Det är intressant och roande att läsa alla analyser och bortförklaringar till att alla partier i 7-klövern blev förlorare i valet och att den stora vinnaren blev Sverigedemokraterna. Den ena förklaringen mer bisarr än den andra och alla försöker få in sin personliga vinkel/förklaring som skall passa den egna agendan. Den senaste i raden att undvika elefanten i rummet är Göran Persson.
Till och med muslimska företrädare ger sig in på att tolka valresultatet men de har givetvis ingen självkritik att komma med utan det är bara beskyllningar om islamofobi. Men i deras fall hade jag inte förväntat mig något annat.
Den stora frågan är dock om media och 7-klöverns politiker kommer fortsätta att blunda för elefanten i rummet. Idag kan man läsa att Danmark kommer strama upp sina asylregler och inte ge PUT i samma utsträckning längre. I Tyskland och Österrike höjs röster för att begränsa antalet asylsökande. Det samma lär gälla i en rad andra länder där nationalistiska partier gått framåt i valen. Vad kommer hända i Frankrike efter Le Pens framgångar?
Finns det någon toppolitiker inom 7-klövern i Sverige som vågar ta steget och ropa att kejsaren är naken? Nej, jag tror inte det.
Finns det någon ledande person inom näringslivet som vågar ta bladet från munnen? Nej, jag tror inte det.
Finns det någon ledande person inom medievärlden som vågar trotsa sina politiskt korrekta kollegor genom att skriva om elefanten i rummet? Nej, jag tror inte det.
Jag tror inte det finns någon inom 7-klövern, näringslivet eller media som har den kraften och kuraget att gå emot hela etablissemanget! Tyvärr är det nog så illa ställt i Sverige.
Jag tror hela Europa tittar på Sverige med förundran och undrar vilka syltryggar det är som styr landet. Samtidigt som de förnöjt låter alla islamister söka asyl i Sverige. Det förlovade landet där alla människors lika värde är viktigare än något annat. Banditer, mördare, krigsförbrytare och terrorister hälsas alla välkomna till det förlovade landet i norr. Där den egna befolkningen betalar enorma summor för att koloniseringen av det egna landet skall kunna fortgå.
Som dessutom förnekar sin egen religion och välkomnar islamiseringen i religionsfrihetens goda namn. Där kyrkobyggnader i en allt snabbare takt omvandlas till moskéer och Svenska kyrkan anställer imamer.
När skall galenskapen ta slut?
Hulda mk1
22 september 2014 08:57
En av Aftonbladets många SD-hatare, Andres Lindberg skriver idag i samma ämne och givetvis täcker hans skygglappar den berömda "elefanten". Artikeln går att Facebook-kommentera.
Ojoj, vad han får mothugg!
Men jag tror att Göran Persson och andra liknande elefantblinda har en liten poäng. Ett antal pensionärer och landsbygdsbor har säkert röstat på SD pga. låga pensioner och landsbygdens avfolkning.
Men de allra flesta är givetvis förtvivlade över hur invandringen sköts och de kostnader och samhällsförändringar det innebär.
Pensionisten
22 september 2014 10:03
Har ibland undrat om FR har konverterat till islam eller att han inte hade råd att betala kyrkoskatt. Alliansen och stackars regeringsbildaren har försatt sig i en situation dom kommer att ångra.
Eftersom SD i alla sammanhang ska uteslutas så tycker jag att SD ska se till att vi får omval. Det kan ju inte bli rörigare än det är nu. SD är demokratiskt valt parti och för att påvisa denna demokrati så ordna till ett OMVAL. Nu kommer väl något av småpartierna i Alliansen rösta emot SD för kullkasta omval.
Ingen av dom som styrt vårt land har inte tänkt tanken varför SD snart är näst största parti i Riksdagen.
AWSvensson
22 september 2014 10:23
En enda sak kan få svenska folket att vakna, när den egna plånboken utsätts för attack och man ser ett klart samband mellan den egna ekonomiska situationen o massinvandringen. När fastighetsskatten höjs ,bensinen blir dyrare ,ja hus o bilar är de som får betala priset , här är tvångsmedlen från staten så pass starka så man tvingas betala.
Calle
22 september 2014 10:29
@ Thoralf
Instämmer till fullo. Ser det inte som omöjligt att våra grannländer framledes kommer att införa pass och visumstvång för alla svenska medborgare, pga. dessa nya medborgares " meriter", som du beskriver i fetstil. Tycker det vore bra, vore en knäpp på näsan för PK-etablissemanget.Är nog bara omvärldens politikers och medias kritik som kan förändra Sverige.
Stefan
22 september 2014 10:45
Det är ju sunt att länder i vår närhet stramar upp sin asylpolitik. Baksidan av det blir ju att då kommer Sveriges asylpolitik i jämförelse te sig ännu liberalare och frikostigare vilket förmodligen kommer att få fler asylsökande att komma hit i stället för till våra grannländer. Detta utan att Sverige förändrat sin politk... När Löfven förhandlat med MP om regeringsbildningen och med V, C, FP om budgeten så lär asylpolitiken bli ännu liberalare. Jag menar ska S få MP att acceptera att kärnkraften inte avvecklas och få V att acceptera att vinster i välfärden inte förbjuds så lär de kräva något i utbyte. Liberalare asylpolitik lär ju gå hem även hos C och FP i utbyte mot eftergifter från deras sida.
Christer
22 september 2014 10:53
Tack Affe! Ett av dina bästa inlägg någonsin! Jag är nybliven pensionär, boende utanför storstäderna. Kommer från S och Lo, har haft fackliga uppdrag i 30 år. Jag röstade SD delvis för att ni värnar pensionärerna, men det är sekundärt. Huvudskälet till mitt ställningstagande är naturligtvis den kolossala invandringen. SD kommer att växa så länge utanförskapet växer. När invandringen strypts med 90%, och bilbränder och stenkastning på utryckningsfordon upphört, först då kommer stödet till SD att minska. Vilken ledande PK politiker blir först med den analysen. Ja vem blir först med att upptäcka elefanten.
Lärare
22 september 2014 10:59
Är övertygad om att omvärldens alla kommentarer, om det extrema Sverige så småningom ger resultat. Synd att så mycket hinner raseras innan PK-iterna här vaknar, eller rättare sagt vågar inse vart detta vansinne leder.
OM SD är ett rasistiskt parti, vad är då Norge, Danmark och Finland? Är de hemska rasister och fascister kanske t o m nazister? Ja, vad anser etablissemanget om våra grannländer?
Vi Sverigevänner, anser att deras politik är helt enkelt sunt förnuft!
Vi får hoppas att Jimmie orkar köra vidare, trots all denna felaktiga skräckpropaganda som fortfarande sprids om SD.
Ett nyval vore nog inte helt fel, bara vänta och se ifall sjuklövern tar sitt förnuft till fånga och börjar förhandla med SD. I annat fall blir vi ännu mer taggade med att upplysa svenska folket och SD kommer nå skyhöga siffror i ett nyval!
Sanningen kommer segra till slut, även om det tar lite tid.
Göta
22 september 2014 11:26
ÖRFIL TILL STOCKHOLMSETABLISSEMANGET
Jag hörde inte Göran Persson i Agenda, men enligt Fria Tider ska han till stor del ha lagt skulden på Stockholmsetablissemanget till att SD gick så starkt framåt:
"Anledningen till att Sverigedemokraterna går så starkt framåt är att "Stockholmsetablissemanget" har övergivit resten av landet. Det hävdade den tidigare S-ledaren Göran Persson i en intervju i SVT:s Agenda på söndagskvällen. 'Nu har vi fått en riktigt tydlig varningssignal. En riktig örfil till Stockholmsetablissemanget', sade Göran Persson apropå SD:s stora framgångar i riksdagsvalet."
http://www.friatider.se/g-ran-persson-skyller-sd-framg-ngar-p-stockholm
Jag tycker Göran Persson har rätt i detta. Enligt Valmyndighetens sluträkning fick vänsternissarna i MP och FI inte mindre än 18,33 procent tillsammans i Stockholm! (MP=11,15 och FI=7,18). Ingenstans i hela Sverige fick dessa två fjantpartier så höga siffror, och väldigt många av deras väljare återfinner man tillsammans med V-väljare och de rödaste S-väljarna hos dagstidningarna och i Radio/TV-husen i Stockholm. Därifrån sprider dessa PK-medier sin Sverigefientliga dynga över hela landet och har till nu lyckats få en alldeles för stor del av väljarna att låta 7-klövern fortsätta sin vansinniga massinvandringspolitik.
http://www.val.se/val/val2014/slutresultat/R/rike/index.html
StoppaVansinnetNU
22 september 2014 11:30
En fråga man kan ställa sig är, tror de verkligen själva på sina löjliga "analyser"? Tyvärr verkar det som om de flesta gör det. De har skattebetalda jobb med hög lön, de bor i sina etniskt rena isolat, de saknar totalt kontakt med verkligheten. När SD fördubblas igen nästa val, vad kommer de att säga då?
Onkel Sven
22 september 2014 11:32
" Det förlorade landet i norr" !
Hasse
22 september 2014 12:24
Om 12% av väljarkåren hjälps åt att ifrågasätta vänstermedierna och politikerna så fort tillfälle ges så kanske någon i dessa grupper kan vakna upp och tänka till.
Ifrågasätt och påpeka så fort vi tycket eller ser något som vi anser oseriöst, använd kommentatorsfält och insändare så fort tillfälle ges. Det är inte lätt att få igenom en kommentar eller insändare som inte är PP-riktigvi för vi måste veta att Sverige har nog Europas sämsta journalister och släpper ogärna in kritiska insändare/kommentarer. Men på sikt tror jag varken media eller politiker kan bromsa en lavin som kommit i rullning det ska de vara väldigt medvetna om. 13% kräver respekt!
Lars Rosén pol sek KALMAR
22 september 2014 12:43
Det var en annan som också lämnade det sjunkande skepppet: Kapten ynkrygg på Costa Concordia. Visst finns det likheter med en fd statsminister.
Cavatus
22 september 2014 13:23
Thoralf! Även om någon etablerad vågar nämna elefanten i rummet så förpassas denne direkt till det utanförskap som t ex Arnstberg och liknande skribenter idag är placerat i.
Dessutom är dessa etablerade måna om att behålla sin försörjning, så av just detta skäl törs de inte sticka ut hakan. Nyheter Idag (Chang Frick) skulle visst låta publicera listor från tiden på Politisk Inkorrekt, listor som innehåller pk-folk som skrivit för eller tipsat PI om saker.
Det kommer att bli en mycket spännande period att höra dessa pk-iter urskulda sig när de själva hamnar i avskummets hörn.
Tomas Olsson
22 september 2014 13:23
Jag kan se det framför mig; Sverige det mångkulturella lyckoriket,öppenheten och humanitetens högborg som isoleras allt mer. Likt ett skandinaviskt Nordkorea fortsätter vi anrika godhet trots att omvärlden säger, "stop! Stop! Är det inte viktigare att föda era barn?". Men våra goda ledare och upphöjda politiker med Statsministern som vägledare ger vi oss ut på ett gungfly av lögner och inbillade sanningar.
OH
22 september 2014 13:47
MP och Fi drygt 18% i Stockholm. Enligt en Stockholmspolitiker var det väl på landsbygden det dumma folket bor. Eller?
Gubben o Gumman
22 september 2014 14:02
Hasse du är på rätt spår, men då måste det finnas en stor stab, som håller reda på tex SVT68/TV4 , och omskriver manipulationen, som pågår där dygnet runt året om.
I helgen stod Jesper "Myspys" i TV4 tex , och sa att Jimmie Åkesson spelat bort 500000kr, har SD anmält det, förtal (skapa ringaktning för någon) ?
Du hinner inte titta en timma förrän något åt det hållet dyker upp, eller multikultipro / järnrör etc .
Det är bla därför SD "bara" ökar med 1,75%/år.
Svenne E Bananär grymt hjärntvättad, bara att lyssna
på alla clowners bortförklaringar till SD:s framgångar.
"Elefantblindhet" bör väl för övrigt snart klassa som folksjukdom ?
Hela Europa skrattar åt Sverige, "Alla lika värde blablabla bla"
Vänta bara tills onkel Sam släpper lös sitt krutförråd då blir det IS-kö på migtationsverket
Med denna årliga ökning på 1,75%/år för SD, så tar det 25 år innan SD har 51%, då finns ingen välfärd kvar ändå ,så då kan det spela kvitta.
Dessutom går S o M hellre ihop än erkänner att Sveriges migrationspolitik är abnorm, blir man är överbevisad avgår man bara, och lever gott på skatteslavarna livet ut, Fredde vinkar.....
Ett nyval är det enda rätta, om man skall ta ansvar för Sverige .
Ansvar är ett av Sveriges mest missbrukade ord just nu för övrigt.
Gör man inte det tar man ansvar för att Europas största invandring till ett land kan fortsätta i 4 år till minst.
En intressant fråga där för partiledningen borde vara hur många som la sin röst på SD i brist på alternativ, sedan har väl inte kul-spelet gjort saken direkt bättre, alla som vet vad spelmissbruk är kombinerat med beloppen, vet vad klockan är slagen.
Vänta bara tills det drevet drar igång på allvar
Då blir det riktigt svettigt för Åkesson, vilken annan partiledare som helst hade fått gå, eller avgått, vi har nog inte sett slutet på den storyn riktigt än
Lika bra att låta det svida till nu med ett nyval ,i första hand för storfinansen ,som har händerna i kalsongerna på globalisterna , dags för en liten "örfil" kanske?, "Ko-Örjan" vinkar i sin värld ....
Sätt den Sverigevänliga torpeden där den gör som mest skada i storfinansens flaggskepp " Absurdia Golddigger"
Hur SD gör spelar egentligen ingen roll, kommande media-strategi kommer i 4 år sannolikt att vara att SD distabilliserar Sverige.
Detta kommer antingen om SD löser ut nyval eller inte ,det räcker med att partiet röstar ned regeringen i någon meningslös fråga ,typ om rennäringen skall få fri hostmedicin ,eller liknande, då drar detta igång
Det blir samma drev hur eller hur i 4 år, till sist tror Svenne på det
"Pull the trigger" eller tig i "församlingen", syltryggar har Sverige nog av redan
Gubben o Gumman skriver som Sverigevänliga journalister utan koppling till Thor-alf Alfsson ,eller SD centralt, ej heller till Inte rasist men.... potträningen börjar funka rätt bra nu
RobertSt
22 september 2014 14:34
"När kommer detta att ta slut?"
Jo när Sveriges skattkista gapar tom och våra långivare drar öronen åt sig. Då är det emellertid försent... Men men...
Lassekolja
22 september 2014 15:06
Återigen ett ytterst minst sagt verklighetsanknutet inlägg av "vår" Thoralf! Du avslutar med frågan "När skall galenskapen ta slut?" Jag vågar påstå att kommer inte att ta slut! Inte förrän tillräckligt många väljare inte längre går att lura, d.v.s när den krackelerande välfärden s.a.s nyper väljarna i skinnet tillräckligt hårt för att dessa vaknar och tvingas inse att det är något som inte stämmer här och därmed ger SD egen majoritet!
Jag trodde faktiskt att Göran Persson, i Agenda, hade fått en snilleblixt men "icke sa Nicke", han hade samma tröttsamma förklaring, som alla andra "elefantuppfödare", till SD´s framgångar. Tänk att det kan vara en så omöjlig tanke att 13% helt enkelt gillar SD´s politik tillräckligt för att ge SD sin röst.
Nu hoppas jag och jag tror faktiskt att vi kan lita på att Jimmie är tillräckligt ödmjuk inför 7-klövern´s provokationer, att han (=SD) inte utlöser extraval ("nyval"), detta för att visa 7:an och hela medieetablissemanget att vi/Jimmie/SD, för Sveriges bästa, STÅR ÖVER ALLA FRESTELSER ATT "SKAPA KAOS", just för att INTE GE MEDIA MÖJLIGHETEN ATT BESKYLLA SD FÖR OMOGNAD! Detta är, menar iaf jag, viktigare än prestige och att "visa vad som är möjligt"!
Under kommande mandatperiod blir det ännu viktigare än tidigare att informera svenska folket/väljarna, vad SD företar sig i Riksdagen. Jag menar att väljarna skall vara betydligt bättre medvetna om detta inför valet 2018, förmodligen Moder Svea´s allra sista chans att överleva!
SD 2018 !!!
http://www.status.st
Maja Dacke
22 september 2014 15:13
RobertSt, våra långivare behöver inte dra öronen åt sig - de har fått landet i pant ... Billigt eller gratis vänder de redan upp och ner på delar av landet - läs skiffer, metaller etc.
Och vad tror du inte att de tjänar på att ha fri passage för materiel o d från Norge. Sverige är ett land utan invånare för dem - a bunch of idiots ...
Jag är - nästan - villig att hålla med. Ligger förresten inte Stockholm väldigt strategiskt bra till för ...
Thoralf, salta bad är bra för kroppen, men se upp för det som ev simmar omkring! Ha det gott med andra ord! Gäller även alla andra i tråden.
En tjock med bröd tack
22 september 2014 15:14
Lasse Kolja : Ja det är många elefantskötare som har bråda förhandlingsdagar för att få ihop en jättecirkus
Gubben o Gumman
22 september 2014 15:25
Maja Dacke : Det enda Alfsson måste se upp med i poolen är David Baas i en miniubåt "Hunley 2 ", hajjar gillar inte klor så väldigt mycket
LSW14
22 september 2014 15:50
@Gubben o Gumman 14:02.
I ditt inlägg anklagar du inledningsvis Jesper på TV4 för att ha skapat ringaktning för Jimmie Åkesson, detta pga ett påstående om att JÅ spelat bort 500 tkr [1]. Så långt allt väl! Men, några stycken längre ned undrar du om JÅ ska kunna sitta kvar som partiledare pga sitt spelmissbruk[2]!
Förmodligen är jag bara trög, men jag får inte ihop ditt resonemang. Antingen har väl Jesper rätt och då bör inte JÅ sitta kvar som partiledare, enl dig? Varför då göra en anmälan?
Alternativet är att denne Jesper bara pratar strunt (vilket jag hävdar), då är det väl bara för JÅ att gå vidare, eller?
- [1] Min uppfattning är att de omtalade 500 tkr = omsättningen på spelandet, inte vad som spelats bort. Nån som vet? För övrigt kan han mycket väl ha tjänat en rejäl hacka, en förlust är inte självklar, lika lite som storkovan iofs.
- [2] Har du några som helst belägg för att JÅ lider av ett spelmissbruk? Eller är det bara ett ogrundat påstånde från Jesper som du väljer att surfad vidare på?
Vad är det du vill ha sagt?
Göta
22 september 2014 15:58
I flera kommentarer här önskas nyval, men jag tror det är bättre att vänta minst ett år eller två. Det blir säkert många tillfällen under den här mandatperioden när "enigheten" i den rödgrönlila röran spricker så långt isär att endast nyval återstår.
Många har nu röstat rött för att de tror på budskapet att mer bidrag av "allt till alla" kommer att trollar fram massor av jobb samt nöjda och lugna människor även bland alla dem som inte har jobbkompetens. Så blir det givetvis inte. Eftersom den okontrollerade massinvandringen stadigt ökar, kommer också problemen att öka till svindlande höjder.
Vänta ett tag! Ge de trögfattade väljare, som inte röstade på SD nu, en chans att inse de rätta sammanhangen och orsakerna till att det inte alls blir bättre med Löfven-röran än med Reinfeldt-röran!
Lotta
22 september 2014 18:08
Läste i en av kvällsblaskorna att Reinfeldt spås bli nästa generalsekreterare i FN efter Ban Ki Mon. Bäva månde världens folk.
Stefan K
22 september 2014 18:44
Jag håller inte riktigt med dig Thoralf.
Givetvis vill ingen, eller rättare sagt vågar, ta första steget, men jag tror det pyser och jäser lite varstans. Fortsätter asyl- och anhöriginvandringen på samma nivåer som nu, eller t.o.m ökar, lär problemen växa sig så stora att de inte längre går att lösa.
Säg det parti som vill ha ansvaret när allt rasar och säg den politiker som då vågar tala om för skattebetalarna att detta uteslutande berodde på att man valde att föra denna politik enbart i syfte att straffa SD och deras väljare.
I europeiskt land efter land börjar man nu komma till insikt, men i Sverige fortsätter 7-klövern och media med sin kamp mot SD och sina förklaringar om att samtliga europeiska länder går högerextrema krafter till mötes.
När välfärden rasat ihop, företagen flytt landet p.g.a höga kostnader, förortskravallerna eskalerat, lagar & regler anpassats allt mer efter muslimsk agenda och Sverige utpekats som bas för internationella terrorgrupper, då om inte förr lär både politiker och journalister vakna på morgonen och fundera över VARFÖR?
När en tidning som The New York Times förundras över Sveriges asylpolitik, så ger det större eko i världen än Aftonbladets/Expressens och någon liten lokaltidnings pinsamma agenda.
http://www.nytimes.com/2014/09/21/opinion/sunday/syrian-refugees-nordic-dilemma.html?_r=0
http://petterssonsblogg.se
Thoralf Alfsson
22 september 2014 21:06
Stefan K
Mitt tidsperspektiv i blogginlägget är betydligt kortare.
Mitt tidsperspektiv sträcker sig max ett år framåt i tiden. Händer det inget inom ett år hoppas jag på ett extra val till riksdagen.
Då kanske jag finns med på en riksdagslista tillsammans med gustav Kasselstrand ;-)
Pensionisten
22 september 2014 19:39
Pensionär, som röstade på SD, spelade Triss för 30000:- skulle väl sitta fint i pressen. Pensionären köpte 2 st Trisslotter och vann fler lotter och ännu fler lotter. Han skrapade o skrapade men till slut vände turen och pensionären vann bara 60:- på sista lotten. Pensionären hade satsat 60:- och omsatt 30000:-. Spelberoende??? Nej!
Synonymen
22 september 2014 19:53
Fortsätter detta vansinne får Thoralf anledning att återkomma med en post med rubriken:
DET FÖRLORADE LANDET I NORR!
Helene
22 september 2014 21:03
"87% håller inte med SD" påstås det. Jag tror det förhåller sig på följande vis: högst 10% stöder den groteska massinvandringspolitiken. Resten är vaneväljare, dvs röstar på dem de alltid röstat på, fullständigt omedvetna att detta parti kanske helt har ändrat sin politik mot den de röstade på för 20-30 år sedan. Egoistiska väljare var de som röstade fram Alliansen två val i rad, lockade av bjudgodis i form av jobbskatteavdrag. De skiter i om landet raseras, bara de får mer pengar i plånboken. Den sista gruppen lider av politisk analfabetism. Fullständigt ointresserade av politik. Lobotomerade av SVT, TV4 etc är de mer insatta i hur det går i Bonde söker fru, Idol, Farmen och allt vad det nu heter. Fråga dem vem som vann Idol för 3 år sedan och de flesta vet, men vem av dem känner till att det sitter (satt?) en en islamist för moderaterna i försvarsutskotten? Deras politiska kompetens sträcker sig som högst till att klicka Gilla på någon "kändis" facebooksida som uttryckt sitt hat mot SD.
Vill också passa på att rikta ett stort tack till dig Thoralf plus alla andra tappra SD-are som har kämpat så hårt i denna valrörelse.
Observer
22 september 2014 21:17
NEW YORK TIMES törs till skillnad på Expressen och Aftonbladet ta bladet från munnen -Men så har ju den tidningen också n å g o t fler pulitzer-pris vinnare. -Av någon anledning.
Detta är den a n d r a artikeln där förföljelsen av oliktänkande i Sverige tas upp och hur galet man i Sverige ser på begreppet demokrati när man utesluter landets tredje största parti.
LÄS OCH NJUT ..för det gör 100 milj andra runt om i världen!
http://www.nytimes.com/2014/09/21/opinion/sunday/syrian-refugees-nordic-dilemma.html?_r=1
Sverigedemokraterna bör se till att det blir nyval !
Visa de odemokratiska var demokratins skåp skall stå!
gunnark
22 september 2014 22:07
en mening jag inte trodde jag skulle behöva skriva för ofta!
men jag saknar Göran Persson i politiken!
Inte alla hans beslut han tog,men hans sätt att vara!
För vad han menar,men inte säger rakt ut, är att SD inte är ett enfrågeparti längre!
Stundtahl
23 september 2014 00:16
@Lotta -Tänk en skrämd, svensk flyende stadsminister som inte -ens med tång- vågar se verkligheten.
Förenta Nationerna bör ha högre målsättning!
Vi har anledning att bäva, bäv på bäv Lotta.
Ludvig
23 september 2014 07:22
Göran Perssons uttalande var väl det mest nyktra av alla politiker och f.d politiker angående valresultatet.
Gubben o Gumman
23 september 2014 08:27
Pensionisten : Ditt exempel gör att du omsätter 10 Trisslotter a 30 kr per dag i 4 år , minus nya lotter i vinst
Beräknat på att du är plus minus i slutändan.
Sannolikt skulle ett hem för extremt spelintresse säga att du redan efter ett halvår hade vissa problem med skrapmani
Det är hur du spelar/dricker/knarkar, hur stora belopp, hur många liter, hur många gram, som avgör om du har fått problem.
Som i sin tur sedan kopplas till den drabbades personlighet .
Fast här börjar det nog bli lite överkurs i ditt fall.
Sedan skall man hålla saken på rätt nivå,Churchill var aktiv alkoholist, Georg Bush nykter alkoholist.
(Mekanismerna är dom samma i alla missbruksformer)
Sedan är det givetvis skillnad i det sociala beteendet, där kemikalierna slår mycket snabbare
Ett gott råd i välmening läs gärna på innan du ger dej in i denna typ av debatter, här blir ditt exempel bara ett gigantiskt skott i foten.
En sak som är otroligt viktig är att det är den ev drabbade SJÄLV som avgör om det hela är ett problem eller inte ingen ANNAN inte vi, eller SR , fast där går det ofta snett i 99% av fallen, förnekelsen är problemet.
Sveriges Radios chef försvarade publiceringen av en känd politikers spelvanor, med att spelande har börjat läcka ut, säger det dej något?
Samma kända politiker pratade i termen om väckarklocka, då inte gällande spelandet i sig , utan hur man kommit över uppgifter vilket i sig är helt förkastligt, och förmodligen kriminellt.
Publiceringen i ett känt fall var ju bara för att skapa missaktning
Vilket bara är sopigt, hoppas bara att dom media som sysslat med det bojkottas.
Någon undrade vad som var meningen med "orginalinlägget"
Huvudproblemet är att media ev fortsätter med detta drev längre fram och då kan det bli riktigt besvärligt, ber om ursäkt om det var luddigt formulerat, bara trist om någon torskat på ett missbruk oavsett vilket
Kortfattat : Väljarförtroende/röstetal i kommande val, kan redan vara i fara
Vilket faktiskt även du borde kunna räkna ut.
Frågar du oss personligen skall ingen missbrukarpersonlighet ha några politiska uppdrag av dignitet över huvudtaget, men det är en personlig uppfattning.
Däremot skall allt stöd/hjälp i världen erbjudas den som har problem
Ingen skall behöva stå vid tex SR:s skampåle oavsett jobb
LSW14
23 september 2014 10:36
@Gubben o Gumman 08:27
Du skriver 'Någon undrade vad som var meningen med "orginalinlägget" Denne någon var jag.
Nej, jag undrade inte vad du menade med ditt spretiga och raljerande "originalinlägg" i sin helhet, bara över den del som avhandlade Jesper vs JÅ samt om du menade att JÅ bör avgå pga det påstådda spelmissbruket.
Apropå gigantiska skott i foten; först hävdar du att TV4-Jesper borde anmälas för förtal eftersom han (enl dig) har förtalat (skapat ringaktning) när han hävdat ett spelmissbruk. I nästa andetag menar du att JÅ bör avgå pga samma spelmissbruk! Varför hävda förtal om påståendet är korrekt? Eller om du så vill; varför avgå om påståendet är osant?
För att sammanfatta; 1. Jesper bör anmälas eftersom hans påstående är kränkande och osant. 2. JÅ bör avgå eftersom Jespers påstående är sant. Hur menar du här? Ekvationen går inte ihop, men du kanske bara hade otur med tangentbordet?
Återkom gärna med ett förtydlingande. Men det är väl, för att citera dig själv, "lite överkurs i ditt fall."
Om du anlitar en spökskrivare så är det helt ok för mig.
Pensionisten
23 september 2014 10:52
@Gubben o Gumman.
Vilken utläggning! Läs en gång till så kanske du fattar.