thoralf

Alla inlägg den 4 juni 2014

Av Thoralf Alfsson - 4 juni 2014 23:15

Under ett valår får inte någon av sommarpratarna i Sveriges Radio vara politiker. Men det hindrar ju inte någon av sommarpratarna från att prata politik i sitt program eller ta politisk ställning.


Jag befarar att vi redan under premiärprogrammet kommer att få höra mycket politiska budskap och dessutom förtäckta angrepp på ett riksdagsparti. Eftersom programmet endast handlar om envägskommunikation kommer angrepp stå obemötta.


Jag är dessutom övertygad om att det inte bara i premiärprogrammet kommer förekomma politiskt korrekta och förtäckta angrepp eller kanske till och med helt öppna angrepp på ett riksdagsparti.


Detta supervalår kommer säkert locka vissa individer till att försöka vinna politiskt korrekta poäng i sina sommarprogram. Ställ in er på låga angrepp!


Jag kommer säkert lyssna på många av sommarpratarna om tillfälle ges men jag kommer också kommentera dem på bloggen om jag finner det nödvändigt!

Av Thoralf Alfsson - 4 juni 2014 15:21

SvD:s kulturredaktion fortsätter med de Geers verk och har nu intervjuat de Geer. Men i sann anda av politisk korrekthet utelämnar man nu helt och hållet Fi:s toppnamn Maria Borgström. Poängen med mitt blogginlägg var ju faktiskt inte konstverket i sig utan att Maria Borgström använde sig av det när hon ville smutsa ner firandet av vår nationaldag. Men i artikeln finns ändå en länk till mitt blogginlägg som fortfarande lockar läsare till min blogg. Läs artikel.


Jag tackar och tar emot och hoppas att några även läser andra blogginlägg och återkommer till min blogg. Nästan 20 000 unika besökare på bloggen sedan jag publicerade blogginlägget ;-)


Jag tycker ändå att det är intressant att detta så kallade ”konstverk” från 1967 innebar att konstnären dömdes för att ha skymfat en rikssymbol vid Svea Hovrätt till 75 dagsböter.


Hur många tror att någon skulle dömas för ett liknande konstverk idag?


Idag får man snarare pris och stor uppskattning bland kultureliten om man skändar nationen och dess rikssymboler!


Här kan man verkligen tala om en förskjutning till det sämre och det kan vi "tacka" alla förespråkare av mångkulturen för.


Av Thoralf Alfsson - 4 juni 2014 00:07

 

Publicerad 2014-05-26 i Aftonbladet.


Att Sverigedemokraternas valresultat i EU-valet blev en överraskning för PK-eliten är nog ingen överdrift. Uppenbarligen fick det också vissa journalister att förlora omdömet! Åtminstone på Aftonbladet hade man svårt att acceptera valresultatet.


På Aftonbladets nöjesbladet publicerade man dagen efter valet (26 maj) en artikel om att Peps Persson skulle stämma en Sverigedemokrat, nämligen mig.


Redan dagen efter Sverigedemokraternas valframgång var Aftonbladet på gång med att smutskasta en sverigedemokrat. Problemet var bara att man byggde sitt "scoop" på en fyra år gammal artikel. En artikel som publicerades den 28 januari 2010. En artikel som dessutom byggde på rent felaktiga uppgifter. Vilket Peps Persson insåg! Att länka till ett YouTube-klipp kan aldrig vara grund för att stämma någon.


Aftonbladet upptäckte så småningom sitt pinsamma misstag och plockade bort sin artikel. Men det visar ändå på hur ”kåta” journalisterna var på Aftonbladet att hitta något som man kunde smutsa ner SD och en sverigedemokrat med direkt efter EU-valet.


Aftonbladets agenda avslöjades! Snacka om att falla på eget grepp.


Nyheter24 lyfter upp Aftonbladets ”misstag” och kallar det för veckans Facepalm i en artikel!


Är det någon som inte lyssnat till låten ”Grannen” av Peps Persson så tycker jag att ni skall lyssna fram till ca 3 minuter. Det var så långt klippet var som jag länkade till. Sista versen/verserna var inte med. Det var det som Peps Persson kallade att hans låt var ”kapad” och ”sönderklippt”. Undrar om någon tycker att en psalm som sjungs i kyrkan är sönderklippt om inte alla verser sjungs?


Peps Persson kanske skulle ha funderat lite mer på sin ”rasistiska text” innan han släppte den i ett album.


Som man bäddar får man ligga heter det ju!


Nu får vi se om Peps Persson hotar stämma mig för att jag uppmanar mina läsare att bara lyssna ca 3 minuter av låten.


Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards