thoralf

Direktlänk till inlägg 4 april 2014

INGET NYHETSVÄRDE

Av Thoralf Alfsson - 4 april 2014 20:26

I måndags skrev jag om att en muslim dömts för olaga hot mot mig och Kent Ekeroth. Hur många tror att detta uppmärksammats i media? Jag hade definitivt förväntat mig att bloggen ”Inte rasist men” skulle ta upp domen då hoten även var rasistiska då både jag och Kent kallades för ”judeäckel”. Ett solklart fall av rasistiskt hot som media i vanliga fall brukar gå igång på. Men då brukar det ju vara andra grupper som uttalar det och inte en muslim. Uppenbarligen anser media med Jan Helin och Tomas Mattsson i spetsen att det är helt ok när det uttalas av en muslim. Trots att det finns dokumenterat och numera även en dömd person.


Den enda tidning jag känner till som tagit upp domen är Östran. Heder åt Östran! I vanliga fall brukar annan media hänga på lokaltidningarna och TT brukar ju inte vara sena när det gäller en nyhet om två riksdagsledamöter från Sverigedemokraterna. I detta fall var dock sverigedemokraterna målsägare och då är det uppenbarligen helt ointressant.


Barometern mörkar som vanligt när det inte passar deras agenda. Barometern har den senaste veckan varit sysselsatt med en helt annan ”rasistattack” men det återkommer jag till i ett blogginlägg imorgon.


 


UPPDATERING!


SD-Kuriren och Gabriella Hedarv tar tag i frågan om SD-Kungsbacka och ställer frågor till Björn Söder. Som i intervjun i princip sänker företrädarna i Kungsbacka om uppgifterna stämmer i media. Bra att någon tog tag i frågan!


http://sdkuriren.se/partisekreterare-bjorn-soder-intervjuad-om-sd-kungsbacka/

 
 
Ingen bild

pelle

4 april 2014 20:54

Jag skrev förut att thoralf kunde starta ett nytt parti ihop med tex jan mild, Stefan
Thorsell och en del av dom som har blivit avsätta ifrån Sd
Vet inte men tycker ni att det är en dålig idé?
För nuvarande ledning ger inte jag mycket för
Pelleaubz

 
Ingen bild

inliner

4 april 2014 20:57

Helt rätt Pelleaubz

 
Ingen bild

Hulda mk1

4 april 2014 21:14

Tyvärr inte förvånad att pressen inte engagerar sig i detta dödshot. MEN tänk om det varit tvärt om... DÅ...
Media har glömt att de ska skildra verkligheten och granska makten. De styr istället vad som läsarna ska få veta och vad som ska tystas ner...

 
Ingen bild

Calle

4 april 2014 21:19

@ Pelle
Dom 3 du nämner är sådana som driver sann Sd -politik, så finge ditt förslag gehör och blev verklighet, skulle jag hänga på. Dock, det är en j-t lång väg att vandra, tror att även Thoralf skulle behöva klonas i så fall.
@ Thoralf
Du får kalla på Aschberg och trolljägarna, han tar säkert tag i sådana här rasister enl. vad han sa under helgongloria i Debatt.

 
Ingen bild

Lundabo58

4 april 2014 21:47

Som sagt Thoralf, sålänge du och Kasselstrand uppmanar oss att rösta SD, så gör vi det. När politbyrån med Karlsson, Bieler, Bylund mfl tar över så påbörjar vi ett nytt äkta nationellt projekt.

 
Ingen bild

Hulda mk1

4 april 2014 22:11

Annat ämne...
Det rapporteras ikväll att en svensk gripits i Kenya för att ha försökt värva unga män till Al-Shabab.
Visst låter det otroligt dumt och fånigt (och mycket annat som inte lämpar sig här) när man ljuger oss rakt upp i ansiktet.
Ingen riktig svensk skulle göra detta. Inte en chans. Aldrig...

 
Ingen bild

Stefan A.

4 april 2014 22:12

Har letat i riksmedia..men ingenting om detta...man skall tydligen vara läkare i Umeå för att mordhot ska bli stoooor riksnyhet...

 
Ingen bild

Hacke

4 april 2014 22:16

Om det finns något jag föraktar från djupet av mitt hjärta så är det svensk media.
Något mer falskt och förljuget kring sitt uppdrag har jag svårt att föreställa mig. Dom utgör utan tvekan största fienden i befrielsekampen mot demokraturen.

 
Ingen bild

Magentan

4 april 2014 22:21

Lite Off Topic men ...

En del människor är "klavertrampare", och därmed väldigt lätta offer för medierna att tapetsera sina löpsedlar och första sidor med. Bylund är en typisk sådan, som nu under sin mycket korta period i strålkastarljuset redan ett par gånger har lyckats trampa i klaveret och blivit uppmärksammad på ett beräknande sätt i medierna. Hans berömda bonnläppsfadäs var inte och blir definitivt heller inte det enda i den vägen. Att det inte har hänt så värst mycket innan bonnläppsfadäsen beror endast på att Bylund har fört en ganska så undanskymd tillvaro och inte yttrat så värst många ord offentligt. Han är dock inte det enda exemplet som har visat att SD-ledningen tydligen har större förståelse och tålamod när det gäller vissa personers klavertramp jämfört med andra, som inte tillhör den inre kretsen och som därför i åtminstone vissa fall har 0-tolerans-uteslutits enbart på grund av något enstaka men av fulmedierna uppförstorat och grovvinklat klavertramp.

Vi bör dock tänka på Kent Ekeroths kloka ord som han skrev på sin bloggsida i samband med att han räddade Bylund vid dennes senaste klavertramp:

"MEDIA ÄR FIENDEN - KOM IHÅG DET!"

http://kentekeroth.se/2014/03/24/svensk-pk-media-besviken-nar-de-inte-far-de-svar-de-vill-ha/

 
Ingen bild

Nya nyhetsbyrån Kalmar AB

4 april 2014 22:41

OT : Då var det dags igen det var ingen rasistattack mot Solstickan Tanz Studio
Återigen har Kalmars journalister ljugit Kalmarborna rakt upp i plytet
Dessutom har förstärknings artiklar skrivits i bla Barometern

Kommer ung vänster att elda upp sina plakat nu ?
Kommer någon dementi från lover boy?

 
Ingen bild

Nicklas

5 april 2014 08:28

Ja det var bra att partiledningen iform av Söder satt ner foten gällande Kungsbacka.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards