denna tidning få svara på varför, men det får vi aldrig
reda på nu om inte alternativ media tar tag i frågan.
Skulle det vara lika tyst om man lade upp ett register med
t.ex Liberaler eller journalister?

 
Ingen bild

Cosmik Debris

30 augusti 2018 12:53

@Riffi Torsdag 30 aug 10:53

Tidskod= 01:19
https://tinyurl.com/ya8pab92
https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1138312?programid=2024

 
Ingen bild

Niklas R

30 augusti 2018 13:16

@Riffi
SR har programmet upplagt på nätet skulle jag misstänka.

 
Ingen bild

Rolf

30 augusti 2018 13:59

Annie Lööf använder felaktig fakta om barnboenden för att vinna politiska poäng. Annie och hennes blick är kallsint, precis som Reinfeldts. Troligtvis samma störning.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

30 augusti 2018 14:24

Aftonbladet, Expressen, DN, SVT, SR och SvD?

"Ja, Kenneth Bjurström med @miljopartiet - besöksförbud, stöld, snatteri, fängelse, snatteri igen, stöld 2 månader i fängelse, socialbidrag. Minst sex fängelsevistelser!"

https://tinyurl.com/y8utwkwk
https://twitter.com/GS_Praktikanten/status/1035138165554786304

 
Ingen bild

Ölandsbonde

30 augusti 2018 14:56

Varför inte fotografera (för)störarna och lägga upp bilderna. Det kan vara av värde att se vilka man eventuellt träffar på.

 
Ingen bild

Flugsvamp

30 augusti 2018 15:20

Åkesson attackerad med tomater i Falkenberg idag.

 
Ingen bild

Von Kätting

30 augusti 2018 16:52

OT
Vad säger det om ett land där landets valuta
förlorar katastrofalt i värde?

Kronan har under den här "regeringen" tappat 23%
i värde mot dollarn och ungefär samma mot euron.

Det är en stor skandal och olycka för Sverige och
gör alla medborgare fattigare. Alla drabbas och
katastrofen slår extra hårt mot pensionärer.

Detta är ju öppet mål för oppositionen, varför
är det så tyst om detta som gör alla svenskar
så mycket fattigare - tiggarstaven nästa!

 
Ingen bild

E

30 augusti 2018 18:55

Så trist att läsa om det här, men en glädje att andra partier försökte hjälpa. Har dock blivit nojjig ang. Valfusk...förtidsröstade i Mörbylånga kommun och de bara slängde ner mitt kuvert med rösterna+ röstkort i typ en papplåda för kopieringspapper!!! Ska jag "rösta om" på valdagen, eller kan jag lita på att det gått rätt till!!??

Thoralf Alfsson

30 augusti 2018 22:18

Jag skulle faktiskt rösta på valdagen!

 
Ingen bild

Ivar

30 augusti 2018 18:58

Är det några som skulle känna sej kränkta så är det kvinnliga poliser. De har det inte lätt mot invandrargängen, tänk om en Fi, MP eller V-kvinna skulle få ta emot dessa köns-och glåpord sicken uppståndelse det skulle bli. Förutsatt att det sägs av svenska män.

 
Ingen bild

Molle

30 augusti 2018 19:20

Skaffa kamera och bär som ambulansfolk och poliser bär.
Och som sagt innan: lägg ut dem till allmän beskådan på nätet.

Det behövs egen majoritet för SD nu.... ÖVERALLT

 
Ingen bild

Ludvig

31 augusti 2018 17:57

Inte ett ljud i radio eller tv och inte ett ord i tidningen om att det var ett invandrargäng som bråkade vid valstugan, men på denna bloggen får man ju veta sanningen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards