thoralf

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2018

STADSFESTEN 2018

Av Thoralf Alfsson - 11 augusti 2018 23:53

Ganska trött efter tre dagars stadsfest i Kalmar.


Den första överraskningen var att arrangörerna hade placerat oss tillsammans med socialdemokraterna på Storgatan. Vi fick 30 cm lucka mellan partierna. Övriga partier placerades långt ifrån detvå ledande partierna i Kalmar. Socialdemokraternas välkände kommunalråd Johan Persson utsåg för någon månad sedan SD till huvudmotståndare, vilket blev ganska uppmärksammat i media. Läs mitt blogginlägg.


Det överraskade uppenbarligen även Socialdemokraterna som inte riktigt visste hur de skulle uppträdda under torsdagen. Men de fann på råd till fredagen! En tältsida kom upp på deras tält men bara en tältsida mot vårt tält. Stefan Löfven säger att han och socialdemokraterna inte bygger några murar. Nu vet vi hur sant det är!


 

Övre bilden från i torsdag och nedre bilden tagen idag.


Precis som många andra säkert upplever det så har vi och SD ett väldigt stort stöd bland väljarna. Det har vuxit väldigt mycket sedan 2014. Jag hoppas att alla som medverkat under dessa dagar känner samma sak som jag känner.


Men det finns en tråkig sida också. En sida som jag har svårt att acceptera och förhålla mig till. Kalmar har genomgått en enorm förändring sedan 2014 när det gäller antalet invandrare och hur de uppför sig. I synnerhet gäller detta ungdomar i åldern 12-17 år gissar jag. Det är inte bara otrevlig och aggressiva. Dessutom blir de halvtossiga om man kritiserar islam. Ikväll blev det stökigt när vi skulle plocka ned vårt tält vid 19-tiden. Vi hade dock tur att just då kom två patrullerande poliser som vi fick hjälp av och de hade en avkylande effekt på dessa muslimska ungdomar. Någon kanske tror att jag syftar på pojkar men årets stadsfest har nog visat att tjejerna inte är ett dugg bättre, utan snarare snäppet värre.


Tack till alla som har stöttat oss dessa dagar och till alla trevliga samtal under dessa dagar.


Barometern låter idag Johan Persson spy galla över mig och min blogg. Utan att jag får en chans att bemöta det. Minst sagt dålig journalistik. Vem tror ni utsätts för flest angrepp, hot, och skadegörelse av de ledande politikerna i Kalmar.


I Östra Småland har idag Joakim Carlsson ännu en av hans bedrövliga ledare som håller en mycket låg nivå. Givetvis angriper han mig för att jag ställt frågor till en centerpartistisk riksdagskandidat med utländsk bakgrund. Därmed ansluter sig Joakim Carlsson till gruppen naiva och okunniga svenskar. Joakim Carlsson vet inte ett dugg om riksdagskandidaten och hans dubbelliv. Ändå försvarar han till fullo en centerpartist.

 
 
Ingen bild

Cosmik Debris

12 augusti 2018 00:09

”I synnerhet gäller detta ungdomar i åldern 12-17 år gissar jag. Det är inte bara otrevlig och aggressiva. Dessutom blir de halvtossiga om man kritiserar islam.”

Dödshot, mordbränder, rasism, ständiga polisingripanden, narkotika, åldersbedrägerier, stölder, skadegörelse, upplopp, muslimsk extremism, prostitution, asylbedrägerier, misshandel, ekonomisk brottslighet, utpressning, våldtäkt, sexuella trakasserier och MORD

Skrämmande redogörelse om vad som pågår på HBV-hem i Sverige. Ett ljugande muslimskt skäggbarn kostar i ca: 2900 kr per dygn. Handikappade, sjuka, skolbarn och pensionärer betalar för detta gigantiska bedrägeri. Sossar som t.ex Jan Emanuel blir miljonärer på denna vidriga verksamhet. Pensionärer i Skövde får inte ens ett ägg till sin frukost.

Jan Emanuel köper Lamborghini, Harley-Davidsson och lägenheter i 30-miljonersklassen.

Ny supervinst för Jan Emanuel – på flyktingar
https://www.expressen.se/nyheter/ny-supervinst-for-jan-emanuel-pa-flyktingar/

En typisk sosse.

Per Nuder, Björn Rosengren, Göran Persson, Anders Sundström och Margot Wahlström är andra sossar som plundrar och härjar.

Podd 601: HVB-hem - den svenska flyktingvärlden från insidan
https://tinyurl.com/ybcoj79p
http://usapol.blogspot.com/2018/08/podd-601-hvb-hem-den-svenska.html

Ska vi ha fler eller färre HBV-hem?
Ska vi ha fler eller färre muslimer?

 
Ingen bild

Idioti

12 augusti 2018 00:28

Detta var det mest patetiska jag läst. Man hänger alltså för ett skynke för att man vill slippa se Sverigedemokraterna i ståndet bredvid. Detta sker i det politiska parti som Johan Persson är högsta ledare för?!? Det är ett agerande som är lägre än barnstadiet faktiskt. Beröringsskräck? Johan Persson framstår mer och mer som oprofessionell och verkar känna att hans tid snart är ute.

Vad gäller kränkningar och oförskämdheter så bör nog inte Johan Persson uttala sig om det. Jag som medborgare blev uthängd i ett protokoll på hemsidan från en av kommunens nämnder för att jag kritiserat kommunens okunskap om offentlig rätt. Jag fick höra från kommunchef Annette Andersson att “det snackas mycket mellan förvaltningarna. Det blir ju så i en liten stad”. Jag förstod att det var allt annat än i positiva ordalag. Kalmar kommun saknar allt av sans, vett och moral. Fy fan, vilka, i mitt tycke, vidriga fascister som arbetar och styr Kalmar kommun, SD borträknat.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

12 augusti 2018 03:01

”Det vi bevittnar är ett land som är i full färd med att begå nationellt självmord.”

När storebror blir psykiskt sjuk
https://tinyurl.com/y9kxd4zb
https://samtiden.nu/2018/08/nar-storebror-blir-psykiskt-sjuk/

Att ge medborgarskap till muslimer är detsamma som att ge bort politisk makt åt en främmande, aggressiv och fientlig makt. Den främmande och fientliga makten är islam.

Har alla det klart för sig? Har alla verkligen tänkt igenom det? Har alla naiva småtjejer och enfaldiga kvinnor, som vurmar för våldsamma muslimska flyktingar - funderat en enda sekund på det? Har man tänkt igenom vilket samhälle vi får om 300 000 politiskt aktiva muslimer invaderar Sverige de närmaste tre åren? Har man dessutom tänkt på att islam inte kan röstas bort?

Jag tror inte det.

Den som delar ut medborgarskap till muslimer är en landsförrädare.

 
Ingen bild

Ludvig

12 augusti 2018 07:18

Det Joakim Carlsson och Björn Samuelsson skriver i Östra Småland är så dåligt så dom har inte med någon adress hur man kan nå dem. Synd, för annars är Östra Småland en mycket bättre tidning än Barometern.

Thoralf Alfsson

12 augusti 2018 09:15

Jag gissar att du och alla andra kan nå dem på följande mejl

joakim.carlsson@ostran.se
bjorn.samuelsson@ostran.se

 
Ingen bild

SM811

12 augusti 2018 08:27

Otroligt barnsligt beteende men inte 1:a gången sossarna visar detta. Ytterligare ett bevis på att sossarna skulle sitta i sandlådan med hink och spade.

 
Ingen bild

tony1

12 augusti 2018 09:12

hej thoralf hur ska jag göra för att lägga min röst på dig till riksdagsvalet ditt namn hittar jag inte på riksdagsblanketten??

Thoralf Alfsson

12 augusti 2018 09:19

Du kan bara personrösta på mig i riksdagsvalet om du är skriven i Kalmar län eller på Gotland.

Men om du röstar SD i någon annan valkrets och kryssar din favoritkandidat i din valkrets kan det faktiskt i praktiken innebära att chansen blir större för mig att komma in i riksdagen.

Detta beror på de 60 gemensamma namnen som SD har på sina valsedlar.

 
Ingen bild

sverigevän

12 augusti 2018 09:20

@Cosmik Debris
Du glömde nämna Bert Karlsson bland dem som blivet rika på invandringen.

 
Ingen bild

AIK

12 augusti 2018 13:37

Herregud! Är Johan Persson och S vuxna människor? Johan Persson sitter o kastar sand i sandlådan. Han sjunker allt längre ner i dyn. Vem är arrangör? Känns uppgjort.

 
Ingen bild

Mattias R

12 augusti 2018 13:51

@Thoralf
Tack Thoralf för ett trevligt samtal igår.
Uppskattade att prata irl.

 
Ingen bild

Hubert

12 augusti 2018 14:21

Man förvånas över den låga nivån. Hur gammal är Johan Persson? Har läst lite på hans blogg och han framstår som ett barn i sitt skrivsätt, retorik och pajkastning. Måtte Kalmarborna se igenom pampfasonerna och rösta bort honom i september.

 
Ingen bild

Tom

12 augusti 2018 14:32

Ska Johan Persson snacka om att kränka och bete sig lågt??? Alltid tyckt att "hans" kommun har dålig attityd, bemötande och är väldigt arroganta i dom kontakter jag haft med staden då jag pluggade där. Det verkar även gälla politiken. Mycket intriger o käbbel. Storhetsvansinne över hela Kalmar typ.

 
Ingen bild

C Andersson

12 augusti 2018 14:33

Varför hängde ni inte något så ni skymde rosen? Svenska flaggan till exempel.

 
Ingen bild

S

12 augusti 2018 18:53

Så tråkigt att höra att det var bråk runt tältet...övertygelsen i politiken stärks av dessa nyheter. Måste dock säga att med dottern på sista konserten i Fredags var allt lugnt och tryggt.. nästan förvånad över resurserna...Så allt är inte "skit" SD2018

 
Ingen bild

Björn

12 augusti 2018 23:52

Tycker att det bara blir mer och mer spännande att se hur det kommer att gå i valet. Ju mer man ser och hör val propaganda, från framförallt sossarna och moderaterna, dessto mer spännande ska det bli att se hur mycket röster de kommer att få.
Resultatet kommer ju bara att visa hur många iq-befriade och snyltande på välfärden-människor det verkligen finns i landet.
De snyltande, liksom många av invandrarna, anser jag ej vara iq.befriade Snarare tvärtom. De skiter i samhället och skor sig själva. Det stora felet där är samhället som tillåter detta. Och vilka är det som har bidragit till denna utveckling? Jo, Störst ansvar har just sossarna och moderaterna.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards