thoralf

Alla inlägg den 3 april 2014

Av Thoralf Alfsson - 3 april 2014 23:23

Jag utestängs från Sverigedemokraternas riksdagsvalsedel! Anledningen är minst sagt oklar. Det enda besked jag fått är att jag inte kommunicerar partiets politik på ett riktigt sätt. Vad jag kommunicerar fel har jag dock aldrig fått något besked om, trots att jag väntat på det sedan den 28 februari.


Att partiets väljare inte ens ges chansen att kryssa mig från en plats långt ner på listan anser jag vara under partiets värdighet.


Idag blir jag dock väldigt förundrad då jag ser detta på nätet. Är det denna politik som SD numera skall kommunicera till våra väljare?


 


Säg att det är 1 april!


”Det är klart att man måste hjälpa till, säger Markiewicz.

 

Hon förklarar att hon inte ser några problem med att ta emot de omkring 100 ensamkommande som tros anlända till kommunen under 2014.

 

– Jag ser inga problem med det antalet. Jag tror inte Sverigedemokraterna centralt har något att säga om detta, säger Markiewicz till Kungsbacka-Nytt.”


Vad sysslar man med på västkusten? För en tid sedan var det Falkenberg och nu Kungsbacka.


Nu väntar jag på att partiledningen reagerar på dessa ställningstaganden! Om det nu inte är rätt sätt att kommunicera partiets politik. Då finns det ju faktiskt en logik i varför jag kommunicerat partiets politik på ett felaktigt sätt. Då har jag totalt missuppfattat vår invandringspolitik! Om vi anser att det är helt ok att vi lägger 1 miljon kronor/år och ensamkommande så kallat barn när det finns så många andra hål inom skola, vård och omsorg att stoppa dessa miljoner eller rättare sagt 3-4 miljarder kronor varje år.


I den valplattform som valkonferensen antog för snart tre veckor sedan kan jag inte se något av detta men jag har kanske missat något.


Inom andra partier läxar man upp lokala politiker som avviker från partiets politik i grundläggande frågor. Kommer detta ske när det gäller Falkenberg och Kungsbacka? Eller kommer detta vara den nya partilinjen?


Partietledningen måste komma med ett klargörande i denna fråga!


UPPDATERING!


SD Kungsbacka försöker på sin hemsida förklara sig.

http://kungsbacka.sverigedemokraterna.se/


Förklaring är dock väldigt retoriskt dålig. Anledningen till att det finns oppositionspartier är att man inte delar regeringen/riksdagens beslut i politiska frågor och därför agiterar emot med de demokratiska möjligheter som finns. I Kungsbacka borde SD motsätta sig regeringen/riksdagens beslut och rösta emot kommunala beslut om mottagande av så kallade ensamkommande barn eller motionera om att befintliga avtal med Migrationsverket sägs upp. Det är inte riksdagen som skriver dessa avtal, utan kommunen. Därför skall man också agera på kommunal nivå.


Att lägga sig platt till marken bara för att det finns ett beslut av regering/riksdag är bara rent trams!


Kommunalrådet i Växjö Bo Frank som är moderat har sagt upp avtalet om ensamkommande barn med Migrationsverket. Ett beslut som man i Kungsbacka borde reflektera lite över innan man uttalar sig.

Ny omröstning på bloggen!


Det vore intressant att veta hur stor andel av mina läsare som har svensk eller utländsk bakgrund. Därför har jag lagt upp frågan i högermarginalen.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards