thoralf

Alla inlägg den 4 oktober 2016

Av Thoralf Alfsson - 4 oktober 2016 23:36

Förstår inte Cecilia Hagen vad hon själv skriver? Förstår inte Tomas Mattsson vad han som ansvarig utgivare publicerat i Expressen. Måste faktiskt ställa den frågan efter att jag läst en artikel i SvD som tar upp Cecilia Hagens mycket obehagliga och i mina ögon helt sjuka krönika i Expressen.


http://www.svd.se/cecilia-hagen-de-missforstar-mig-med-flit


”Sverigedemokraten Thoralf Alfsson har uppgett att han uppfattar din text som ett hot, vad säger du om det?

– Du måste skoja. Det kan inte vara möjligt. Det tror jag inte på en sekund. Jag kan inte tänka mig att en enda människa kan känna sig hotad av just mig.

 

Varför tror du att så många har uppfattat texten på det här sättet?

– Jag kanske är korkad, så jag får svara som Jimmie Åkesson brukar göra: Jag vet inte, jag har ingen riktig koll.”

 

 

Nej, Cecilia Hagen, det går inte att missförstå ditt budskap i den krönikan.

 

Efter allt jag utsatts för som ofredande, skadegörelse, olaga hot, dödshot, misshandel och nyligen en sprängning utanför min lägenhet. Då går det inte annat än uppfatta din krönika som ett dödshot och som ren uppvigling till brott och stämpling till mord. Det är faktiskt det som du sysslar med i din krönika. Du borde vara fullt medveten om att det finns människor ute i samhället som kan ta din uppmaning i krönikan på fullt allvar och försöka utföra det du syftar på i krönikan.


Begriper du inte det så är du sannolikt korkad! Men det befriar dig ändå inte från den text du skrivit och som uppenbarligen en lika korkad ansvarig utgivare för Expressen publicerat.

 

Anledningen till att SvD ställer frågor till Cecilia Hagen och skriver ovanstående artikel är uppenbarligen den debattartikel som ikväll publicerats på SvD Debatt, underskriven av ett stort antal personer. De skriver bland annat följande.


”Cecilia Hagens text – som likställer människor med djur och uttrycker en önskan om att ta livet av dem – är något av det grövsta vi läst i etablerad svensk press.”

 

http://www.svd.se/djupt-oroande-nar-manniskor-kallas-rattor/om/debatt


De som skrivet under debattartikeln är följande personer.

Annika Borg, teologie doktor, präst och skribent

Edward Blom, gastronom och kulturhistoriker

Henrik Brändén, biolog, vetenskapsjournalist

Mikael Carleheden, lektor i sociologi

Emma Engdahl, docent i sociologi och författare

Ann Heberlein, lektor i etik och författare

Jakob Heidbrink, docent i civilrätt

Carina Hägg, senior adviser

Pontus Kyander, skribent

Sara Mohammad, debattör, människorättsaktivist

Paulina Neuding, jurist, skribent

Jenny Sonesson, socionom, debattör

Fredrik Ekelund, författare

Per-Axel Janzon, journalist

Bo Isenberg, docent i sociologi


Frågan är nu om landets övriga journalister vågar ta bladet från munnen och ställa frågor till Cecilia Hagen och Tomas Mattsson på Expressen. Jag betvivlar faktiskt det.


Precis som jag skrev i mitt blogginlägg i torsdags kommer jag lämna in en polisanmälan mot både Cecilia Hagen och Tomas Mattsson. Jag håller på att färdigställa polisanmälan tillsammans med en jurist och den lämnas in så snart vi fått ihop alla texter, hänvisningar och lagparagrafer.



Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards