thoralf

Direktlänk till inlägg 4 september 2014

MÅNGA TIDNINGAR STOPPAR SVERIGEDEMOKRATERNAS ANNONS

Av Thoralf Alfsson - 4 september 2014 17:18

Mina läsare på bloggen vet att jag jobbar med att ta fram och publicera statistik som jag finner intressant. För drygt en månad sedan presenterade jag statistik över antalet asylsökande till Sverige, Danmark, Norge och Finland som väckte stor uppmärksamhet och gav ca 10000 besökare under två dagar. Läs blogginlägg


Jag kontaktade då vår kommunikationsstrateg Joakim Wallerstein och delgav honom uppgifterna och det intresse som siffrorna rönt på min blogg. Vi beslutade att jag skulle invänta statistiken även för juli innan vi gick vidare. När statistiken kom för lite drygt en vecka sedan gjorde PR-avdelningen nedanstående annons. Annonsplats skulle köpas i ett stort antal tidningar, till en ansenlig kostnad skulle halvsidor köpas för att sprida statistiken till medborgare och läsare i hela landet.


 

I annonsen finns bara den officiella statistiken från våra nordiska grannländer och en kort kommentar om vår politik. Nu vägrar flera mediaföretag att ta in vår annons! Skandal!


Enligt Samtiden har följande tidningar tackat nej.


”Annonsen refuserades av följande tidningar: Eskilstuna-Kuriren, Strengnäs Tidning, Dagens Nyheter, Sydsvenskan, Göteborgsposten, Gävletidningarna, Sundsvalls Tidning, Uppsala Nya Tidning, Norrköpings Tidningar, Folkbladet, Hallandsposten, Norrländska Socialdemokraten, Helsingborgs Dagblad, Landskronaposten, Nordvästra Skåne Tidning, Västerbottens-Kuriren, Norrbottens-Kuriren och Alingsås Tidning.”

 

Notera att DN, Sydsvenskan och GP finns bland de tidningar som inte vill sälja annonsutrymme för annonsen.

 

Uppenbarligen anser dessa tidningar att annonsen med asylstatistiken är politisk dynamit i slutskedet av valrörelsen. Någon annan slutsats går knappast att dra eftersom svaren från tidningarna uppenbarligen varit mycket fåordiga. Om de över huvudtaget innehållit någon förklaring.

 

Av ca 50 tidningar som tillfrågats har endast mellan 5-10 tidningar valt att publicera annonsen.

Om någon av ovanstående tidningar är er lokala tidning kan det vara en bra sak att mejla tidningen och fråga varför man inte vill publicera annonsen och varför man tackar nej till den annonsintäkten.


En av de som publicerar skall vara SmP. Smålandsposten ingår i Gota media och därför vore det intressant att veta om Barometern och Östran även kommer publicera annonsen.

Som jag skrev igår har jag liksom varit lite förhindrad av att skriva om det på bloggen då det varit en process som jag inte viljat störa. Samtidigt som jag tyckt att det varit ett scoop att avslöja hur stora  tidningar vägrar ta inSD:s annons.


I Kalmar har vi idag själva köpt plats hos Kalmarposten för att få in annonsen i varje fall i en tidning med lite spridning. Men vi har även beställt en del flygblad med annonsen för att kunna använda under den sista skälvande veckan av valrörelsen.


Senaste valfilmen!


PS

Imorgon fredag kommer Jimmie Åkesson till Oskarshamn och på lördag till Västervik.


 

 


Ny omröstning i högermarginalen. Förtidsröstar du eller blir det på valdagen?

 
 
Ingen bild

Nimbus

4 september 2014 17:38

Börjar Barometern bli desperat? Tredje gången på 2 månader som jag får erbjudande : 3 månaders prenumeration för 99 kr!
(skänker hellre 100 spänn till SD)

 
Ingen bild

Stefan i Std

4 september 2014 17:47

Hela detta förljugna invandringskaos kommer snart att haverera. Det utan vare sig annonser eller SD. Det är bara enkel matematik som gäller samt vetskapen om att det ALDRIG kommer att saknas oroshärdar i muslimska länder som av någon oklar anledning är Sveriges "ansvar".

Pisa-resultaten som redovisas 2016(?) kommer att vara det som troligtvis en gång för alla krossar den mångkulturella drömmen. Det är bara synd att så många barn skall plågas innan dårarna fattar vad som är orsaken.

All heder åt Thoralf!

Trots det röstar jag SD 14/9 :-)

 
Ingen bild

Trollfar

4 september 2014 17:50

Sanningen svider.

 
Stefan K

Stefan K

4 september 2014 18:03

Media vill helt enkelt inte att svenska folket ska få dessa fakta serverade på ett fat. Sanningen ska uppenbart sopas under mattan och detta agerande från nämnda tidningar talar bara om hur desperata de är.
Går verkligen media politikernas ärenden, eller finns det andra skäl till att chefredaktörerna inte vill visa fakta?

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Rune

4 september 2014 18:28

Vill bara meddela att jag såg annonsen i dagens Nerikes Allehanda på baksidan av tidningen som ju måste vara en ganska hygglig plats eftersom man ofta lägger ifrån sig tidningen med baksidan upp.

 
Ingen bild

Irene

4 september 2014 18:29

Låt åtminstone Åkesson ha denna information väl synlig på de återstående platser som han besöker kanske någon som fortfarande sover blir väckt. Ditt arbete är guld värt för oss Sverigevänner! Åkessons besök i Södertälje idag var välbesökt, han fick rungande applåder och såg nöjd ut trots att han nu måste vara rejält trött. De som har "siktet bakåt" var också där men de väckte mest löje, enbart journalisterna verkade vara intresserade av dem.

 
Ingen bild

fd kollega

4 september 2014 18:34

Här är anledningen till att HD inte vill publicera, idioter som denne får betalt för att skriva en massa skit:
http://hd.se/kultur/2014/09/04/terrorist-eller-frihetskampe/
"Det är lätt att dra sig till minnes 30-talets Spanienfrivilliga. De riskerade upp till sex månaders fängelse. I dag räknas de som antifascistiska hjältar.

Och vad med alla med dubbelt medborgarskap som slåss i arméer världen över? Häromåret dödades till exempel en svensk soldat i amerikansk tjänst i Afghanistan. I den israeliska armé, som nu på goda grunder åter kan misstänkas för krigsbrott i Gaza, slåss 15-20 svenskar.
Ska de alla få dispens? Medan säkerhetspolisen får än friare händer att misstänkliggöra unga svenska muslimer."

 
Ingen bild

World Traveller

4 september 2014 18:56

Märkligt att såna som Ahonen och svenska journalister anser att islamiska massmördare är hjältar och jämför dom hej vilt med både Finlandsfrivilliga och de kommunister som slogs mot Franco i Spanska inbördeskriget. Undrar rent teoretiskt om islamister skulle börja med en liknande krigföring i Sverige om svenska vänstern skulle ställa sig på islamisternas sida mot övriga svenskar? Någon vänsterpartist som läser här som kan svara på det?

 
Ingen bild

Johan

4 september 2014 18:58

Det har aldrig varit någon demokratisk rättighet att få annonsera var som helst. Självklart måste varje tidning bestämma över innnehållet. Det är just detta som är en viktig del av en tidnings yttrandefrihet. Undrar förresten om en SD-lojal publikation skulle ta in annonser från t.ex ett muslimskt parti.

 
Ingen bild

Onkel Sven

4 september 2014 19:00

Min gissning , mellan 20 och 25 & till SD !

 
Ingen bild

Onkel Sven

4 september 2014 19:01

% ska det va !

 
Ingen bild

Observer

4 september 2014 19:03

Om inte dessa chefredaktörer förstår att de inte skall bedriva politik så måste lagar instiftas som reglerar media!
Uppenbarligen är det nödvändigt.

 
Ingen bild

World Traveller

4 september 2014 19:04

Johan, varför är det så viktigt att sanningen döljs för svenska folket? är det för att ni är rädda att fler då ska rösta på SD? Är ni så ynkligt fega att ni inte vågar låta folk veta sanningen?

 
Ingen bild

Fas 3 och Särskilt anställningsstöd

4 september 2014 19:04

Läser i dagens Metro en insändare som angriper en kvinna som känner sig ”fast” i fas 3. Dagens insändare avslutar med att skriva: Tycker det är bättre att försöka bidra till samhället i stället för att klaga på makthavarna.

Förstår inte folk att vi har 100-tusentals arbetslösa i detta land, det finns inte jobb till alla dessa. En del av de arbetslösa som får jobb får de i form av subventionerade löner från staten – och räknas då i statistiken inte som arbetslösa, men kosta nära nog lika mycket som en arbetslös för skattekollektivet.

Sedan dessa sysselsättningsåtgärder. Fas 3 innebär att arbetslösa ska vara 8 timmar på en arbetsplats och de har 5 timmar i veckan avsatt för att söka ett riktigt jobb. Tråkigast i denna historia är att dessa 8 timmar de utför arbete i olika verksamheter är inte pensionsgrundande, hade det varit det hade nog de som är inskrivna i fas 3 haft en positivare bild av verksamheten. Att utföra arbete av något slag och inte få detta som pensionsgrundande leder till en katastrof när den personen sedan går i pension om personen har varit inskriven i fas 3 i många år.

En effektiv bromskloss för att arbetsgivare ska vilja anställa folk är att regeringen har infört en ersättning på närmare 5 tusen kronor per månad för den arbetsgivaren som tar emot en person i fas 3. Arbetsgivaren inte bara slipper betala lön, utan han till och med belönas med 5 tusen kronor i månaden för att han får gratis arbetskraft. Hur kan våra politiker tro att detta belöningssystem uppmuntrar arbetsgivare till att anställa folk, det har precis motsatt effekt.

Detsamma med dessa subventionerade ”riktiga” anställningarna. När tiden går ut för personen som har särskilt anställningsstöd, Ja, då anställer arbetsgivaren en annan person med anställningsstöd. I Göteborg fanns det et kafékedja som satt detta i system.

Sedan kan man ju undra varför vi har arbetskraftsinvandring trots att minst 35.000 personer är inskrivna i fas 3 och vi har ett för mig okänt antal personer som har statligt subventionerade löner. Faktiskt innehåller deltagare i fas 3 välutbildade personer, vilket långt ifrån alla känner till. Den gängse uppfattningen är att de är placerade där för att de är odugliga och lata. Detsamma de med anställningsstöd, det är inte så att man måste ha funktionsnedsättningar för att stödet ska betalas ut. Dessa stöd är mer ett sätt för arbetsgivare att hålla nere företagets kostnader, inte för att få ut folk i jobb.

 
Ingen bild

Observer

4 september 2014 19:07

World Traveler

Kanske är det det som är kommunisternas agenda med att så ologiskt och med sådan frenesi försvara det totalt ohållbara massinvandringen från mellanöstern. Det verkar i alla fall så!

 
Ingen bild

Johan

4 september 2014 19:09

@ World Traveller:

Detta är inte konstigare än att Avpixlat inte skulle ta in vilka annonser som helst på sin sida. Det kallas yttrandefrihet.

 
Ingen bild

World Traveller

4 september 2014 19:13

Observer

Ja, vänstern verkar ju ha en sjuklig kärlek till våldsamma extremister och allra helst då islamister som de anser vara sina allierade i kampen mot oss dumma svenskar. Tror inte islamisterna besvarar deras kärlek likadant.

 
Ingen bild

World Traveller

4 september 2014 19:15

Johan, det kallas censur, undanhållande av sanningen, lögn. Vågar du inte svara på mina frågor? Varför ska sanningen till varje pris undanhållas? Varför deklarerar inte ditt parti dessa siffror? Varför skriver inte media om det? Det rör ju alla arbetande, skattebetalande svenskar.

 
Ingen bild

Göta

4 september 2014 19:23

Väldigt bra, både reklamfilmen och annonsen! Och en riktig stor skandal att så många tidningar i vårt s.k demokratiska land nekar att ta in annonsen.

Helt medvetet mörkar alltså dessa politiskt korrekta tidningar rena fakta för sina läsare - för sitt folk! Detta är Sverige valåret 2014.



 
Ingen bild

Annelie

4 september 2014 19:24

Varför väljer så många att blunda för verkligheten?

 
Ingen bild

Thoralf A

4 september 2014 19:28

Johan

För det första förväntar jag med att journalisterna skall lyfta fram denna statistik och den högst väsentliga skillnaden i asysökande mellan våra nordiska grannländer i respektive tidning.

För det andra hade jag förväntat mig och dessutom borde det vara enskyldig för alla politiska journalister på ledarsidorna att ta upp denna statistik.

Men när inte någon av dessa journalister gör det får SD försöka köpa annonsplats och betala för att svenska medborgare skall få läsa och se sanningen.

Då nekas SD till och med att köpa annonsplats!

Jag har mitt ställningstagande helt klar. Svensk media är korrupt och politisk korrekt. Dessutom tycks de flesta journalister vara otroligt fega kräk!

 
Ingen bild

Johan

4 september 2014 19:28

World Traveller, det är oproblematikt att redovisa att våra grannländer inte tar sitt ansvar i flyktingrågan (även om siffrorna blir något annorlunda om man tar hänsyn till folkmängden). Alla länder i Europa lär inom kort bli tvingade att tänka om och följa Sveriges exempel. Man känner sig verkligen stolt som Sverigevän när man tar del av statistiken.

För min del får gärna siffror av detta slag publiceras. Men jag ser det samtdidigt som självklart att det är tidningarna själva som dikterar innehållet i sina publikationer och inte SD. Detta är alltå varken något scoop eller någon skandal. Det är publicistisk vardag i en demokrati. Precis så här är yttrandefriheten tänkt att fungera. Ingen kan köpa till sig den rätten.

 
Ingen bild

Stefan A.

4 september 2014 19:29

Vill man ta del av skattebetalarnas pengar i form av presstöd bör man också visa sin demokratiska sida och inte bedriva censur, blir märklig om Sverigedemokratiska skattebetalare tvingas betala till media som sedan vägrar ta in Sverigedemokratiska annonser, förstår om rättshaveristen och kommunisten Johan tycker annorlunda, för i deras värld är alla pengar statens....

 
Ingen bild

Johan

4 september 2014 19:36

Thoralf, det är för väl att du kickats ur riksdagen. Du kan förvänta dig precis vad du vill av ledarskribenter och andra. Men tro det eller ej, de väljer faktiskt själva vad de vill skriva om. Det kan förefalla otroligt, men ryktet säger att de inte låter sig styras av SD.

 
Ingen bild

World Traveller

4 september 2014 19:41

Johan, om bara invandrare från dysfunktionella islamiska länder kommer hit så förvandlas ganska snart Sverige till en likadan sörja. Vi ser ju redan otaliga exempel på det med gruppvåldtäkter, bilbränder, stenkastning mot räddningspersonal, ''bötning'' av skolungdomar, misshandel och rån av gamla, skjutningar och bomber.
Sånt existerade inte när jag växte upp. Tycker du det är värt alla offer och allt lidande för att du och några till ska känna er goda?

 
Ingen bild

Trollfar

4 september 2014 19:46

@World Traveller, mata inte trollen är du snäll. Trollens upprepningar av samma saker är ointressant för merparten här.

 
Ingen bild

Thoralf A

4 september 2014 19:55

Johan

Jag gillar verkligen när vänstermänniskor som du kommenterar här.

Då begriper alla mina läsare hur fullständigt tokiga ni är och vad som händer om ni får inflyttande inom svensk politik.

Så fortsätt gärna med dina kommenterar.

 
Ingen bild

Jag

4 september 2014 19:55

Blev så glad idag när jag såg SD´s annons i vår lokala tidning och ändå gladare när jag hämtade posten och Sverigedemokraternas valsedlar låg i lådan. De knöt jag ett rött sidenband om och ligger nu på hyllan med röstkorten. Hade kryssat Thoralf om han funnits med. =( Nu blir det Therese Borg!

 
Ingen bild

alf

4 september 2014 19:58

@Johan
Du påstår att Sverige har ett ansvar för världens flyktingar.
Vad grundar du det på? Vem har gett oss det ansvaret?
Jag tror du blandar ihop begreppen "ansvar" och "solidaritet".

 
Ingen bild

Göran

4 september 2014 20:02

@ Johan,

Det handlar om att sälja annonsplats -inte spara på högfärd - som bidrag till den egna redaktionens kassa för bl.a löner till journalister. Tar man inte chansen till annonsinkomster så ska tidningen i fråga inte heller ha något presstöd. Att Expressen sparkade 70 förvånar inte - hut går hem !

 
Ingen bild

Hacke

4 september 2014 20:04

Skrämmande men knappast förvånande vilket förhållande dessa tidningsledningar har till yttrandefriheten. Finns ju inget som helst "rasistiskt" i denna information - bara kalla fakta. Men den är man som bekant desto räddare för och gömmer sig bakom, ja vadå? Att bära sig åt på detta svinaktiga sätt skulle medföra indraget utgivningsbevis - om vi nu levde i en fullvärdig demokrati vill säga.

Beträffande Barometern borde det se lite ljusare ut med tanke på vad deras Anders Engström skrev den 26 augusti i nämnda tidning. Allt enligt utvalda delar ur senaste Journalisten (utkom idag):

"Det är aldrig lätt att vara ansvarig utgivare. I valrörelser är det ännu svårare. Och allra svårast blir det när Sverigedemokraterna vill annonsera...
...Vi ska vara mötesplats för idéer och åsikter, och strävar efter att ordet ska vara så fritt som möjligt...
...Det fria ordet har också den fina egenskapen att det lockar fram de bästa motargumenten. Vad händer till exempel i en värld där ingen hört invändningar mot främlingsfientligheten? Yttrandefriheten är inget man begränsar med lätthet, inte när vi ser hur saknad den är i stora delar av världen. Å andra sidan. Det måste finnas regler för hur debatten ska föras. Hot, hets, hat och kränkande påhopp hör inte hemma i en sund demokratisk debatt, och inte heller i vår tidning...
...när Sverigedemokraterna vill annonsera i vår tidning ställs dessa båda aspekter mot varandra...
...Borde vi neka SD att annonsera i tidningen överhuvud taget? Nej, av skälet att SD inte längre kan definieras som ett ickedemokratiskt parti, och att det - som sagt - är viktigt att värna om det fria ordet."

Återstår att se om han har ryggrad nog att leva upp till sina uttalanden.

 
Ingen bild

Johan

4 september 2014 20:05

Tack, Thoralf. Det är ju alltid bra om det kommer in lite frisk luft bland alla de unkna och inskränkta kommentarerna här. Men du misstar dig på från vilket håll som den friska vinden kommer.

 
Ingen bild

lundabo58

4 september 2014 20:06

Den här "Johan" verkar vara denna kommentartråds bästa SD-valarbetare, ju mer sån här vänsterlogik ju bättre för SD :-)

 
Värt att lyssna på

Värt att lyssna på

4 september 2014 20:21

Mona Valters besökte valstugor.

Se Mona Valters video.

De enda som tog emot det här märket (i videon)
och satt det på jackorna var Sverigedemokraterna.

https://www.youtube.com/watch?v=pByNlDI6eu4

Film 9 minuter.
Om Åkesson - 07.00 minuter in i videon.

http://https://www.youtube.com/watch?v=pByNlDI6eu4

 
Ingen bild

Johan

4 september 2014 20:26

Lundabo58, passa på och njut. Efter valet lär det inte bli särskilt kul att vara SD-sympatisör. Om det inte står klart redan på valnatten, så kommer övriga partier snarast att se till att SD:s inflytande blir noll under mandatperioden. Vänta bara.

 
Ingen bild

DuGamlaDuFria

4 september 2014 20:42

Hur kan jag spara ner annonsen för utskrift...flera som undrar.

 
Ingen bild

World Traveller

4 september 2014 20:45

Johan, det är alltid lätt att vara Sverigedemokrat, även om ni kör med odemokratiska metoder. Vi behöver inte ljuga son er och ej ta till våld som er för att framföra våra åsikter och vi kan åtminstone se våra barn i ögonen och säga att vi gjorde vad vi kunde för att rädda Sverige och ge ungdomen en bättre framtid. På vilket sätt menar du att vårt liv ska bli svårare efter valet? Ökad politisk förföljelse, avskedningar från våra jobb och utökade attacker av AFA menar du? Vem vet, du kanske blir obehagligt överraskad om ni försöker nåt sånt ;-)

 
Ingen bild

Johan

4 september 2014 20:54

World Traveller, nja, ljuger gör kanske bara de SD-ledamöter som kandiderar till EU-valet. Om eget biståndsarbete till exempel. Eller en viss Jimmie om sina kunskaper om partiet när han gick med.

När det gäller den kommande mandatperioden, menar jag bara att det måste vara surt att sakna politiskt inflytande i riksdagen. Ingenting annat.

 
Ingen bild

Johnsson

4 september 2014 20:58

Politikers skulder hos Kronofogden publicerade på Nyheter-SVT.se.
SD-politikern framhölls trots att andra från övriga partier hade dubbelt så stora skulder. Smutskastning!! Inget försvarbart påhopp från media och SVT som betalas av skattebetalare och licensbetalare.
Fy f.....n säger jag bara.

 
Ingen bild

Johnsson

4 september 2014 21:00

Johan!!! Dra något gammalt över dej!!!

 
Ingen bild

Micke

4 september 2014 21:05

Hallo alla sverige vänner nu har vi vart och röstat:) Och själv klart kommer vi att och åka till Oskarshamn på fredag och visa vårat stöd:):)

 
Ingen bild

Skånepåg

4 september 2014 21:09

Please sluta mata trollen, eftersom det enda dessa har att komma med är förutsägbar och tjatig ad hominem argumentation och att man tror på sina egna lögner.

 
Ingen bild

Gubben Svensk

4 september 2014 21:14

Tidningsägarna som hindrar SD:s annonser. Intet förvånande!

TIDNING ÄGARE I ÄGARE II
Alingsås Tidning. AB William Michelsens
Dagens Nyheter Bonnier
Eskilstuna-Kuriren Eskilstuna-Kurirens Stiftelse
Folkbladet Norrköpings Tidningar
GävleTidningar Mittmedia Koppling till TT
Göteborgs-Posten Stampen
Hallandsposten Stampen
Helsingborgs Dagblad Bonnier
Landskronaposten Bonnier
Nordvästra Skåne Tidnin Bonnier
Norrbottens-Kuriren Norrköpings Tidningar
Norrköpings Tidningar Norrköpings Tidningar
Norrländska Socialdemok Norrköpings Tidningar
Strengnäs Tidning Eskilstuna-Kurirens Stiftelse
Sundsvalls Tidning Mittmedia Koppling till TT
Sydsvenskan Bonnier
Uppsala Nya Tidning Norrköpings Tidningar
Västerbottens-Kuriren VK-Press

Källa: Wikipedia

 
Ingen bild

Skånepåg

4 september 2014 21:42

Mona Walter om islam och hon om någon borde veta som konverterat till kristendomen.

http://avpixlat.info/2014/09/04/mona-walter-sagar-erik-ullenhag-jams-med-fotknolarna/

Här var det rakt på sak och inga visor!

 
Ingen bild

Stefan A.

4 september 2014 21:56

man fick nästan faderskänslor för Gudrun, så mosad blev hon,så går det när man bara är omgiven av medhållare och ja-sägare, inte minst i media...

 
Ingen bild

Skånepåg

4 september 2014 21:56

@ Thoralf

I Karlskrona har man satt Sd-reklamskyltar en bit ut i vattnet på strategiska platser. Något för Kalmar att ta efter. T.ex några meter ut vid varje infartsbro till Kvarnholmen. 2”x2” spetsade och nerslagna i botten och en tunn oljehärdad masonitskiva överst i lämplig storlek (förstärkt med en tvärslå) med reklamen på. Bör väl räcka med cirka 5-6 stycken. Något att fundera på?

 
Ingen bild

Thoralf A

4 september 2014 22:06

Skånepåg

Vi har redan diskuterat det.

Men ser inte att vi kan få flottar till i år. Vi måste även ha en modell större av valaffischer. Med difinitivt något att fundera på till valet 2018.

 
Ingen bild

Jakob Hemmingsson

4 september 2014 22:10

Så alla tidningar skulle ha någon slags skyldighet att ta in alla annonser från politiska partier? Kul. Ytterligare ett argument för att säga ett rungande NEJ till SD:s mossiga och tossiga samhällssyn. Så fruktansvärt okunnigt av en f.d riksdagsman.

 
Ingen bild

Thoralf A

4 september 2014 22:12

Peter

Varje gång du skriver om ditt judehat i en kommentar på min blogg kommer jag skicka ditt IP-nummer till Säpo tillsammans med tidsstämpel och övriga uppgifter i din kommentar.

 
Ingen bild

Observer

4 september 2014 22:21

En bild som verkligen säger mer än samtliga ord!

http://www.breitbart.com/Breitbart-London/2014/08/31/95-percent-of-BBC-viewers-think-multiculturalism-has-failed

Bilden berättar följande:

-Etablissemanget går emot folkviljan.
-Etablissemanget har fel.
-Orsaken till att länder har bildats på vår planet.

 
Ingen bild

Onkel Sven

4 september 2014 22:25

Jacob Hemmingsson , är det mossigt och tossigt att SD som enda parti
vill värna om våra pensioner ? Du borde skämmas ögonen ur dej !
Pensionär sen 14 år .

 
Ingen bild

Skånepåg

4 september 2014 22:27

@ Jan Hemmingsson

Så du tycker således att det är helt OK att ta in annonser från andra partier men inte från Sd. Funderat någon gång på vad demokrati betyder och att det borde vara en heder av massmedia att behandla alla politiska partier lika inför ett viktigt val.

 
Ingen bild

Lotta

4 september 2014 22:28

Signaturen Johan skriver "det är oproblematikt att redovisa att våra grannländer inte tar sitt ansvar i flyktingrågan"(sic) men oj vad hände med de heliga konventionerna som absolut inte går att bryta ? Har inte våra nordiska grannar skrivit under samma konventioner som Sverige? Hörde att Finland som jag förmodar skrivit under samma konventioner som Sverige ökat sitt flyktingmottagande. De kommer ta emot lika många i år som Sverige gör på tre (3) dagar.

 
Ingen bild

Lotta

4 september 2014 22:31

Wow nu har TV4 hittat ett "rykande hett scoop" från 2011. Vidriga gammelmedia förnekar sig inte.

 
Ingen bild

Jakob Hemmingsson

4 september 2014 22:39

@Skånepåg:
Riksdagspartierna ges likvärdigt utrymme vid bl.a utfrågningar och debatter. Framför allt i etermedia. Däremot avgör varje tidning vilka annonser man vill ta in. Det är självklart inte heller så att alla partier måste ges samma utrymme i en tidning. Det verkar som om många SD:are saknar de mest elementära kunskaperna om publicistik. Men som sverigedemokrat tycker man väl att enfald alltid är bättre än mångfald. Logiskt.

 
Ingen bild

Thoralf A

4 september 2014 22:44

Jakob Hemmingsson

Det är ju just mångfald som media tycks ha problem med i sina anninser!

 
Ingen bild

Lotta

4 september 2014 22:44

@Jacob Hemmingsson
"Riksdagspartierna ges likvärdigt utrymme vid bl.a utfrågningar och debatter." Tror du på ditt eget struntprat? Jag har sett de båda partiledardebatterna i de båda kvällsblaskorna och att alla partiledare fick likvärdigt utrymme är en stor lögn. Resten i ditt inlägg årsåldern imbecillt att det inte förtjänar något svar.

 
Ingen bild

Lotta

4 september 2014 22:45

Är så imbecillt skall det vara.

 
Ingen bild

Hulda mk1

4 september 2014 22:49

Om annonserna:
Siffrorna om de olika antalet invandrare i Nordens fyra länder är tydligen VÄLDIGT känsliga. Varje gång dessa tidningar gnäller över dålig ekonomi skall de omedelbart påminnas om att de vägrar dessa annonser från SD, som är så långt från "rasistiska" som det går.
Sanningen är farlig nu i valtider...

Schyman - Åkesson. Jag fick bryta i halvtid då varken jag eller datorn mådde bra av Schymans arroganta attityd. Men redan då insåg jag att Åkesson hade ett kraftigt övertag.

 
Ingen bild

Peter

4 september 2014 22:53

Vad många inte vet om den satanista judendomen, som väntar på sin messias, genom att göra onda handlingar och därmed ond.
Läs historien om Sabbatei Sevi, den falske messias och hur judar väntar på sin härskare
http://www.nytimes.com/books/98/01/25/home/singer-satan.html

Sen kan ju allra andra spy ut sitt hat mot Islam, för att balansera debatten ...

 
Ingen bild

Skånepåg

4 september 2014 23:00

@ Jakob Hemmingson

"Så du tycker således att det är helt OK att ta in annonser från andra partier men inte från Sd. Funderat någon gång på vad demokrati betyder och att det borde vara en heder för massmedia att behandla alla politiska partier lika inför ett viktigt val."

Då tar vi en gång till vad jag skrev. Då får du en chans till, trots din stupiditet och brist på ordförståelse(?), att göra ett försök att besvara min motfråga. Men att få ett vettigt svar från dig verkar du inte ha kapacitet att åstadkomma, eftersom du inte besvarade min motfråga. Typiskt för troll att komma med korkade påstående och frågor, men att inte avara på motfrågor.

 
Ingen bild

Jakob Hemmingsson

4 september 2014 23:15

Lotta, jag förstår om du är besviken över herr Åkessons usla insatser i debatterna. Detta beror på att SD helt enkelt har så lite att säga. När partiledaren tjatat om att han hellre vill fixa tält och filtar åt flyktingar i närområdet än att skapa förutsättingar för dem att komma till Europa, brukar han bli tyst. Det kan du knappast lasta media för.

Och Skånepåg kan visst inte läsa innantill. Att tidningarna givetvis inte har någon skyldighet att ta in alla annonser. Det har ingenting med demokrati att göra.

 
Ingen bild

World Traveller

4 september 2014 23:27

Jakob, varför är ni så rädda att svenska folket ska få veta sanningen? Är det för att ni vet att ni då förlorar röster? Varför ska ni tvunget göra Sverige islamiskt? Vad är det som driver er? Pengar(mutor)? Drömmar om anarki? Drömmar om revolution och ett Stalinistiskt samhälle? Varför har ni ingen empati för svenska pensionärer och ungdomar? Hur tycker du förresten det har gått för er hyllade Arabiska vår?
När pengarna så småningom tryter och förorterna brinner så kan åtminstone vi Sverigedemokrater säga - skyll inte på oss. Vi varnade er.

 
Ingen bild

alf

4 september 2014 23:39

http://www.tv4.se/tv4/artiklar/hj%C3%A4lp-m%C3%A4nniskor-p%C3%A5-flykt-i-irak-54042514c459483aad00001a

Jag undrar vad Ullenhag ska säga om detta.
Går det verkligen att hjälpa människor på plats?
Kan verkligen TV4, av alla, ha lyssnat på SD? Undrens tid är tydligen inte förbi.

 
Ingen bild

Jakob Hemmingsson

4 september 2014 23:41

World Traveller: Jag struntar fullkomligt i om annonserna publiceras eller ej. Min poäng är att det är varje enskild tidnings beslut. Inget parti har någon rätt att förvänta sig att de egna annonserna ska hamna i tryck. Det är skrämmande att SD inte har fattat det. Måhända säger det en hel del om partiets bristande insikter i fundamentala samhällsfrågor.

 
Ingen bild

World Traveller

4 september 2014 23:51

Jakob, du och vänstern har en allvarlig bristande insikt när det gäller att tala sanning för svenska folket.
Och en skrämmande oförmåga, eller feghet, att aldrig svara på frågor.

 
Ingen bild

World Traveller

4 september 2014 23:58

Aftonbladet nämner i en liten notis att en 82-årig kvinna fått huvudet avskuret i London. De ''glömmer'' nämna att gärningsmannen konverterade till islam för ett år sen.
I en annan artikel hyllar Aftonbladet IS och kallar deras nya samhällsbygge 'imponerande'.
Jag vet inte vad Jakob och Johan tycker men jag tycker att svenska journalister är de äckligaste kräken på vår planet. Till och med e-coli bakterier är trevligare och mer sympatiska.

 
Ingen bild

Assar

5 september 2014 00:18

Självklart bestämmer tidningarna själva vilka annonser man vill publicera men trovärdigheten sjunker när man nekar någon att presentera rena fakta. På vilka grunder vill man inte publicera? politiska? Då faller ju påståendet att nyhetsrapporteringen är objektiv.
Journalisterna har blivit politiker, var det det som var meningen? Skulle man inte granska makten? Hur granskar man makten om man så uppenbart håller den om ryggen?

 
Ingen bild

Janne

5 september 2014 01:16

Har Jimmie partiets förtroende efter misstänkt skattefiffel? Hårdare tag mot brottslingar är väl er toppfråga?

 
Ingen bild

Kalle

5 september 2014 01:21

Du är en hjälte Thoralf. Kalmar ska vara stolta över dig! :)

Bra jobb med siffrorna. Blev väldigt tydligt diagram!

 
Ingen bild

Hm

5 september 2014 01:37

Synd att det inte går att kopiera grafiken om asylmottagandet!

 
Ingen bild

Göran

5 september 2014 02:06

@ Jacob Hemmingsson,

Det förekommer, inte så sällan, att det i en dagstidning levereras en tom sida där tidningens annonsavdelning skriver i en liten text mitt på sidan "Denna annonsplats kan bli din". Man vill ju sälja annonsplats, men när vissa vill köpa så tycks pengarna av någon orsak inte duga. Att tidningen inte kan sälja annonser som innehåller rena olagligheter är väl inte så svårt att förstå, men annars är det väl dålig affär att avstå från försäljning ?

 
Ingen bild

Putte

5 september 2014 05:29

@Janne,

Misstänkt skattefiffel! Misstänkt av vem, Aftonbladet?

 
Ingen bild

Stefan A.

5 september 2014 05:57

Forskningen, som det brukar kallas, erkänner nu att det finns en undanträngningseffekt genom anställningsstöd, och det bör även gälla instegsstöd åt invandrare

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/ostnytt/nar-stodet-tog-slut-fick-kajsa-ga

 
Ingen bild

Stefan A.

5 september 2014 06:45

Här kan man läsa och syna aftonbladsbluffen, är det värt allt besväret för att komma undan lite moms?

http://www.bolagsverket.se/ff/foretagsformer/aktiebolag/starta/starta-1.3170

 
Ingen bild

skitGrums

5 september 2014 07:13

Tycker Expressen börjar likna en humor tidning i sin jakt att skriva ner SD.

 
Ingen bild

Tony

5 september 2014 07:43

Dom tidningar som uppbär presstöd har skyldighet att
ta in annonser oavsett var dom kommer ifrån. Pesstöd
är skattepengar, om dom inte kan anpassa sig efter
det ska presstödet kunna dras in med omedelbar verkan
Dom som inte uppbär detta presstöd kan naturligtvis göra
som dom vill, även om det är fegt och odemokratiskt.
För övrigt delar jag Wt s omdömme om den svenska
journalistkåren!

 
Ingen bild

realisten

5 september 2014 07:47

@Tony
Finns det något i presstödsbestämelserna som stödjer ditt påstående?

 
Ingen bild

Jakob Hemmingsson

5 september 2014 08:18

Göran, det är väl inget konstigt i att en tidning själv väljer om man vill gå SD:s ärenden mot betalning. Det är en mycket god praxis.

 
Ingen bild

Sven

5 september 2014 08:18

@realisten, sov du på svensklektionerna också?

 
Ingen bild

robert

5 september 2014 08:35

thoralf! har du sett debatten på expressen mellan bert karlsson och nån vänsterkvinna?

Bla berömmer bert sig själv för att nästan bara anställa invandrare och lite senare säger han att han samarbetar med arbetsförmedlingen i allt, kan det vara så att det bara är instegsjobbare som bert anställt, dvs staten står för nästan hela deras lön? det vore isf typiskt för girige bert

 
Ingen bild

Lotta

5 september 2014 08:41

Jacob Hemmingsson
Har du sett de båda debatterna? Menar du på fullt allvar att Jimmie Åkesson fick lika mycket talartid som de övriga? Att sedan SD skulle vara ett enfrågeparti beror på att det är de enda frågor media tjatar om. Man vill så klart inte att svenska folket skall få höra vilken bra politik SD står för i många andra frågor. Det är konstigt att hjälpa på plats i närområdet ses som så dåligt . Det är en politik som USA, Kanada och Australien förespråkar. När tycker du att vi tagit emot tillräckligt? Är det när svenska folket är i minoritet i vårt eget land? Annie Löf sa i gårdagens partiledarutfrågning att man skulle bygga 300000 nya bostäder till 2020 men redan till 2018 räknar man med att 340000 asylsökande skall ha kommit hit. Då är alla nya bostäder borta, man har ett minus på 40000 bostäder och ingen bostad blir över till alla de som redan idag saknar bostad. Hur går den ekvationen ihop? Var skall alla dessa människor jobba när vi redan idag har runt 500000 arbetslösa? Ni godhetsapostlar på svenska folkets bekostnad har säkert en generallösning på dessa gigantiska problem. Upplys oss gärna det är många som vill ha svar.

 
Ingen bild

Skånepåg

5 september 2014 08:43

Och ännu en undanflykt och trams från ett troll: "Och Skånepåg kan visst inte läsa innantill. Att tidningarna givetvis inte har någon skyldighet att ta in alla annonser. Det har ingenting med demokrati att göra."

När man har sådana politiska åsikter att enbart viss information skall komma till allmän kännedom, då har man å det grövsta åsidosatt moraliska och demokratiska värderingar. Ett missbruk som är inget annat än censur och ett förakt för att alla som vill skall få tillgång till konkret fakta. Svensk massmedia av i dag och understödda av landsförrädare.

 
Janne'

Janne'

5 september 2014 08:43

Putte, skattebrott är väl allvarligare än toblerone även för er? Eller har ni dubbla måttstockar?

http://expo.se/2014/har-stadar-sd-halmstads-toppnamn-med-hakkorsarmbindel_6620.html

 
Ingen bild

Bo

5 september 2014 08:58

Vad är det för individer som förnekar att Hitler utrotade 6 miljoner judar? Jo, det är samman packa som kontrollerar svensk press, de som manipulerar och döljer sanningen.

 
Ingen bild

Hans B

5 september 2014 09:55

Var på väg att lägga min röst på SD idag. Fick då se bilderna på catharina strandqvist (SD)med en hakkorsbindel från en fest 2012. Om detta är sant och inte photoshoppat är det slutröstat på Sd.
Helt otroligt av en människa som sitter på första plats till kommunalfullmäktige

 
Ingen bild

Andreas

5 september 2014 12:53

Ang. Omröstningen.

Jag förtidsröstar (vid tidigaste möjliga tillfälle), men INTE för att det "är skönt att få det gjort", utan för att garantera att det BLIR gjort, då man aldrig kan veta om man t ex skulle bli sjuk på valdagen.

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

5 september 2014 13:06

Photoshoppat? Frågan är väl i vilket sammanhang och med vilken politisk övertygelse det gjordes?

Att onykter städa och ploja i en hakkorsarmbindel är ju en bit ifrån att delta i bokbål och kristallnätter. Själv tror jag att det var en ploj, dumt, barnsligt och ogenomtänkt.

Oavsett om hon skulle vara fullblodsnazist så är det i nuläget ett mindre problem än den invandrings-, försvars-, kriminal-politik övriga partier förordar.

Om jag var en nazist och skulle vilja ha en sådan armbindel hade jag i första hand velat ha en äkta eller åtminstone en replika. Inte någon påhittad design i något polystermaterial. Verkar mera som att det var den av en maskeraddräkt?

 
Ingen bild

lundabo58

5 september 2014 13:18

På tal om ungdomligt oförstånd och flera år gamla fyllebilder. Hur gick det för den där SSU:aren som, på bild, dansade med Mein Kampf i famnen?

 
Ingen bild

Onkel Sven

5 september 2014 13:20

" Johan" 4/9 20.05 Och hur ska dina kommentarer rubriceras ?

 
Ingen bild

hans B

5 september 2014 13:27

Ungdomligt oförstånd ?? Partiet försöker med alla möjliga medel att tvätta bort den gamla naziststämpeln och så kommer det en förtroendevald korkstalle och förstör. Helt otroligt att ni kan försvara detta med ungdomligt oförstånd.

 
Ingen bild

Hans B

5 september 2014 13:28

Nu har jag varit och röstat på SD ändå men vill få bevis på att denna knäppgök omedelbart tas bort ur organisationen.

 
Ingen bild

Skånepåg

5 september 2014 13:44

@ hans B

Om det inte är ungdomligt oförstånd vad skulle du då kalla det fö? Minns vilket rabalder det var för några år sedan då en av de brittiska prinsarna gjorde något liknande. Minns inte riktigt hur det slutade, men efter några diskussioner med judiska organisationer i Storbritannien klingade uppståndelsen så småningom över.

I det här fallet bör du väl i rimlighetens namn även tänka på att du röstar på ett parti och dess program och inte enbart på någon person "som gjort bort sig". Förstår att du tar illa vid dig av detta men likväl tänker på SD:s program i sin helhet och om/att vi får behålla vårt fosterland i framtiden eller ej. Där kan varje röst ha betydelse.

 
Ingen bild

lundabo58

5 september 2014 13:49

@Hans B

Nu får du ju lugna ner dig. Att kalla det för "ungdomligt oförstånd" är inget försvar, snarare en beteckning på det korkade tilltaget som påstås ha skett för ett antal år sedan.

Men som sagt vi vet ju fortfarande inte om detta är äkta eller photoshoppat, Expressens eller expos s k "oberoende experter" är inget jag litar på i första taget.

 
Ingen bild

alenno

5 september 2014 13:55

Har Thoralf redan siffrorna för asylsökande i augusti?

 
Ingen bild

Ronny

5 september 2014 14:47

Idag överträffar sig själv SVT, med sitt SD hat. Trodde åtminstone att Statstelevisionen var lite diskret med sitt SD hat, och sina tydliga vänstersympatier. Men SVT Nyheter skyr inga medel alls längre. Ruttet är det minsta man kan säga................

 
Ingen bild

Lena

5 september 2014 14:54

Åsikterna som @realisten, @Hemmingsson framför visar på att de inte är demokrater, och att de inte heller tycker att de som röstar SD har några rättigheter som andra riksdagspartier. Deras inlägg visar tydligt vilka slags människor de är. Massor av svenskar har blivit fråntagna sina möjligheter att försörja sig, att leva ett värdigt liv med tillgång till utbildningar, stöd etc, fattigpensionärer som inte längre lever ett värdigt liv. Men flyktingar ska inte behöva göra rätt för sig. Det är bara att se sig omkring hur dessa flyktigar beter sig och med vilket förakt de visar oss som betalar för dem.

Ni som skriver dessa inlägg är kommunister som falskeligen går omkring och tror att ni har MER rättigheter är vanliga svennar, kanske ni tror att ni ÄGER svenska folket och har rätt att förakta oss? Låt mig bara säga detta: att vi är inga slavar som inte har några rättigheter.
Min mamma var kommunist när hon var ung, på 60-talet kanske en bit in på 70-talet men hennes tro var att FÖRSVARA SIN EGEN KLASS - hon ville att skatterna som befolkningen betalade in också skulle tillhöra dem. Aldrig att hon hade idéer om att ta pengar från vår gemensamma skattekassa och ge bort till andra. Men dagens kommunister är mer fascister är nånting annat. Och med fascist menar jag överhöghet över andra och dessutom falska som f-n . "Get up, stand up, stand up for your right".

 
Ingen bild

Onkel Sven

5 september 2014 15:02

Gå in och läs på H.G Strömers blogg , om den mannen kan sova på nätterna i sitt hat till SD skulle förvåna mej storligen !

 
Ingen bild

Johan

5 september 2014 15:14

Lena, tänk så synd det jämt är om SD. Nu är det tydligen dags att beklaga sig och inta offerrollen. Alla andra är så dumma mot stackars SD. Det tycks vara svårt att förstå att det inte är någon rättighet att få partipropaganda publicerad i valfri tidning mot betalning.

Om något parti skulle redovisa ett motsvarande diagram över medlemmar i de olika partierna som uteslutits eller avgått p.g.a rasistiska åsikter, är jag inte övertygad om att du skulle få se dessa annonser i s.k."sverigevänliga" sammanhang. Inte heller tror jag att ett muslimskt parti skulle erbjudas annonsutrymme var som helst. Publicister är fria att göra sina val.

 
Ingen bild

Hulda mk1

5 september 2014 15:18

Som jag tidigare har skrivit, kommer detta att bli en smutsig valrörelse. Den numera ökända armbildeln, har säkert glatt journalisterna en längre tid.
"Den ska vi köra ut i lagom tid före valet för att maximalt skada SD".
Att en naiv ung människa inte lärt sig att som SD-politiker måste man ha ett vitare förflutet än vad all världens tvättmedel kan prestera är tråkigt.

Om hon någon mer gång vill ha på sig en massmördarsymbol, bör hon då ta Hammaren och Skäran. Inte en enda journalist kommer att reagera negativt. Hon blir istället deras hjältinna...
Samma med ett ev. fall av kreativ bokföring inom SD. Artikeln har säkert funnits "på lager" en tid.
Mer påhopp på SD kommer säkert varje dag fram till valet.
Nu när SD troligen har en vågmästarroll, blir säkert påhoppen än flera...

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

5 september 2014 15:29

Hans B, flertalet här försvarar inte beteendet. Vi sätter det i rätt sammanhang och med rätt perspektiv.

Om detta nu får dig att avstå från att rösta på SD kommer du få svårt att hitta något parti att rösta på överhuvudtaget. Om du skall tillämpa samma måttstock på alla partier vill säga.

 
Ingen bild

Hulda mk1

5 september 2014 15:29

Lite till.
Lyssnar ofta på radio, lite på avstånd. Det är mycket om rasism och liknande just nu. Inlindat i bla. ungdomsprogram i P3 och även i P1. Att dessa program sänds just nu och inte måndagen den 15,e september och framåt, får alla räkna ut på egen hand...

 
Ingen bild

Stefan A.

5 september 2014 15:31

Att det blir allt svårare att få folk och ställa upp på politiska uppdrag förstår man ju, som asen i fulmedia far fram, det är bara jakt på "skandaler" och smutskastning som gäller, ställer man sig på en lista är man allmänt villebråd,i synnerhet SD politiker är illa ute, spelar ingen roll på hur låg kommunal nivå det är, blir blaffiga rubriker i riksmedia som räcker i dagar, veckor och månader och i bland år.....

 
Ingen bild

Ronny

5 september 2014 15:36

Att som SVT, TV 4, Expressen, Aftonbladet m.m samtidigt gör en gemensam "satsning" för att smutskasta SD visar med all tydlighet, att detta är en gemensam aktion. Någon blåser i visselpipan, och drevet går! Att nu denna SD representanten i Halmstad, säkerligen som ironi, målas upp som nazist, visar bara på hur vidrig svensk media är. En SSU:re dansar med boken ,Mein Kampf och då händer inget. Hammaren och Skäran, som ofta förekommer som både politiskt och medialt attribut, är alltså legitimt enligt den svenska medakåren. Sjukt .....

 
Ingen bild

Hans B

5 september 2014 16:31

Ojdå där trampade jag på en öm tå :) Kan erkänna att jag med min hustru förtidsröstade på SD idag.

Har det inte gått in i edra skallar att allt som kan kopplas till nazism inom partiet är sååå tungt för vår partiledare att förklara för alla kommunistjournalister.
Detta är bara början på en smutskastning av SD fram till valdagen.
> 15 % den 14.e :)

 
Ingen bild

Slippery Slope

5 september 2014 16:32

Den aldrig sinande strömmen av avslöjanden visar hur det står till med humanismen hos SD. Slutsatsen blir att ett kryss på en SDare är som att köpa en lott; man vet inte om det kryper fram en rasist efter valet som hållits dold dessförinnan, för i slutna sammanhang så tolereras uppenbarligen grova övertramp. Eller är det någon som på allvar tror att det skulle vara färdigrensat i leden?

Om ni vill slippa rasiststämpeln får ni väl börja tillämpa nolltolerans på allvar istället för att ständigt bjäbba om hur ni är orättvist behandlade av "extremvänster" och "kommunister", vilket kan innebära hela den politiska färgkartan till vänster om ultramarin. Sällan har ordspråket "att se grandet i sin broders öga men inte bjälken i sitt eget" varit mer passande.

Och här i kommentarsfältet gick det dessutom att räkna till en handfull chemtrailstroende häromdagen. WooWoo. Visserligen är inte kommentarsfältet = SD, men oj, ni har mycket att jobba med.

 
Ingen bild

lundabo58

5 september 2014 16:39

@Slippery Slope

Spelar ingen roll, jag tar hellre mina chanser med SD (något av 7-klöverpartierna kommer inte ens på fråga).

 
Ingen bild

World Traveller

5 september 2014 16:45

En kloakråtta kunde ju styra Sverige bättre än 7-klövern. Jag var på ambassaden och röstade på SD i förrgår. Jag är så jävla trött på våldsvänstern, islamister och kriminella.

 
Ingen bild

Pink

5 september 2014 16:52

@Slippery Slope, hellre det än partier vars ledare pinkar offentligt i biografer.

 
Ingen bild

Lotta

5 september 2014 16:59

@Johan
Lägg ner tramset med offerrollen. Tycker du inte det är märkligt att man väntar till en vecka innan valet innan man publicerar det påstådda "scoopet" om momsfiffel som skall ha hänt 2011. Dagens stora "scoop" om den unga, 18 år gamla vid tillfället tjejen hände 2012. Varför tog man inte upp detta när det var aktuellt? Du inser inte att det är planerat? Den 27 juli i år lade en centerpartist som fortfarande finns på valbar plats upp en djupt semitisk film på sin Facebooksida:

http://touch.metro.se/nyheter/riksdagskandidat-sprider-antisemitisk-propaganda/EVHnid!ujpQth7jyvYVw/

Har du sett att Centern stoppats från att annonsera? Har man tagit upp det riksnyheterna? Har hela partiet Centern stämplats för vad denna enskilda individ gjort? Svaret på de tre sista frågorna är nej. Är det rättvist tycker du? Tittar du på denna sida:

http://petterssonsblogg.se/2014/09/05/nu-granskar-vi-c-uppdaterat/

kan du läsa att det finns rötägg inom samtliga partier men de skyddas oftast av massmedia, tas deras brott upp har gärningsmannen oftast anonymiserats så varken namn eller ens partitillhörighet framgår. Varför gör man så tror du? Tycker du det är rättvist? Du får gärna motbevisa det jag skriver om du kan.

 
Ingen bild

Putte

5 september 2014 17:04

Ojdå, en centerpartist som är rasist. Inte blev hon utesluten!

http://www.metro.se/nyheter/riksdagskandidat-sprider-antisemitisk-propaganda/EVHnid!ujpQth7jyvYVw/

 
Ingen bild

Putte

5 september 2014 17:08

Och så klart inte ett ord i lögnblaskorna om aliansrasisten.

 
Svensson

Svensson

5 september 2014 17:22

Sanningen skrämmer dessa tidningar,tidningsredaktörerna måste ha fått en muta av alliansregeringen.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Johan

5 september 2014 17:46

Lotta, du länkade just till massmedia. Sic. Så bevisligen skrivs det även om när företrädare för andra partier framstår som rasister. Och för inte så länge sedan uppmärksammdes ju en moderat och en kristdemokrat av de allra flesta medier. Men det råder inget tvivel om att SD toppar ligan. Och det förvånar ingen.

 
Lassekolja

Lassekolja

5 september 2014 17:48

Thoralf, bra att Du tar upp detta. Att vägra publicera rena fakta på betald annonsplats borde, i en representativ demokrati(=rd), vara åtalbart! Varför då? Jo, helt enkelt p.g.a att en av grundförutsättningarna för att en rd skall fungera optimalt, är att väljarna är så välinformerade som öht är möjligt. Vem skall då informera väljarna? Det uppdraget har det samlade mediaetablissemanget, d.v.s bl.a tidningar och publikservicemedia (=SR & SvT). Eftersom de större svenska dagstidningarna har olika politisk inriktning, kan ett parti som SD inte påräkna frivillig hjälp av dessa "förlängda politiska armar". Då finns möjligheten att på betald annonsplats föra ut sitt budskap. Att då, som alla dessa tidningar gör, förvägra väljarna ren faktainformation, menar jag, borde vara förbjudet, alltså ses som ett brott mot vår demokrati och därmed åtalbart.
Ena dagen stoppas etnologiprofessorn Karl-Olov Arnstberg att föreläsa, nästa dag förvägras väljarna "för dem olämplig" faktainformation. Vår s.k demokrati befinner sig verkligen på ett sluttande plan!
SD x 3 den 14 september !!!

http://www.status.st

 
Ingen bild

YYZ

5 september 2014 17:58

En video att dela till ALLA!!!

Soviet Sweden? Model Nation Sliding to Third World

http://www.youtube.com/watch?v=tk4uDNSPlXE#t=47

 
Ingen bild

Johan

5 september 2014 18:04

Spännande, Lasskolja. Vi ser verkligen fram emot att få se annonser för t.ex ett muslimskt parti hos SD-vänliga publicister. Avpixlat kanske.

 
Ingen bild

Vänsterpartist som nu röstar SD

5 september 2014 18:06

Jag har aldrig tidigare varit medlem i ett parti,
men nyligen löste jag medlemskap i SD. Det kostade 200 kr för ett år och sedan får man en tidning också om man vill.


Jag har tidigare röstat på Vänsterpariet men jag inser ju
med de ljusblåa staplarna som skjuter i höjden, långt långt
över de övriga nordiska länderna att detta inte är hållbart.

Även i stapeldiagrammet som visar länderna i Europa - sticker Sveriges staplar ut ordentligt.


Jag tycker att det hade varit intressant om Thoralf gjorde en mini-poll, om vilka partier som har förlorat röster till SD.

 
Ingen bild

Janne

5 september 2014 18:09

Bestämde mig för att inte rösta sd efter att någon skribent här ville se ett kommunalråd i Kalmar bli gruppvåldtagen

 
Ingen bild

Trollfar

5 september 2014 18:10

Varför matar ni trollen, dumhet eller vad?

 
Ingen bild

Lotta

5 september 2014 18:52

@Johan
Då såg att "massmedian" som publicerat artikeln om den rasistiske Centerpartistenvar Metro? Hur stort spridningsområde har den i jämförelse med Expressen, Aftonbladet, Svt och TV4?

 
Ingen bild

Tony

5 september 2014 19:02

Janne:
Du gör givetvis som du själv vill, men snälla, tala om
vilka alternativ det finns? är det Alliansen, som i 8 år
lagt ner försvaret,och snart gjort landet bankrutt, är
det den rödgröna sörjan som strör löften omkring sig,
så om så bara hälften av deras löften infrias , väntar
gigantiska skattehöjningar som kommer att slå undan benen
för alla fattigpensionärer och arbetslösa, så var är
alternativen? Om sen även det hispiga och omdömeslösa FI
hamnar i ruksdagen så är det verkligen illa.

 
Ingen bild

lundabo58

5 september 2014 19:15

@Janne

Mycket har man sett, men det här var faktiskt första gången jag sett någon avgöra sitt eget röstande efter en (troll-)kommentar på en blogg :D

Lägg ner såna här meningslösa inlägg, vi som läser här är inga idioter.

 
Ingen bild

Herr G

5 september 2014 19:24

Alltså, det ena utesluter inte det andra! Man kan ha invandring och emottagande av flyktingar + ha bra välfärd. Bevisligen har Sverige lyckats med det, då sedan ungefär 1970-talet det kommit till många nya svenskar genom invandringen och vi har fortfarande en bra välfärd. Även om den blivit något försvagat p.g.a alliansen. Dessutom brukar ju SD (sin vana trogen) påpeka att de vill ha en "human" flyktingspolitik. Genom att hjälpa folk på plats istället för att ta folk hit. Först och främst är det inte humant då man vill att flyktingarna ska stanna kvar i de i vissa fall krigshärjade områdena de bor i. Där man lever i misär under en presenning och utan tillgång till vatten. Men det ena utesluter inte det andra! Vi kan hjälpa folk på plats och ta hit folk! Sedan är det viktigt att andra länder också hjälper till, Sverige kan inte ta hela bördan själv!
Sd:are brukar också också mer än gärna påpeka segregationen som uppstår när folk kommer hit. Det stämmer att vissa människor tyvärr blir segregerade och det finns problem att rätta till gällande integrationspolitiken. Ifall någon flykting blir segregerad är en liten lägenhet bättre en en presenning! Dessutom! Att slopa den helt är inte bra! Fakta talar för sig själv: 1/5 av alla företagare: Invandrare 1/3 inom Sjukvården: Invandrare 1/3 inom Apoteken: Invandrare. Och en sak jag stör mig på är att både rasister, även SD:are har sagt emot sig själva många gånger: ena stunden snor invandrare våra jobb därför ska de bort. Andra stunden har de inga jobb alls, därför ska de ut. De nya svenskarna är precis som de Sverige-födda svenskarna: människor. Både svenskar och invandrare har och har inte jobb. Detta är problemet med SD i många fall. Sätter människor emot människor. Jag skulle föredra nya svenskar framför invandrare. Och du som nu läser detta. Kom inte och hata emot mig. Saken är den att ifall någon säger sin ståndpunkt är det inte den osäkre som påverkas utan de som redan vet hur de förhåller sig i frågan. De blir mer övertygade då de antingen läser vad de håller med om/inte med om och blir på så vis mer övertygad om sin sak. Jag vill bara att ni som vill slopa invandringen inte ska hata på mig som inte håller med utan kanske tänka på andra lösningar som finns...
Bevisa att Jimmies nolltolerans funkar i någon mån och att SD inte är så fyllt av hat och rädsla så som det överallt framställs.

Yttrandefrihet-FANTASTISKT :D

 
Ingen bild

Stefan A.

5 september 2014 19:26

De glada amatörerna på TV 4 fortsätter hävda att det är nått fuffens med det där företaget, men det låter mer o mer desperat nu när det blir uppenbart att de är ute och seglar, tror inte de vet ett skvatt om att driva företag.

 
Ingen bild

Trollfar

5 september 2014 19:39

@Herr G

"Jag vill bara att ni som vill slopa invandringen inte ska hata på mig som inte håller med utan kanske tänka på andra lösningar som finns..."

Varför måste du komma med lögner, räcker inte det med sanningen? Finns ingenstans i SD partiprogram att invandringen skall slopas.

I och med att du måste ljuga finns det egentligen ingen anledning att ens diskutera med dig. Ingen hatar någon bara för att man vill minska den helt okontrollerade asylinvandringen. Det är nästa lögn du radar upp.

Vi vill att de människor som byggde Sverige med svett och möda skall få en ålderdom som de gjort sig förtjänta av. Det får de inte idag då pengarna enligt statsministern är slut. Att prioritera våra egna åldringar har inget med hat att göra. Tvärtom vi vill respektera dessa och se till att deras ålderdom blir deras guldkant i tillvaron.

SLUTA ATT SPRIDA LÖGNER.

 
Ingen bild

Johan

5 september 2014 20:34

Trollfar, mata inte trollen. Dumhet eller vad?

 
Ingen bild

Observer

5 september 2014 20:40

@Sippery Slope,

Ni kommunister har a v s e v ä r t mer att jobba med! ....för, annars skulle ni inte endast ha hälften av våra röster!

 
Ingen bild

Lotta

5 september 2014 20:52

@Herr G
Om du tittar på tabellen över antalet asylsökande som de nordiska länderna har tagit emot de 7 första månaderna i år. Du tycker inte att det är anmärkningsvärt att Sveriges stapel är så mycket högre än övriga länders staplar trots att samtliga länder skrivit under samma konventioner? Vad tror du det beror på? Detta förhållande har pågått i decennier. när tycker du att vi tagit emot tillräckligt många? Finns det enligt dig någon övre gräns? I ett tidigare inlägg idag skrev jag följande: Annie Löf sa i gårdagens partiledarutfrågning att man skulle bygga 300000 nya bostäder till 2020 men redan till 2018 räknar man med att 340000 asylsökande skall ha kommit hit. Då är alla nya bostäder borta, man har ett minus på 40000 bostäder och ingen bostad blir över till alla de som redan idag saknar bostad. Hur går den ekvationen ihop? Var skall alla dessa människor jobba när vi redan idag har runt 500000 arbetslösa? Har du några svar på frågorna?

 
Ingen bild

Tony

5 september 2014 21:15

Her G.
Vad yrar du om? SD s nolltolerans gäller ju olämpliga
uttalande och har inget med hur många invandrare som
Sverige ska ta emot. Att SD inte vill ha någon invandring
alls, är ett påhittat påstående som sjuklövern tillsammans
med vår enfaldiga Media kör friskt med, ett gott råd till
dig är att läs deras partiprogram där det klart framgår
att man vill ha samma storlek på invandringen som andra
Europeiska länderna, och det är inte att stoppa den!
Sen ditt jidder om andelen invandrare som jobbar, för det
första är det en försvinnande liten del av all invandring som
verkligen jobbar i förhållande till mängden som tar sig hit,
och vari ligger vinsten att köra ut sitt eget folk till grannländerna att jobba där, och samtidigt massimportera
många utan utbildning som inte får jobb?
Man kör hårt med snacket om hur många utlandsfödda som jobbar
i vården, men håller tyst om vår egen utbildade vårdpersonal
jobbar i grannländerna, men andemeningen är att få ner
löneläget här hemma!

 
Ingen bild

Slippery Slope

5 september 2014 21:16

@Observer

Jag är i n t e kommunist. Det följer inte med automatik av att man inte är SDare.

 
Ingen bild

World Traveller

5 september 2014 21:27

Slippery Slope, du resonerar iallafall som en kommunist. Vad vill du kalla dig själv? Anarkist? Socialist? Marxist? Leninist? Trotskyist? Miljöpartist? Feminist?

 
Ingen bild

Blåsippan

5 september 2014 21:37

Eller pk.

 
Ingen bild

MVH Andreas

5 september 2014 21:46

Vill bara dela med mig en glad nyhet idag som denna,ca 1200 personer var på Jimmie Åkessons valmöte i Vetlanda idag,bra stämning och mycket applåder,sug på den du.

 
Ingen bild

Blåsippan

5 september 2014 21:56

Andreas@

skitskoj men samtidigt ger det mig smolk i bägaren över min tidigare glädje som Oskarshamnare över att inga mötesstörande moment ägde rum i min stad inför kanske 300 artiga åhörare. Jag skyller på tiden 18.30 Då är folk helst hemma. Fint besök hade vi dock förutom Jimpa i form av Thoralf.

 
Ingen bild

Lärare

5 september 2014 22:08

Oj då, 136 kommentarer!
Verkligen populär blogg, undrar hur många läsare under de sista dagarna tro?
Ja, nu ger vi järnet.
Denna mediaskandal, att inte tidningarna tar in fakta ang asylmottagningen, borde ju rätteligen också komma medborgarna till känna. Upprepar ånyo att SD riks borde fixa till infoblad på stapeldiagrammet och även om mediernas tystnad och försök till mörkläggning av asylhaveriet.

Det är bråttom nu.

 
Ingen bild

lundabo58

5 september 2014 22:26

TV4 är nu mer patetiskt än Svt, kvällens första nyhet: En icke avgjord momstvist på 65000 spånn mellan ett företag förknippat med SD och Skatteverket.

Inbillar sig Tv4 verkligen att folk som länge tänkt rösta på SD kommer att återfalla i 7-klöverröstande?

 
Lassekolja

Lassekolja

5 september 2014 22:32

@Johan 18:04, Jag har svårt att föreställa mig att ett "muslimskt parti" skulle förvägras betald annonsplats i de uppräknade tidningarna. Om jag känner PK-etbl. rätt behöver inte nämnda parti ens betala för reklamen. Tror faktiskt att Du Johan drabbats av ett feltänk. För övrigt kanske ett muslimskt parti skulle kunna få fler än SD att vakna så "inget ont, som inte för nå´t gott med sig"!

http://www.status.st

 
Ingen bild

Trollfar

5 september 2014 22:33

@Johan, till skillnad från dig så har den här människan gjort ett inlägg. Du gödslar den här bloggen med ditt skit hela dagarna. Förstår du skillnaden eller är du kommunist?

 
Ingen bild

Göran

5 september 2014 23:01

@ Lassekolja,

Inte någon tidning skulle våga avstå från att införa en "musslimsk annons. Inte ens om ISIS vill annonsera efter krigare. De är ju i god svensk ordning livförskrämda för diskrimineringsombudsmannen. Här i Sverige är det ju som bekant omvänd lagstiftning. Svensk lag skyddar inte svenskar med nordiska namn. Heter man något som en nordbo inte kan uttala så är det gräddfil till allt.

 
Ingen bild

En tjock med bröd tack

5 september 2014 23:10

Göran : Är det inte nytt namn på DO ?: Folktrakasserringsombudsmannen

 
Ingen bild

Blåsippan

5 september 2014 23:15

Jag har en jobbarkompis som är född i Sverige men med finskt efternamn. Han ser sig själv som blatte (hans egna ord). Vidare har han en flickvän i Malmö. Hennes pappa är författare till boken Frontrapport skriven av en svensk frivillig på den finska sidan mot kommunisterna i början på 1940. Jag har den i min bokhylla. Vidare brukar min jobbarkompis hänga i Rosengård och Mölletorget. Så ser min vardag ut. Inte roligt i fikarummet i valtider.

 
Ingen bild

Stundtahl

5 september 2014 23:50

I sin iver att svartmåla SD kämpar gammelmedia fortsatt i sin omöjlighet.
Ett fåfäng av publicister tycks fortsatt sätta stort hopp till vänsterorienterad agenda....en enfald som dag för dag rämnar.

-Att fråga ansvarig utgivare varför ovanstående, presenterad graf inte publiceras är nog att ropa för eko i en ocean.

 
Ingen bild

Johan

6 september 2014 13:47

Lassekolja, du insåg alltså inte vidden av ditt eget lagförslag. Att t.ex SD-vänliga publikationer skulle tvingas ta in alla partiannonser. Apropå feltänk, sa Bull. Det är onekligen något totalitärt och kommunistiskt över ditt förslag. I andra sammanhang brukar SD-svansen värna yttrandefriheten, men här sprack det visst rejält. För denna frihet innebär också att publicisten själv bestämmer innehållet. Det vill du alltså ändra på.

 
Ingen bild

Lotta

6 september 2014 14:10

Herr G var tydligen inte intresserad utav vad vi som skriver på bloggen tycker. Gör som de flesta övriga godhetsapostlar på svenska skattebetalares bekostnad struntar i att svara på frågor. Meningen "Jag vill bara att ni som vill slopa invandringen inte ska hata på mig" tyder på att vederbörande själv hör till invandrarna och talar då i egen sak. En fråga till dig: du har nu två hemländer, dels Sverige men även ditt gamla hemland. Varför har inte svenska folket då rätt att i alla fall ha ett hemland som vi kan kalla vårt?

 
Lassekolja

Lassekolja

6 september 2014 17:59

Jodå, jag tänker fel ibland men inte i det här fallet. Om media hade fungerat som tänkt, d.v.s helt enkelt hade gjort sitt jobb, hade ingen behövt betala annonsplats för att publicera rena fakta särskilt inte med tanke på presstödet. Handlar mer om allmän upplysningsverksamhet. Om nu pressen har en politisk agenda så borde ju åtminstone publikservice media, som t.o.m kör kampanjer om hur "fria och oberoende" dom är vara ålagda att ge erforderlig information för att vår repr.dem skall fungera optimalt!

http://www.status.st

 
Ingen bild

Herr G

7 september 2014 12:58

Hahah Lotta, du bevisar så tydligt att du är en typisk SD:are och dömmer hunden efter håren! På grund av de åsikter jag har uttryckt i min kommentar ovan UTGÅR du ifrån att jag är en invandrare. Jag är ingen invandrare för din upplysning! Jag är född och uppväxt i Sverige. Än mer viktigt är att det står på mitt pass att jag är svensk. Du ska inte precis som rasistiska Erik Almqvist, dömma vem som är svensk eller inte. Står det Sverige på ens pass är man per definition svensk. Att vara svensk innebär inte som ni tror att du bor i ett rött hus och tillhör de med blont hår, blåa ögon och vit hud (läs "ariska rasen"). Sverige är ett mångkulturellt land. Ett fantastiskt land. Allt detta med att med mångkultur och invandring ska leda till ökade våldtäkter och kriminalitet är BULLSHIT. All statistik är emot det SD säger. Den statistik SD tar fram är ju statistik som användes fel eller hittas på. SD verkar tro att invandrare är monster med horn som växer ur pannorna som har ett konstant begär att begå brott och våldta. Detta visar hur fyllt av rädsla och hat SD är fullt av.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards