thoralf

Direktlänk till inlägg 26 februari 2017

NIGEL FARAGE I USA

Av Thoralf Alfsson - 26 februari 2017 00:31

 
 
Ingen bild

Cosmik Debris

26 februari 2017 00:47

Tant Raffa på BBC :-)

BBC intervjuar Tant Raffa (Ylva Johansson) om det muslimska våldet som drabbar vårt land med full kraft – varenda dag. Bagdad Bob skulle nog jubla över hur hon hanterar sanning och verklighet. Personligen tycker jag att hon gör sig till åtlöje.

Trump right about Sweden?; 'not paradise' says Integration Minister (22Feb17)

https://www.youtube.com/watch?v=It3EWyc608I

 
Ingen bild

Observer

26 februari 2017 02:17

Om Ylva Johansson:
"Johanssons politiska karriär började med att Kommunistisk Ungdom drev hennes kandidatur inför riksdagsvalet 1988 och hon var riksdagsledamot för Vänsterpartiet kommunisterna åren 1988-1991. "

...Ännu en av dessa karriärkommunister. (kaviarkommunister)

Dessa har upptäckt att det inte kommer vidare i småpartierna ...Då byter de handlöst parti till de som betalar bäst.

H A R VI FÅTT NOG AV SÅDANA, ELLER HAR VI FÅTT NOG!!?

 
Ingen bild

Lena

26 februari 2017 06:39

Kommunistylva är en stor förnekare, förnekar att problemen finns. De vill att kvinnorna som blir våldtagna ska polisanmäla men hon säger rent ut att det finns ingen plan på att stoppa dessa våldtäkter. Men så är ju Ylva gift med f d S finans minister Erik Åsbrink, som efter avslutat jobb som finansminister fick "betalt" av Goldman Sachs i form av en rådgivartjänst där i NYC Goldman Sachs är en av de värst, i nivå med Soros. Med denna man lever/levde Kommunistylva i en våning på Norr Mälarstrand i Stockholm värd ca 25 miljoner!!! Vem är Ylva egentligen?

 
Ingen bild

UncleBob

26 februari 2017 06:45

Historiskt tal! Jag gillade speciellt där han tackade Obama för att han försökte avskräcka Britterna från att gå ur EU. Brexit-sidan gick då upp de två procent som kanske avgjorde valet.

 
Ingen bild

Lena

26 februari 2017 06:57

En video från Bulgarisk TV som är rykande färsk (endast 2 personer har sett den tidigare) där de diskuterar problemet med migranter som tar sig in i landet illegalt vid gränsen mellan Turkiet och Bulgarien. I städerna i Bulgarien visas bilder på afrikaner som kommit in i Schengenområdet den vägen. de ska väl vidare till Tyskland ev. Sverige kan man tänka.
Mannen son uppger de här uppgifterna säger att migranterna har en stege som de ställer upp mot taggtråds stängslet vid gränsen, sedan hoppar de bara ner och går in genom landet. Undrar hur många tusen det är? Det är kanske den nya "rutten", då behöver de inte utsätta sig för drunkningsdöden på havet.

https://www.youtube.com/watch?v=D_gGF2miGqU

 
Ingen bild

joffe

26 februari 2017 07:56

G´day,

Jag är en mycket gammal, idag gla, gube sedan 35 år boende I Australien.

Min glädje består i möjligheten att nu via Thoralfs eminenta FB få en möjlighet att lyssna till min, och många andras, politiske favorit Nigel Farage och hans strålande relevanta tal. Detta om vinsten med Brexit och gratulationerna till USAs folk som valt sin nye Trump President. Ett gott val som framtiden mer och mer kommer utvisa. Detta när CNN (Clinton News Network) och svenskt PK-media gråter krokodiltårar över valutgången i USA.
I mitt långa liv har jag hunnit vara en lojal (M) fram tom Gösta Bohman jag brevväxlat med. Men sen hans avgång har jag tappat kläppen och 20 års jobb på V-SVT bekräftade vårt utvandringsbeslut

Sverige saknade invandringserfarenhet och krav och då spräcktes alla politiska fördämningar Naivistisk okunskap om Mellanösterns kluriga islamska människosmugglande experter som för hutlösa betalningar fixade fri lejd och falska inträdesbiljetter till Sverige gjorde entré. Nu sitter Sverige i skiten och nu måste yxor vina i luften. Hur och när är frågan???? Faktisk råder en viss sanning i att Sverige koloniserats från Mellanöstern de senare åren? Naturligtivs överdrivet men ifrågasatt!
Det bedrivs uppvaknande val i EU som i år gäller Gert Wilders i Holland. Marine le Pen i Frankrike. Flera länder står på språng. Österrike kanske Italien och Ungern vet vi redan. Man frågar sig om Tysklands Merkel? Hon som öppnade gränserna ligger illa till helt klart!
SD i Sverige med i dag 26% marginal har sitt att säga vid valet 2018. Låt oss hoppas att Nationella värden,gränser återställs och utträde ur gubbväldets pensionärers EU-Brusselnoja upphör och koloniseringen från arabländer till Sverige upphör.

Mvh DownUnderJoffe

 
Ingen bild

Tompa

26 februari 2017 09:11

Tänk om vi hade en svensk Nigel. Vilken talare

 
Ingen bild

Hulda mk1

26 februari 2017 09:44

Annat ämne. Funderar på Moderaternas Hanif Bali. Han agerar nästan som en Sverigedemokrat och det verkar som han kan göra vad han vill av partiledningen. Han är perfekt för att agera som han gör, pga sitt ursprung, men vad är egentligen planen bakom hans agerande...?

Thoralf Alfsson

26 februari 2017 10:26

Intressant frågeställning.

 
Ingen bild

Maja Dacke

26 februari 2017 13:52

Thoralf, var du inte nästan bänkgranne med Hanif Bali när det begav sig? Jomenvisst! Och du anser ..?

F ö följer jag det svenska förfallet dvs S-korruptionen m m via

ledarsidorna.se

Mycket givande till pusslet ...

Thoralf Alfsson

26 februari 2017 18:34

Nej, har aldrig pratat med Hanif.

 
Karlskronabloggen

Karlskronabloggen

26 februari 2017 19:01

Det var väl Kent Ekeroth och Hanif Bali som blev bänkgrannar 2010? Minns att jag såg någon intervju där båda intervjuades! Frågeställningen till Hanif var givetvis "hur det kändes att sitta bredvid en sverigedemokrat?", men han och Kent verkade komma rätt bra överens.

http://karlskronabloggen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards