thoralf

Direktlänk till inlägg 23 juni 2017

HÄPNADSVÄCKANDE NYHETER PÅ MIDSOMMARAFTON

Av Thoralf Alfsson - 23 juni 2017 19:11

Jag har full förståelse för att Barometern inte lagt upp denna nyhet på sin Facebooksida. Kommentarerna skulle vara giftiga och mycket kritiska. Undrar om inte samboparet Persson och Almqvist gått för långt nu!



 
 
Ingen bild

Anders

23 juni 2017 19:13

Thoralf Alfsson 4 president.

 
Ingen bild

Anders

23 juni 2017 19:15

Thoralf, vet du om det är planer på att bygga en stor moské Kalme? En stor moské är på gång i Halmstad. Skrämmande.

 
Ingen bild

Mattias R

23 juni 2017 19:53

@Thoralf
Det här känns både ovanligt och märkligt. J&M kommer få ett elände om det finns märkligheter i förfarandet.

 
Ingen bild

Tony

23 juni 2017 20:32

Måste vara pinsamt för barometern att du står för Nyhetsförmedlingen i staden? Är Barometern bara
Perssons knähund?

 
Ingen bild

Egon

23 juni 2017 21:50

Vad skall man säga.....
De här besluten tas högt över huvudena på kommunens innevånare.
De som köper först gör miljonvinster.
Kolla upp ifall sossar i kommunen köper för spekulation.

 
Ingen bild

Björn

23 juni 2017 21:57

En överläggning hemma vid köksbordet är väl inte värre än medlemskapen I div mer eller mindre hemliga ordenssällskap, som många beslutsfattare är medlemmar I, där man vid hemliga ceremonier lovar att ställa upp för varandra.
Men visst, det ser ju inte bra ut. Men å andra sidan, vilka kommuner letar inte med ljus och lykta efter byggbara tomter idag och då är det väl inte så konstigt att en kommun söker de bidrag man kan söka.
Personligen tycker jag att man inte ska bygga på platsen. Området är fint. Låt idrottsplanerna vara kvar och spara området till ev framtida generationer.

 
Ingen bild

Gustaf

24 juni 2017 09:41

O.T
För de som kommer ihåg Korpral Andreas Jarl. Kalmar Regemente ?
Änkeman Jarl kan ses på Öppet Arkiv. Passa på se denna filmpärla.

 
Ingen bild

Carl-Johan

24 juni 2017 11:28

Det är för mig sann njutning att höra och se inlägg från det ända partiet som kämpar för Sverige.
Min åsikt är klar och tydlig och den är att vi omgående skall lämna EU och bygga upp Kalmarunionen för våra Nordisktalande länder igen.
Givetvis inkluderar jag Finland i det för väldigt många finnar talar även svenska eller norska.
Då blir vi en mycket stark kraft i världen.
Grunderna för det är redan lagda.
Gällande invandring har jag min egna och personliga åsikt och den behöver väl knappast skrivas här hoppas jag.

 
Ingen bild

Ölandsbonde

24 juni 2017 11:58

-> Carl-Johan
" väldigt många finnar talar även svenska"
Inte väldigt många precis. 250.000 av 5,5 miljoner. Andelen som talar arabiska i Sverige är "väldigt" mycket högre. En union med Kung Sauls rike ligger väl närmare till hands.

 
Ingen bild

C Andersson

24 juni 2017 12:04

Aftonbladet Nyheter: Elva bilar stulna i midsommarstöt:
Sponsras av 'BDS - vi tar hand om bilen'

 
Ingen bild

Pekka

25 juni 2017 21:43

Snacka om korrupt! Varför skulle Länsstyrelsen hjälpa till med detta? Har hela Kalmar fått byggmani och storhetsvansinne?

Kalmar ska inte, är inte och kommer aldrig bli en storstad!

 
Ingen bild

Sjukt

26 juni 2017 15:10

Men herregud, hur kan det ligga i Länsstyrelsens intresse att göda Johan Perssons ego och bygghysteri?

Märkligt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards