thoralf

Alla inlägg den 14 oktober 2017

Av Thoralf Alfsson - 14 oktober 2017 19:42

Varför ljuger socialdemokratiska politiker så ofta? I synnerhet om pensionärsskatten men även om sina egna skattehöjningar och avgiftshöjningar. Ju högre upp de kommit i karriären desto värre tycks lögnerna vara!


Läste idag en insändare från Matilda Wärenfalk, tydligen socialdemokratiskt oppositionsråd i Mörbylånga kommun. Hennes näsa borde ha växt åtskilliga centimetrar när hon skrev insändaren. Jag undrar om dessa socialdemokrater hittar på dessa lögner själva eller om lögnerna produceras på Sveavägen och sedan distribueras ut till okunniga lokalpolitiker som snällt och utan eget tänkande använder lögnerna.


”Medan S vill investera i samhällsbygget för att stärka den svenska modellen vill SD sänka skatten, allra mest för de som tjänar bäst. Däremot vill de ha kvar den orättvisa pensionärsskatten.”

 

Ovanstående är ett av många exempel på de lögner som Matilda Wärenfalk lyckats med i sin insändare till Ölandsbladet. Frågan är om inte jag och mina ”fotsoldater” borde granska denna lögnaktiga socialdemokrat lite i sömmarna.


Jag hoppas att SD-politiker på Öland så snart som möjligt skickar in ett genmäle. Jag skall i varje fall kontakta vår politiska sekreterare för Skatteutskottet i riksdagen och be dem ta fram en lista och länkar på alla de gånger som Socialdemokraterna röstat emot en sänkning eller borttagande av pensionärsskatten sedan 2010!


En sak är i varje fall säker! Jag kommer också ta fram en folder med inriktning på Mörbylånga kommun som skall tryckas upp i 5 000 exemplar och som skall delas ut i Mörbylånga kommun. Där skall jag presentera fakta om pensionärsskatten och den verkliga utvecklingen i Mörbylånga kommun. Min trehjulingen skall få gå några mil i Färjestaden, Mörbylånga med omgivningar innan den får vintervila inför valåret. Matilda Wärnfalk skall få flera foldrar i sin brevlåda ;-)


PS

Vill du stödja tryckkostnaden för denna 4-sidiga folder hittar du uppgifterna för Swish och konto i högermarginalen.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards