thoralf

Alla inlägg den 28 oktober 2016

Av Thoralf Alfsson - 28 oktober 2016 00:34

Såg att kommunen haft möte i Påryd om de nya modulhusen för flyktingar. Det var uppenbarligen ett hetsigt möte. Kommunalrådet Johan Persson (S) var på plats med hela sin integrationsstab.


När jag läser Barometerns artikel reagerar jag på flera svar från kommunens tjänstemän. Enligt artikeln är det ”svenska medborgare med uppehållstillstånd” som skall bo i dessa modulhus. Skall man tolka det som att Migrationsverket nu delar ut både permanenta uppehållstillstånd och medborgarskap samtidigt. Är det det som kallas för en effektiv organisation? Jag trodde i min enfald att det i varje fall tog minst fyra år innan någon med PUT kunde få ett svenskt medborgarskap!


”De svar som levererades av kommunalrådet Johan Persson (S) och flyktingsamordnare Lars-Ove Angré köpte inte de protesterande. Men när diskussionen var nära att spåra ur och Johan Persson uppmanades att bygga flyktingbostäder på sin egen tomt, då reagerade de övriga mötesdeltagarna.”


Som vanligt raljerade Johan Persson när han fick mothugg.


”Jag bor nära flyktingförläggningen i Kolboda, jag har aldrig haft några som helst problem med flyktingarna. ”

 

Vad är nära? Är det att bo granne med flyktingförläggningen? Nej, Johan Persson bor ca 4 km från flyktingförläggningen. Inte ens vid den väg som går till flyktingförläggningen.

Johan Persson har säkert inte hört talas om de bråk som varit vid flyktingförläggningen. Gruppvåldtäkten i Kolboda är nog också okänd, trots att polisen håller på med en förundersökning och det skrivs mycket om våldtäkten. Ännu finns ingen misstänkt enligt polisen.


http://24kalmar.se/2016/07/25/tre-okanda-man-jagas-efter-gruppvaldtakten-i-kolboda/


http://www.barometern.se/kalmar/tva-personer-dodshotade-i-kolboda/


PS

Del 2 om TBC kommer så snart jag får tid att skriva blogginlägget. Sverigedemokraterna har Kommun och Landstingskonferens i Västerås de kommande dagarna. Vi får se vad jag hinner med på bloggen under dessa dagar.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards