thoralf

Alla inlägg den 22 juni 2014

Av Thoralf Alfsson - 22 juni 2014 21:04

”Vi kan känna oss stolta över att många söker sig till Sverige. Det är ett bra land vi lever i. Här blir man mottagen på ett bra sätt. FN:s flyktingorgan UNHCR säger att vi är bäst i världen och det betyder något, säger Migrationsverkets generaldirektör Anders Danielsson.”


Läs hela artikeln i DN


Generaldirektören Anders Danielsson borde klaga hos Fredrik Reinfeldt och regeringen istället för att gnälla på kommunerna.


Det är i första hand regeringen som bär ansvaret för att 80 000 beräknas söka asyl i Sverige. Inte landets kommuner! Det borde väl en generaldirektör begripa.


Det är ett bra land vi lever i säger Anders Danielsson. I augusti 2013 var hans lön 128 200 kronor/månad. Han har säkert även fått en löneökning under 2014 med 3 000 – 5 000 kronor/månad. Tror fa… att han tycker det är ett bra land!


Jag tror inte fattigpensionären med enbart garantipension på drygt 8 000 kronor/månad håller med Anders Danielsson. I synnerhet inte när pensionärer dessutom får betala högre skatt på sin pension än vad motsvarande inkomst beskattas som inkomst av tjänst.


Jag hade satte större värde på om det var våra fattigaste pensionärerna som hade tyckt att det var ett bra land att leva i, istället för UNHCR.


Den politiskt korrekta eliten inom politiken och samhället som bär det fulla ansvaret för den situation som råder i Sverige skall utan tvekan fördömas hårt. De skall dessutom hållas ansvariga för den tickande bomb som håller på att brisera. Jag kommer att peka ut dessa personer i mina blogginlägg. Anders Danielsson är bara en i mängden.


Det går inte hindra folk från att söka asyl i Sverige! Men det går att förhindra att så många söker asyl i Sverige.


Nummer ett är att använda det regelverk som finns när det gäller Dublinförordningen.


Nummer två är att gå ut med att Sverige endast beviljar tillfälliga uppehållstillstånd för asylsökande  från alla länder. Och att principen att alla skall återvända till hemlandet när det är möjligt gäller till 100 procent.


Nummer tre är att reglerna för anhöriginvandring måste skärpas och dessutom följas.


Nummer fyra är att arbetskraftsinvandringen måste behovsprövas och skärpas till att bara gälla högkvalificerad arbetskraft.


Jag har ju under en längre tid jobbat med att försöka få fram diverse kostnader för invandringen på lokal nivå under vinter och våren. Tanken är att jag skall sätta samman dessa uppgifter i en upplysande 8-sidig folder i A5-format. Jag har nu ett första utkast färdigt där jag även tar upp några mer saker. Bland annat hur stor invandringen är till Sverige i jämförelse med våra nordiska grannländer.


Mina läsare på bloggen har ju tidigare fungerat som remissinstans och jag tänkte få in synpunkter även nu. Därför lägger jag upp en sida nu och det kommer fler sidor den kommande veckan.

Här är sida nr 3 i foldern.


 


Synpunkter tas gärna emot.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards