thoralf

Direktlänk till inlägg 4 juni 2014

SOMMARPRATARNA

Av Thoralf Alfsson - 4 juni 2014 23:15

Under ett valår får inte någon av sommarpratarna i Sveriges Radio vara politiker. Men det hindrar ju inte någon av sommarpratarna från att prata politik i sitt program eller ta politisk ställning.


Jag befarar att vi redan under premiärprogrammet kommer att få höra mycket politiska budskap och dessutom förtäckta angrepp på ett riksdagsparti. Eftersom programmet endast handlar om envägskommunikation kommer angrepp stå obemötta.


Jag är dessutom övertygad om att det inte bara i premiärprogrammet kommer förekomma politiskt korrekta och förtäckta angrepp eller kanske till och med helt öppna angrepp på ett riksdagsparti.


Detta supervalår kommer säkert locka vissa individer till att försöka vinna politiskt korrekta poäng i sina sommarprogram. Ställ in er på låga angrepp!


Jag kommer säkert lyssna på många av sommarpratarna om tillfälle ges men jag kommer också kommentera dem på bloggen om jag finner det nödvändigt!

 
 
Ingen bild

OT

4 juni 2014 23:37

Thoralfs blogg är alltid först... http://avpixlat.info/2014/06/04/sociolog-debatten-i-sverige-ar-banal/

"3 augusti 2012 00:07
Vad de flesta i Sverige inte förstått är att vi fått en ny statsreligion som kräver betydligt mer än sitt tionde och vars trosbekännelse är följande:"

"Vi tror på Multikultis allsmäktiga kraft,
-himlens och jordens skapare.
-Vi tror på Jesus från Södertälje, Multikultis snart ende Son, vår Herre,
-som blev till som människa i Solna,
-föddes av lön från Rödakorset,
-led under Sverigedemokraterna,
-korsfäste Nydemokrati, dog politiskt och begravdes,
-steg ner till det mediala dödsriket,
-uppstod från de politiskt döda på tredje dagen,
-steg upp till chef för en utredning om ”främlingsfientlighet och rasism”,
-sitter på Multikultis, den allsmäktiges, högra sida
-och skall komma därifrån för att döma levande och döda.
-Vi tror på den heliga invandringen,
-det heliga, urvattnade flyktingbegreppet,
-de heliga flyktingbarnen,
-brottens tillåtelse,
-kroppens alla öppningar och det eviga nedtryckandet av svensken."

The Apostles' Creed (Not the Nine O'Clock News): http://www.youtube.com/watch?v=IUQcCvX2MKk

 
Ingen bild

OT

4 juni 2014 23:46

Apropå EU-valet SD 2014! Johnny Cash - San Quentin: http://www.youtube.com/watch?v=1zgja26eNeY

"Multiculti, you've been livin' hell to me
You've prisoned me since nineteen seventy five
I've seen 'em come and go and I've seen them take
And not long ago I started askin' why

Multiculti, I hate every inch of you.
You've cut me and scarred me thru an' thru.
And I'll walk a wiser weaker man;
Mister sosse Congressman why can't you understand.

Multiculti, what good do you think you do?
Do you think I'll be different when you're through?
You bent my heart and mind and you whart my soul,
And your stone walls turn my blood a little cold.

Multiculti, may you rot and burn in hell.
May your walls fall and may I live to tell.
May all the world forget you ever stood.
And may all the world regret you did no good.

Multiculti, I'll hate every inch of you."

P.S Virka gärna en "vante" eller två till Rödakorset så att Bengt får sin lön.

 
Ingen bild

OT

5 juni 2014 00:28

Jag riktigt hör hur sossarna runt om i Sverige med desperation i rösten ropar "Tror du vi kan ropa efter nån av förstånd..." - Vart jag mig i världen vänder - Den Svenska Björnstammen: http://www.youtube.com/watch?v=IEC7sIfCtKs

P.S Något som kan rädda er är SD och dess väljare; Tänk på det och kom över till oss. Vi förlåter er.

 
Ingen bild

Hovia

5 juni 2014 06:07

Sommarpratarna i år är en parad av Pk-människor. Många har gjort till sitt signum att angripa SD. Det hade väl möjligen varit ok om det fanns några från andra sidan också. Någon. Men icke. Alla vi Sverigevänner får som vanligt söka oss någon annan stans. Mångfald i SR - jo pyttsan.

 
Ingen bild

Sven Dacke

5 juni 2014 06:41

I alla Public Service program går SD hatet som en röd tråd.

I går diskuterades politikerbesök i skolan, och då nämndes det rasistiska och främliongsfientliga partiet massor med gånger.

Var det någon från detta partti som var me i diskussionen.
Nej, naturligtvis inte, för då kanske deltagarna fått mothugg, och det måste undvikas

Jag har massor med gånger undrat varför i hela fridens namn inte Jimmie Åkesson eller någon annan i toppen drar i gång en diskussion om om politikernas hatobjekt SD och "rötter" och på allvar tar upp andra "rötter" som Rasbiologiska institutet, Baltutlämningen, tvångssteriliseringen , och massor med annat och varför dom rötterna i dag är nertystade

Var är du Jimmie, jag väntar.

 
Ingen bild

Sven Dacke

5 juni 2014 06:54

Uppdatering med länk, SD hat på P1

Magasin Yttrandefrihet på kollisionskurs i skolan
LYSSNA (44 MIN) http://goo.gl/7Xw221

LADDA NER (44 MIN, MP3)
Supervalår - och de politiska partierna syns överallt, inte minst i skolor där många elever ska delta i sitt första val i livet. Sverigedemokratisk ungdom, liksom deras moderparti har stött på patrull över hela landet med elever som vänt ryggen åt dem. Ska skolan vara en politisk arena eller inte?


http://goo.gl/7Xw221

 
Svensson

Svensson

5 juni 2014 06:57

Det är sunt förnuft,ska kan ta Sverige ut ur krisen,får det här fortsätta då ser Sveriges framtid mörk ut.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Sven Dacke

5 juni 2014 07:03

Ett av namnen bland dom som förekom i gårdagens program väckte mitt intresse

Mikael Olsson Al Safandi

För att förstå delar av "motståndet" mot SD i media, kan det vara intressant att läsa veem den mannen är, och så är det på massor med ställen inom media, och det visar att skall SD nå ut med "sitt" budskap måste ledningen tänka till, och då räcker inte Intenettidningen Samtiden

http://goo.gl/7SxWX8

 
Ingen bild

Sven Dacke

5 juni 2014 07:12

På tal om Samtiden.

TT: Minst sex månader till samarbete med SD
WEBB Enligt nyhetsbyrån är det inte aktuellt med nytt eventuellt samarbete på lång tid framöver. TT vill vänta ett halvår för att se hur sajten, som fortfarande ligger nere, fungerar


Alltså på den "säkra sidan" av valet

Så var det med den!

 
Ingen bild

Sven Dacke

5 juni 2014 07:17

Politiskt parti + uppmärksamhet = väljarstöd?

För alla partier är det en stor kommunikationsutmaning att förtydliga och stärka sin position i det politiska landskapet. Visst gäller det att få uppmärksamhet, men det gäller att få uppmärksamhet för rätt saker. Det finns nämligen en avgörande skillnad mellan t.ex järnrörsskandalen och ”snusk och knark”-snacket.

För Sverigedemokraterna fungerade järnrörsskandalen för att den, trots att det var en skandal, lyfte fram partiets position. D.v.s att skandalen underströk partiets position som det främlingsfientliga partiet. Uppmärksamhet + understryker profilen = attraherar en viss målgrupp.

Läs hela i Resume
http://goo.gl/NYbt7P

 
Ingen bild

Stefan A.

5 juni 2014 07:39

En ny "forskargrupp" eller vad det kallas har bildats, antagligen finansierad av staten och ledd av en Palme, som kommer att sprida myter om invandringens välsignelser, gruppen skall väl ge någon slags akademisk tyngd åt myterna, kommer säkert att bli medias favoriter, är det verkligen staten uppgift att bedriva reklambyrå med mina skattepengar?

 
Ingen bild

Bo

5 juni 2014 08:16

Bra att du bevakar Thoralf! Jag orkar inte med svenska radiopladdrare längre. När jag sommarjobbade i Radiohuset för ca 50 år sedan höll jag i reglarna när det sommarpratades. På den tiden var det personer som var kända för svenska folket och som hade ett vårdat språkbruk.

 
Ingen bild

Gute

5 juni 2014 08:40

Gotland 2014-06-05

Regionstyrelsens ordförande Åke Svensson vill ge förtur till flyktingar i bostadskön.

Region Gotland har tagit hjälp av konsulten Britt-Marie Engelbrecht Eriksson för att undersöka vad som krävs för att ta emot fler flyktingar på ön.

Nu är undersökningen klar och enligt Britt-Marie Engelbrecht Eriksson är det stora hindret att ta emot fler flyktingar bristen på billiga hyresrätter, skriver GT.

En lösning skulle kunna vara att ta emot fler flyktingar i tätorterna utanför Visby.

– Där är bostadsköerna inte lika långa, säger hon till GT.

Åke Svensson säger att det kanske krävs en slags förtur i bostadskön för att få fler flyktingar till Gotland.

– Vi måste fundera kring våra prioriteringar. Vi kanske ska ge ökade förutsättningar för nyinflyttade att etablera sig, säger han till GT.
http://www.helagotland.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=9871129

 
Ingen bild

Robert

5 juni 2014 08:59

http://www.helahalsingland.se/halsingland/hudiksvall/tjanar-miljoner-pa-bostader-at-flyktingar

Denna läsning kanske kan guida dig i dina försök att få fram kalmars kostnader, snacka om miljonrullning, fint att vara entreprenör när migrationsverket är kund

 
Ingen bild

Maja Dacke

5 juni 2014 12:13

Tack, alla ni som tipsar om bloggar och sajter och ..!


På tal om Samtiden: Behöver den verkligen något från TT??? ???

Varför inte göra som andra sajter - plocka det intressanta på nätet ... och vid tidsbrist, Jan Sjunneson, bara hänvisa till de sajter som haft nyheten?

TT tror jag inte alls på - måste jag säga detta?!

 
Ingen bild

elfyma+

5 juni 2014 14:36

Instämmer. Det kommer att bli en intensiv politisk propaganda.
Själv kommer jag att stänga av radion av hälsoskäl.
Den enda som kan vara intressant att lyssna på är den finske bankdirektören Wahlström som nu flyttat till Sverige.

 
Ingen bild

Skeggan

6 juni 2014 22:18

Få saker är väl så svenska som SR-programmet Sommar. Det är klart att SD kommer få sig ett par rejäla kängor - det är osvenskt att vara rasist Thoralf.

 
Ingen bild

Onkel Sven

7 juni 2014 08:58

" Skeggan" är det svenskt eller osvenskt att ta pengar från pensionerna till att betala invandrigen med ? Från min pension drogs det 2,7 % vid årsskiftet + att pensionärsskatten är högre !
Svenskt eller osvenskt ?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards