thoralf

Alla inlägg den 10 oktober 2016

Av Thoralf Alfsson - 10 oktober 2016 23:38

Jag har idag kontaktats av PR och pressansvarig på IKEA och han har gett en förklaring till varför min blogg är blockerad. Vi har en dialog om riktigheten i detta just nu.


Uppenbarligen är man tagna på sängen av den uppståndelse/drev och att så många har kontaktat IKEA under de senaste dagarna med anledning av att min blogg är blockerad. Ett litet citat från ett mejl från IKEA.

 

”Om du hade velat, så skulle jag uppskatta om du hade kunnat stilla det drev som dragits igång på din blogg.”

 

Jag har svarat IKEA att jag skall skriva ett blogginlägg för att lugna känslorna och att jag hoppas på en positiv dialog med ansvariga på IKEA. Jag hoppas att mina läsare och följare taggar ner. Jag återkommer i ett blogginlägg med hur dialogen med IKEA utvecklar sig och önskar att inga mer mejl skickas eller telefonsamtal  rings till IKEA.


Det gynnar framförallt mig och min blogg i den pågående dialogen som jag hoppas leder till att blockeringen av min blogg plockas bort.


PS


Min blogg är även blockerad på IKEA i Lissabon.

Av Thoralf Alfsson - 10 oktober 2016 13:03

Den asylsökande 54-årige mannen från Syrien som den 28 mars knivmördade sin fru i Silverdalen åtalades vid Kalmar tingsrätt i fredags.


”H J har den 28 mars 2016 i Silverdalen, Hultsfreds kommun uppsåtligen dödat F K genom att med kniv, minst två gånger hugga/sticka och skära henne i halsen, vilket medfört att F K orsakats skada på halspulsådern och att hon fått luftstrupen avskuren med åtföljande yttre förblödning, kvävning och mjukdelsobstruktion av luftvägarna.”

  

Jag förutsätter att åklagaren yrkar på utvisning av mannen och därmed inte tar någon hänsyn till att han har barn. Det bästa vore om han också fick avtjäna sitt fängelsestraff i hemlandet eller liknande.



Yxmannen i Orrefors har dömts till skyddstillsyn med särskild föreskrift om att underkasta sig psykiatrisk vård. Den 47-årie mannen är enligt namnet svensk.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards