thoralf

Direktlänk till inlägg 12 februari 2014

SORAN ISMAIL

Av Thoralf Alfsson - 12 februari 2014 12:44

Soran Ismail vill döda Sverigedemokraterna enligt Sveriges Radio. Aftonbladet skriver i en artikel att Soran Ismail kommer att få förbud att medverka i Sveriges Radio under resten av 2014 då han gjort anmärkningsvärda uttalanden och att Sveriges Radio därmed inte kan vara objektiva i de program som Soran Ismail skulle medverkat.


”På vilket sätt anses Soran vara för politisk?

– Han säger till exempel att han vill döda Sverigedemokraterna. Oavsett vad man tycker om sakfrågan kan vi inte ha programledare i Sveriges radio som är så öppna med sina åsikter om ett riksdagsparti. Vi vill inte äventyra vår neutralitet under ett val.

”Kan inte förbjuda honom att prata politik”

Enligt Lotta Mossberg är Sorans Ismails uppehåll inte kontroversiellt.

– Jag kan inte förbjuda Soran att hata Sverigedemokraterna eller att prata politik på en scen, så jag hade ett snack med honom och frågade om han kunde tänka sig att eliminera det han gör utanför SR, men han är här så pass sällan så det ville han inte. Det här är lite självvalt, säger hon.

I så fall, kan fler programledare tänkas bli avstängda under valrörelsen?

– Inte som jag ser det i dag, men det får jag låta vara osagt.”

 

Jag är både förvånad och inte förvånad. Jag är förvånad över att Sveriges Radio tar detta beslut men samtidigt är övertrampen så många att man inte reagerar för något längre i public service där, rena förtalsangrepp förekommit på sverigedemokrater eller sympatisörer till partiet i fler än ett program.


Det finns fler programledare som borde komma ifråga för att få förbud att medverka i program.


Egentligen är det förvånande att inte Sveriges Radio bryter kontraktet med Soran Ismail då han uppenbarligen vill döda framförallt ledamöter i Sveriges riksdag, däribland mig! Jag tolkar det som att det är helt ok enligt Sveriges Radio att vilja döda Sverigedemokrater när det inte är valår.

Vilket ställningstagande från Sveriges Radio!


Alla Sverigedemokrater borde kanske anmäla Soran Ismail för olaga hot!


Läs artikel i Aftonbladet


UPPDATERING!!!


Aftonbladet har skrivit om sin artikel. Utan att man anger att man uppdaterat artikeln har man sprängt in nya stycken i artikeln och kompletterat med nya uppgifter om att kanalchefen ber om ursäkt för sina uttalanden. Men vad som är felaktigt framgår inte av artikeln.


Men å andra sidan bekräftas andra sanningar i artikeln när man pratar med Kakan Hermansson.


”Kakan Hermansson är liksom Soran Ismail programledarsidekick i Morgonpasset i P3.

– Jag är minst lika politisk som Soran, men partipolitik intresserar mig inte. Min politiska bakgrund är mer autonom, säger hon.
Så du är inte oroad över din egen programledarroll inför valet?
–  Nej, absolut inte. Det är klart att partipolitiska frågor kan kopplas till vad jag tycker, men jag har jobbat för SR i två år och det är extremt tydligt vad som gäller.”

 

 

Hennes bakgrund är mer autonom!!! Är det några som är hatiska mot Sverigedemokraterna är det väl det med bakgrund i den autonoma rörelserna. Är det i dessa kretsar som SR rekryterar sin personal?

Jag tar mig för pannan!


 
 
Ingen bild

SM811

12 februari 2014 13:00

Att Soran Ismail får arbeta för SR visar på total avsaknad av moral.

 
Ingen bild

vmm

12 februari 2014 13:13

Nu när SR uppenbarligen har gjort bedömningen att han är en politisk debattör så förstår jag inte att han är välkommen tillbaka till SR efter valet. Ska SR verkligen ha politiska debattörer som programledare (valår eller inte)? Jag tycker inte det är så lämpligt.

PS Hur är det med Täppas? Det är ju konstigt att han får vara programledare för RingP1. DS

 
Ingen bild

Carlos

12 februari 2014 13:20

Var och när har Soran sagt att han ska döda Sverigedemokrater, förutom i kvällstidningarnas fantasiblaskor? Och OM han har sagt, var det inte ni som började pajkastningen med att kalla honom för babbe och vifta med järnrör? Och ditt inlägg "Fuck EU". Är du 5 år? Det låter som början på en Kartellen-låt. Mvh /Carlos

 
Ingen bild

Hulda mk1

12 februari 2014 13:36

Ja, det kommer att bli en intressant (och ful) valrörelse. Detta är dock ett litet positivt fall framåt.
Tyvärr borde denna karantän innefatta många tusen fler och inte bara Soran Ismail.
Stora delar av media borde tvingas bort från kameror, soffor, tangentbord och mikrofoner.
På det borde halva bloggvärlden stängas ned fram till oktober.
IRM och Ahonen är två av dem...

 
Ingen bild

Magentan

12 februari 2014 14:53

FOLKET MÅSTE BLI MEDVETNA!
Folket, väljarna, måste bli medvetna om att de dagligen manipuleras av våra starkt vänsterstyrda och svenskfientliga TV- och radioprogram, och att Reinfeldt-Alliansen ger både stöd och applåder för dessa ÅSIKTSSTYRNINGAR. Åtminstone så länge de främst går ut på att framställa Sverigedemokraterna som farliga och ondskefulla så att de kan fortsätta med sin okontrollerade massinvandring och göra pursvenskarna till en liten obetydlig minoritet i det nya MÅNGKULTURELLA "Sverige".

Folk måste bli medvetna om att till och med i våra NYHETSSÄNDNINGAR i TV och radio VARJE TIMME dygnet runt finns goda möjligheter till denna ÅSIKTSSTYRNING. Det var mycket längesedan vi hade en någorlunda neutral nyhetsförmedling i Sverige, och givetvis följer samtliga svenska dagstidningar dagligen upp med samma ensidiga och vinklade nyhetsförmedling.

Folket måste bli medvetna om att myndigheterna sedan lång tid tillbaka inte har någon som helst kontroll över vilka krafter som följer med de stora invandringsmassorna in vårt land och garanteras livslång försörjning här. ALLA ÄR INTE DE OSKYLDIGA OFFER SOM VISAS UPP I PARTI OCH MINUT I VÅRA SVENSKA MEDIER!

Ett par exempel:
Enligt Rapporten "Internationella förbrytare i Sverige" från Åklagarmyndigheten, Polisen och Migrationsverket, januari 2007 kan man t.ex läsa att det finns upp till 1500 utländska krigsförbrytare i Sverige. Främst nämns krigsförbrytare från f.d Jugoslavien och Irak. Hittills har endast 2 (eller 3) av alla dessa återfunnits.
I boken "Svensk Maffia", (Wierup och Larsson, 2008) redogörs för den enorma ökningen och de stora förändringen av kriminaliteten i Sverige som har ägt rum sedan 1990-talet.
Citat: "Brott och metoder som tidigare förknippades med utländska syndikat och maffiagrupper har blivit vanliga även här. Beställningsmord, bilbomber och uppgörelser med automatvapen. Hot mot vittnen, poliser och åklagare. Mutor till fängelsepersonal och tjänstemän. Sexhandel, storskalig kokainsmuggling, kidnappning och rån i trettiomiljonersklassen..."

Sverigedemokraterna vill att invandringen ska begränsas till en nivå som inte är högre än i våra grannländer och att de som invandrar skall anpassa sig till det svenska samhället.
På vilket sätt är detta rasistiskt???

 
Ingen bild

Sven Dacke

12 februari 2014 15:27

Alla Svenskar har sett klippet med "Järnrören" men ninte lika många har sett Erik Almkvists inlägg vilket kan vara lämpligt om man vill veta båda sidornas synpunkt

http://goo.gl/FYLQee

 
Ingen bild

SDare

12 februari 2014 15:33

Järnrören var aluminiumrör. Dessutom var det ingen som blev hotad.

 
Ingen bild

SDare

12 februari 2014 15:36

Här Carlos, har du järnrören du snackar om

http://www.friatider.se/atal-doudou-ahoka-krossade-skallen-pa-sina-offer-med-jarnror

 
Ingen bild

Mats Carlsson

12 februari 2014 17:13

Att Soran får vara med i TV är illa. Men att Linus Bylund och en till umgås med honom regelbundet på privat basis är värre.. Enligt vad jag har läst så har han och Linus träffats tjugotalet gånger.

 
Ingen bild

Hulda mk1

12 februari 2014 17:27

Kakan Hermansson är inte heller någon rolig historia. Brukar omgående byta kanal när jag ser/hör henne.
"Autonom" kan förklara min instinktiva avsmak över henne och man kan nog räkna med att en stor del av SR,s P3-personal har kopplingar till Extremvänstern.

 
Ingen bild

Stefan

12 februari 2014 17:41

Vill man skratta eller gråta åt denna krönika?
http://www.svd.se/kultur/soran-ismail-ar-inte-nyhetsreporter_8985332.svd

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

12 februari 2014 18:11

Carlos. Om du faktiskt läser inlägget ifråga så ser du att titeln består av ett citat.

 
Ingen bild

Dan

12 februari 2014 18:25


Propagandaminister. Josef Goebbels skulle ha svimmat i avundsjuka och beundran över SVT & SR.

 
Ingen bild

Gute

12 februari 2014 18:47

EFTERLYSNING:
Finns det någon som kan nämna en s.k "artist" som ständigt häcklar Miljöpartiet och Vänsterpartiet och dess sympatisörer, och samtidigt får stort medialt utrymme i SVT och SR?

 
Ingen bild

VargMan

12 februari 2014 18:59

Carlos, du är komisk..:) Som så många som, likt du verkar vara,är blind av hat..
Ang att döda SDare, så är det ett citat från Lotta Mossberg på SR.
Enligt din hatiska värld, så är det ok att jag vill döda alla Moderater för att en moderat sagt något otrevligt..
De där rören blev inte någon hotad med, eftersom det bara var SD-killarna närvarande under den korta stund de bar på dem.
"Fuck EU" hade du, om du läst lite nyheter, varit en anspelning på vad den kvinnliga, amerikanska ambassadören sagt i ett inspelat samtal..
Det var inte många rätt där du, och det är det som är så himla komiskt..:):). Ni verkar inte kunna "argumentera" utan att ljuga, förvränga eller kraftigt överdriva. Fast det är är kanske mer patetiskt än komiskt förresten...? Vad tycker du själv, är du mer rolig än patetisk i din sk retorik? Beror det på okunskap eller är det bara hatet som förtränger ett mer normalt och sansat beteende?

 
Lennart Johansson

Lennart Johansson

12 februari 2014 19:13

OBS! TORALF OCH ALLA SOM GILLAR SVERIGE OBS!

LYSNA PÅ RING P1 SOM VAR IDAG FRÅN 25 MINUTEN

OCH 3 MINUTER FRAMÅT1

NI MÅSTE BARA LYSSNA PÅ INVANDRAREN SOM ÄR TANDLÄKARE FRÅN

KARLSKRONA.

HAN SÄGER SANNINGEN OM HUR DISKRIMINERADE VI SVENSKAR ÄR GENTEMOT INDVANDRARE NÄR DET GÄLLER TANDVÅRD.

ORD OCH INGA VISOR!

TORALF, DÄR HAR DU EN TRÅD DU KAN NYSTA VIDARE PÅ!
SVERIGEDEMOKRATERNA MOT 20 PROCENT PÅ VALDAGEN.

Jag hör att SD får sympatisörer varje dag när jag lyssnar på folk
jag träffar.

http://Lennart J

 
Ingen bild

Tony

12 februari 2014 19:19

@ Lennart Johansson:
Ja här blir Täppas riktigt nerplockad på jorden,
han försöker att spela dum genom att fråga hur det
kan komma sig, men får svaret att fråga sina politiker!

 
Ingen bild

Tommy

12 februari 2014 19:53

@Thoralf
Men hallå. Du är väl inte autistisk? Han har väl aldrig sagt att han vill döda alla sverigedemokratiska riksdagsledamöter...

 
Inge-Gerd

Inge-Gerd

12 februari 2014 19:53

Vad är problemet med att Bylund umgås privat med denne Soran?
Jag anser att vi måste drastiskt minska invandringen till Sverige. Men jag har vänner bland både muslimer och folk som röstar vänster. En del av dem delar mina åsikter. Andra tycker inte som jag. Jag har inga problem med det. Jag är medlem i SD, men jag frågar inte efter medlemskort, när jag umgås med mina vänner.

http://Inge-Gerd

 
Ingen bild

Tommy

12 februari 2014 19:57

För övrigt: Det är oroligt CAR. Det spekuleras i folkmord av muslimer. De kristna är utövarna. Om det hade varit tvärtom misstänker jag att herr Alfsson skulle skrivit om det på bloggen.

 
Ingen bild

Olandstoken

12 februari 2014 20:59

Tommy ! tror du verkligen det spelar någon roll om det är muslimer eller kristna som mördar då allt mördande fördöms?

Man märker vilken låg nivå du har på ditt resonemang och hur lite kunskap du verkar ha om olika folkgrupper, läs om osmanska riket eller se hur det gick i forna Jugoslavien då politiker triggade folket mot varandra via etnicitet och religion.

Både politik och religion är skit vilket ställer folk i olika fack men jag kan lova att fanns inte islam så skulle vi bli av med säkerligen 90 procent av alla krig , givetvis har det funnits sjuka sjuka diktatorer som Stalin , Lenin, Hitler , Pol Pot osv men religiösa ideologier är det som nu tar livet av flest människor.

Okunskap gör att somliga inbillar sig att SD skulle vara mot andra folkslag vilket absolut inte är fallet, jag ger mina barn mat innan jag matar ungarna på gatan vilket borde vara en självklarhet .

 
Ingen bild

Jepperdi

12 februari 2014 21:02

@tommy
Vem kastade första stenen i CAR? Inte var det de kristna i alla fall.
Om Thoralf skulle skriva om alla attacker, mord och förföljelser mot kristna hade han inte hunnit med annat.

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

12 februari 2014 21:10

Mats Carlsson : Häpna vi stå

 
Ingen bild

Olandstoken

12 februari 2014 21:17

Tommy , här har du mer av vad dina gunstlingar sysslar med http://www.svd.se/nyheter/utrikes/blodigt-anfall-i-nordostra-nigeria_8985596.svd

Ingen västerländsk lära som terrorgruppens namn står för kan ju förklara även för den dummaste svensken varför vissa muslimska grupper skiter i skolan i detta land.

Det kan ju inte vara svårt att se varifrån den mesta ondskan kommer ifrån och skulle nu Nigerianska regeringen anfalla terroristerna så är dessa genast offer i de röda och korkades ögon där 70 procent av den svenska mediakåren infinner sig.

 
Ingen bild

Tommy

12 februari 2014 21:55

@Olandstoken
På vilket sätt menar du att du kan konstatera att jag har lite kunskap?
Du får naturligtvis tycka jag har låg nivå på resonemanget.
Själv ler jag mest åt dina inlägg. Kan fortfarande le när jag tänker på din empiriska studie hos lokalhandlaren på Öland.

Jag kommer inte ihåg när Thoralf tagit upp när kristna begår oförätter.

Jag har inga gunstlingar. Till skillnad mot många här inne anser jag inte att världen är svart/vit. Många konflikter är oerhört komplexa. Jugoslavien brukar vara ett favoritexempel här inne, gärna med koppling till Sverige. När man sedan ställer motfrågor är det aldrig ngn som svarat.

För övrigt tror jag inte på sagorna i varken Bibeln eller Koranen.

 
Ingen bild

World Traveller

13 februari 2014 18:09

Tommy, du vet tydligen inte bakgrunden till de kristnas vrede mot muslimerna i Centralafrika. Muslimerna där har betett sig precis som i Sudan, Nigeria, Burma och andra länder. Inte undra på att det till slut slår över på de som utsatts för muslimernas förföljelser och mördande.

 
Ingen bild

Åke

13 februari 2014 20:56

...I kvällens program av "Debatt" på SVT 1 tas det upp av självaste Janne Josefsson beträffande Soran Ismail. Undrar vad detta kan mynna ut i? Antagligen att SD får skit på ett eller annat sätt, genom att någon får sitta och vräka ur sig sitt "hat"...Inte förvånad isåfall....

 
Ingen bild

Hannez

14 februari 2014 05:51

Tommy

Du har tydligen inte lärt dig än hur svensk pk-media fungerar. Mördar muslimer kristna så talas det tyst om det, alternativt inte nämns alls. Mördar däremot kristna muslimer, så slåss det upp stort i svensk pk-media. Det är du som är blind och förd bakom ljuset när det kommer till omvärlds rapporteringen genom gammelmedia, som vinklar all rapportering för att det ska stämma bättre överens med deras ideologiska bild av omvärlden. Detta är du inte ensam om, jag resonerade som du fram till ett par år sedan. Det är dags att se igenom medias lögner.

 
Ingen bild

Antonio Gramsci

14 februari 2014 10:35

Det konspiratoriska och antiintellektuella tonläget här i kommentarsfältet får en att häpna! Är ni samtliga enkom ett gäng psykosdrabbade rättshaverister med total avsaknad av analysförmåga sett till bredd och djup? Inget ni säger resonerar ju mot vad som de facto föreligger där ute, ni konstruerar ju en egen verklighet utifrån ett fullkomligt världsfrånvänt perspektiv. Ni är simplistiska (och troligtvis mycket frustrerade) barn!

 
Ingen bild

Hulda mk1

14 februari 2014 11:09

Antonio Gramsci...
Din kraftigt amatörmässiga analys av oss här uppvisar stora brister och stor okunskap. Här granskas och kritiseras oegentligheter och brister i vårt land.

Din samhällssyn och syn på tillvaron är troligen en produkt av en inskränkt omgivning, full av hat mot SD och rasism mot svenskar.
Att tro och förlita sig på Sverigehatare och Vänsterkrafter är alltid en chansning och blir väldigt sällan rätt...

 
Ingen bild

Lövet

14 februari 2014 13:30

Käre Thoralf. Är det möjligen så att du inte vet vad ordet "autonom" betyder?

 
Ingen bild

elfyma+

14 februari 2014 19:37

Det sägs att komiker inte tål att någon skojar om dem själva.
Om Soran är en av dem återstår att se efter min satir om honom på Varjagerbloggen. Går tyvärr inte att länka.

 
Ingen bild

StueTheClue

5 augusti 2015 18:03

Carlos: Vi behöver inte ha mer islamister i SVT än där redan finns...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards