thoralf

Alla inlägg den 19 oktober 2017

Av Thoralf Alfsson - 19 oktober 2017 22:44

Socialminister Annika Strandhäll (S) anser att dagens prissättning för ett tandläkarbesök är rimlig, där en person som befinner sig illegalt i landet betalar 50 kronor för ett tandläkarbesök, oavsett åtgärd. Samtidigt som en fattigpensionär kan tvingas betala 1000-tals kronor för samma åtgärd vid ett tandläkarbesök.


Det är förbanne mig pinsamt att Annika Strandhäll inte svarar på Christina Östbergs fråga!

 

 

Alla Sveriges pensionärer borde se detta klipp, i synnerhet de pensionärer som röstar på Socialdemokraterna eller något annat parti i 7-klövern.



Kommunalrådet Johan Persson svarar idag på min insändare i Barometern och han är lite irriterad över att jag skrev "pampfasoner". Så här skriver Johan Persson.

  

”Jag skulle givetvis också kunna sänka mig till Alfssons nivå och sätta diverse epitet framför hans namn. Det skulle inte vara särdeles svårt. Jag gör det inte eftersom det sänker nivån på den politiska diskussionen.”

 

Det låter ju väldigt fint! Men bara några meningar senare skriver Johan Persson följande.


”Tvärtom så har SD föreslagit att också klimatfrågorna ska föras till denna nämnd, det är ju vid närmare betraktelse något komiskt eftersom Kalmars största klimatförnekare är just Thoralf Alfsson.”

 

Här blir det kortslutning i hjärnkontoret på Johan Persson. För det första klistrar han epitetet ”Kalmars största klimatförnekare” på mig, trots att han strax innan skrev att han inte skulle använda några epitet.


För det andra hur kan ”Kalmars största klimatförnekare” föreslå att klimatfrågorna skall samlas i en nämnd? Då kan jag väl knappast vara klimatförnekare! Snacka om kortslutning hos Johan Persson 😉



Jag har börjat testa nattfotografering. Jag har inte riktigt rätt utrustning för detta men om mitt intresse utvecklas kanske jag även satsar på rätt utrustning. De nya kamerorna har helt nya möjligheter när det gäller ljuskänslighet.


 


Ljuset vid horisonten är Kalmar.


PS


Se Björn Söders anförande angående 50-kronor för personer som vistas illegalt i Sverige. Skammens dag i riksdagen.


Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards