thoralf

Alla inlägg den 14 oktober 2016

Av Thoralf Alfsson - 14 oktober 2016 10:20

För ca en vecka sedan fick jag information om att min blogg var blockerad på IKEA-varuhus och deras öppna WiFi för kunder. Jag testade det själv på varuhuset i Kalmar och fick det då  bekräftat och dessutom veta att min blogg var kategoriserad som ”porr o sex”. Efter att jag skrivit om detta på min blogg och det uppmärksammades i sociala medier följde något som ansvariga på IKEA kallade för ett drev mot IKEA.


I måndags kontaktades jag av pressansvarig för Sverige på IKEA och vi började en dialog om min blogg och orsakerna till blockering. Enligt min mening var argumenten från IKEA tvivelaktiga.


Under tisdagen fick jag också en märklig kommentar i bloggen från ”centerpartist” som gjorde mig mycket fundersam över hur blockeringen kommit till och kommentaren antyda att han var initierad.


Igår (torsdag) fick jag först ett mejl och sedan ett telefonsamtal från pressansvarig i Sverige att min blogg inte längre var blockerad på IKEA-varuhus men att det kunde dröja någon dag innan det slår igenom på alla varuhus world wide.

 

Jag vill tacka alla mina läsare som gjorde IKEA uppmärksam på den felaktiga blockeringen av min blogg! Att få ett jätteföretag som IKEA att ändra beslutet kan bara betraktas som en stor seger!


Det var ett besked från IKEA som gjorde att min födelsedag igår blev än trevligare att fira med en middag i trevligt sällskap i Malaga.


 


PS


Vore bra om mina läsare kunde kolla om min blogg fungerar på IKEA:s varuhus runt om i landet och i utlandet. Skriv en kommentar eller skicka ett mejl till mig.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards