thoralf

Direktlänk till inlägg 14 september 2014

MINA BLOGGINLÄGG SVIDER FORTFARANDE

Av Thoralf Alfsson - 14 september 2014 18:03

Åsa Linderborg skriver idag om SD i en krönika. Jag får även äran att vara med i inledningen. Uppenbarligen svider mina säkert två till tre år gamla blogginlägg fortfarande på rödstrumpan Åsa Linderborg.


”Det är mycket som talar för att Expressens David Baas är Sveriges sämsta journalist. I alla fall om man ska bedöma journalistik efter Thoralf Alfssons huvud. Den sverigedemokratiske, snart före detta, riksdagsledamoten brukar ranka Sveriges sämsta journalister och ju mer insatt i SD man är, desto större chans att koras.

Jag vann det där ett år, helt orättvist. Många journalister är mycket sämre än jag och riktigt dålig är David Baas."

 

Åsa Linderborg missar dock en mycket eller flera mycket viktiga detaljer. Det är mina läsare som nominerar vilka journalister som skall få vara med i omröstningen. Sedan röstar mina läsare på de nominerade. Omröstningen gillas inte av journalister ;-)


Kanske dags att ta upp omröstningen igen. Det var några år sedan!


Blogginlägg som sitter kvar efter flera år i skallen på Åsa Linderborg måste utan tvekan ha träffat mitt i det röda hjärtat.


Åsa Linderborg gissar på 13 procent ikväll för SD.

 
 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

14 september 2014 18:31

Åsa Lindeborg en del av det Frälse som anser sig representera arbetarklassen genom att styra och förakta densamma.

Skall vi tippa resultat, runt 13-14%?

 
Ingen bild

Stundtahl

14 september 2014 18:36

För tid sedan kallades journalister för murvlar,(svensk ordlista) ...varför kallas de inte murvlar idag??

 
Ingen bild

Aschbergskan

14 september 2014 18:37

Aschbergs/Piscatus databas är delvis hackad och utlagd på Flashback. Många intressanta namn är listade. Moderaterna är djupt inblandade.

https://www.flashback.org/sp50352925

 
Ingen bild

World Traveller

14 september 2014 18:48

''Vallokal i Stockholm stormades av nazister'' skriker Hatexpressen ut. Snacka om att det luktar false flag lång väg. Nu får fan vänstern ta och ge sig. Fattar de inte att river ner Sveriges hela demokrati.

 
Ingen bild

Gubben Svensk

14 september 2014 18:51

Expressen med David Baas är nu portade från SD:s valvaka!

http://www.samtiden.nu/3698/sverigedemokraterna-portar-expressen-fran-valvakan-efter-tidningens-samarbete-med-afa-aktivister/

 
Ingen bild

Göran

14 september 2014 19:08

När man läser Åsa Linderborgs omdömme om David Baas framträder en förnimmelse av dofter från rektum. Frågan är om denna kommer från ÅL eller DB ?

 
Storspelarna i Sjuklövern

Storspelarna i Sjuklövern

14 september 2014 19:21

Åsa Lindeborg anser att landet är fullt av rasister. Så här skriver hon i texten:
SD är, med Baas ord, ”skandalresistent”. Vad som än avslöjas – folk röstar på dem i alla fall. Och varför skulle de inte? Sverige är fullt av rasister som söker en politisk hemvist.

Då var vi där igen. Alla som vill minska invandringen är rasister. Alla som ser SD som det enda oppositionspartiet är rasister. Är man rasist också om man vill få till stånd en folkomröstning om EU?. Är man rasist om man anser att pensionärernas pension inte ska skattas hårdare än lön? Pensionärerna har ju redan skattat en gång på dessa pengar. Är man rasist om man känner sig otrygg i sitt bostadsområde?

Det har gått inflation i ordet rasist. Expressen kan rikta sin spotlight mot riksdagshuset hela kvällen, det kommer inte att ha någon större effekt på tänkande människor.

Media kan vifta med kontoutdrag från Åkessons spel, men missar storspelarna i Centern som spelade bort miljardvinster genom Nuon-affären. En affär som Fredrik Reinfeldt inte hade koll på. Host Host. Pinoccios långa näsa, även Hedvigs.

Rasist, rasist – kom och skriv mig det på näsan den som vååågar.


Julia Caesars krönika Storspelarna.
http://snaphanen.dk/2014/09/13/sondagskronika-storspelarna/

eller som pdf
https://app.box.com/s/gpa6na6w49xk20z56gd8

http://https://app.box.com/s/gpa6na6w49xk20z56gd8

 
Ingen bild

OT

14 september 2014 19:42

Efter att ha varit "a pain in the ass" i många år, så funderar jag allvarligt på att tystna.

Kom ihåg att om jag tystnar, så tystnar Sverige (om än några år efter mig). Ett tyst Sverige är inget Sverige jag vill leva i.

Vill du leva i ett tyst Sverige?

 
Ingen bild

Ibbe

14 september 2014 19:46

Apropå Åsa Linderborg och hennes demokratiska sinnelag.Efter Berlinmuren fall och DDR-befolkningens frihet från kommunistiskt förtryck, skrev hon i Aftonbladet 9 november 2009 följande: "Muren föll och jag gick sönder".Kan vara värt att minnas när hon och hennes gelikar predikar "demokrati".

 
Ingen bild

Observer

14 september 2014 21:04

Dessa sk journalister, som i själva verket är politiska aktivistet -Kommer snart att få leta efter ett nytt jobb!

 
Ingen bild

Lotta

14 september 2014 22:13

13,3 % som det är nu är fantastiskt men vad jag önskar att SD varit kvar på 16,9%.

 
Ingen bild

Lotta

14 september 2014 22:42

Vad håller "politiskt obundna" svt på med? Klipper in vralande kommunister flera gånger under Jimmie Åkessons tal.

 
Valhumor

Valhumor

14 september 2014 22:52

VALHUMOR a´la LINDSTRÖM

SD har oss att tacka
http://www.bonton.se/gallery.asp?id=1197&g=22-val&f=19

Varför växer SD?
http://www.bonton.se/gallery.asp?id=1197&g=22-val&f=11
Jobben den absolut viktigaste frågan
http://www.bonton.se/gallery.asp?id=1197&g=22-val&f=18
På känt politikermanér
http://www.bonton.se/gallery.asp?id=1197&g=22-val&f=17
Självklart vilka som vinner valet
http://www.bonton.se/gallery.asp?id=1197&g=22-val&f=16
Politik innebär att kompromissa
http://www.bonton.se/gallery.asp?id=1197&g=22-val&f=12
Så resonerar soffliggaren
http://www.bonton.se/gallery.asp?id=1197&g=22-val&f=22

Den Gudomlige folkpartisten
http://www.bonton.se/gallery.asp?id=1197&g=22-val&f=21

Välja och vraka bland skitstövlarna
http://www.bonton.se/gallery.asp?id=1197&g=22-val&f=10
Flexibla politiker
http://www.bonton.se/gallery.asp?id=1197&g=22-val&f=7
Rädda mänskligheten
http://www.bonton.se/gallery.asp?id=1197&g=22-val&f=5

http://www.bonton.se/gallery.asp?id=1197&g=22-val&

 
Ingen bild

Stefan A.

14 september 2014 22:58

Verkar vara trög på något vis experterna och sjuklöverpolitikerna, det är väljarna som bestämmer över politikerna och inte tvärtom......

 
Ingen bild

Putte

14 september 2014 23:50

Grattis till 13% i riksdagsvalet och platsen som Sveriges 3:e största parti. Förhoppningsvis Sveriges största parti 2018!

 
Ingen bild

Hm

15 september 2014 00:36

Nu när valet är över kan vi konstatera att den mediala skitstormen mot SD har varit mycket framgångsrik. Partiet fick endast 12,9% i valet ;oD

 
Ingen bild

Observer

15 september 2014 00:48

..............Man säger:

"För demokratins skull gäller det att vi STÄNGER UTE Sverigedemokraterna"

SVERIGES TREDJE STÖRSTA PARTI!!


-Undrar om dom hör vad dom själva säger?!! ...."För demokratins skull"
Sådana här människor hör snarare hemma på nån avdelning på ett sinnessjukhus snarare än i närheten av makten i Sverige!!!

Dock leder detta generalmisstag att SD till slut får egen majoritet.

GRATTIS SVERIGEDEMOKRATERNA!

Klokhet och intelligens segrar ALLTID.

 
Lassekolja

Lassekolja

15 september 2014 01:42

Säga vad man vill om röda Åsa men hennes gissning av SD´s valresultat, är ju faktiskt inte så mycket att säga om. Min kommentar:"Även en blind höna kan med lite tur hitta ett korn!"
STORT GRATTIS till oss alla inkl. Moder Svea till SD´s 12,9%!
Vi Sverigedemokrater brukar anklagas för bl.a att "sprida fördomar" men så många fördomar, som våra motståndare i sin frustration över SD´s valresultat, har spridit om SD under SvT´s valvaka, där "ligger vi i lä" med god marginal.

http://www.status.st

 
Lassekolja

Lassekolja

15 september 2014 01:50

MP 6,8%, SD 12,9%, bättre än vad man vågat hoppas på, å andra sidan helt naturligt! Uppenbarligen finns fortfarande lite vett kvar hos det påfrestade svenska folket!

http://www.status.st

 
Ingen bild

OH

15 september 2014 07:02

Sjöstedts rappakalja genomskådade Svenska folket,hoppas Sossarna inser det. Nu gäller Inga kommunister på våra gator.

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

15 september 2014 07:48

Tredje största partiet med råge.

 
Ingen bild

Ronken

15 september 2014 08:09

Gör iordning en ny omröstning. Skulle vara skoj.

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

15 september 2014 08:48

Kom att tänka på att de siffror som var ett katastrofval för Mona Sahlin var nu en "seger" för Stefan Löven?

 
Ingen bild

Ibbe

15 september 2014 09:14

Så här på morgonen är det intressant att höra och läsa kommentarer om SD:s väljare. Jag får mig till del att jag trots en ganska hög universitetsutbildning och ett högkvalificerat arbete är intellektuellt undermålig. Mina grannar , skickliga yrkesmän och dito kvinnor inom olika arbetssektorer, men inte akademiker, är också människor med knapp tankeverksamhet enligt de politiskt korrekta kommentatorerna. Snart kommer väl den självgode chefredaktören , Matsson, på Expressen med kravet på att valet ska göras om med väljare vilka godkänts av de etablerade medierna. Vårt land liknar mer och mer de totalitära länder som häcklas av mediamaffian utan att denna ser sig själv i spegeln, det visar inte minst kommentarerna till valresultatet. Sjukdomsinsikt saknas helt skulle jag skriva i min journal.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards